עוד לקראת "מלכת הקלאסיקות"

עוד לקראת "מלכת הקלאסיקות"

בועז העלה את הכתבה הנהדרת (מהדיילי פלוטון) על הניצחון המשולש של רוכבי מאפיי ברובא. הזכרתי,באותו שירשור, כי גם בשנת 1999 היה אותו מנהל ספורטיבי (פטריק לאפבר) אחראי על שלושת המקומות הראשונים. זה הציק לי קצת אז הלכתי ובדקתי ואכן היו לי טעויות "קטנות". הדירוג והסיפור שהעברתי התרחשו בשנת 2001. בשנת 1999 היה הדירוג - 1. אנדריאה טאפי 2.ווילפריד פטרס 3. תום סטלס הנקודה המעניינת- שוב רוכבי מאפיי. שוב פטריק לאפבר. וזה לא הכל. 2002 מנצח יואהן מוסיאו במדי קבוצה של לאפבר. אם זכרוני אינו מטעני אז גם הניצחון של בלריני בשנת 1998 היה במדי קבוצה של לאפבר. תוסיפו את הניצחון של בונן בשנה שעברה-לאפבר. אולי אני טועה (נשבע לכםשאני על זיכרון בלבד)... אבל אם אני צודק אז זה מדהים ברמות מטורפות.
 

Mont Ventoux

New member
לפי דעתי לפברה לקח כבר 8 ניצחונות

ברובא, בקבוצות אותן ניהל: 1995 Franco Ballerini - מפאי 1996 Johan Museeuw - מפאי 1998 Franco Ballerini - מפאי 1999 Andrea Tafi - מפאי 2000 Johan Museeuw - מפאי 2001 Servais Knaven - דומו 2002 Johan Museeuw - קוויקסטפ 2005 Tom Boonen - קוויקסטפ כלומר, אם היה ספק, אז לפברה בממלכה שלו כבר מזמן עקף את ברוניל.
 
השוואה קצת בעייתית

צריך להגדיר מהי הממלכה של כל אחד? לדעתי כל אחד מהם הטוב ביותר בתחום שלו, התחום של ברונייל הוא לא רק הטור, אלא גרנדטורס בכלל, ברונייל ניצח 9 גרנדטורס (7 טור, 1 וואלטה ו-1 ג'ירו). התחום של לפרה הוא מרוצי חד יומיים באופן כללי, רוכבים שלו ניצחו את כל 5 המונומנטים (את חלקם הרבה יותר מפעם אחת), רוכבים שלו ניצחו את רוב (אולי אפילו את כל) מרוצי הגביע העולמי, רוכבים שלו ניצחו את סבב הגביע העולמי (בטיני 3 ומוזיאו 1). השליטה של לפברה בחד יומי היא ארוכה יותר וגדולה יותר מהשליטה של ברונייל בגרנדטורס, אבל ברונייל צעיר יותר ופחות שנים משמש כמנהל ספורטיבי. ואולי אני אומר את זה בזהירות ולא שלם לגמרי עם האמירה הזו, אבל זכייה ב-9 גרנדטורס היא מרשימה יותר מזכייה בעשרות מרוצים חד יומיים. בכל מקרה מדובר בשנים מהדירקטורים הגדולים בהיסטוריה של האופניים, שני טקטיקנים מדהימים (כנראה הטובים ביותר בתחומם), אשר את יכולת ניהול מרוצים שלהם צריך ללמד בבית הספר למאמנים של ה-UCI.
 
הימור מעניין של אחד הגיבורים מ-96

אנדראה טאפי, אני לא החלטתי עם ההימור שלו הוא אמיתי או ציני (אני חושב שהוא עוקץ בכוונה את לפברה). טאפי אומר שהיחידי שיכול לנצח את בונן, הוא רוכב מהקבוצה שלו, והוא מהמר על פוזאטו. טאפי ממשיך ואומר שהוא מדמיין את פוזאטו ובונן נכנסים יחדיו לוולודרום, כאשר לפברה קובע שבונן יוביל את פוזאטו לניצחון. טאפי לא שכח איך לפברה העדיף בלגי (מוזיאו) על פני שני איטלקים ב-96. Italian Andrea Tafi won in 1999 predicted another Quick.Step: Filippo Pozzato. "If there's anyone able to beat Tom Boonen, he'll have to come out of his own team. I don't have a crystal ball and I don't know what Patrick Lefevere will shake out of his sleeve at the tactical meeting beforehand. But I see Boonen and Pozzato powering onto the track side by side. Pozzato will win, with Lefevere's blessing. Hincapie, Klier and Cancellara are merely shadow favourites for Sunday." (Lefevere decided that Tafi had to let Mapei-teammate Museeuw and Bortolami finish in front of him in 1996)
 

Mont Ventoux

New member
כן, צודק

סתם השתעשעתי במספרים 8 מול 7, ויצא לי המשפט האומללל הזה. מעבר לזה אין הרבה מקום להשוואה. כמו שציינת, ישנו גם ההבדל בגיל, ולפברה בכלל כבר מאציל סמכויות, ומה בכלל בין פרי-רובא לטור. מה שבטוח הוא, ששניהם מנהלים מרשימים. אגב ברוניל, היום הוא יהיה בפרי-רובא ולא יסתפק בנוכחותו של דמול. דיסקאברי סימנו את המירוץ השנה כ"לנצח עכשיו או לעולם לא" והצהירו כי ירכבו התקפי. על הנייר הבלוק שלהם מבין החזקים, אם לא החזק ביותר, ואם הם גם יהיו אגרסיביים, זה רק יוסיף לנו עניין.
 
לאפבר וברונייל בשיחות איתי -

עלק שיחות. עם לאפבר דיברתי 10 דקות במהלך אליפות העולם שנערכה בזולדר בלגיה (2002). ברור ששאלתי אותו על גראנד טור וקלאסיקות כמטרות שלו. הוא ענה כי הוא לא "מוותר" על הגרנד טור אבל מצליח יותר בקלאסיקות. דיפלומטי? לא חשבתי כך אזואני לא חושב כך היום. עם ברונייל דיברתי ארוכות. במהלך הטור של 2001 הובטח לי ראיון אישי ובלעדי עם ארמסטרונג. הראיון אמור היה להיות באורך של 10-15 דקות לפני הקטע האחרון של הפרינאים ובאוטובוס של קבוצת USPS. הגענו לאוטובוס חצי שעה לפני השעה שנקבעה ולאחר שבמשך הימים שלפני יצא לי לדבר עם ארמסטרונג מספר פעמים. דובר הקבוצה מסר כי ארמסטרונג לא יוכל להפגש איתנו. את הראיון קבעתי מול דוברת הקבוצה שבעצם נשכרה לטובת הטור בלבד במשךכמה שנים. אני חושב שהאכזבה שחוויתי באותן דקות, לאחר הקביעה של הדובר, הייתה כה עמוקה עד כי לא הייתי מספיק חד בשיחה שהתפתחה שם והייתה נדירה בפני עצמה. השיחה הייתה עם ברונייל. היא לא היית רשמית ולכן התפתחה בקלילות כשבסיסה היה האכזבה מאי קיום הראיון עם ארמסטרונג. אני באמת מאמין כי ברונייל היה מאוד כנה בשיחה ההיא. והוא אמר בפרוש כי הכלים שעונדים לרשותם מתאימים לניצחונות בטור דה פראנד ולכן בכך הם מתמקדים. בשני המקרים (לאפבר וברונייל) הייתה לי הזכות לשוחח עם אנשים כריזמטיים ברמה נדירה.
 

Mont Ventoux

New member
ועוד לקראת פרי-רובא: על המסלול

קטעי הפאבה עם ציוני כוכבים: העיקרון הפוך לבתי מלון; כמה שיותר כוכבים משמע יותר סבל ופחות פסיליטיס. מספרי הקטעים מופיעים במירוץ בסדר יורד. כמה נקודות ציון חשובות: קטע 17 (5
) - דרך יער הארנברג - כאן צפויה להיות סלקציה משמעותית של הפלוטון. לפני הכניסה לארנברג, תהיה מן הסתם מלחמה על מיקום טוב בחזית הפלוטון. הקטע אמנם שופץ אבל, חלק מהרוכבים מעידים כי הוא קשה מתמיד. בונן אף טען שהוא יותר קשה מן הקופנברך; אין שביל רכיבה מועדף על הקשת או באחד הצדדים, אין יותר ירק בין הפאבה אלא רק חול, והאבנים לא בהכרח שובצו בצורה שפני השטח יהפכו אחידים יחסית. זמן הגעה משוער: סביבות 1600 שעון ישראל. קטע 10 (5
) - Mons-en-Pévèle - ארוך יחסית (3 ק"מ) ומצוי איזה 50 ק"מ לסיום המירוץ, כלומר אחרי איזה 210 ק"מ. פה גם כן, עשויה להיות התקפה או סלקציה נוספת. זמן הגעה משוער: סביבות 1700 שעון ישראל. קטע 6 (4
) - מצוי בק"מ ה-232 של המירוץ, כלומר כ-27 ק"מ לסיום. עוד מקפצה להתקפות שבאה אחרי מספר קטעים 'קלים' יחסית. קטע 6 בנוי למעשה משני קטעים. האחד 1400 מ' בשיפוע קל כלפי מעלה, ומיד עם סיומו 6ב' (אם תרצו) של עוד 1100 מ'. זמן הגעה משוער: בין 1730 ל-1800. קטע 4 (5
) - Carrefour de l'Arbre - קטע שידע הרבה התקפות בהיסטוריה. 17 ק"מ לסיום, והזדמנות אחרונה להכניס התקפה רצינית הנסמכת על תווי השטח. אחרי הקטע הזה נותרים רק כמה קטעי פאבה "קלים" וקצרים. זמן הגעה משוער: סביבות 1800.
הוולודרום של רובא - זמן הגעה משוער: בין 1800 ל-1830.
 

marsala

New member
אצלנו ה''גהינום של הצפון'' היה היום

מירוץ,אמנם סוסים,אבל הגראנד נאשיונאל,מירוץ הסוסים התובעני ביותר בעולם,בו רצים כשלושים סוסים מהחזקים בעולם על פני קצת יותר מ 7 ק'מ של מסלול מכשולים,עם משוכות של 3 מטר ואף יותר (חלקן עם בורות מים שלאחריהן..) נערך בהיפודרום של איינטרי,לא רחוק מליברפול. אז למה אני מספר לכם את זה? כי מתוך תשעת הסוסים בני המזל ששרדו את המירוץ המנצח (נשבע לכם שהימרתי עליו רק בגלל השם!!) המנצח נקרא 'נמבר סיקס וואלוורדה' או איך שזה נכתב באנגלית NUMBERSIXVALVERDE סוס קליע ספרדי
שיהיה לכולם תענוג של גיהינום, מוש אגב,סכום ההימורים על הגראנד נאשיונאל: 300 מליון פאונד(2.5 מיליארד שח) וואלוורדה הנצח לקח הביתה 400 אלף פאונד,סחתיין.
 
הימורים לפריס-רובא

הפעם אפילו אני לא אסתכן ולא אחפש סינדרלות, תום בונן ישלים דאבל שני ברציפות.
 

נוש3

New member
אני הולך על הינקאפי

אם כן, לאנס שטף לו את המוח שבוע רצוף. מגיע לביג ג'ורג' לתת בראש אחרי שנה שעברה. גדי
 

anibesin

New member
לא רק ניחאסת את בונן...

אפילו באה רכבת... אני בעד שתעבוד בשביל אתרי הימורים, ככה אפשר יהיה לדעת על מי בטוח לא להמר.
 
../images/Emo124.gif ברוכים הבאים לגיהנום...

... של הצפון אח איזה יום נהדר לפנינו 259 ק"מ מתוכם 57.2 ק"מ של פאבה משובח כשר לפסח בהשגחת הבד"צ (בפיקוח האדמו"ר בלוקי?). מי לדעתי ינצח
אבל זה באמת לא חשוב. אז איך אומר מודי - ת ב ל ו
 

abgilat

New member
פרשנות + שידור בחנות מצמן פולג

שלום לכל העמיתים היום ביורוספורט משדרים את ה"גיהינום של הצפון" = פאריס רובא. 260 פלוס ק"מ של מירוץ כביש המשולב בקטעי פאבה = אבנים משתלבות. זהו מירוץ הקלאסיקות המרתק ביותר. בחנות מצמן פולג ברחוב גיבורי ישראל שבאזור התעשייה החדש בנתניה אנחנו מתכוונים לתת למי שיגיע את השידור הישיר בליווי של פרשנות צמודה. תתכוננו לחגיגה של אופניים. היום משעה 1500 אחר הצהריים כאשר המירוץ ייכנס לשלבים המכריעים שלו. יש למה לצפות. להשתמע אייבי גילת יועץ לרוכבי אופניים טים מצמן פולג 4679299 - 052
 
המרוץ יצא לדרך, לפי האתר הרשמי

השמיים כחולים לאורך כל המסלול. עד הק"מ ה 18 היו שני נסיונות בריחה לא מוצלחים.
 

orenbar0071

New member
הימור להיום הינקאפי

הדרך היחידה לנצח את טום בונן היא לא להגיע איתו לספרינט סיום.
 

Mont Ventoux

New member
../images/Emo44.gif מה עושים בלי FR2?

ניסיתי לחשוב על אופציות. התמונות של יורו הן אותן תמונות (חוץ מזה שהם לפעמים מקטינים את התמונה כדי להכניס את הסטטיסטיקות שלהן, וזה, לא פעם קורה דווקא כשיש מהלכים מעניינים במירוץ), כלומר בגדול, מה שנותר זה, למצוא אלטרנטיבה לשדרים/פרשנים; "עניין הסאונד". אחת האופציות שעולות היא לשלב בין התמונה של יורו לבין איזו תחנת רדיו על הרשת. כאן אציע את http://www.radiofrance.fr לא בדקתי את רדיו פראנס במירוץ, אם הפרשנות שווה ועד כמה ניתן ליצור סינכרון ואם יש זרימה מספיק טובה. בכל מקרה, זו אופציה לבדיקה.
 

abgilat

New member
השידור של הטור לא יהיה אותו הדבר

שלום להר ונטו ולשאר עמיתי בפורום השידורים של הטור דה לא יהיו כבר אותו הדבר ללא השידורים הישירים של צרפת 2. נתחיל קודם כל בעובדה שלהבדיל אלף הבדלות צרפת 2 היה משדר את הטור דה ללא פרסומות !!!. אתם מבינים את זה ? שידור נקי בלי כל מיני פרסומות שיכולות פשוט לעצבן. דבר נוסף ואלי העיקרי הוא שהשידור הצרפתי במיוחד לדוברי הצרפתית הוא חגיגה. האופן של וולוקלאב, הפרשנות הנילוות, הכתבות בכלל היו בשידורי הערוץ הצרפתי ניחוחות של יין ותרבות. אהבתי את צרפת 2 ועכשיו בלי זה יהיה ממש לא אותו הדבר. בברכה אייבי גילת יועץ לרוכבי אופניים טים מצמן פולג 4679299 - 052
 

Mont Ventoux

New member
נו, בנאדם

לא מספיק סכין בגב, צריך גם לסובב אותה? עשיתי מאמץ לחשוב חיובי, פרודוקטיבי, מעשי. אז למה לא להוציא את הרוח מהמפרסים?
 
למעלה