עוד פעם בעיות שינה

bisty

New member
עוד פעם בעיות שינה../images/Emo4.gif

לוקח המון זמן להרדם בלילה (קרוב לשעתיים!) ומתעורר עם הציפורים... אני מנסה לחשוב ממה זה התחיל. לפני שבועיים היה חולה,החסיר שבוע גן ופרק כל עול לגמרי אבל עדיין ישן בסדר. לפני כשבוע הוספתי פרוביוטיקה אותה אני נותנת בערב (כשלוש שעות לפני שעת השינה) יכול להיות שזה משפיע?
 

razgalili

New member
מעולם לא שמעתי שפרוביוטיקה השפיעה

ככה, אבל תנסי להוריד לשבוע ותראי מה קורה.
 

אור לנו

New member
בקומונה להורים לילדים עם קשיים

בויסות חושי - זכור לי שאחת ממנהלות הקומונה כתבה שמאז שהתחילה לתת לבתה פרוביוטיקה היא ישנה טוב יותר בלילה - עד שהחליפה סוג והילדה חזרה להתעורר המון פעמים במהלך הלילה. כאשר היא חזרה לפרוביוטיקה הקודמת ההתעוררויות שוב פחתו. יכול להיות שכדאי לנסות להחליף את סוג הפרוביוטיקה ולראות אם יש שינוי.
 

Bath1

New member
שאלה לגבי מלטונין

האם זהו מוצר גנרי? יש איזשהו יצרן מועדף/מומלץ? האם צריך לשים לב שלא מכיל כל מיני הפתעות? אנחנו קרובים מאוד לשבירה...
 
זה הורמון

בארץ חייב מרשם רופא. לקירקמן החביבים יש אותו אפילו בפורמט לעיס. אנחנו סבלנו מהפרעות שינה מוטרפות לחלוטין מעל שנה. העדפנו לא לתת מלטונין. אין מידע ברור על האפקט של מתן הורמונים בגיל כ"כ צעיר. אין גם הבנה טובה של מלטונין בכלל. יש מבוגרים שזה מפסיק להשפיע עליהם אחרי כמה שנים ולא ברור למה. אני חושב שהורמונים הם עסק קצת שונה מויטמינים, מינרלים, או תרופות אחרות שאנחנו נותנים, אבל זו רק דעתי. אצלנו, בסופו של דבר, העניינים נרגעו, למרות שעדיין יש כמה ימים כאלה מדי פעם. למותר להזכיר שגם הסיבה אינה תמיד ביולוגית. לפעמים אלו פחדים, חוויות שונות שעברו על הילדה, או סתם מחלה.
 
מצטרפת לשאלת השינה

מעולם לא היו לנו בעיות שינה עם תומר. אמנם לוקח לו זמן להרדם (חצי שעה עד שעה), אבל ישן רצוף כל הלילה, ובימי שבת אנחנו בהחלט נהנים משינה ארוכה לתוך הבוקר. אלא שביומיים האחרונים הוא לא מצליח להרדם כלל, יורד מהמיטה, כועס כשמבקשים ממנו ללכת לישון. אתמול למשל נרדם לאחר שעתיים וחצי! משעת ההשכבה הראשונה, וגם זה לאחר התרוצציות בבית. השינויים שעברו עליו ביומיים האחרונים: לפי המלצתה של דר' מק'קנדלס התחלנו לתת לו אבץ של VRP לפני השינה. יכול להיות קשור? מדוע יש לתת את האבץ דווקא בשעות הלילה? דבר נוסף - הדוד החשמלי עבר שיפוץ ע"י הקבלן (בניין חדש), ולמים (למרות הפילטר) יש ריח שונה. לטענת הקבלן הוכנס לדוד מוט מגנזיום לצורך ציפויו מבפנים ?! תומר מאד אוהב אמבטיות ויושב בהן כחצי שעה כל ערב. אולי משהו במים? אשמח לשמוע המלצות. דורית
 
