עודכן מדריך הקווים החזקים

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
יש לי כמה שאלות...

עודכן מדריך הקווים החזקים
באתר הרוכה לאוטובוסים
ושונה שמו למדריך הקווים התדירים
לעיונכם ולהארותיכם (זו לא טעות).
יש לי כמה שאלות...
1. שמתי לב שקו 172 בגוש דן נרשם תחת אגד וכך גם 189, טעות?
&nbsp
2. בבאר שבע, לא ממש הבנתי למה קו 8 קיבל רק ארד, זה קו טוב עם מסלול ישיר, מהיר וטוב. התדירות שלו מספקת כי מאז שרוב האיזור שאותו הוא משרת צמוד לאוניברסיטה וברובו מאוכלס על ידי סטודנטים שכלל לא צריכים תח"צ לרוב עיסוקיהם (לאונ' הולכים ברגל), היה לי תמוה שהוא קיבל רק ארד ולכן אשמח להסבר על כך.
&nbsp
3. באשדוד 5 ומקבילו 15 ו8 ומקבילו 18 הם אותו הקו שסך הכל פוצל לשני קווים שונים מכיוון שהדבר יצר בלבול רב בקרב הנוסעים.
 

amirv

New member
תודה על ההערות, אשתדל לתקן בקרוב

271 באזור חיפה עבר לנתיב אקספרס
תודה על ההערות, אשתדל לתקן בקרוב
אשר ל-8/18 וכו' אלה קווי מזלג, כמו שציינתי במלל, בשלב זה הטבלה לא מתייחסת להם.
אשר ללמה קו 8 בב"ש קיבל רק ארד. התשובה היא "ככה יצא"
כאמור הלכתי לפ מתודלוגיה מסודרת של תדירות, אם יש אפילו שעה אחת ביום שהיא לא שפל ולא בקצות השיא בה יש לו רק 3 נסיעות הוא קיבל ארד.
 

olli3

New member
מנהל
אבל זה דיי מטופש... מי יסע ב6 בבוקר מהתחנה המרכזית לשכונה ד'

תודה על ההערות, אשתדל לתקן בקרוב
אשר ל-8/18 וכו' אלה קווי מזלג, כמו שציינתי במלל, בשלב זה הטבלה לא מתייחסת להם.
אשר ללמה קו 8 בב"ש קיבל רק ארד. התשובה היא "ככה יצא"
כאמור הלכתי לפ מתודלוגיה מסודרת של תדירות, אם יש אפילו שעה אחת ביום שהיא לא שפל ולא בקצות השיא בה יש לו רק 3 נסיעות הוא קיבל ארד.
אבל זה דיי מטופש... מי יסע ב6 בבוקר מהתחנה המרכזית לשכונה ד'
הביקוש הוא מהשכונות אל סורוקה/אונ', מרכז העיר וכו'...
&nbsp
זה אחד הקווים התדירים בעיר, עם מסלול מעולה, יעיל ומהיר כמעט כמו רכב פרטי ותדירות של כל 9 דקות בשעות רבות במשך היום. כמו שאמרת, יש את הבעייתיות של מזלגות, הוא קו מזלג מובהק וחולק מסלול משותף עם קווים 7/12/24/34 כאשר עם קו 7 הוא חולק את אותו המסלול מהמרכזית ועד סורוקה בשני כיווני הנסיעה. פשוט מאד מוזר לי שהוא קיבל ארד כי אין שום סיבה שבעולם שבין 6-7 בבוקר התדירות שלו תהיה גבוהה מ3 נסיעות בשעה בכיוון הנסיעה אל שכונה ד'... אפשר לראות בבוקר את האוטובוסים נוסעים ריקים לתחילת המסלול שלהם ברחוב הסנהדרין אחד אחרי השני כמעט :)
&nbsp
שקו 13 יעקוף אותו פשוט נראה לי ממש אבל ממש תמוה, הסיבה היא שקו 13 הוא קו מעגלי (נכון שעל הנייר הוא לא כזה אבל בפועל כן) והרוב המוחלט של הנסיעות שלו פשוט מתחילות ומסתיימות בתחנה המרכזית ולכן על הנייר התדירות שלו גבוהה יותר בשעות שבדקת, אבל מדובר למעשה רק בכיוון נסיעה אחד. כמו כן, הקו הינו אחד הקווים שנוסעים לשכונות מהלא תדירים בעיר ביחס לקווים אחרים וממש לא כדאי להסתמך רק עליו כשאפשר. יש לו פשוט תחנת ויסות אבל ברוב המקרים הוא מגיע אליה בדיוק בזמן או דקה-שתיים אחרי זמן היציאה...
&nbsp
בקיצור, מה שאני אומר זה שרשמית על פי נתונים יבשים, נופלים כאן דברים שכלל לא גורעים מקו מסוים להיות בדירוג טוב יותר ממה שהוא קיבל, רק בשל כך שהתדירות שלו בשעה X היא של 3 נסיעות ומטה, למרות שממש אין צורך ביותר ובשעות היום מדובר בקו מהיר ויעיל.
 
מסכים

אבל זה דיי מטופש... מי יסע ב6 בבוקר מהתחנה המרכזית לשכונה ד'
הביקוש הוא מהשכונות אל סורוקה/אונ', מרכז העיר וכו'...
&nbsp
זה אחד הקווים התדירים בעיר, עם מסלול מעולה, יעיל ומהיר כמעט כמו רכב פרטי ותדירות של כל 9 דקות בשעות רבות במשך היום. כמו שאמרת, יש את הבעייתיות של מזלגות, הוא קו מזלג מובהק וחולק מסלול משותף עם קווים 7/12/24/34 כאשר עם קו 7 הוא חולק את אותו המסלול מהמרכזית ועד סורוקה בשני כיווני הנסיעה. פשוט מאד מוזר לי שהוא קיבל ארד כי אין שום סיבה שבעולם שבין 6-7 בבוקר התדירות שלו תהיה גבוהה מ3 נסיעות בשעה בכיוון הנסיעה אל שכונה ד'... אפשר לראות בבוקר את האוטובוסים נוסעים ריקים לתחילת המסלול שלהם ברחוב הסנהדרין אחד אחרי השני כמעט :)
&nbsp
שקו 13 יעקוף אותו פשוט נראה לי ממש אבל ממש תמוה, הסיבה היא שקו 13 הוא קו מעגלי (נכון שעל הנייר הוא לא כזה אבל בפועל כן) והרוב המוחלט של הנסיעות שלו פשוט מתחילות ומסתיימות בתחנה המרכזית ולכן על הנייר התדירות שלו גבוהה יותר בשעות שבדקת, אבל מדובר למעשה רק בכיוון נסיעה אחד. כמו כן, הקו הינו אחד הקווים שנוסעים לשכונות מהלא תדירים בעיר ביחס לקווים אחרים וממש לא כדאי להסתמך רק עליו כשאפשר. יש לו פשוט תחנת ויסות אבל ברוב המקרים הוא מגיע אליה בדיוק בזמן או דקה-שתיים אחרי זמן היציאה...
&nbsp
בקיצור, מה שאני אומר זה שרשמית על פי נתונים יבשים, נופלים כאן דברים שכלל לא גורעים מקו מסוים להיות בדירוג טוב יותר ממה שהוא קיבל, רק בשל כך שהתדירות שלו בשעה X היא של 3 נסיעות ומטה, למרות שממש אין צורך ביותר ובשעות היום מדובר בקו מהיר ויעיל.
מסכים
 
129 מופעל ע"י דן

תודה על ההערות, אשתדל לתקן בקרוב
אשר ל-8/18 וכו' אלה קווי מזלג, כמו שציינתי במלל, בשלב זה הטבלה לא מתייחסת להם.
אשר ללמה קו 8 בב"ש קיבל רק ארד. התשובה היא "ככה יצא"
כאמור הלכתי לפ מתודלוגיה מסודרת של תדירות, אם יש אפילו שעה אחת ביום שהיא לא שפל ולא בקצות השיא בה יש לו רק 3 נסיעות הוא קיבל ארד.
129 מופעל ע"י דן
 
