עודכן מדור תשתית באתר רכבת ישראל

  • פותח הנושא nagu
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

nagu

New member
עודכן מדור תשתית באתר רכבת ישראל

עודכן מדור תשתית באתר רכבת ישראל
עודכנו כל הפרוייקטים שהסתיימו... ועודכנו התאריכים לפי העיכובים הידועים שפורסמו בעבר בתקשורת... שימו לב לפרוייקטים החדשים שהתווספו שם.. ועל התאריכים המאוד בדיוניים שרשמו שם על פרוייקטים שאפילו לא התחילו לבנות... http://www.israrail.org.il/general/tashtit.html
 

fireman

New member
אני חשבתי שהם שכחו שיש את העמוד

עודכן מדור תשתית באתר רכבת ישראל
עודכנו כל הפרוייקטים שהסתיימו... ועודכנו התאריכים לפי העיכובים הידועים שפורסמו בעבר בתקשורת... שימו לב לפרוייקטים החדשים שהתווספו שם.. ועל התאריכים המאוד בדיוניים שרשמו שם על פרוייקטים שאפילו לא התחילו לבנות... http://www.israrail.org.il/general/tashtit.html
אני חשבתי שהם שכחו שיש את העמוד
הזה באתר שלהם. אבל בכל זאת חסרים להם כמה דברים שיכלו לפרט עוד קצת כמו שדרוג תחנת באר שבע מרכז והקמת תחנת באר שבע האוניברסיטה.
 

omersi

New member
יש כמה שינויים

עודכן מדור תשתית באתר רכבת ישראל
עודכנו כל הפרוייקטים שהסתיימו... ועודכנו התאריכים לפי העיכובים הידועים שפורסמו בעבר בתקשורת... שימו לב לפרוייקטים החדשים שהתווספו שם.. ועל התאריכים המאוד בדיוניים שרשמו שם על פרוייקטים שאפילו לא התחילו לבנות... http://www.israrail.org.il/general/tashtit.html
יש כמה שינויים
הקו החדש לירושלים נדחה לרבעון שני 2009 כנ"ל מסילת החוף לרעננה. למרות שהתחנה בדימונה מוכנה היא עומדת בשיממונה משום צוואר הבקבוק של תחנת באר-שבע צפון. היא תשאר כך לפחות עוד שמונה חודשים. לגבי אתר הרכבת הרשמי- ביזיון. הוא לא מעודכן ולא מעניין. במקום למנף את תהליך הפיתוח העצום שהרכבת עוברת לרענון פני האתר, היא מזניחה אותו ומעדכנת פעם בחצי יובל. חבל
 
מה זה קו רעננה - קו החוף ?

יש כמה שינויים
הקו החדש לירושלים נדחה לרבעון שני 2009 כנ"ל מסילת החוף לרעננה. למרות שהתחנה בדימונה מוכנה היא עומדת בשיממונה משום צוואר הבקבוק של תחנת באר-שבע צפון. היא תשאר כך לפחות עוד שמונה חודשים. לגבי אתר הרכבת הרשמי- ביזיון. הוא לא מעודכן ולא מעניין. במקום למנף את תהליך הפיתוח העצום שהרכבת עוברת לרענון פני האתר, היא מזניחה אותו ומעדכנת פעם בחצי יובל. חבל
מה זה קו רעננה - קו החוף ?
33 ק"מ ? קו חדש או חיבור לקו החוף? כפר סבא?
 

luckydude

Active member
כי זה כולל תוספת של עוד מסילות

אם כך למה אורכה 33 ק"מ?
כי זה כולל תוספת של עוד מסילות
בין האוניברסיטה לרשפון בקו החוף כחלק מתוכנית כביש 531\מסילת השרון הכוללת כך ש"נקודת ההתחלה" של הפרויקט היא מהאוניברסיטה ומשם מתחילים לספור את הקילומטראז'.
 

mucool2

New member
זה עדיין נשמע מוגזם

כי זה כולל תוספת של עוד מסילות
בין האוניברסיטה לרשפון בקו החוף כחלק מתוכנית כביש 531\מסילת השרון הכוללת כך ש"נקודת ההתחלה" של הפרויקט היא מהאוניברסיטה ומשם מתחילים לספור את הקילומטראז'.
זה עדיין נשמע מוגזם
 

Azazel

New member
תכניות המתאר באתר משרד הפנים

אני מקווה שהם יודעים
על מה הם מדברים...איך אפשר להשיג שרטוטים, תכניות?
תכניות המתאר באתר משרד הפנים
הם הדבר הכי טוב שיש. תרשימים יותר מדויקים עולים לעיתים נדיורת ביותר עד אף פעם, בארץ, לצערינו הרב. אבל החברה בחברות פתוחים מאוד להצעות לשיפור... למשל בחיפה, נראה לי אני אתקשר ל"יפה נוף" עוד פעם, אבקש שיעלו יותר סרטוטים ותרשימים לאתר שלהם. אני חושב שאפשר ככה עם כל החברות.
 

python 4

New member
יש לי שאלה..