לדורית

את האבץ ד"ר מק'קנדלס המליצה לתת לפני השינה כדי שלא יתרכב עם עוד דברים שהילד אוכל, וכך הספיגה תהיה מיטבית. אבץ מתרכב בקלות עם המון חמרים. זו לא תורה מסיני. גם אם תתני לו את זה בשעה אחרת והוא לא יאכל כשעה אח"כ זה סביר. בכל מקרה שווה להזיז כדי לבדוק למה זה. לגבי הדוד - נשמע לי מאד מוזר. ראשית כל הנסיון לציפוי של הדוד - דודים מגיעים מצופים באמייל. אם זה דוד מרכזי, אולי יש שיטות אחרות. גם מה שהקבלן קורא לו מגנזיום עלול להכיל עוד דברים. אם זה דוד שלכם, הייתי מוציא את ה"מוט" ורואה אם הריח השתנה. תבדקו גם אם יש פילטר מבוא על הכניסה לדוד שמכיל ג'ולות שקופות (סיליקון פוספט - סיליפוס). יתכן שזה קשור? גם לנו שמו כזה. בעקרון סיליפוס מאושר FDA, אבל לכי תדעי מה זה עושה במקרה שלנו.
 
שינה

רעיונות - נסי כל אחד מהם לחוד, לפי סדר: 1. נסי להזיז את האבץ לבוקר, יש טוענים שהוא מעורר. נדמה לי שהיה גם לא מזמן מקרה כאן בפורום שהמעבר למתן אבץ בבוקר עזר לפתור את בעיית השינה. 2. להוריד סוכרים בכלל ובעיקר כשמתקרבים לשעת השינה. כנ"ל לגבי פנולים (להימנע מתותים, פירות יער, בננות, תפוחים עם הקליפה קרוב לשעת השינה). 3. קלציום לפני השינה גם הוא נחשב כמרגיע - הכי כדאי ב-TRISALTS, יש של ECOLOGICAL FORMULAS. 4. עוד דברים שיכולים לעזור לשינה - חפשי גם בחיפוש מתקדם בפורום הזה ושל תלמה, ובקישורי הפורום שלנו: גלייצין (חומצת אמינו), אינוסיטול (סוג של סוכר), תורין (עוד חומצת אמינו), גאבא (נוירוטרנסמיטור, עוזר בעיקר לילדים היפראקטיביים וחביבה של ד"ר יאסקו). 5-HTP אבל מניסיוני רק בבוקר, ומאוד מאוד בזהירות כי גם לזה לא כולם מגיבים טוב. יותם גם לא מגיב טוב לתורין באופן מאוד עקבי. 5. מלטונין יכול להיות ברכה או קללה, תלוי בילד ואפילו בתקופה - יותם הגיב בהתחלה נפלא למלטונין (שינה + שיפור בתיפקוד), אחר כך לא. מלטונין הוא אחד מהאנטי אוקסידנטים הכי חזקים, אולי הכי חזק שיש, ועשוי להשפיע לטובה גם על מאזן הסרוטונין במוח. מתחילים בחצי מג ועולים משם לפי הצורך. כדי למנוע מהגוף לפתח התנגדות לסרוטונין, ההמלצה היא לתת שבועיים כן שבוע לא. מה שהכי הכי עזר לנו עם שינה הוא לחזור למערכת לימודים קבועה שמתחילה ב-8:00 בבוקר. בכל פעם שיש הפסקת לימודים, שעות השינה של הילד מתחילות לנדוד קדימה.אני כבר חוששת מהצפוי לנו בחופשת החורף המתקרבת (שבועיים בלי לימודים).
 
סליחה! מרוב שזה פשוט, שכחתי

אמבט מלח אפסום לפני השינה. 1-2 כוסות באמבט חם ככל האפשר, לשהות לפחות 20 דקות.
 
תודה, ושאלה נוספת

כיון שגם הלילה עבר על כוחותינו לילה לא קל, אני אנסה לתת את האבץ בבוקר. האם הכוונה היא ל-TAURINE? הערך של חומצת אמינו זו היה די נמוך אצל תומר בבדיקות. הזמנו את התוסף, אבל לא התחלנו לתת. באופן כללי את התוספים הרבים שדר' מק'קנדלס המליצה עליהם אנחנו מנסים לתת אחד אחד, ז"א כל שבוע מוסיפים דבר חדש. כך שכל התהליך לוקח זמן רב. מלח אפסום ניסינו לפני מס' חודשים ולא ראינו השפעה. ננסה שוב. תודה, דורית
 
ועוד משהו שכחתי....

האם את ה-TAURINE אסור לתת עם חלבונים? אני צודקת או שעשיתי סלט מכל מה שלמדתי עד עכשיו?
 
כאמור אני לא נותנת תורין

אבל הצצתי אצל אטקינס DR ATKINS' VITA-NUTRIENT SOLUTION וגם אצל קטלר AMALGAM ILLNESS והם לא מזכירים הפרדה של מתן תורין מחלבונים. שני הספרים יסודיים ואמינים. למה להפריד בעצם? מה הרציו? סתם התעניינות.
 

razgalili

New member
האמת שכן

טאורין היא חומצת אמינו. חומצות אמינו מתחרות ביניהן בקליטה בגוף אם אתם רוצים לקבל אפקט ספציפי מהטאורין, עדיף להפריד אותה מחומצות אמינו אחרות, כלומר מחלבונים, זה יתן לכם יותר תמורה בעד הכסף
 
תורין = TAURINE

אם יש בעיות שינה שווה לשנות סדרי עדיפויות ולתת אותו לפני תוספים אחרים, בעיקר אם הבדיקות הראו חוסר.
 

uziop

New member
טאורין

חומצה אמינית המכילה גפרית נירוטרנסמיטור חשטב עם אפקט נוגד םרכוסים אנטיאוקסידנט מייצב טסיות דם מיוצר בגוף מחומצה אמינית אחרת - ציסטאין או מטיונין נימצא ברכוז גבוה בשריר הלב וכדוריות דם לבנות הכרחי ליצירת מלחי מרה (חומצה טאורוכוליק) מעודד הפרשת אינסולין מפחית מחלות לב ויתר לחץ דם מפחית אי ספיקת לב ןאפילפסיה מקורות - מיוצר בגוף אינו נימצא בחלבון מן החי אחד מהחומצות האמינות החשובות ביותר בילדי הספקטרום יחד עם ציסטאין ומתיונין (אני ממליץ במידה ויש עדות בבדיקות לחסר ) בברכה
 

avia51

New member
האם את האבץ חייבים לתת על בטן ריקה?

אני נותנת בבוקר ואחה"צ אבל עם אוכל אם כך לתת על בטן ריקה יותר אפקטיבי בינתיים אין כל שיפור-לועס הכל ונושך המון
 

avia51

New member
התחלתי עם 12 גרם ועכשיו 25

ילד בן 3 שוקל 14 קילו בערך
 
נסי להגדיל את המינון בהדרגה

ייתכן שהוא לא מקבל מספיק. יש להפריד מתוספים המכילים קלציום ברזל ונחושת (ברזל ונחושת לא רצוי לתת באופן כללי). אם את נותנת במקביל לכמות גדולה של אגוזים זה הולך על עזרה באי ספיגת הנחושת מהאגוזים. לא שזה רעיון רע, אבל אז צריך לתת עוד. לפעמים כן צריך לתסף בברזל כדי להכחיד PICA (הכנסת דברים שאינם אוכל לפה) אבל את זה בבקשה רק עם רופא, בדיקות, ובזהירות בזהירות (ברזל רעיל בכמויות עודפות). קרה לנו כבר שתיסוף קצר-טווח בברזל (במשך שבועיים) פתר את הבעיה.
 
למעלה