חיפה

עודכן מדריך הקווים החזקים
באתר הרוכה לאוטובוסים
ושונה שמו למדריך הקווים התדירים
לעיונכם ולהארותיכם (זו לא טעות).
חיפה
מדוע נפקד מקומו של קו 37 בחיפה, עם 154 נסיעות ביום? האם התייחסת לחלופה א' שלו (לדליית אל כרמל) כאל קו נפרד, ההופך אותו למזלג?
 

amirv

New member
אותה תשובה לגבי 8 בב"ש ולגבי 37 ולגבי קווים רבים אחרים

חיפה
מדוע נפקד מקומו של קו 37 בחיפה, עם 154 נסיעות ביום? האם התייחסת לחלופה א' שלו (לדליית אל כרמל) כאל קו נפרד, ההופך אותו למזלג?
אותה תשובה לגבי 8 בב"ש ולגבי 37 ולגבי קווים רבים אחרים
בכל מתודלוגיה שאתה עושה אתה חייב לחתוך איפשהו, ותמיד יהיו קווים ש"כמעט" מתאימים.
אכן יש בעיה עם קווים שחזקים מאד בשיא בכיוון אחד בלבד. הם בנויים נכון מבחינת השירות לציבור אך לא עומדים בקריטריונים הקשוחים שקבעתי, המטרה היתה לייצר רשימה של קווים בהם, בכל שעה של היום (מ-06:00 ועד 20:00) ובכל כיוון נסיעה, התדירות לא נופלת מ-4 נסיעות בשעה.

אבל, הפתרון לבעיה זו טמון בבדיקה נקודתית ידנית של כל קו וקו מהקווים החזקים שלא נכנסו לרשימה, וזה לא בתחום משאבי המערכת שלי כרגע. אם אכניס את קו 8 בב"ש, אצטרך להכניס עוד עשרות קווים "קרובים".

את 8 אתה מכיר כי אתה באר שבעי, אבל מי ערב לי שאין קו בדיוק כזה בנתניה?, באשדוד? ברחובות?

ולגבי 37+37א. תהיתי כיצד לטפל בבעיית החלופות, כך שלא יתבטלו לי קווים בגלל חלופות מינוריות מחד ולא אחטא לאמת מנגד.
החלטתי לאחד חלופות לפי מוצא ויעד ברמה המוניציפלית. כלומר כל חלופות 37 שמתחילות ומסתיימות בחיפה בכיוון מסויים אוחדו, (לרוב הבדלים מינוריים של רחוב קטן כזה או אחר). אבל החלופות שממשיכות לדלית אל כרמל אוחדו בנפרד, כאילו זה קו נפרד. הסיבה לכך היא שבעולם מתוקן יותר אכן מדובר בקו נפרד (שמספרו בטח צריך להיות 137 אם הוא לא תפוס) ולא חלופה באותו הקו. ההבדל בין חלופת הא' לאחרות פשוט גדול מדי.
 

