עוד סיפור רב קו וטעויות קודים

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
עוד סיפור רב קו וטעויות קודים

עוד סיפור רב קו וטעויות קודים
היום בדרך לעבודה. אני על קו 89. ברחוב דבורה הנביאה עלתה מישהי ששמה רב קו על המכשיר והוא לא עבר. הנהג אמר לה שאין לה שם נסיעות והיא צריכה לשלם. היא אמרה שהיא עדיין בטווח התשעים דקות מהנסיעה הראשונה והראתה לו את הקבלה. הנהג אמר שזו קבלה על קוד 43 וזה לא הקוד הנכון. הבחורה אמרה שהיא כבר הספיקה לנסוע בקו 89 אחר שכן נתן לה לנסוע. הנהג אמר שהוא לא יכול. התווכחו קצת, הוא התעקש שהיא צריכה לשלם ואחר כך היא יכולה לפנות לדן ולבקש את הכסף בחזרה. בסוף היא ירדה בכעס מהאוטובוס והלכה ברגל.

אין לי ספק שהנהג מבחינתו צדק. לא היה לה כרטיס שמתאים לנסיעה באוטובוס הזה במקום הזה. מצד שני, אני גם מזדהה עם הנוסעת - זה לא התפקיד שלה לדעת שהנהג באוטובוס אגד הראשון שהיא עלתה עליו הוציא לה כרטיס בקוד לא נכון וזה לא הוגן שיכריחו אותה לשלם שוב ואז יריצו אותה לעמדות השירות המעטות של דן כדי לקבל את הכסף בחזרה.

חייבים לעשות סדר בכרטיס המסובך הזה. מה שקורה איתו עכשיו זו ממש התעללות גם בנהגים וגם בנוסעים.
 
הבעיה אינה בכרטיס אלא בחוסר האחידות בשימוש בקודים

עוד סיפור רב קו וטעויות קודים
היום בדרך לעבודה. אני על קו 89. ברחוב דבורה הנביאה עלתה מישהי ששמה רב קו על המכשיר והוא לא עבר. הנהג אמר לה שאין לה שם נסיעות והיא צריכה לשלם. היא אמרה שהיא עדיין בטווח התשעים דקות מהנסיעה הראשונה והראתה לו את הקבלה. הנהג אמר שזו קבלה על קוד 43 וזה לא הקוד הנכון. הבחורה אמרה שהיא כבר הספיקה לנסוע בקו 89 אחר שכן נתן לה לנסוע. הנהג אמר שהוא לא יכול. התווכחו קצת, הוא התעקש שהיא צריכה לשלם ואחר כך היא יכולה לפנות לדן ולבקש את הכסף בחזרה. בסוף היא ירדה בכעס מהאוטובוס והלכה ברגל.

אין לי ספק שהנהג מבחינתו צדק. לא היה לה כרטיס שמתאים לנסיעה באוטובוס הזה במקום הזה. מצד שני, אני גם מזדהה עם הנוסעת - זה לא התפקיד שלה לדעת שהנהג באוטובוס אגד הראשון שהיא עלתה עליו הוציא לה כרטיס בקוד לא נכון וזה לא הוגן שיכריחו אותה לשלם שוב ואז יריצו אותה לעמדות השירות המעטות של דן כדי לקבל את הכסף בחזרה.

חייבים לעשות סדר בכרטיס המסובך הזה. מה שקורה איתו עכשיו זו ממש התעללות גם בנהגים וגם בנוסעים.
הבעיה אינה בכרטיס אלא בחוסר האחידות בשימוש בקודים
בגוש דן בין המפעילות השונות ונהגים שונים.
הכרטיס הוא בסך הכל אמצעי טכני. הבעיה היא בשיטת הקודים שמשרד התחבורה לא סגר אותה הרמטית בפני יצירתיות (שלא לומר הפקרות).
גם אם היה מדובר בכרטיס נייר (המאפשר מעבר) בקוד לא נכון הייתה בדיוק אותה בעיה.
צריך פשוט להנחיל כלל ברזל:
באזור 1 מחייבים רק בקוד 42 או 44
באזור 21 מחייבים רק בקוד 43 או 44
באזור 22 מחייבים רק בקוד 41 או 44
בפתח תקוה (הכלולה בשני אזורים) - לחייב את כל הנהגים לשאול כל נוסע מה יעדו הסופי או לבטל את הכללת פתח תקוה בשני אזורים.
 