עודכן מדור תשתית באתר רכבת ישראל
עודכנו כל הפרוייקטים שהסתיימו... ועודכנו התאריכים לפי העיכובים הידועים שפורסמו בעבר בתקשורת... שימו לב לפרוייקטים החדשים שהתווספו שם.. ועל התאריכים המאוד בדיוניים שרשמו שם על פרוייקטים שאפילו לא התחילו לבנות... http://www.israrail.org.il/general/tashtit.html
יש לי שאלה..
רשום שם לגבי הנחת קו תל אביב רשל"צ-מערב, אני מניח שזה הקו שיעבור בתוך איילון דרום. בפרוייקט אחר רשום שיהיה חיבור "..בין רשל"צ מערב לבין צומת בני-דרום ויצירת המשך רצף מסילתי מאיילון דרום עד התחברות למסילת אשדוד - אשקלון". השאלה היא - מה עם תחנת הראשונים ברשל"צ? חשבתי שיהיה חיבור בינה לבין תחנת רשל"צ-מערב, כך שיהיה קו מעגלי כזה ת"א-רשל"צ מערב-ראשונים-ת"א. האם לא תוכנן חיבור כזה? או שלא הבנתי נכון? מסילת אשדוד-אשקלון היא זו שמתחילה ב.. רחובות?
 

luckydude

Active member
יש תכנון עקרוני

יש לי שאלה..
רשום שם לגבי הנחת קו תל אביב רשל"צ-מערב, אני מניח שזה הקו שיעבור בתוך איילון דרום. בפרוייקט אחר רשום שיהיה חיבור "..בין רשל"צ מערב לבין צומת בני-דרום ויצירת המשך רצף מסילתי מאיילון דרום עד התחברות למסילת אשדוד - אשקלון". השאלה היא - מה עם תחנת הראשונים ברשל"צ? חשבתי שיהיה חיבור בינה לבין תחנת רשל"צ-מערב, כך שיהיה קו מעגלי כזה ת"א-רשל"צ מערב-ראשונים-ת"א. האם לא תוכנן חיבור כזה? או שלא הבנתי נכון? מסילת אשדוד-אשקלון היא זו שמתחילה ב.. רחובות?
יש תכנון עקרוני
צריך להעביר את הרכבת קרוב מאוד למחלף גן רווה ולכן זהו חיבור די מסובך. ככל הנראה יבנו את זה כחלק מפרויקט מסילת כביש 431.
 

Image of me

New member
יש גם תכנון כזה וגם תכנון כזה.

יש לי שאלה..
רשום שם לגבי הנחת קו תל אביב רשל"צ-מערב, אני מניח שזה הקו שיעבור בתוך איילון דרום. בפרוייקט אחר רשום שיהיה חיבור "..בין רשל"צ מערב לבין צומת בני-דרום ויצירת המשך רצף מסילתי מאיילון דרום עד התחברות למסילת אשדוד - אשקלון". השאלה היא - מה עם תחנת הראשונים ברשל"צ? חשבתי שיהיה חיבור בינה לבין תחנת רשל"צ-מערב, כך שיהיה קו מעגלי כזה ת"א-רשל"צ מערב-ראשונים-ת"א. האם לא תוכנן חיבור כזה? או שלא הבנתי נכון? מסילת אשדוד-אשקלון היא זו שמתחילה ב.. רחובות?
יש גם תכנון כזה וגם תכנון כזה.
הרעיון הוא שהקו יעבור לאורך נתיבי איילון, ואחרי תחנת משה דיין הוא יתפצל: שלוחה אחת תמשיך לאורך נתיבי איילון ותתחבר לאשדוד. השלוחה השניה תמשיך דרך העיר ראשון לציון (תחנה במכללה ותחנה בת"מ) ותתחבר לראשונים כדי ליצור קו מעגלי.
 

python 4

New member
../images/Emo24.gifתודה על התשובות!

