עוד ידיעה "משמחת"

Scott Evil

New member
צודקים !!!

כל הכבוד להם !! סוף סוף מאבק שהוא מאבק צודק. עצם העובדה שהאקדמיה בישראל הגיעה למצב שיש כל כך הרבה מרצים מן החוץ זו תעודת עניות למשרד החינוך ולאוניברסיטאות וכתם על כל ההשכלה הגבוהה, מה שהיא מייצגת והמקום שלה בחברה הישראלית. והאם מותר להם ? אני מתאר לעצמי שהם עושים רק מה שמותר להם. הבעיה עם הסגל הזוטר היא שהם לא איגוד מקצועי, בניגוד לארגון המורים העל יסודיים וארגון הסגל הבכיר, לצורך העניין. הם כרגע במצב של סכסוך עבודה, ובגלל אילוצי חוקי בית דין לעבודה ואילוצי הגדרות בירוקרטיות מול ההסתדרות ומשרד העבודה, אלה הצעדים שהם מרשים לעצמם לנקוט. ושתי נקודות (משעשעות) בנוגע ליחסי סגל זוטר - סגל בכיר. הקורס במערכות ספרתיות שאני לומד מתנהל במתכונת של תרגולים בלבד. המתרגל מחלק דפים מצולמים שאמורים להיות תחליף להרצאה, וכרגע הקורס מתקיים במלואו. כולל חובת הגשה של התרגולים, עם ציון, וכולל בוחן אמצע שיתקיים עוד שבועיים. כששאלתי את המתרגל אם זה לא אומר בעצם שהקורס מתקיים למרות שהמרצה שובת, התשובה שלו הייתה "ההבדל היחיד הוא שאני לא מרוויח את המשכורת שהוא מרוויח". מצידי, שכל המתרגלים יעבירו את כל הקורסים וייתנו לי להיבחן בסוף הסימסטר. אבל זה לא קורה. נקודה שניה, מי שלומד או למד הנדסה או מדעים מדוייקים באת"א בטח יודע מי נחשבים המרצים הכי "שפיצים" במתמטיקה. אלה שהבחינות שהם מחברים הפכו למודל, אלה שמקבלים את הניקוד הכי גבוה בסקרי ההערכה ואלה שמצלמים את ההרצאות שלהם לשרת הוידאו, לצורך העניין ד"ר ספיבק וד"ר אידלמן. ו ... שניהם מרצים מן החוץ. מה זה אומר ?
 

the new L

New member
אצלנו - לא

אם כי יש מקומות שבהם יש, אבל גם אם יש כזה - אין לו יכולת להעביר את החומר ברמה של המרצה, פשוט כי הוא לא מבין את החומר ברמה מספיק טובה.
 

Kiru

New member
אוקיי, מעניין

נשמע מוזר למדי (אחרי הכל מדובר בקורס לתואר שני, כלומר משהו שמועבר באופן סדיר, ולא באיזה דוקטורט איזוטרי), אבל מסתבר שגם זה קיים.
 

the new L

New member
גם בקורסים של שנה ג' תואר ראשון אין אצלנו

תרגולים (אם כי לגבי חלק מהם אני כן חושב שמתרגלים מסוגלים להעביר אותם).
 

Scott Evil

New member
חחחחח כנראה זה לא היה ברור

המתרגל לא "מעביר את הקורס". הוא לא נכנס לשום עניין תיאורטי, הוכחות או לכל דבר שקשור ללימוד והבנה של החומר. הוא מסביר את המושגים ומעלה תרגולים לווירטואל. ובשורה התחתונה הקורס מתקיים. ככה זה כשהמרצים והפקולטה עושים מה בז** שלהם ואין עליהם שום סוג של פיקוח. הרי זה לא מצב תקין של יחסי נותן שירות - צרכן. זה יותר כמו הסופ נאצי מסיינפלד. לא נאה לך אתה מוזמן ללכת, או שנגרש אותך. לנו יש את החותמת של "אוניברסיטת תל אביב" על התואר מהנדס שלך, אנחנו לא סופרים אותך ואנחנו עושים לך טובה, למרות שאתה משלם קרוב ל 40,000 שקל. ואני לא מתלונן !!!!! אני מסתדר מצויין עם הספרים של האוניברסיטה הפתוחה. במצב הנוכחי אני מרוויח קרוב ל 3000 שקל בחודש מרוב הימים החופשיים שאני יכול לעבוד בהם. מספיק כסף להרבה שיעורים פרטיים. רק שיתחילו להריץ כבר את הקורסים !!!
 

johnny maxwell

New member
לגבי הדוגמאות למרצים למתמטיקה באת"א

אני נמנע מלהביע דעה על שאר הדברים שכתבת, אבל מתוך סקרנות אשמח לדעת אם התכוונת ברצינות לגבי אידלמן. מכל המרצים שם, דווקא אידלמן משמש דוגמא כמרצה מוצלח למתמטיקה? זה די מפתיע אותי. לגבי ספיבק, אני זוכר שבהנדסה היו שני מרצים למתמטיקה בשם הזה. בועז היה גרוע ולא לימד כלום (אבל מאד פופלרי בקרב סטודנטים כי המבחנים שלו היו בדיחה). את השני אני לא מכיר, כך שאני אניח שהתכוונת אליו... ועל מנת שלא אצא יותר מידי שלילי, הנה כמה שמות שזכורים לי לטובה: שני היעקובובים, לוקיאנוב, רמי בן-ארי, מנדי שובל, אריה לבנט ושאול אברבאנל. אני חושב ששני האחרונים לא מלמדים בפקולטה להנדסה, וזו הדמנות טובה להמליץ לסטודנטים להנדסה שאוהבים מתמטיקה לקחת קורס או שניים במחלקה למתמטיקה עיונית/שימושית. גם, ואולי בייחוד, אם לא יכירו לכם בו לצרכי התואר בהנדסה. לדעתי, הידע וזווית הראייה השונה פשוט שווים את זה.
 

PooKiPsiT

New member
גם אני תהיתי לגבי אידלמן

ואני מניחה שהכוונה בספיבק הייתה אלכס ספיבק. הוא ולוקיאנוב היו שני החביבים עלי (אבל לא יצא לי להתקל בהרבה מהשמו שהזכרת כאן).
 

Yaniv_r

New member
המדינה הזאת מתפוררת

במילים יפות, חבר'ה תנו ללמוד. במילים בוטות, סאמק איתם.
 
למעלה