עוד מתכונים המתאימים לפסח

perhay

New member
קינוח לליל הסדר

שלום לכם: התבקשתי להכין כקינוח סלט פירות ל-18 איש. אשמח שתעזרו לי מבחינת כמויות (כמובן שלא יחסר, אבל גם שלא אשקיע מעל ומעבר לכמות הסועדים). בקשו לא להוסיף סוכר ולא יין. חשבתי להוסיף אגוזים. יש לכם רעינות לעוד תוספות לא מתוקות? תודה מראש!
 

m i c h u s h

New member
בבקשה עזרה בבחירת עוגה לסדר

הנה האילוצים: לא שוקולדית הצד שלי לא אוהב מרשימה כי אחרת איך אפשר להשוויץ וללא פירות כי בעלי לא אוהב. חשבתי על עוגת גבינה אבל זה יותר מדי שבועות. מה אתם אומרים? אה וגם ללא ביצים לא מבושלות בגלל הילדים וגם בלי אגוזים (או לפחות לא בחתיכות גדולות מדי) אני לא מפחדת מעוגות מסובכות העיקר שיצא חגיגי וטעים בנוסף אני מכינה גם טראפלס (כבר מחכים בפריזר) נקווה שיצא טוב פעם ראשונה שניסיתי
 

זורחת1

New member
איזה מתכונים קלים לפסח יש לכם ../images/Emo140.gif

פשטידה למשל אבל בלי גבינה . או פחמימות מה יכול להיות ? הם לא מתים על ירקות למשל בפשטידה .
 

my sunshine

New member
סלט פירות של השף תומר בטיטו

כמובן שאת יכולה לאלתר חומרים עפ"י הדמיון חומרים 1 אננס 1 קיווי 1 מנגו 1 אגס 1 פאפיה 1 כוס מיץ תפוחים טבעי 1 מלון כתום 1 מלון ירוק 1 כפית מי ורדים 1 כף אגוזי ברזיל קצוצים כפית עלי נענע קצוצה. אופן ההכנה 1. חותכים את הפירות לסלט (לקוביות בגודל שווה) ומשרים במיץ תפוחים כשעה. 2. מקלפים את המלונים, טוחנים אותם בבלנדר בנפרד ומסננים במסננת דקה. 3. מניחים במרכז צלחת את סלט הפירות בתוספת הנענע הקצוצה. 4. בוזקים מסביב את שני צבעי המלון בתוספת מי הורדים, מפזרים מעט את שבבי האגוזים ומגישים קר.
 

my sunshine

New member
עוגת חלבה מדהימה!

אמנם יש לה קרם שוקולד, אך לדעתי אפשר בלי.. עם הקרם היא יוצאת מאוד מרשימה וטעימה. הבסיס: 2 שמנת מתוקה 2 כפות נס קפה 1.5 כפיות סוכר 200 ג' חלבה להקציף ולהקפיא שעתיי הקרם: 200 ג' שוקולד מריר 4 כפות מים 50 ג' מרגרינה + 4 חלמונים להמיס, להוריד מהאש ולהוסיף 4 חלמונים. לערבב לתערובת אחידה 4 חלבונים 3 כפות סוכר להקציף, להוסיף לקרם תוך כדי ערבוב... אחרי שמוציאים מההקפאה, להוסיף את הקרם, לגרר מעל שוקולד מריר ולהקפיא לפחות כמה שעות לפני ההגשה.
 

my sunshine

New member
עוקץ הדבורה

מתכון של חברה שלי, שמזמן מזמן לא הכנתי ... 1 כוס קמח תופח 5 ביצים 1 כוס סוכר להקציף החלבונים עם הסוכר. להוסיף חלמונים ואח"כ קמח ולאפות בחום בינוני [180] 75 ג' חמאה 4 כפות קוקוס 5 כפות סוכר 2 כוסות שמנת מתוקה 1 שקית אגוזים קצוצים להמיס על האש, למרוח על העוגה ולהכניס לגריל ל- 2 דקות. קרם שמנת: שמנת מתוקה 1 כוס חלב 1 אינסטנט להקציף . לחתוך את העוגה במרכזה ולמרוח הקרם.
 