יש גם תכנון כזה וגם תכנון כזה.
הרעיון הוא שהקו יעבור לאורך נתיבי איילון, ואחרי תחנת משה דיין הוא יתפצל: שלוחה אחת תמשיך לאורך נתיבי איילון ותתחבר לאשדוד. השלוחה השניה תמשיך דרך העיר ראשון לציון (תחנה במכללה ותחנה בת"מ) ותתחבר לראשונים כדי ליצור קו מעגלי.
תודה על התשובות!
איליה, תצייר לי מפה!
 

mucool2

New member
../images/Emo51.gif על הקישור. הנה התחזית שלי:

עודכן מדור תשתית באתר רכבת ישראל
עודכנו כל הפרוייקטים שהסתיימו... ועודכנו התאריכים לפי העיכובים הידועים שפורסמו בעבר בתקשורת... שימו לב לפרוייקטים החדשים שהתווספו שם.. ועל התאריכים המאוד בדיוניים שרשמו שם על פרוייקטים שאפילו לא התחילו לבנות... http://www.israrail.org.il/general/tashtit.html
על הקישור. הנה התחזית שלי:
מהטבלה אפשר להסיק שבשנה הקרובה לוח הזמנים של ר"י צפוי להתעדכן פעמיים: אפריל: ייפתחו תחנות מלחה (י-ם) ואשקלון, עם רכבת אחת בשעה בכל כוון (בשני המקומות). ספטמבר-אוקטובר (מקווה שלא אחרי): ייפתחו תחנות סוקולוב (כפ"ס), דימונה וב"ש-אוניברסיטה (ב"ש-צפון); תוגבר התדירות בקווי ת"א-כפ"ס ות"א-אשקלון בעקבות הכפלת המסילות בקווים אלה ובזכות סלילת מסילה שלישית באיילון.
 
קצת מטופש מצדי,

על הקישור. הנה התחזית שלי:
מהטבלה אפשר להסיק שבשנה הקרובה לוח הזמנים של ר"י צפוי להתעדכן פעמיים: אפריל: ייפתחו תחנות מלחה (י-ם) ואשקלון, עם רכבת אחת בשעה בכל כוון (בשני המקומות). ספטמבר-אוקטובר (מקווה שלא אחרי): ייפתחו תחנות סוקולוב (כפ"ס), דימונה וב"ש-אוניברסיטה (ב"ש-צפון); תוגבר התדירות בקווי ת"א-כפ"ס ות"א-אשקלון בעקבות הכפלת המסילות בקווים אלה ובזכות סלילת מסילה שלישית באיילון.
קצת מטופש מצדי,
אבל עדיין לא הבנתי לגמרי: האם בונים תחנה חדשה בבאר-שבע, אשר תהיה סמוכה ממש לאוניברסיטה? כי התחנה באיזור שכונת רמות (באר-שבע צפון) היא די קרובה, בערך כמו תחנת האוניברסיטה בת"א לאוניברסיטה עצמה. לתומי חשבתי שרק בונים מהנהרה ע"מ להפעיל את הרציף השני לרווחת הציבור. ואם זה כך, אז מה יעשו עם המסילה בבאר-שבע מרכז, שנגמרת בתחנה? עד עכשיו ב"ש מרכז הייתה התחנה הדרומית בארץ, אז אין למסילה שלה איך להמשיך דרומה. האם יעבירו את מיקום התחנה קצת מזרחה, כדי לאפשר עלייה לרכבת לדימונה משם? היום אני חוזרת הביתה, בשבוע טוב (מעין וריאציה ל - בשעה טובה), ואני כנראה יורדת בצפון, אז אוכל לבדוק מה קורה. דיווחים משטח משהו
...
 

mucool2

New member
בונים תחנה חדשה,

קצת מטופש מצדי,
אבל עדיין לא הבנתי לגמרי: האם בונים תחנה חדשה בבאר-שבע, אשר תהיה סמוכה ממש לאוניברסיטה? כי התחנה באיזור שכונת רמות (באר-שבע צפון) היא די קרובה, בערך כמו תחנת האוניברסיטה בת"א לאוניברסיטה עצמה. לתומי חשבתי שרק בונים מהנהרה ע"מ להפעיל את הרציף השני לרווחת הציבור. ואם זה כך, אז מה יעשו עם המסילה בבאר-שבע מרכז, שנגמרת בתחנה? עד עכשיו ב"ש מרכז הייתה התחנה הדרומית בארץ, אז אין למסילה שלה איך להמשיך דרומה. האם יעבירו את מיקום התחנה קצת מזרחה, כדי לאפשר עלייה לרכבת לדימונה משם? היום אני חוזרת הביתה, בשבוע טוב (מעין וריאציה ל - בשעה טובה), ואני כנראה יורדת בצפון, אז אוכל לבדוק מה קורה. דיווחים משטח משהו
...
בונים תחנה חדשה,
במקום הישנה, לא בנוסף לה. הפיצול לדימונה אכן יהיה בין תחנת האוניברסיטה לתחנת באר שבע מרכז, והרכבות מ/לדימונה לא יגיעו לבאר שבע מרכז, שתישאר במקומה ותמשיך לשרת את מרבית תושבי העיר. למעשה יהיו 2 קווים - הקו מבאר שבע צפונה שיתחיל, כמו היום, בתחנת ב"ש-מרכז, וקו ב"ש-דימונה, שהרכבות בו יגיעו רק לתחנת האוניברסיטה החדשה שתיבנה. אגב דיווחים, אחד ממנהלי הפורום, fireman, מעלה כאן תמונות ודיווחים באופן סדיר, וכדאי לך לחפש בדפים קודמים וגם בארכיון. יש שם הרבה מאוד מידע.
 
