איליה קוגן
New member
עוד מעט - שרשור תמונות חמות מהתנור,
עוד מעט - שרשור תמונות חמות מהתנור,
אך תחילתו בשאלה: מה בתמונה?
עוד מעט - שרשור תמונות חמות מהתנור,
אך תחילתו בשאלה: מה בתמונה?
פירים למעליות בתחנה כלשהי בקו אשקלון-באר שבע?עוד מעט - שרשור תמונות חמות מהתנור,
אך תחילתו בשאלה: מה בתמונה?
רמז: כבר יש בתחנה הזאת מעליות פעילות לרציפים.פירים למעליות בתחנה כלשהי בקו אשקלון-באר שבע?
הייתי אומר שדרות או נתיבות.
כפר חבד?רמז: כבר יש בתחנה הזאת מעליות פעילות לרציפים.
לב המפרץעוד מעט - שרשור תמונות חמות מהתנור,
אך תחילתו בשאלה: מה בתמונה?
לב המפרץ
אלה המעליות כדי לחבר את התחנה למרכזית החדשה ולתחנה של רכבת העמק.
המבנה הייחודי הזהעוד מעט - שרשור תמונות חמות מהתנור,
אך תחילתו בשאלה: מה בתמונה?
ידוע לך מה אורך הגשר (או ויאדוקט) הזה?המבנה הייחודי הזה
הוא הרמפה של גשר הרכבת הארוך מאד של רכבת העמק החדשה. הכביש שממנו צולמה התמונה הוא קיצור הדרך הטרי שתעשה המטרונית בין לב המפרץ לגשר פז.
אינני יודע מה האורך, אך לדעתי התשובה היא כן.ידוע לך מה אורך הגשר (או ויאדוקט) הזה?
האם הוא מסכן את הבכורה של גשר 6 בקו A1 (כ-1,200 מטר)?
מכיוון שהוא גם יפעל לפני גשר 6 ככל הנראהאינני יודע מה האורך, אך לדעתי התשובה היא כן.
אם אני לא טועה, אורך הגשר הזה הוא כשני קילומטר.
אגב, זה מעלה את השאלה האם קיים הבדל בין גשר לויאדוקט.
טוב, לפחות הוא זכה להיות הפיל הלבן הארוך בארץמכיוון שהוא גם יפעל לפני גשר 6 ככל הנראה
גשר 6 שלנו כבר לא יזכה להיות גשר הרכבת הפעיל הארוך בארץ.
לגבי גשר/ויאדוקט - שאלה טובה. אפשר לומר שכל ויאדוקט הוא גם גשר, אבל זה לא נכון בכיוון ההפוך. לפי ההגדרה הלא מחייבת שלי ויאדוקט הוא "דרך מוגבהת" ופחות מעבר מעל מכשול יחיד.
הפיל הלבן הארוך בארץ היה כביש 471 בין בר אילןטוב, לפחות הוא זכה להיות הפיל הלבן הארוך בארץ
הפוך: כל גשר הוא ויאדוקט, אבל לא בהכרח להיפך.מכיוון שהוא גם יפעל לפני גשר 6 ככל הנראה
גשר 6 שלנו כבר לא יזכה להיות גשר הרכבת הפעיל הארוך בארץ.
לגבי גשר/ויאדוקט - שאלה טובה. אפשר לומר שכל ויאדוקט הוא גם גשר, אבל זה לא נכון בכיוון ההפוך. לפי ההגדרה הלא מחייבת שלי ויאדוקט הוא "דרך מוגבהת" ופחות מעבר מעל מכשול יחיד.
בנסיון שלי כל מבנה דרך מוגבה שחוצה רקהפוך: כל גשר הוא ויאדוקט, אבל לא בהכרח להיפך.
ויאדוקט לפי ההגדרה המקובלת בחו"ל (בארץ קוראים לכל דבר "גשר", מה שכמובן לא נכון): כל מבנה דרך מוגבה. אם הוא עובר מעל מים (נחל, גם אם הוא עונתי בלבד ויבש במשך רוב ימי השנה; נהר, אגם, מפרץ) - קוראים לזה גשר. אבל אם לא, אז ויאדוקט.
מהנסיון שלי, אין בכלל דבר כזה "גשר מעל כביש".בנסיון שלי כל מבנה דרך מוגבה שחוצה רק
מכשול בודד, או למצער שנים שלושה מכשולים ברצף, קוראים לו גשר, כך באנגלית בכל אופן. רק כשמדובר בדרך מוגבהת שממשיכה מעל כמה מכשולים ברצף, אזי מדובר בוויאדוקט, אבל אין תמימות דעים, לפחות באינטרנט, לגבי הקריטריון המינימאלי שהופך גשר לויאדוקט.
עמית צודק שכל ויאדוקט הוא גשר אבל לא כל גשר הוא ויאדוקט.
אעתיק את ההגדרה לכאן ליתר נוחות:מהנסיון שלי, אין בכלל דבר כזה "גשר מעל כביש".
אולי באנגליה אין תמימי דעים לגבי זה, אבל... מבחינתי גשר יכול לעבור רק מעל גוף מים. מעל כביש עובר ויאדוקט, או באופן כללי מעל יבשה. קריטריון של "מספר המכשולים" לא קיים בכלל לפי מה שידוע לי, ולהמציא הגדרות חדשות בכל שפה שהיא, זה גדול על כל אחד מאיתנו. אבל כנראה שבסלנג העממי הלא נכון, קוראים לכל דבר "גשר" בהרבה שפות. זה לא אומר שככה זה צריך להיות...
במילים פשוטות: ויאדוקט זה כל "דרך על עמודים". זאת ההגדרה שאשתמש בה מעתה ואילך גם בעברית, כמו בשפת אמי (פשוט עד עכשיו בעברית לא היה לי צורך בכך).
נסגור את הנושא בהגדרה המילונית של "ויאדוקט":
http://he.wiktionary.org/wiki/ויאדוקט
לא בכולם יש עמודיםאעתיק את ההגדרה לכאן ליתר נוחות:
"ויאדוקט: גשר הבנוי מעמודים וקשתות המיועד להעברת כלי רכב מעל עמקים או כל מכשול אחר."
כל גשר הוא ויאדוקט, סוף פסוק.
אבל לפחות "קשת" אחת קיימת תמיד.לא בכולם יש עמודים
באנגלית זה נשמע יותר טוב (ונכון):אבל לפחות "קשת" אחת קיימת תמיד.
ומה שהכי חשוב: המילה "גשר" כלולה בהגדרה. כל גשר הוא ויאדוקט על פי הגדרה זו, שמצאתי בשנייה בגוגל למרות שזה בדיוק מה שידעתי מאז שאני זוכר.
ואגב, "עמודים" ו"קשתות" זה ברביםאבל לפחות "קשת" אחת קיימת תמיד.
ומה שהכי חשוב: המילה "גשר" כלולה בהגדרה. כל גשר הוא ויאדוקט על פי הגדרה זו, שמצאתי בשנייה בגוגל למרות שזה בדיוק מה שידעתי מאז שאני זוכר.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.