my sunshine

New member
עוגה עם קרם אפוי - עוגת השבוע

הספר הזה כבר מרופט מרוב שימוש אצלי.. והעוגה הזו, קלה, טעימה ומתאימה לכל מצב.. עוגה שנגמרת ליד השולחן.. העוגה היא מבצק פריך כבסיס, עליו מורחים קרם וציפוי והכל נכנס יחד לאפיה.. לבצק: 3 כוסות קמח 200 ג' מרגרינה מרוככת 1/2 כוס סוכר 2 שקיות סוכר וניל 4 חלמונים לציפוי: 1 כוס ריבת משמשים או שזיפים [או כל ריבה אחרת] 4 חלבונים 2/3 כוס סוכר 1 קופסה אבקת פודינג וניל אינסטנט 100 גר שוקולד מריר מגורר תבנית מלבנית בגודל 27*30 מרגרינה לשימון ההכנה: * לחמם תנור לחום בינוני [180 מעלות] * להכנת הבצק, שמים בקערה את הקמח, המרגרינה, הסוכר וסוכר הוניל ולשים. מוסיפים את החלמונים תוך כדי לישה וממשיכים לעבד לבצק חלק. * נוטלים חופן מהבצק ושומרים במקרר. משמנים את התבנית ומרפדים את תחתיתה ודפנותיה ביתרת הבצק. מורחים את הבצק בריבה. * להכנת הציפוי, מקציפים את החלבונים במערבל חשמלי, במהירות גבוהה, מוסיפים בהדרגה את הסוכר וממשיכים להקציף לקצב יציב. מוסיפים את אבקת הפודינג ומקפלים אל תוך הקצף. * מורחים את הקצף בשכבה אחידה על הריבה ומפזרים עליו מחצית מהשוקולד המגורר מגררים על העוגה את הבצק שנשמר במקרר ומפזרים עליו את יתרת השוקולד. * אופים כ- 20 דקות, או עד שהבצק יזהיב. מניחים להצטנן.
 

m i c h u s h

New member
שתי העוגות נשמעות ממש טוב

השאלה היא איך לעשות אותן פסחיות? וגם בעוגה השניה לא צריך לאפות את הבסיס קודם? יש לך תמונה שלה? כי קשה לי לדמין איך היא יוצאת
 

my sunshine

New member
סליחה, התבלבלתי, הכוונה היתה

להכניס אותן לשרשור אחר. אני אמצא לך מתכונים לעוגות לפסח יש לי כמה טובות ....
 