משמע, אם הבנתי נכון,

בונים תחנה חדשה,
במקום הישנה, לא בנוסף לה. הפיצול לדימונה אכן יהיה בין תחנת האוניברסיטה לתחנת באר שבע מרכז, והרכבות מ/לדימונה לא יגיעו לבאר שבע מרכז, שתישאר במקומה ותמשיך לשרת את מרבית תושבי העיר. למעשה יהיו 2 קווים - הקו מבאר שבע צפונה שיתחיל, כמו היום, בתחנת ב"ש-מרכז, וקו ב"ש-דימונה, שהרכבות בו יגיעו רק לתחנת האוניברסיטה החדשה שתיבנה. אגב דיווחים, אחד ממנהלי הפורום, fireman, מעלה כאן תמונות ודיווחים באופן סדיר, וכדאי לך לחפש בדפים קודמים וגם בארכיון. יש שם הרבה מאוד מידע.
משמע, אם הבנתי נכון,
נאמר ואני בתחנהה המרכזית בב"שד ורוצה להגיע לדימונה ברכבת, אצטרך לקחת רכבת מבאר-שבע מרכז לבאר-שבע אוניברסיטה, ושם להחליף? אם כך, אז זה בעצם כמו לקחת רכבת לבנימינה ושם להחליף לפרברית, לא? דומה, בכל אופן. עוד משהו: קו באר-שבע דימונה יתחיל באוניברסיטה, אם הבנתי נכון. נכון? משונה, אגב, כיוון שהאוניברסיטה היא לכיוון היציאה לתל-אביב, אבל בכל אופן, זה אומר שרכבות לתל-אביב יעברו בה גם, או שהם לא במסלול ותהיה רק תחנה אחת מבאר-שבע צפונה? ועוד הברה אחרונה: אתה אומר "במקום", האם זה אומר שאכן לא יהיו יותר רכבות בבאר-שבע צפון? לא תהיה תחנה כזו יותר, והרכבת מתל-אביב תעצור בב"ש רק פעם אחת?
 

mucool2

New member
תשובות

משמע, אם הבנתי נכון,
נאמר ואני בתחנהה המרכזית בב"שד ורוצה להגיע לדימונה ברכבת, אצטרך לקחת רכבת מבאר-שבע מרכז לבאר-שבע אוניברסיטה, ושם להחליף? אם כך, אז זה בעצם כמו לקחת רכבת לבנימינה ושם להחליף לפרברית, לא? דומה, בכל אופן. עוד משהו: קו באר-שבע דימונה יתחיל באוניברסיטה, אם הבנתי נכון. נכון? משונה, אגב, כיוון שהאוניברסיטה היא לכיוון היציאה לתל-אביב, אבל בכל אופן, זה אומר שרכבות לתל-אביב יעברו בה גם, או שהם לא במסלול ותהיה רק תחנה אחת מבאר-שבע צפונה? ועוד הברה אחרונה: אתה אומר "במקום", האם זה אומר שאכן לא יהיו יותר רכבות בבאר-שבע צפון? לא תהיה תחנה כזו יותר, והרכבת מתל-אביב תעצור בב"ש רק פעם אחת?
תשובות
כדי להגיע ברכבת מב"ש-מרכז לדימונה, תצטרכי ככל הנראה להחליף באוניברסיטה. לשאלה השניה: ככל הנראה כן. לא כ"כ הבנתי את השאלה השלישית. בכל מקרה, כל הרכבות מב"ש-מרכז לת"א יעצרו גם בתחנת האוניברסיטה, כמו הרכבות מדימונה, ושם הנוסעים יוכלו להחליף ביניהן. הרכבת מת"א תעצור בבאר שבע פעמיים. בתחנת האוניברסיטה (שתבוא במקום תחנת ב"ש-צפון) ובתחנת באר שבע-מרכז.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה