עוד דוגמה לאוזלת ידה של רכבת ישראל
עוד דוגמה לאוזלת ידה של רכבת ישראל
עוד דוגמה לאוזלת ידה של רכבת ישראל ---------------------------------- או איך הגעתי לתחנת חדרה מערב באיחור של שעה... אז מעשה שהיה כך היה, יצאתי ברכבת הפרברית של 18:15 מבנימינה (רכבת דאבל דק - אחרי החלפה מחיפה). לאחר שעצרה הרכבת בתחנת קיסריה המשיכה קצת הרכבת ונעצרה לפתע באמצע הדרך בין חדרה לקיסריה. לאחר כרבע שעה של עמידה במקום נזכר לפתע הכרטיסן ברכבת להודיע כי עקב תקלה טכנית ברכבת שנמצאת לפנינו במסילה תתעכב הרכבת מספר דקות (מה שהתברר מאוחר כשקר מוחלט - תמשיכו לקרוא). לאחר עוד מספר דקות ארוכות הודיע הכרוז כי עקב התקלה הטכנית (ועקב חוסר האונים של אנשי הרכבת...) אין ברירה (??) אלא לחזור לתחנת בנימינה. תוך כדי נסיעה חזור לבנימינה הבטיח הכרוז כי הרכבת תצא חזרה כמאספת לתל אביב בשעה 18:58 (מה שהתברר כעוד שקר). כשהגענו לבנימינה לרציף 3 עלו לרכבת הנוסעים שהיו אמורים לצאת ברכבת הפרברית הבאה אחרינו (רק אחרי דקות ארוכות שבהן אולצו להמתין ברציף ללא שום סיבה) ואחרי עוד כמה דקות הודיע לנו הכרוז שעלינו להזדרז לרדת מן הרכבת ולמהר לעבור לרציף 1 שם עלינו להמתין לרכבת פרברית לתל אביב (עוד הייתה לו החוצפה להגיד לנו להזדרז). בשעה 19:15 לערך הגיעה סוף סוף הרכבת מחיפה (זו שהיתה אמורה להיות ישירה לתל אביב) וכך נדחפו לתוכה מהרציף ההומה נוסעים של 4 רכבות (3 פרבריות וישירה אחת). גם רכבת זו הגיעה רק עד חדרה (ב- 19:30) שם הורדו יתר הנוסעים שנאלצו להמתין לרכבת נוספת. כך הגעתי באיחור של למעלה משעה לתחנת חדרה מערב. (מעבר לנקודה זו אינני יודע כבר מה התרחש אולם מנסיון עבר אני משער שאיחור זה גרם לשיבוש לוח הזמנים של הרכבת לשעות ארוכות לאחר מכן). אומנם כנוסע קבוע וותיק ברכבת אני כבר רגיל לתקלות ואיחורים למיניהם של הרכבת (סה"כ לא משעמם ברכבת ישראל) אולם זו הפעם הראשונה שיוצא לי לנסוע אחורה בחזרה לתחנת המוצא. אומנם תקלות קורות, אולם סיפור זה מוכיח שוב את חוסר האונים ואוזלת ידה של הרכבת בהתמודדות עם תקלות. אין לי שום ספק שאם קצת יותר מיומנות והתכוננות מראש לתרחישים מסוג זה יכלה רכבת ישראל להתמודד עם התקלה עם הרבה פחות בלאגן ובזבוז זמן (למשל - לתת לרכבת הפרברית לעקוף את הרכבת התקועה על המסילה). אני חייב לציין כי דווקא הנוסעים, המתורגלים כבר בתקלות מסוג זה, קיבלו את האיחור בסובלנות ובקור רוח, זאת בניגוד לאנשי הרכבת הלחוצים וחסרי האונים. סה"כ אני כבר לא מתרגש ממקרים מסוג זה - אני כבר רגיל. זה הייתה יכולה סך הכל להיות חוויה די משעשעת אלמלא תוך כדי הנסיעות הלוך חוזר הגיעו הידיעות (דרך הסלולרים) על הפיגוע בצריפין. עוד דוגמה הממחישה באיזו מדינה ארורה אנו חיים..
עוד דוגמה לאוזלת ידה של רכבת ישראל
עוד דוגמה לאוזלת ידה של רכבת ישראל ---------------------------------- או איך הגעתי לתחנת חדרה מערב באיחור של שעה... אז מעשה שהיה כך היה, יצאתי ברכבת הפרברית של 18:15 מבנימינה (רכבת דאבל דק - אחרי החלפה מחיפה). לאחר שעצרה הרכבת בתחנת קיסריה המשיכה קצת הרכבת ונעצרה לפתע באמצע הדרך בין חדרה לקיסריה. לאחר כרבע שעה של עמידה במקום נזכר לפתע הכרטיסן ברכבת להודיע כי עקב תקלה טכנית ברכבת שנמצאת לפנינו במסילה תתעכב הרכבת מספר דקות (מה שהתברר מאוחר כשקר מוחלט - תמשיכו לקרוא). לאחר עוד מספר דקות ארוכות הודיע הכרוז כי עקב התקלה הטכנית (ועקב חוסר האונים של אנשי הרכבת...) אין ברירה (??) אלא לחזור לתחנת בנימינה. תוך כדי נסיעה חזור לבנימינה הבטיח הכרוז כי הרכבת תצא חזרה כמאספת לתל אביב בשעה 18:58 (מה שהתברר כעוד שקר). כשהגענו לבנימינה לרציף 3 עלו לרכבת הנוסעים שהיו אמורים לצאת ברכבת הפרברית הבאה אחרינו (רק אחרי דקות ארוכות שבהן אולצו להמתין ברציף ללא שום סיבה) ואחרי עוד כמה דקות הודיע לנו הכרוז שעלינו להזדרז לרדת מן הרכבת ולמהר לעבור לרציף 1 שם עלינו להמתין לרכבת פרברית לתל אביב (עוד הייתה לו החוצפה להגיד לנו להזדרז). בשעה 19:15 לערך הגיעה סוף סוף הרכבת מחיפה (זו שהיתה אמורה להיות ישירה לתל אביב) וכך נדחפו לתוכה מהרציף ההומה נוסעים של 4 רכבות (3 פרבריות וישירה אחת). גם רכבת זו הגיעה רק עד חדרה (ב- 19:30) שם הורדו יתר הנוסעים שנאלצו להמתין לרכבת נוספת. כך הגעתי באיחור של למעלה משעה לתחנת חדרה מערב. (מעבר לנקודה זו אינני יודע כבר מה התרחש אולם מנסיון עבר אני משער שאיחור זה גרם לשיבוש לוח הזמנים של הרכבת לשעות ארוכות לאחר מכן). אומנם כנוסע קבוע וותיק ברכבת אני כבר רגיל לתקלות ואיחורים למיניהם של הרכבת (סה"כ לא משעמם ברכבת ישראל) אולם זו הפעם הראשונה שיוצא לי לנסוע אחורה בחזרה לתחנת המוצא. אומנם תקלות קורות, אולם סיפור זה מוכיח שוב את חוסר האונים ואוזלת ידה של הרכבת בהתמודדות עם תקלות. אין לי שום ספק שאם קצת יותר מיומנות והתכוננות מראש לתרחישים מסוג זה יכלה רכבת ישראל להתמודד עם התקלה עם הרבה פחות בלאגן ובזבוז זמן (למשל - לתת לרכבת הפרברית לעקוף את הרכבת התקועה על המסילה). אני חייב לציין כי דווקא הנוסעים, המתורגלים כבר בתקלות מסוג זה, קיבלו את האיחור בסובלנות ובקור רוח, זאת בניגוד לאנשי הרכבת הלחוצים וחסרי האונים. סה"כ אני כבר לא מתרגש ממקרים מסוג זה - אני כבר רגיל. זה הייתה יכולה סך הכל להיות חוויה די משעשעת אלמלא תוך כדי הנסיעות הלוך חוזר הגיעו הידיעות (דרך הסלולרים) על הפיגוע בצריפין. עוד דוגמה הממחישה באיזו מדינה ארורה אנו חיים..