my sunshine

New member
עוגת פאדג' שוקולד ודובדבנים

מתכון של שף-קונדיטור ברי סייג, "לחם טאטי", גבעתיים עוגה שוקולדית עשירה, נימוחה ופשוט מדהימה. ניתן להכינה בגרסה חלבית או בגרסת פרווה. להכנת עוגה מעט רטובה (פאדג'ית, כשמה כן היא) יש לאפותה במשך 48-50 דקות. להכנת עוגה יבשה יותר, שנחתכת היטב, יש לאפותה במשך 55-58 דקות. אבקת שקדים, כלומר שקדים טחונים דק, ניתן להשיג ב"לגעת באוכל" במחיר של 7.9 שקלים ל-100 גרם, אך קחו בחשבון שלרוב מוסיפים מעט קורנפלור (כשל"פ לאוכלי קטניות) לאבקת שקדים כדי לשמור על מרקמה האבקתי, כך שאם אתם מקפידים על כשרות לפסח רכשו שקדים מולבנים שלמים וטחנו אותם דק במעבד מזון. אני השתמשתי בדובדבנים קפואים (להשיג בכל מרכול): למרבה הפלא חבילה במשקל 300 גרם מנפקת רק 130 גרם דובדבנים נטו, אחרי הפשרה וסינון יסודי. אפשר להקפיא את הדובדבנים הנותרים או לשלב את כל הכמות בעוגה, כפי שעשיתי אני. במקום דובדבנים ניתן להשתמש בפטל או אוכמניות קפואות, מופשרות ומסוננות היטב. המרכיבים (לתבנית אינגליש באורך 30 ס"מ): למסה ראשונה: 125 גרם שוקולד מריר איכותי (רצוי 56-60% מוצקי קקאו) 70 גרם חמאה / מחמאה 70 גרם (6 כפות שטוחות) סוכר למסה שניה: 2 ביצים מס' 1 או 2 1 חלמון (מביצה מס' 1 או 2) 50 גרם (4 כפות) סוכר 100 גרם דובדבנים חמוצים (מצנצנת או קפואים ומופשרים היטב), מסוננים היטב 80 גרם (1 כוס לא דחוסה) אבקת שקדים (שקדים טחונים דק) 30 גרם (3 כפות) קורנפלור 30 מ"ל (2 כפות) שמן קנולה לציפוי (גנאש שוקולד): 70 גרם שוקולד מריר איכותי, קצוץ דק 70 גרם שמנת מתוקה לציפוי שוקולד פרווה: 70 גרם שוקולד מריר פרווה איכותי, קצוץ דק 70 מ"ל שמנת צמחית לשימון: מעט חמאה /מחמאה מומסת או שמן קנולה אופן ההכנה: מחממים תנור ל-170 מעלות. משמנים תבנית אינגליש באורך 30 ס"מ במעט חמאה/מחמאה מומסת או שמן קנולה. ממיסים בבאן מארי (סיר ובו מים רותחים ומעליו סיר נוסף או קערה מתכתית, על אש נמוכה): שוקולד, חמאה וסוכר (ראו מסה ראשונה). מערבבים בעזרת כף עץ עד לקבלת קרם חלק. מסירים מן האש ומצננים מעט (כ-10 דקות). במקביל מקציפים בקערה ביצים, חלמון וסוכר (מסה שניה) עד לקבלת עיסה מעט תפוחה ובהירה. מוסיפים קורנפלור ואבקת שקדים ומקציפים במהירות נמוכה עד לקבלת עיסה חלקה. יוצקים את מסת השוקולד לקערה ובה הביצים ומערבבים בעזרת מרית, עד לקבלת עיסה חלקה. מוסיפים שמן קנולה ודובדבנים ומערבבים בעזרת מרית. יוצקים לתבנית, מכניסים לתנור ואופים במשך 48-58 דקות (ראו הסבר לעיל) או עד שדפנות העוגה נראות יציבות והמרכז מעט לח, וקיסם שננעץ בעוגה יוצא לח אך נקי. מוציאים מן התנור ומצננים. מכינים גנאש שוקולד לציפוי: מניחים שוקולד קצוץ בקערה. מביאים שמנת לרתיחה בסיר קטן על אש גבוהה. יוצקים את השמנת על השוקולד ומערבבים ברציפות, בעזרת כף עץ או מרית, עד לקבלת קרם נוזלי וחלק. אם מכינים גנאש פרווה: מניחים שמנת צמחית ושוקולד בקערית שניתן להכניס למיקרוגל. מפעילים למשך 40 שניות, מוציאים ומערבבים בעזרת כף. מפעילים שוב את המיקרוגל למשך 40 שניות, מוציאים ומערבבים עד לקבלת קרם נוזלי וחלק. יוצקים את הגנאש על העוגה, מורחים, מצננים כשעתיים במקרר ומגישים.
 

my sunshine

New member
עוגת מוס שוקולד - קלה מאוד

מתכון של שף-קונדיטור מיקי שמו, "שֶמו - הקונדיטוריה", תל אביב וחיפה עוגה קלה מאוד (למי שאינו מפחד מהקצפת חלבונים) – ופשוט גאונית. מכינים מוס שוקולד, אופים 2/3 ממנו - ואת החלק הנותר מאחסנים במקרר. מן התנור תצא עוגה גבוהה ואוורירית, שכעבור זמן קצר תצנח במרכזה: את המכתש שנוצר ממלאים ביתרת המוס, מקפיאים למשך שעתיים ומגישים. זה כל הסיפור. העוגה הזו איננה מומלצת לנשים הרות כיוון שהיא מכילה ביצים חיות (ב-1/3 העליון של העוגה). ניתן להכין את העוגה הזו בגרסת פרווה (ראו להלן) או בגרסה חלבית, אם משלבים שוקולד מריר ושוקולד חלב (ביחס של 50%-50%). ניתן להוסיף 2 כפות ברנדי לשוקולד אחרי המסתו, כשהוא פושר, אך הדבר יעורר קשיים בערבובו בחזרה לכדי נוזל חלק. במקום ברנדי ניתן להשתמש ברום כהה (משקה, לא תמצית), אמרטו או ליקר פרנג'ליקו. ניתן לעטר את העוגה בקקאו, בתלתלי שוקולד (מגררים בפומפיה), בקישוטי שוקולד (שניתן להשיג בכל חנות מתמחה) או בבונבונים יפים במיוחד כגון "פררו רושֶה" או כדורי שוקולד שחציים חום וחציים לבן (להשיג בחנויות ממתקים). המרכיבים (לתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ): מסה ראשונה: 10 חלמונים (מביצה מס' 1 או 2) 1/4 כוס סוכר מסה שניה: 10 חלבונים (מביצה מס' 1 או 2) 1/3 כוס סוכר בנוסף: 300 גרם שוקולד מריר איכותי (רצוי 56-60% מוצקי קקאו) 1 כפית קפה מגורגר (נס קפה) איכותי 2 כפות ברנדי (לא חובה) לעיטור: קקאו איכותי או תלתלי שוקולד או קישוטי שוקולד קנויים אופן ההכנה: ממיסים שוקולד עם קפה מגורגר בבאן מארי (ראו הסבר במתכון הראשון) ומערבבים עד לקבלת נוזל חלק. מסירים מן האש ומצננים מעט. אחרי הסרת השוקולד מן האש וצינונו ניתן להוסיף ברנדי אם רוצים: יוצקים את הברנדי בבת אחת ומערבבים במהירות עד לקבלת נוזל חלק. מחממים תנור ל-170 מעלות ומשמנים תבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ במעט חמאה/מחמאה מומסת. אם התבנית איננה חדשה (וסגירתה איננה הרמטית) מומלץ להצמיד נייר כסף לתחתיתה. מקציפים חלמונים וסוכר (מסה ראשונה) במהירות גבוהה עד לקבלת קציפה תפוחה ובהירה. מקציפים חלבונים וסוכר (מסה שניה) במהירות בינונית עד לקבלת קצף יציב. מוסיפים את השוקולד המומס לתערובת החלמונים ומקציפים במהירות בינונית עד לאיחוד החומרים. מוסיפים את תערובת הביצים והשוקולד לקצף החלבונים ומערבבים בעדינות, בעזרת מרית, בתנועות קיפול. יוצקים 2/3 מן התערובת לתבנית ואופים כ-45 דקות. מוציאים ומצננים. את שליש המסה הנותר מאחסנים במקרר. אחרי שהעוגה הצטננה ושקעה מעט במרכזה ממלאים בשקע שנוצר עד לשיא גובה התבנית, מיישרים ומכניסים למקפיא לשעתיים לפחות. כעבור שעתיים ניתן להעביר את העוגה למקרר או להגישה. לפני ההגשה מעטרים במעט קקאו או קישוטי שוקולד כנזכר לעיל.
 

my sunshine

New member
טורט קוקוס וגנאש ריבת חלב - קלה

מתכון של שף-קונדיטור דודו אוטמזגין, קונדיטוריה "דודו אוטמזגין", חיפה, קרית מוצקין ותל אביב אם אתם אוהבים קוקוס - זו העוגה שלכם. קלה להכנה (שוב, למי שאינו חושש מהקצפת חלבונים), מפנקת וטעימה. ניתן להכין עוגה זו בגרסה חלבית ובגרסת פרווה. ניתן לשלב בה שלל קרמים: גנאש שוקולד חלבי, גנאש שוקולד פרווה, גנאש ריבת חלב- ואפשר גם להתפרע עם קרם קפה, מוס פטל או כל העולה בדעתכם: מורחים מחצית במרכז העוגה- ומצפים את העוגה במחצית השניה. אני הכנתי את העוגה הזו תחילה עם גנאש שוקולד, מה שסיפק תוצאה מאוד חגיגית ומרשימה, ובהמשך עם גנאש ריבת חלב (ראו צילום), מה שסיפק תוצאה מעט פחות אסתטית מבחינת שילובי הצבעים, אך עדיין מרשימה וטעימה. ניתן לקשט את העוגה במעט פולי קקאו גרוסים (ראו צילום, להשיג בחנויות מתמחות) או בקישוטי שוקולד שונים (כנ"ל). המרכיבים (לתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ): למסה ראשונה: 150 גרם חמאה/מחמאה 70 גרם (6 כפות שטוחות) סוכר 200 גרם (מ-11 ביצים מס' +1) חלמונים למסה שניה: 300 גרם (מ-6 ביצים מס' +1) חלבונים 120 גרם (1/2 כוס + 2 כפות) סוכר בנוסף: 260 גרם (כ-3 כוסות) קוקוס (לבן) טחון לגנאש ריבת חלב: 1 אריזה (250 מ"ל) שמנת מתוקה 250 גרם (כ-7 כפות גדושות) ריבת חלב איכותית או, לגנאש שוקולד חלבי: 1 אריזה (250 מ"ל) שמנת מתוקה 250 גרם שוקולד מריר איכותי או, לגנאש שוקולד פרווה: 250 גרם שוקולד מריר פרווה 250 מ"ל שמנת צמחית לקצפת לקישוט: פניני שוקולד או פולי קקאו גרוסים אופן ההכנה: מחממים תנור ל-160 מעלות ומשמנים תבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ בחמאה/ מחמאה מומסת. מקציפים חמאה וסוכר עד לקבלת עיסה חלקה ומוסיפים חלמונים בהדרגה. מקציפים עד לקבלת עיסה חלקה. בקערה נקיה ויבשה מקציפים חלבונים: מתחילים מהקצפת החלבונים בלבד וכעבור דקה מתחילים להוסיף את הסוכר. מקציפים עד לקבלת קצף יציב. מאחדים את תערובת החלמונים עם קצף החלבונים ומערבבים ידנית בעדינות, בעזרת מרית, עד לקבלת עיסה חלקה. מוסיפים קוקוס ומערבבים ידנית, בעזרת מרית, עד לקבלת עיסה חלקה. יוצקים לתבנית, מכניסים לתנור ואופים במשך 40-45 דקות או עד שקיסם הננעץ בעוגה יוצא לח אך נקי. מוציאים ומצננים. אחרי שהעוגה הצטננה היטב בטמפרטורת החדר מעבירים אותה לצינון יסודי במקרר, כדי שניתן יהיה לחתוך אותה לרוחבה, במשך שעתיים לפחות - או לילה. מוציאים את העוגה מהמקרר וחותכים אותה לרוחבה, בעזרת סכין מסור (סכין משוננת גדולה). מניחים את החלק העליון בצד, במקום נקי ויבש. מכינים גנאש, אחד מבין השלושה שלעיל: לגנאש ריבת חלב: מביאים שמנת לרתיחה בסיר קטן על אש גבוהה. יוצקים לקערה ומוסיפים ריבת חלב. מערבבים עד לקבלת קרם חלק. לגנאש שוקולד חלבי: מניחים שוקולד קצוץ בקערה. מביאים שמנת לרתיחה בסיר קטן על אש גבוהה. יוצקים את השמנת הרותחת על השוקולד ומערבבים ברציפות עד לקבלת נוזל חלק, ללא גושים. לגנאש שוקולד פרווה: מניחים שוקולד ושמנת צמחית בקערית שניתן להכניס למיקרוגל. מפעילים ל-40 שניות, מוציאים ומערבבים. מכניסים שוב ל-40 שניות, מוציאים ומערבבים ברציפות, עד שמתקבל נוזל חלק. מרכיבים את העוגה: מורחים מחצית מהגנאש שהכנתם במרכז העוגה, מניחים את החלק העליון של העוגה, מהדקים ומצפים במחצית השניה של הגנאש. מצננים במקרר שעתיים לפחות, להתייצבות לפני ההגשה.
 

my sunshine

New member
עוגת קרמבו בגירסה כשרה לפסח

רכיבים שכבת בסיס: מצרכים: 6 ביצים 6 כפות סוכר 1 חבילה אינסטנט פודינג שוקולד מלית: 1 שמנת מתוקה 3/4 כוס חלב 1 פודינג וניל ציפוי: 100 גרם שוקולד מריר 100 גרם חמאה (או מרגרינה) 2 כפות חלב 2 כפות ברנדי :: הוראות הכנה שכבת בסיס: מפרידים את הביצים. מקציפים היטב את 6 החלבונים עד שהם מלבינים ומתיצבים , מוסיפים את הסוכר בהדרגה תוך כדי הקצפה. (להקציף טוב כי אין קמח בעוגה ואם הקצף לא יהיה יציב אז זה ידפוק את העוגה). טורפים את 6 החלמונים. מקפלים את החלמונים אל תוך הקצף. מקפלים היטב את אבקת הפודינג אל תוך הקצף. אופים בתבנית עגולה קוטר 26 ב 150 מעלות כ 30 דקות (או עד שקיסם ננעץ יוצא יבש) מניחים לעוגה להצטנן. מלית: מקציפים את מרכיבי המלית ומורחים את המלית על העוגה שהתקררה. ציפוי: מבשלים בסיר תוך ערבוב את מרכיבי הציפוי. מצננים קמעה ומצפים בעזרת כף את פני העוגה. מכסים ושומרים במקרר 24 שעות לפני ההגשה. הערות נוספות: יש כל מיני וריאציות, להלן זו הכשרה לפסח והדי מוצלחת לדעתי (אפשר להפוך אותה לפרוה ע"י שימוש בריץ´ מים מרגרינה וכו´) כמובן שהגירסה החלבית עדיפה
 

my sunshine

New member
עוגת שוקולד לפסח - אורן אהרוני

200 גר' שוקולד מריר 1 חבילה (200 גר') מרגרינה בלובנד ללא מלח 2 כפות נס-קפה 5 ביצים, מופרדות 1 כוס סוכר 5 כפות קמח מצה 1 שקית אבקת אפייה 1/2 כוס אגוזים כתושים 1/2 כוס יין מתוק (או 1/2 כוס מים) + ממיסים בסיר מרגרינה, שוקולד ונס קפה על אש נמוכה. מצננים ומוסיפים את החלמונים תוך כדי בחישה מהירה. + מקציפים את החלבונים עם כוס סוכר לקצף יציב ומוסיפים לבלילת השוקולד בתנועות קיפול. מודדים 1/2 כוס מהתערובת ושומרים בצד. + מוסיפים לתערובת קמח מצה, אבקת אפייה, אגוזים ויין ובוחשים. יוצקים את הבלילה לתבנית עגולה משומנת ואופים 1/2 שעה בחום בינוני. כאשר מוציאים את העוגה מהתנור מורחים עליה את 1/2 כוס השוקולד.
 

my sunshine

New member
עוגת אגוזים חגיגית לפסח

יש להכין את המלית יום קודם לאפייה ולקרר במשך הלילה. המרכיבים (לתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ): למלית: 2 מיכלי שמנת מתוקה (500 מ"ל) 100 גרם שוקולד מריר 1 כף סוכר 1 כפית אבקת קפה נמס 1 כף ליקר קפה לעוגה: 6 ביצים מופרדות לחלמונים ולחלבונים 1 כוס סוכר 1 כף מים 1 כף מיץ לימון 100 גרם אגוזי מלך טחונים 100 גרם אגוזי פקאן טחונים 100 גרם קמח מצות או פירורי ביסקוויטים כשרים לפסח 1 כפית אבקת אפייה לשימון התבנית – תרסיס שמן, מחמאה או מרגרינה לעיטור: סירופ שוקולד 1/2 כוס אגוזי מלך גרוסים אופן ההכנה: 1.המלית: שמים את השמנת, השוקולד, הסוכר ואבקת הקפה בסיר קטן ומחממים על אש קטנה מאוד. בוחשים, מביאים לרתיחה ומסירים מהאש. מקררים למשך לילה. למחרת, מקציפים את המלית במערבל לקרם יציב וחלק. 2. מקציפים את החלמונים במערבל חשמלי במהירות גבוהה, מוסיפים בהדרגה 1/2 כוס סוכר וממשיכים להקציף עד שהתערובת בהירה ותפוחה. מוסיפים את המים ומיץ הלימון ומקציפים עוד דקה או שתיים. 3. מוסיפים לקצף החלמונים את האגוזים, קמח המצה או פירורי הביסקוויטים ואבקת האפייה, ומקפלים בעדינות. 4. בקערה נפרדת, מקציפים את החלבונים במערבל חשמלי במהירות גבוהה, מוסיפים בהדרגה את יתרת הסוכר וממשיכים להקציף לקצף נוקשה. מקפלים את הקצף אל תערובת החלמונים. 5. משמנים את התבנית, יוצקים לתוכה את הבלילה ומשטחים את פניה. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. אופים כ-35 דקות, או עד שהקיסם הננעץ בעוגה יוצא נקי ויבש. מניחים לעוגה להצטנן. 6. חוצים את העוגה לשניים, לרוחבה, ומורחים את החצי התחתון במחצית מכמות הקרם. מכסים במחצית העוגה העליונה ומצפים את כל העוגה ביתרת הקרם. מזלפים על העוגה סירופ שוקולד ומעטרים באגוזי מלך גרוסים.
 

my sunshine

New member
עוגיות בוטנים לפסח

העוגיות הכי אהובות בחג הפסח. נכון, פשוט יותר לקנות אותן מוכנות, אך נחמד להכינן בבית בעזרת הילדים, טעמן הרבה יותר משובח. המרכיבים (ל-35-40 עוגיות): 1/2 2 כוסות בוטנים קלויים ללא מלח, טחונים 1/2 1 כוסות קמח מצה דק, מנופה 1 כוס סוכר 2 ביצים 200 גרם חמאה או מרגרינה בלי מלח לקבלת עוגיות פרווה קורט מלח 1/4 כפית תמצית שקדים איכותית תבנית אפייה שטוחה נייר אפייה מרגרינה לשימון תרסיס שמן לקישוט: 1/2 כוס חצאי בוטנים קלופים וקלויים, ללא מלח אופן ההכנה: שמים את כל החומרים בקערה ולשים בידיים, לקבלת בצק אחיד. צרים מהבצק כדורים בקוטר 2- 1/2 2 ס"מ.לוחצים קלות באצבע במרכז כל עוגייה, ליצירת גומה. משמנים את התבנית ומרפדים בנייר אפייה. מסדרים את העוגיות בתבנית, במרווחים של 2 ס"מ. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. נועצים בגומה שבכל עוגייה חצי בוטן קלוי ואופים 30-25 דקות. יש להשגיח על העוגיות, משום שזמני האפייה יכולים להשתנות מתנור לתנור. מצננים ומאחסנים בצנצנות זכוכית אטומות.
 

my sunshine

New member
עוגיות קוקוס

עוגיות הקוקוס חוגגות איתנו בפסח ובחגיגות המימונה הן מופיעות בגוונים שונים של ורוד ירוק ומוקה. אתם מוזמנים להכינן בגרסה הלבנה או להוסיף לתערובת העוגיות גוונים לפי טעמכם. המרכיבים (ל-60 עוגיות גדולות): 2 כוסות סוכר 6 חלבונים 400 גרם פתיתי קוקוס 1 כף קמח מצה דק, מנופה 1 כף קמח תפוחי אדמה כלים: תבנית אפייה שטוחה מרגרינה או תרסיס שמן - לשימון עטרות נייר מס' 3 לעיטור: שקית זילוף צנתר כוכבי רחב סוכריות מזרה צבעוניות או נטיפי שוקולד או כוכבים צבעוניים מסוכר אופן ההכנה: מקציפים את החלבונים במערבל חשמלי, במהירות גבוהה. מוסיפים בהדרגה את הסוכר וממשיכים להקציף לקצף נוקשה. מוסיפים את הקוקוס, קמח המצה וקמח תפוחי האדמה לקצף, בשתיים עד שלוש פעמים, ומקפלים בעדינות כדי שלא ישבור את בועות האוויר שבקצף. משמנים את התבנית ומסדרים בתוכה את עטרות הנייר. ממלאים את שקית הזילוף בקצף ומזלפים אל כל עטרה תלולית(במקום לזלף ניתן למלא את העטרות בעזרת שתי כפיות). זורים על העוגיות סוכריות מזרה או נטיפי שוקולד או כוכבי סוכר צבעוניים. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. אופים 50-45 דקות. מצננים ושומרים בצנצנות זכוכית אטומות.
 

my sunshine

New member
סלט מנגו ואפרסקים

סלט מנגו ואפרסקים המתכון והרוטב מתוך הספר שלי "חגיגה צמחונית". רגע לפני שהאפרסקים ייעלמו לנו, אפשר לערבב אותם עם מנגו ובננה ולאכול כמות שהם או עם להוסיף קרם אגוזי קשיו. אפשר גם להחליף את המנגו באפרסמון. סלט פשוט מלא אנרגיה! המרכיבים (4 מנות): 2 מגנו גדולים מקולפים וחתוכים לקוביות 4 אפרסקים לא מקולפים חתוכים לקוביות 2 בננות בשלות פרוסות 2 כף אגוזי מלך או פקאנים קצוצים עלים מ1 ענף נענע, קצוצים קוקוס (לא הכרחי) 2 כפיות מיץ לימון או תפוז לרוטב קרם קשיו (1 כוס): 1/2 כוס אגוזי קאשיו לא קלויים 1 כוס מים 4 תמרים קטנים טיפות אחדות תמצית וניל טבעית קורט מלח אופן ההכנה: מערבבים את כל חומר הסלט בכוסות או קעריות. מכינים את הרוטב ע"י ערבוב כל החומרים לרוטב בבלנדר ומפעילים עד שנוצרת עיסה חלקה (כ-2 דקות). יוצאים קצת על כל מנה ומשאירים את היתר בכלי סגור במקרר. אפשר לקשט עם נענע.
 
למעלה