עוגת השבת

עוגת השבת../images/Emo47.gif

מכיוון ששמתי לב שהצלחתי להדביק חלק מחברות הפורום בחיידק האפיה, החלטתי לנסות להעלות כל יום שישי את עוגת השבת שאני מכינה. אשתדל שהעוגות יהיו קלות להכנה, אבל מתכונים מנצחים. כאלה עוגות שאפילו ג'ול, קסומה ולימור יכולות לקטוף מחמאות. עוגת השבוע תהיה: וולקנו שוקולד - עוגת שוקולד חמה משפריצה מקור המתכון - מסעדת קבלייר בירושלים לקוח מפורום מתכונים. המצרכים: 15 כלי חרס קוטר 9 אישיים לאפיה (אני הכנתי בצלוחיות חד פעמיות מאלומיניום ויצאו לי 18 עוגות אישיות) 300 גרם שוקולד מריר משובח (50% מוצרי קקאו מינימום - בקבלייר משתמשים בשוקולד לינט) 300 גרם חמאה 6 חלמונים 6 ביצים שלמות 400 גרם סוכר 160 גרם קמח מנופה מעט אבקת סוכר לקישוט מעט קמח לקימוח 15 קוביות שוקולד מריר משובח אופן ההכנה: מחממים תנור לחום גבוה 200 מעלות. בבאן-מארי (אפשר גם במיקרוגל בעוצמה נמוכה) ממיסים את החמאה והשוקולד. טורפים לתערובת חלקה ללא גושים. שמים במעבד מזון חלמונים וביצים ומעבדים לתערובת אחידה. מוסיפים את הסוכר, תערובת השוקולד והקמח. אחרי כל הוספה מפעילים את המעבד מזון ומוסיפים את המרכיב הבא רק כשהתערובת אחידה. משמנים ומקמחים היטב את כל הצלוחיות האישיות ועורכים אותם זה לצד זה על תבנית אפיה ברווחים של 2.5 ס"מ. ממלאים כל צלוחית בתערובת כדי שלושה רבעים מגובהו. במרכז כל צלוחית מטביעים קובית שוקולד. אופים בתנור החם 15-20 דקות עד שנוצר קרום סדוק אך המרכז עדיין רוטט. מצננים מעט, הופכים את הצלוחיות ומשחררים את העוגות בעדינות רבה. מפזרים אבקת סוכר ומגישים חם או פושר, מומלץ בתוספת גלידת וניל או קרם אינגליז (אני חיממתי דני וניל) אפשר להכין מראש ולחמם במיקרו בתאבון לכולם.
 

giulietta

New member
זאת הדרך שלך להגיד לי

בוקר טוב? "אפילו ג'ולללללל" ??????????
חחחחחחחחחח קודם כל - רעיון נפלא!!! תודה. שנית, את הוולקנו הזאת אפילו ג'ול עשתה לפני איזה מאתיים שנה וזה גם הצליח
(אבל מזמן איבדתי את המתכון ונראה לי שהוא היה פחות משובח, אז שוב - תודה!). בוקר טוב ושבת שלום לכולם
 
חחחחחחח

למה היתה לי הרגשה שהשורה הזאת תקפיץ אותך? (שלא תגידי שהכל נגדך צירפתי גם את קסומי ולימור..חחחחחח) האמת היא שהבוקר כבר חיסלתי 2 עוגות כאלה כי רציתי לדעת מה עדיף, עם רוטב או בלי..חחחחחח (סתם תירוץ, זה פשוט טעיםםםםםםםם)
 

ליMור

New member
אפילו לימור ???????

וואלה לא מאמינה לך ! וברשותך אני רוצה להתקשר ולקבל הסבר לעוגת סוכר ההיא להכין לילדה את עוגת הופ המפורסמת,, אפשרי נכון ?
 

ליMור

New member
אפילו לימור ???????

וואלה לא מאמינה לך ! וברשותך אני רוצה להתקשר ולקבל הסבר לעוגת סוכר ההיא להכין לילדה את עוגת הופ המפורסמת,, אפשרי נכון ?
 

Night Light

New member
יש לי

מתכון קצת אחר של זה, להכנה בתבנית שקעים רגילה. פיצוץ אמיתי של טעם. (המתכון שלי מתוכנית בישול אמריקאית שזיפזפתי אליה בטעות) אני אחפש ואביא הנה פעם.
 
את מוזמנת תמיד

להביא גם מתכונים משלך... וכמובן כל בנות הפורום מוזמנות להביא מתכונים, מבטיחה לנסות את כולם (כמובן אם הם קלים להכנה...)
 

Night Light

New member
רק שתדעי

ביום רביעי הגיעה לי אורחת. אמרתי לעצמי "אני אכין עוגת מייפל, היא תאכל פרוסה שתיים, את השאר יהיה לי עוגה לשבת". אחרי שהאורחת יצאה נשארה חצי תבנית. בבוקר יום חמישי, אחרי שבעלי והילדה עשו איחוד כוחות, נשארה תבנית עם קצת סירופ מייפל בתחתית... עוגה לשבת עאלק.
 
אהבתי את הגזר המרוסק למעלה...

מה קרה ? את מענישה את עצמך או שכבר קנית סוללות ????????? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
 
חחחחחחחחחחחח אהבלה....

אממממממממ... סוללות יש אבל 900 ש"ח עדיין חסרים... אגב, זה מה זה טעים... חבל"זזזזז
 

נעמי 1

New member
אני יכולה לתת לך מרשם...

אם אני אופה... (שזה נדיררררררררררררררררר אצלי)... אז גם את תצליחי. פשוטה. טעימה. ובלי קישוטים. רוצה?
 

קסומה

New member
יא, אני לא כזאת גרועה...חחח

האמת, שבסופו של דבר, קיבלתי המון מחמאות על העוגות האישיות שעשיתי. המון אימהות באו ושאלו אותי שאלות כאילו שהמצאתי את הגלגל...חחח. שלא נדבר על הילדים שהתנפלו על העוגות המגרות....הילדה היתה בעננים- חילקה לכולם בהנאה.... בקיצור, אני יכולה להתמודד עם הרבה יותר ממה שאתם חושבים.......... עוגה משפריצה אמרת?????????? שבת שלום לכולם מקסומה שבזורע
 

לורני

New member
פנים העוגית מותך, נוזלי ?

האם זה מה קוראים סופל'ה ? חייה ותן לחיות ו...העיקר החיוך שבלב .
 
צ'מעייייי

השתמשתי קודם בספריי צבע מאכל... משו-משו.... במיוחד האדום, ריססתי איתו על הפרחים שקרצתי והם האדימו עוד יותר... שווה. (תשכחי מהאדום)
 
קראתי ואני מצרפת מרשם להכנה מהירה

ב מ י ק ר ו ג ל - קל להכנה וטעים להפליא. עוגת שוקולד במקרוגל(12 דקות בלבד) החומרים 1.5 כוסות קמח 1.5 כוסות סוכר 3 כפות קקאו 1 שקית אבקת אפיה 1 שקית וניל 1/2 כפית סודה לשתיה 1 כף נס קפה 1/2 כוס שמן 1 כפית תמצית רום 1 כף ליקר קפה כפית תמצית וניל 3 ביצים כוס ורבע מים חמים(לשים לב לא לשים את הביצים עם המים החמים שלא יתקשו) אופן ההכנה לערבב כל החומרים עם מזלג(זה החלק הכי קשה בהכנה) לשמן קערת זכוכית עגולה של מקרוגל(ניתן לקנות בכל סופר-מתאימה גם להגשה)ולאפות 12 דקות בעוצמה הכי גבוהה. הקרם 75 גרם מרגרינה- לחתוך לקוביות 100 גרם שוקולד מריר(חבילה) לחתוך לקוביות מעט רום 2 כפות ברנדי 2 כפות מים להמיס הכל במיקרוגל 40 שניות בעוצמה גבוהה. לערבב היטב שימס הכל ולשפוך על העוגה בעודה חמה. ב ת י א ב ו ן.
 
למעלה