oshri1987sg

New member
הבעיה בקוד 41 שקוד זה

הבעיה אינה בכרטיס אלא בחוסר האחידות בשימוש בקודים
בגוש דן בין המפעילות השונות ונהגים שונים.
הכרטיס הוא בסך הכל אמצעי טכני. הבעיה היא בשיטת הקודים שמשרד התחבורה לא סגר אותה הרמטית בפני יצירתיות (שלא לומר הפקרות).
גם אם היה מדובר בכרטיס נייר (המאפשר מעבר) בקוד לא נכון הייתה בדיוק אותה בעיה.
צריך פשוט להנחיל כלל ברזל:
באזור 1 מחייבים רק בקוד 42 או 44
באזור 21 מחייבים רק בקוד 43 או 44
באזור 22 מחייבים רק בקוד 41 או 44
בפתח תקוה (הכלולה בשני אזורים) - לחייב את כל הנהגים לשאול כל נוסע מה יעדו הסופי או לבטל את הכללת פתח תקוה בשני אזורים.
הבעיה בקוד 41 שקוד זה
אינו תופס בחברת דן,ולא ניתן בחברת דן לחייב באמצעות קוד זה,או להטעין שתי נסיעות בקוד זה,והמכשיר בחברת דן לא
מזהה קוד זה.
להמרות שבקווי הנסיעה הבאים:38,49,50,51,66,82,150,166,350,366 קוד זה אמור להיות תופס בתחום העיר פתח תקוה
בקו 251 בין ראש העין לצומת גהה,ובקוים 250,282 בין ראש העין לצומת מורשה
 
זו בעיה שדן צריכה לפתור

הבעיה בקוד 41 שקוד זה
אינו תופס בחברת דן,ולא ניתן בחברת דן לחייב באמצעות קוד זה,או להטעין שתי נסיעות בקוד זה,והמכשיר בחברת דן לא
מזהה קוד זה.
להמרות שבקווי הנסיעה הבאים:38,49,50,51,66,82,150,166,350,366 קוד זה אמור להיות תופס בתחום העיר פתח תקוה
בקו 251 בין ראש העין לצומת גהה,ובקוים 250,282 בין ראש העין לצומת מורשה
זו בעיה שדן צריכה לפתור
אין דבר כזה שלא ניתן בחברת דן לחייב באמצעות קוד זה.
אם דן עושה מה שבא לה בניגוד להגדרות הרפורמה, אז משרד התחבורה צריך לטפל בזה.
וזה נכון לגבי כל המפעילות.
לזה בדיוק התכוונתי כשכתבתי "יצירתיות (שלא לומר הפקרות)".
גם לקווים יש יצירתיות מסויימת בשימוש בקוד 43 באזור פתח תקוה וראש העין והיא אפילו לא מתביישת לציין את זה באתר שלה.
"* קוד 43 - תקף באזור 22 בנסיעות בין פ"ת-ראש העין, מאפשר מעבר ב-90 דקות בקווים בלבד."
http://www.kavim-t.co.il/content/page.asp?maincat=1&catId=1&pageid=49
אבל אם קיים (בהתאם להגדרות הרפורמה) "* קוד 41 - תקף באזור פ"ת וראש העין בלבד.", לשם מה בכלל קווים צריכה להשתמש בקוד 43 בנסיעות בין פ"ת-ראש העין?
 

846

Member
בכל מיקרה לשיטתך, ברגע

הבעיה אינה בכרטיס אלא בחוסר האחידות בשימוש בקודים
בגוש דן בין המפעילות השונות ונהגים שונים.
הכרטיס הוא בסך הכל אמצעי טכני. הבעיה היא בשיטת הקודים שמשרד התחבורה לא סגר אותה הרמטית בפני יצירתיות (שלא לומר הפקרות).
גם אם היה מדובר בכרטיס נייר (המאפשר מעבר) בקוד לא נכון הייתה בדיוק אותה בעיה.
צריך פשוט להנחיל כלל ברזל:
באזור 1 מחייבים רק בקוד 42 או 44
באזור 21 מחייבים רק בקוד 43 או 44
באזור 22 מחייבים רק בקוד 41 או 44
בפתח תקוה (הכלולה בשני אזורים) - לחייב את כל הנהגים לשאול כל נוסע מה יעדו הסופי או לבטל את הכללת פתח תקוה בשני אזורים.
בכל מיקרה לשיטתך, ברגע
שמפעילים שני קודים באותו איזור, ניפתח פתח לטעות.......
 
כשמפעילים שני קודים באותו מחיר באותו איזור

בכל מיקרה לשיטתך, ברגע
שמפעילים שני קודים באותו איזור, ניפתח פתח לטעות.......
כשמפעילים שני קודים באותו מחיר באותו איזור
כאשר הקודים הם במחירים שונים, חזקה שהנוסע אמור לדעת על ההבדל במחיר אם הוא נוסע מת"א לרמת גן או מתל אביב להרצליה, במיוחד אם מדובר בנוסע קבוע.
אבל כאשר מדובר בשני קודים באותו מחיר, כמו במקרה של פתח תקוה (אחד שמתאים לנסיעה לבני ברק ושני שמתאים לנסיעה לראש העין ושניהם ב-6.9 ש"ח), אז לא צריך לצפות מהנוסע שיידע את הדקויות שבין קוד 41, קוד 42 וקוד 43. מבחינתו הכל 6.9 ש"ח, להבדיל מ 10.9 ש"ח.
אם הנוסע לא ציין יעד, ברירת המחדל שהוא נוסע בתוך אזור. אם התכוון לצאת מאזור ולא ציין זאת - הטעות היא שלו והוא יצטרך לשלם פעם נוספת.
לכן ציינתי בנפרד את המקרה של פתח תקוה, כי שם יש שני קודים שמתאימים לנסיעה בתוך אזור וזה אכן מצב לא תקין.
אבל ודאי וודאי שזו טעות לחייב באזור מסויים בקוד שלא מתאים לאותו אזור וזו טעות מובהקת של הנהג והמפעיל.
 

846

Member
נוסע העולה לאוטובוס חייב לציין

עוד סיפור רב קו וטעויות קודים
היום בדרך לעבודה. אני על קו 89. ברחוב דבורה הנביאה עלתה מישהי ששמה רב קו על המכשיר והוא לא עבר. הנהג אמר לה שאין לה שם נסיעות והיא צריכה לשלם. היא אמרה שהיא עדיין בטווח התשעים דקות מהנסיעה הראשונה והראתה לו את הקבלה. הנהג אמר שזו קבלה על קוד 43 וזה לא הקוד הנכון. הבחורה אמרה שהיא כבר הספיקה לנסוע בקו 89 אחר שכן נתן לה לנסוע. הנהג אמר שהוא לא יכול. התווכחו קצת, הוא התעקש שהיא צריכה לשלם ואחר כך היא יכולה לפנות לדן ולבקש את הכסף בחזרה. בסוף היא ירדה בכעס מהאוטובוס והלכה ברגל.

אין לי ספק שהנהג מבחינתו צדק. לא היה לה כרטיס שמתאים לנסיעה באוטובוס הזה במקום הזה. מצד שני, אני גם מזדהה עם הנוסעת - זה לא התפקיד שלה לדעת שהנהג באוטובוס אגד הראשון שהיא עלתה עליו הוציא לה כרטיס בקוד לא נכון וזה לא הוגן שיכריחו אותה לשלם שוב ואז יריצו אותה לעמדות השירות המעטות של דן כדי לקבל את הכסף בחזרה.

חייבים לעשות סדר בכרטיס המסובך הזה. מה שקורה איתו עכשיו זו ממש התעללות גם בנהגים וגם בנוסעים.
נוסע העולה לאוטובוס חייב לציין
את היעד אליו הוא נוסע וכמו כן לבדוק את העודף והכרטיס אותו קיבל מיד עם קבלתם.
 

cwen

New member
אני לא יודעת מה היה לה על האוטובוס של אגד

נוסע העולה לאוטובוס חייב לציין
את היעד אליו הוא נוסע וכמו כן לבדוק את העודף והכרטיס אותו קיבל מיד עם קבלתם.
אני לא יודעת מה היה לה על האוטובוס של אגד
אבל מעט אנשים מבינים בקודים. זה לא התפקיד של האנשים להבין שקוד 43 לא מתאים לאיזור 1.
 

amitk80

New member
בנוסף

אני לא יודעת מה היה לה על האוטובוס של אגד
אבל מעט אנשים מבינים בקודים. זה לא התפקיד של האנשים להבין שקוד 43 לא מתאים לאיזור 1.
בנוסף
אנשים לא צריכים לשבור את הראש להבין למה זה לא עובד. ברגע שהם משלמים על כרטיס מבחינתם זה לא מעניין אותם הקוד וסוגיות המעבר בין המפעילים.
 
זה נכון כאשר נוסעים בנסיעה שהמחיר שלה הוא הנמוך ביותר האפשרי

בנוסף
אנשים לא צריכים לשבור את הראש להבין למה זה לא עובד. ברגע שהם משלמים על כרטיס מבחינתם זה לא מעניין אותם הקוד וסוגיות המעבר בין המפעילים.
זה נכון כאשר נוסעים בנסיעה שהמחיר שלה הוא הנמוך ביותר האפשרי
באותו אוטובוס ובאותה תחנה. אבל אם נוסע עלה לאוטובוס בהרצליה או ברמת השרון למשל ומתכוון ליסוע עם אותו אוטובוס לתל אביב, הוא צריך לומר זאת.
אמנם הנהג צריך לשאול את הנוסע מה יעדו, אבל גם לנוסע יש אחריות.
אנחנו לא יודעים היכן הנוסעת הנ"ל עלתה על האוטובוס של אגד. אם היא עלתה עליו בתל אביב, בת ים או חולון למשל וחוייבה בקוד 43, אז הטעות היא של הנהג. אבל אם היא עלתה עליו באזור השרון ולא אמרה לנהג שהיא נוסעת לתל אביב, הטעות היא גם שלה.
אם כל הנהגים יתחילו לשאול את כל הנוסעים מה היעד שלהם הנוסעים יתלוננו שלוקח המון זמן לעלות לאוטובוסים. ולכן גם לנוסעים יש אחריות לשתף פעולה ולמנוע טעויות ולא להטיל תמיד את כל האחריות על הנהגים. האחריות היא משותפת.
את תופעת החיוב בקוד לא מתאים לאזור, משרד התחבורה צריך לחייב את המפעילים להפסיק. אבל אנו לא יכולים להיות בטוחים שזה מה שקרה במקרה הזה, כי איננו יודעים היכן היא עלתה על האוטובוס של אגד.
 

846

Member
אי אפשר להפסיק את השימוש

זה נכון כאשר נוסעים בנסיעה שהמחיר שלה הוא הנמוך ביותר האפשרי
באותו אוטובוס ובאותה תחנה. אבל אם נוסע עלה לאוטובוס בהרצליה או ברמת השרון למשל ומתכוון ליסוע עם אותו אוטובוס לתל אביב, הוא צריך לומר זאת.
אמנם הנהג צריך לשאול את הנוסע מה יעדו, אבל גם לנוסע יש אחריות.
אנחנו לא יודעים היכן הנוסעת הנ"ל עלתה על האוטובוס של אגד. אם היא עלתה עליו בתל אביב, בת ים או חולון למשל וחוייבה בקוד 43, אז הטעות היא של הנהג. אבל אם היא עלתה עליו באזור השרון ולא אמרה לנהג שהיא נוסעת לתל אביב, הטעות היא גם שלה.
אם כל הנהגים יתחילו לשאול את כל הנוסעים מה היעד שלהם הנוסעים יתלוננו שלוקח המון זמן לעלות לאוטובוסים. ולכן גם לנוסעים יש אחריות לשתף פעולה ולמנוע טעויות ולא להטיל תמיד את כל האחריות על הנהגים. האחריות היא משותפת.
את תופעת החיוב בקוד לא מתאים לאזור, משרד התחבורה צריך לחייב את המפעילים להפסיק. אבל אנו לא יכולים להיות בטוחים שזה מה שקרה במקרה הזה, כי איננו יודעים היכן היא עלתה על האוטובוס של אגד.
אי אפשר להפסיק את השימוש
בקודים שונים באותו איזור, ישנם קווים חוצי גבולות, הנוסע צריך לציין בפני הנהג לאן הוא נוסע ע"מ שהנהג ישים לב אם ירד בטעות קוד אחר או
באיזה קוד צריך לחייב את הנוסע.
 
אם יש שימוש ב- GPS אפשר למנוע הורדה אוטומטית בקוד לא מתאים

אי אפשר להפסיק את השימוש
בקודים שונים באותו איזור, ישנם קווים חוצי גבולות, הנוסע צריך לציין בפני הנהג לאן הוא נוסע ע"מ שהנהג ישים לב אם ירד בטעות קוד אחר או
באיזה קוד צריך לחייב את הנוסע.
אם יש שימוש ב- GPS אפשר למנוע הורדה אוטומטית בקוד לא מתאים
והנהג אמור לדעת אילו קודים מתאימים לאיזה אזור.
אם אין שימוש ב- GPS אז לא צריך לחייב אוטומטית ללא אישור נהג ונהג לא אמור לאשר חיוב בקוד לא נכון.
אין שום סיבה שבחולון יירד קוד 43 או שבהרצליה יירד קוד 42.
כאשר האוטובוס נמצא בחולון לא משנה מה יעדו של הנוסע, לא נכון לחייב בקוד 43.
כאשר האוטובוס נמצא בהרצליה לא משנה מה יעדו של הנוסע, לא נכון לחייב בקוד 42.
אם המפעילות לא ערוכות לשיטה כזו, אז או שצריך לשנות את השיטה או שהמפעילות צריכות להיערך ליישום השיטה.
הנוסע צריך להיות אחראי, אבל זה לא מסיר את האחריות ממשרד התחבורה והמפעילות לעשות כל שביכולתם על מנת למנוע טעויות במידת האפשר.
 

amitk83

New member
במרבית המפעילים יש GPS מחובר למערכת הכרטוס

אם יש שימוש ב- GPS אפשר למנוע הורדה אוטומטית בקוד לא מתאים
והנהג אמור לדעת אילו קודים מתאימים לאיזה אזור.
אם אין שימוש ב- GPS אז לא צריך לחייב אוטומטית ללא אישור נהג ונהג לא אמור לאשר חיוב בקוד לא נכון.
אין שום סיבה שבחולון יירד קוד 43 או שבהרצליה יירד קוד 42.
כאשר האוטובוס נמצא בחולון לא משנה מה יעדו של הנוסע, לא נכון לחייב בקוד 43.
כאשר האוטובוס נמצא בהרצליה לא משנה מה יעדו של הנוסע, לא נכון לחייב בקוד 42.
אם המפעילות לא ערוכות לשיטה כזו, אז או שצריך לשנות את השיטה או שהמפעילות צריכות להיערך ליישום השיטה.
הנוסע צריך להיות אחראי, אבל זה לא מסיר את האחריות ממשרד התחבורה והמפעילות לעשות כל שביכולתם על מנת למנוע טעויות במידת האפשר.
במרבית המפעילים יש GPS מחובר למערכת הכרטוס
בחברות כמו דן, קווים ואגד תעבורה יש מכשיר GPS שמחובר למערכת הכרטוס וככה נמנעות הבעיות האלו. למה זה לא באגד ? זו שאלה מצוינת. הם לא רוצים להשקיע עוד כספים בזה.
 

846

Member
את לא יודעת ולכן אי אפשר

בנוסף
אנשים לא צריכים לשבור את הראש להבין למה זה לא עובד. ברגע שהם משלמים על כרטיס מבחינתם זה לא מעניין אותם הקוד וסוגיות המעבר בין המפעילים.
את לא יודעת ולכן אי אפשר
לקבוע מי טעה.
בכל מיקרה נוסע חייב לבדוק את הכרטיס ואת העודף לפני שהוא ניכנס פנימה.
כך היה מאז ומתמיד.
 

Subi777

New member
קצת בעייתי לעשות זאת כאשר הנהג צועק עליך להתקדם

את לא יודעת ולכן אי אפשר
לקבוע מי טעה.
בכל מיקרה נוסע חייב לבדוק את הכרטיס ואת העודף לפני שהוא ניכנס פנימה.
כך היה מאז ומתמיד.
קצת בעייתי לעשות זאת כאשר הנהג צועק עליך להתקדם
כדי שעוד נוסעים יוכלו לעלות
 

846

Member
אלו ההוראות ע"פ התקנות. הנהג גם צריך להיות יותר סבלני.

קצת בעייתי לעשות זאת כאשר הנהג צועק עליך להתקדם
כדי שעוד נוסעים יוכלו לעלות
אלו ההוראות ע"פ התקנות. הנהג גם צריך להיות יותר סבלני.
חוץ מזה במשך יותר משבועיים שאני עובד באגד, הסעתי כבר כמה נוסעים, אם יש בעיה עםהעודף או הכרטיס, הנוסעים יודעים לחזור מיד ולברר את הבעיה.
תמיד אפשר להסתדר. לא צריך להגזים כל הזמן.
רובן ככולן של הנסיעות עברו לי בשלום.
 
בהקשר של הקודים בגוש-דן, דן יהיו חייבים לסדר את אופן השימוש

עוד סיפור רב קו וטעויות קודים
היום בדרך לעבודה. אני על קו 89. ברחוב דבורה הנביאה עלתה מישהי ששמה רב קו על המכשיר והוא לא עבר. הנהג אמר לה שאין לה שם נסיעות והיא צריכה לשלם. היא אמרה שהיא עדיין בטווח התשעים דקות מהנסיעה הראשונה והראתה לו את הקבלה. הנהג אמר שזו קבלה על קוד 43 וזה לא הקוד הנכון. הבחורה אמרה שהיא כבר הספיקה לנסוע בקו 89 אחר שכן נתן לה לנסוע. הנהג אמר שהוא לא יכול. התווכחו קצת, הוא התעקש שהיא צריכה לשלם ואחר כך היא יכולה לפנות לדן ולבקש את הכסף בחזרה. בסוף היא ירדה בכעס מהאוטובוס והלכה ברגל.

אין לי ספק שהנהג מבחינתו צדק. לא היה לה כרטיס שמתאים לנסיעה באוטובוס הזה במקום הזה. מצד שני, אני גם מזדהה עם הנוסעת - זה לא התפקיד שלה לדעת שהנהג באוטובוס אגד הראשון שהיא עלתה עליו הוציא לה כרטיס בקוד לא נכון וזה לא הוגן שיכריחו אותה לשלם שוב ואז יריצו אותה לעמדות השירות המעטות של דן כדי לקבל את הכסף בחזרה.

חייבים לעשות סדר בכרטיס המסובך הזה. מה שקורה איתו עכשיו זו ממש התעללות גם בנהגים וגם בנוסעים.
בהקשר של הקודים בגוש-דן, דן יהיו חייבים לסדר את אופן השימוש
בקוד 44 אצלם. מה-19/10 הם יפעילו קו תדיר שרוב הנסיעות בו (ולא מיעוט הנסיעות, כמו קו 24, או קווים עם מעט נסיעות יומיות כמו 250, 251, 282) יהיו בקוד 44.
יהיה מעניין לראות כיצד זה יעבוד בקו 472.
 

oshri1987sg

New member
קו 24 הוא קו בתדירות גבוה יחסית

בהקשר של הקודים בגוש-דן, דן יהיו חייבים לסדר את אופן השימוש
בקוד 44 אצלם. מה-19/10 הם יפעילו קו תדיר שרוב הנסיעות בו (ולא מיעוט הנסיעות, כמו קו 24, או קווים עם מעט נסיעות יומיות כמו 250, 251, 282) יהיו בקוד 44.
יהיה מעניין לראות כיצד זה יעבוד בקו 472.
קו 24 הוא קו בתדירות גבוה יחסית
ושנסעתי איתו לרמת השרון,ראיתי נוסעים שנסעו ברמת השרון שם מקוד הנסיעה הפנימי הוא 43.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה