עוד חודש האזכרה- שלוש שנים כבר

מיקימק

New member
עוד חודש האזכרה- שלוש שנים כבר

ושוב אני מרוקנת, פשוט בלי אנרגיות. זאת הבמה להתנצל על כך שאני לא כל כך קומוניקטביית בתקופה האחרונה, אמנם אני קוראת פה, אבל ברוב המקרים לא מוצאת את הכוחות להשתתף בדיונים. אז אתכן הסליחה בנות יקרות. למרות שכל הזמן קשה, עכשיו קשה יותר. רציתי שהשנה נעשה אזכרה יותר מיוחדת, רציתי לסדר את התמונות שלה מכל מיני תקופות בחיים ולהזמין את המשפחה ואת החברים אליי אחרי האזכרה שיבואו לראות ולהעלות זכרונות. ואני לא מסוגלת. כאילו, אני עדיין לא מקבלת את המוות שלה באמת. אני מרגישה רע שאני לא משתדלת בשבילה. למרות שאני בטוחה שהיא לא הייתה רוצה שיהיה לי קשה, אבל בכל זאת, זה כל כך מגיע לה, היא היתה כזאת אמא מיוחדת. שלוש שנים עברו והחיים שלי שונים לחלוטין, אני שונה לגמרי, גם אחיי, והיא לא פה בשביל לראות. פשוט קשה.
 

אדומה2

New member
מכירה את ההרגשה

אני יודעת לומר לך שגם אני בין השנים 1-3 בערך הרגשתי כל כך מוזר שהעולם ממשיך בכלל להתקיים בלי אימא שלי, בלי שהיא רואה אותו, בלי שהיא חווה אותו.... אני רוצה להציע לך לנסות להסתכל על הדברים מכיוון שונה: זה לא שאת משתדלת בשבילה, את משתדלת בשביל עצמך. את רוצה לזכור את אימא שלך בצורה מסוימת, בגלל שהיא הייתה כל כך מיוחדת, כפי שציינת. אבל את לא עושה את זה בשבילה, את עושה את זה בשבילך. יכול להיות ששלבי ההכנה יהיו קשים, אבל תארי לעצמך מצב שבאזכרה עצמה יהיה קצת מוזר לכולם, ואז אנשים יתחילו להיזכר בסיפורים, ותתחילו לספר אותן, ופתאום תשמעי סיפורים שלא שמעת, שלא ידעת.... כמה זה יעשיר אותך? כמה זה יתן לך עוד משהו להיאחז בו? אני רוצה לעודד אותך לנסות לעשות את האזכרה המיוחדת בכל זאת, למרות הקושי, כי זה יכול לעזור לך ולמשפחתך. הרבה כוח מתוקה.
 
מיקימק ...

צר לי לחוות אותך עצובה וחסרת אנרגיה ... אבל זה טבעי, ויום השנה המתקרב עושה את שלו. באשר לתכניות שתיכננת, אני מציעה שלא תלחיצי את עצמך, ולא תכריחי את עצמך לעשות משהו שבא קשה. אולי עדיין אין לך את הכוחות הנחוצים לכך. סידור התמונות הוא התמודדות בפני עצמה, זה לא סתם לעשות סדר בבית. כנ"ל גם האירוח, ותכניו. זה לא אירוח שגרתי. לכן אני מציעה שתרפי מזה, בלי להעמיס על עצמך רגשי אשם, עד שתרגישי מפנים שאת בשלה לעשות את זה. ואז זה לא יהיה "תיק", אלא אירוע בעל משמעות. איך זה מרגיש לך? נ.ב. כמעט שכחתי לציין את מה שנראה לי מובן מאליו - שאין צורך להתנצל על כך שלא כותבים מספיק. אין כזה דבר ..
 

maaiaa

New member
אני כ"כ מכירה את הרגשות.

אבל חברה של אימא שלי אמרה לי דבר שאותי עודד, אולי גם לך הוא יעזור. אני לא זוכרת את הציטוט המדויק. אבל לא משנה מה את עושה, תמיד יהיה מישהו למעלה שיהיה גאה בך על זה שאת עושה. בעצם היא התכוונה לזה שלא כל בני האדם מצליחים להמשיך הלאה אחרי מוות של אדם אהוב, ואני בטוחה שאימא שלך גאה בך בזה שיש לך כוחות נפשיים חזקים ושהצלחת להתבגר. להתבגר אף פעם לא יהיה אפשר, תמיד תישאר הצלקת. אבל הפלוס הוא שהפצע יתרפא, ותישאר רק צלקת. לפני שנתיים הייתי בדיוק כמוך, היום ארבע שנים אחרי שהיא מתה, הכאב לא פחת, אבל למדתי לחיות איתו... :) בשבילך תמיד.. :) מקווה שעזרתי במשהו..
 

מיקימק

New member
תודה על התגובות ../images/Emo201.gif

נראה לי שהשנה עדיין קשה לי לגייס את הכוחות הדרושים לארגן אזכרה מסוג זה. אני כנראה צריכה לחכות עם זה
 
למעלה