כרגיל, קברניטי התכנון המסילתי בישראל קוראים
"הרכבת לא תעצור בכניסה לירושלים"
בועז, שמעת?!
כרגיל, קברניטי התכנון המסילתי בישראל קוראים
את הפורום ומעתיקים רעיונות מכאן....את הרעיון לחבר את קו הרכבת הכבדה עם העיר העתיקה הגיתי בשנת 1979 כאשר הייתי בן 16. דוד קרוייאנקר האדריכל הירושלמי וידיד אישי, הגה את הרעיון 7 שנים לפניי. שנינו כתבנו לחוד תזכירים ודפי עמדה בנושא ואף הרעיון הופיע כאן בפורום בשרשור שיזמתי לפני מספר שנים. מדהים לגלות שגם את קו הרכבת המהירה הגה והגה לבדו - עו"ד עמוס עוזני, שהיה מנכ"ל הרכבת (והטוב מכולם ללא ספק) ואחרים כהרגלם ובחוסר הרעיונתיות שלהם - העתיקו ממנו את הרעיון.
בשנת 1988 כתבתי מחקר גדול ורב היקף על קו רכבת כבדה לעיר העתיקה במסגרת לימודיי לתואר שני במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. העבודה שמנתה למעלה מ-350 עמ' נכתבה בעבור פרופ' אריה שחר, ז"ל, מורי ורבי, והיא שמורה בספריית המכון. לא אשתחצן ולא אומר מה הציון שקיבלתי.....אתה לבטח מבין לבד...
שר התחבורה הנוכחי מרבה להעתיק רעיונות מאחרים ואני מניח שיועציו קוראים את הפורום ומעתיקים מכאן רעיונות. כנראה שהמקוריות התכנונית וההנדסית אינה הצד החזק של השר הזה ושל רבים (ולא ממש טובים) אחרים...