Ccyclist

Active member
יש טריק של רכבות תחתית - מציגים את המרכז בקנה מידה גדול יותר

מפה מבוססת תדירות בפינה לשיפוטכם
ראו כאן
יש טריק של רכבות תחתית - מציגים את המרכז בקנה מידה גדול יותר
&nbsp
בין אם זה המרכז הגדול של בק עם הריבועים הגדולים בין התחנות העיקריות, מול הרשימות הקצרות של התחנות על הענפים, או בין אם זו המפה של מוסקבה שבה רק מרכז העיר זוכה לייצוג דיאגרמטי והשאר הופך לרצף של נקודות - למערכות מסילתיות (שבהן המרחק לא הכי משנה, וכל שצריך לעשות הוא לספור תחנות) יש דרך עתיקת יומין להראות את המעברים החשובים במרכז ולצמצם את הפרברים למינימום הנדרש.
&nbsp
כשהתחלתי לרכב בלונדון הייתי ממש צריך ללמוד מחדש את הגאוגרפיה מול מפת התחתית כי לא רק שחלק מהצירים שונים בתכלית, מקומות מסויימים בדיאגרמה נמצאים ביחס קצת שונה למיקומם במפה הגאוגרפית (קווים שימוצגים בכיון צפון מזרח פונים צפונה, קווים שמיוצגים בכיוון צפון נוסעים צפון-מערבה), וכמה מהצירים זורמים מתחנה על קו אחד לתחנה על קו אחר לחלוטין שהנוסע בתחתית מחשיב אותו לציר מקביל. (איך אמרה הדמות של מרלין מונרו כשביקשה מדמותו של איינשטיין להסביר את תורת היחסות - "אני מבינה איפה אני יוצאת מהסאבווי, אינני מבינה מה קורה בין תחנה לתחנה".
&nbsp
יש שתי דרכים לעשות זאת: גריד של מרובעים בתל-אביב ומלבנים סביבה (כאשר הצד מהעיר החוצה הוא הצד שמקבל את הקטע הצר במלבן) או - סוג של דיאגרמה חדשה שנפוצה בימינו - טבעות עגולות המייצגות מרחק מנקודת מרכז כלשהי, אם אפשר - ממוספרות, כאשר הטבעות מחוץ לת"א צפופות יותר, אך כל טבעת ממוספרת במרחקה מנקודת המרכז (כיכר האופרה למשל, לתל-אביב יש יתרון של חוף במערב העיר שהופך את המטרופולין לפשוטה יותר ממטרופולין עם פרברים וקווי תחבורה מכל כיוון).
 

Ccyclist

Active member
דוגמאות למפות עגולות:

יש טריק של רכבות תחתית - מציגים את המרכז בקנה מידה גדול יותר
&nbsp
בין אם זה המרכז הגדול של בק עם הריבועים הגדולים בין התחנות העיקריות, מול הרשימות הקצרות של התחנות על הענפים, או בין אם זו המפה של מוסקבה שבה רק מרכז העיר זוכה לייצוג דיאגרמטי והשאר הופך לרצף של נקודות - למערכות מסילתיות (שבהן המרחק לא הכי משנה, וכל שצריך לעשות הוא לספור תחנות) יש דרך עתיקת יומין להראות את המעברים החשובים במרכז ולצמצם את הפרברים למינימום הנדרש.
&nbsp
כשהתחלתי לרכב בלונדון הייתי ממש צריך ללמוד מחדש את הגאוגרפיה מול מפת התחתית כי לא רק שחלק מהצירים שונים בתכלית, מקומות מסויימים בדיאגרמה נמצאים ביחס קצת שונה למיקומם במפה הגאוגרפית (קווים שימוצגים בכיון צפון מזרח פונים צפונה, קווים שמיוצגים בכיוון צפון נוסעים צפון-מערבה), וכמה מהצירים זורמים מתחנה על קו אחד לתחנה על קו אחר לחלוטין שהנוסע בתחתית מחשיב אותו לציר מקביל. (איך אמרה הדמות של מרלין מונרו כשביקשה מדמותו של איינשטיין להסביר את תורת היחסות - "אני מבינה איפה אני יוצאת מהסאבווי, אינני מבינה מה קורה בין תחנה לתחנה".
&nbsp
יש שתי דרכים לעשות זאת: גריד של מרובעים בתל-אביב ומלבנים סביבה (כאשר הצד מהעיר החוצה הוא הצד שמקבל את הקטע הצר במלבן) או - סוג של דיאגרמה חדשה שנפוצה בימינו - טבעות עגולות המייצגות מרחק מנקודת מרכז כלשהי, אם אפשר - ממוספרות, כאשר הטבעות מחוץ לת"א צפופות יותר, אך כל טבעת ממוספרת במרחקה מנקודת המרכז (כיכר האופרה למשל, לתל-אביב יש יתרון של חוף במערב העיר שהופך את המטרופולין לפשוטה יותר ממטרופולין עם פרברים וקווי תחבורה מכל כיוון).
דוגמאות למפות עגולות:
&nbsp
האמא רוסיה של כולן, מפת המטרו של מוסקבה: http://mapru.com/forum/index.php?act=attach&type=post&id=3287
&nbsp
דיאגרמה בחצי עיגול של ניו-יורק: http://www.tubemapcentral.com/circles/NY_Circles_20.jpg
&nbsp
דיאגרמה עגולה (יחסית) של לונדון עם קריצה לסמל התחתית במרכז המערכת: http://metrouk2.files.wordpress.com/2013/01/london_underground_circle_map_2013.jpg
&nbsp
 

Ccyclist

Active member
ובל תשכח ק"ק בערלין בירת אשכנז

דוגמאות למפות עגולות:
&nbsp
האמא רוסיה של כולן, מפת המטרו של מוסקבה: http://mapru.com/forum/index.php?act=attach&type=post&id=3287
&nbsp
דיאגרמה בחצי עיגול של ניו-יורק: http://www.tubemapcentral.com/circles/NY_Circles_20.jpg
&nbsp
דיאגרמה עגולה (יחסית) של לונדון עם קריצה לסמל התחתית במרכז המערכת: http://metrouk2.files.wordpress.com/2013/01/london_underground_circle_map_2013.jpg
&nbsp
ובל תשכח ק"ק בערלין בירת אשכנז
http://www.tubemapcentral.com/circles/berlin_circles2.jpg
 

londonisrael

New member
מה עם קווים סיבוביים?

עודכן מדריך הקווים החזקים
באתר הרוכה לאוטובוסים
ושונה שמו למדריך הקווים התדירים
לעיונכם ולהארותיכם (זו לא טעות).
מה עם קווים סיבוביים?
קו 1 ביתר עילית הוא בפועל התדיר ביותר בעיר.
הוא נוסע כמעט באותו מסלול, הלוך חזור, וזו נחשבת לנסיעה אחת.
 

amirv

New member
זו רק אחת הסיבות שאני מתעב קווים סיבוביים

מה עם קווים סיבוביים?
קו 1 ביתר עילית הוא בפועל התדיר ביותר בעיר.
הוא נוסע כמעט באותו מסלול, הלוך חזור, וזו נחשבת לנסיעה אחת.
זו רק אחת הסיבות שאני מתעב קווים סיבוביים
אבל בפועל, המתודלוגיה שלי אמורה לזהות אותם, מאחר והיא מפוצלת לפי קו/כיוון (סיבובי זה כיון 3).
כלומר, אם בכיוון 3 יש 4 נסיעות בשעה מ-06:00 ועד 20:00 אזיי הקו הוא "זהב"
מאחר ובקו 1 בביתר עילית בכיוון 3 יש רק 3 נסיעות בין 06:00 ל-07:00 (עקב תחילת השיא המאוחרת יותר בפנימי בביתר עילית שחסרה מוקדי תעסוקה משמעותיים שאינם חינוך), הוא קיבל רק מדליית כסף. תוספת נסיעה אחת בבוקר תעלה אותו למדליית זהב.
כאמור, מתודלוגיה תמיד חותכת איפשהו, ייתכן ויש מקום להגדיר גם כ"מדליית זהב" קווים שפועלים רק בשעות השיא, אבל עם 6 נסיעות ומעלה (כל 10 דקות), או להמציא קטגוריה אחרת של "ציון לשבח" על התאמה לצרכים. וזה יעדן את המתודולוגיה עוד יותר. מה דעתך?
 

Ccyclist

Active member
Rush hour lines can't be rated as frequent

זו רק אחת הסיבות שאני מתעב קווים סיבוביים
אבל בפועל, המתודלוגיה שלי אמורה לזהות אותם, מאחר והיא מפוצלת לפי קו/כיוון (סיבובי זה כיון 3).
כלומר, אם בכיוון 3 יש 4 נסיעות בשעה מ-06:00 ועד 20:00 אזיי הקו הוא "זהב"
מאחר ובקו 1 בביתר עילית בכיוון 3 יש רק 3 נסיעות בין 06:00 ל-07:00 (עקב תחילת השיא המאוחרת יותר בפנימי בביתר עילית שחסרה מוקדי תעסוקה משמעותיים שאינם חינוך), הוא קיבל רק מדליית כסף. תוספת נסיעה אחת בבוקר תעלה אותו למדליית זהב.
כאמור, מתודלוגיה תמיד חותכת איפשהו, ייתכן ויש מקום להגדיר גם כ"מדליית זהב" קווים שפועלים רק בשעות השיא, אבל עם 6 נסיעות ומעלה (כל 10 דקות), או להמציא קטגוריה אחרת של "ציון לשבח" על התאמה לצרכים. וזה יעדן את המתודולוגיה עוד יותר. מה דעתך?
Rush hour lines can't be rated as frequent
The point of your map is to show the lines people can depend on when they want to get somewhere quickly without being slaves to timetables.
&nbsp
A rush hour commuter line doesn't provide transport during the late evening or mid day periods so it can't be used for social life (visiting people, recreation, etc) after work, or by people visiting the Tel Aviv metropolitan area on a day trip, or by local pupils and pensioners who's daily life isn't governed by the evening rush hour.
&nbsp
In 90s Jerusalem the strong lines ran every 10 minutes, 06:00 till 00:00 (there was even a night bus pilot in 98 where some lines ended at 01:00). Anything less on the "best lines"shows how moving the system from the old cooperatives to the new privately owned monopolies has made things wors for public transport users, not better. Reading this forum I'm of the opinion that if some Gush Dan suburbs have no public transport after 21:00 and if 15 minutes now passes for "frequent" privatization has made things worse.
 

amirv

New member
מובן שאני חולק עליך

Rush hour lines can't be rated as frequent
The point of your map is to show the lines people can depend on when they want to get somewhere quickly without being slaves to timetables.
&nbsp
A rush hour commuter line doesn't provide transport during the late evening or mid day periods so it can't be used for social life (visiting people, recreation, etc) after work, or by people visiting the Tel Aviv metropolitan area on a day trip, or by local pupils and pensioners who's daily life isn't governed by the evening rush hour.
&nbsp
In 90s Jerusalem the strong lines ran every 10 minutes, 06:00 till 00:00 (there was even a night bus pilot in 98 where some lines ended at 01:00). Anything less on the "best lines"shows how moving the system from the old cooperatives to the new privately owned monopolies has made things wors for public transport users, not better. Reading this forum I'm of the opinion that if some Gush Dan suburbs have no public transport after 21:00 and if 15 minutes now passes for "frequent" privatization has made things worse.
מובן שאני חולק עליך
אך אני לא אובייקטיבי וניהלתי על זה כבר ויכוחים ארוכים בפורום עם אוהד 11.
א. זו לא הפרטה. אגד ודן הן חברות פרטיות אשר חרטו על דגלן את רווחת חבריהן ולא את רווחת הנוסעים.
היו תקופות שבהן זה הסתנכרן, אך החל משנות ה-80 רווחת חבריהן כללה הפרשות עצומות לפנסיה (כמו במשרד הבטחון) שברגעי משבר (אינפלציה, אינתיפאדה, פיגועים, גיורש עובדים זרים) לא ניתן היה לפגוע בהם ולכן הורידו את השירות דרסטית. עיקר הורדת השירות נעשתה במהלך שנות ה-90 עד 2002 על ידי אגד ודן עצמן.
תהליך הרפורמה נתן יד חופשית גדולה מדי לחברות החדשות בשניםה ראשונות ולכן גם הן הלכו לפי דגם של לצמצם היכן שאפשר בדומה לאגד ודן. אך בשנים האחרונות לא מורידים כמעט כלום ורק מוסיפים.
בראייה ארוכת טווח, הרפורמה עשתה טוב, אנחנו כבר בעשור של גידול מתמיד הן בהיצע והן בביקוש אחרי שני עשורים של ירידה בשני הפרמטרים האלה, לרבות בעת העליה הגדולה מרוסיה. (המדינה גדלה במליון עולים ואגד צמצמה שירות).
הרפורמה הביאה בעיקר לשיפורים בתוך אגד עצמה שעדיין אחראית לכ-50% מהתח"צ בישראל. היא ניערה גוף שהיה צריך ניעור. היא לא מחסלת אותו ולראיה הרחבות השירות האחרונות באגד.
 

Ccyclist

Active member
זו הפרטה ללא היתרונות של יזמות או חדשנות פרטית.

מובן שאני חולק עליך
אך אני לא אובייקטיבי וניהלתי על זה כבר ויכוחים ארוכים בפורום עם אוהד 11.
א. זו לא הפרטה. אגד ודן הן חברות פרטיות אשר חרטו על דגלן את רווחת חבריהן ולא את רווחת הנוסעים.
היו תקופות שבהן זה הסתנכרן, אך החל משנות ה-80 רווחת חבריהן כללה הפרשות עצומות לפנסיה (כמו במשרד הבטחון) שברגעי משבר (אינפלציה, אינתיפאדה, פיגועים, גיורש עובדים זרים) לא ניתן היה לפגוע בהם ולכן הורידו את השירות דרסטית. עיקר הורדת השירות נעשתה במהלך שנות ה-90 עד 2002 על ידי אגד ודן עצמן.
תהליך הרפורמה נתן יד חופשית גדולה מדי לחברות החדשות בשניםה ראשונות ולכן גם הן הלכו לפי דגם של לצמצם היכן שאפשר בדומה לאגד ודן. אך בשנים האחרונות לא מורידים כמעט כלום ורק מוסיפים.
בראייה ארוכת טווח, הרפורמה עשתה טוב, אנחנו כבר בעשור של גידול מתמיד הן בהיצע והן בביקוש אחרי שני עשורים של ירידה בשני הפרמטרים האלה, לרבות בעת העליה הגדולה מרוסיה. (המדינה גדלה במליון עולים ואגד צמצמה שירות).
הרפורמה הביאה בעיקר לשיפורים בתוך אגד עצמה שעדיין אחראית לכ-50% מהתח"צ בישראל. היא ניערה גוף שהיה צריך ניעור. היא לא מחסלת אותו ולראיה הרחבות השירות האחרונות באגד.
זו הפרטה ללא היתרונות של יזמות או חדשנות פרטית.
&nbsp
אותה השיטה שימשה להפרטת הרכבות בבריטניה כעשור לפני שהיא הגיעה לארץ, והחיסרון הבולט ביותר שלה הוא שהמפעילה חסרת יכולת להרחיב את שירותיה, ולכן האופציה היחידה שלה להרוויח היא לצמצם. באנגלית קוראים למונופול של חברה פרטית אחת Thiefdom - מילה שמבטאת הכלאה בין ממלכה לגניבה מונופוליסטית מהלקוחות השבויים.
&nbsp
לו ההפרטה בארץ היתה לחברות יזמיות (אולי עם תנאי מינימום לקווים פחות יעילים כחלק מאזור ההפעלה) הן היו יכולות ליזום למשל קווים לאזורי התעשייה השונים שתמיד שומעים כמה הם קרובים ברכב אך רחוקים בתח"צ (במיוחד בין שתי רשויות שכנות), או על תושבי פרבר כלשהו שמעדיפים את חברה X על פני חברה Y בגלל השירות העדיף (הרי לא תשמע על פרבר שיש בו רק סופרמרקט של חברה אחת...).
&nbsp
מבחינת הנוסע שחייב לעלות על מה שמגיע אין הגדל גדול בין המונופול הפרטי למונופול ההיסתדרות / קואופרטיבי וחבל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה