עוגיות שחיתות של רוני ונציה

תלתלית

New member
עוגיות שחיתות של רוני ונציה

האם מישהו ניסה להכין אותן לפסח? איך לדעתכם הם יצאו עם קמח מצה?
 

beagle

New member
אני מתכוונת לנסות...

ואין לי שקדים (ואין לי כח לטרוח ולהשיג, למרות שזה בטח יתן את התוצאה הטובה ביותר כפי שאמרה פיירי). אני אנסה להחליף בתערובת קמח מצה (הדק, כי יש גם עבה) וקמח תפו"א, אחד לאחד.
 

fairy_mi

New member
שיעורי בית לביגל

קוקיס שוקולד ענקיות של רוני ונציה חומרים ל-10 קוקיס ענקיות: 3/4 כוס אבקת קקאו משובח (רצוי "קדבורי") 2.5 כוסות א. סוכר קורט מלח 4 חלבונים (140 גרם) 1 כף תמצית וניל טהור 2 כוסות אגוזי מלך קצוצים גס הכנה: 1. מחממים תנור ל 180 מעלות 2. מנפים יחד קקאו, א. סוכר ומלח לתוך קערת מערבל ומערבבים במהירות נמוכה במשך דקה(גיטרה-K) 3. בקערה בינונית אחרת מערבבים את החלבונים עם הוניל. בעוד המערבל פועל, מוסיפים לאט ובהדרגה את תערובת החלבונים לתערובת הקקאו, ומקציפים במשך 2 דקות במהירות בינונית. 4. מקפלים פנימה את האגוזים בעזרת מרית (התערובת תיראה דלילה) 5. בעזרת כף גלידה גדולה (קיבולת של 60גרם) או כף גדולה מניחים 60 גרם של בצק מעל התבנית, במרווחים של 10 ס"מ ביניהן (מתפשטות באפייה) 6. מייד לאחר שמניחים בתנור, מנמיכים טמפ'' לחום בינוני-נמוך (160 מע'') ואופים כ 14 דקות, או עד שנוצרים סדקים קטנים ודקים על החלק העליון של העוגיות. מצננים את התבניות צינון מלא מעל רשת. 7. לאחר הצינון, הזהירות רבה, מקלפים את נייר האפייה מכל עוגיה. מקור המתכון: ידיעות אחרונות, זמנים מודרניים, רוני ונציה. מתכון של פרנסואה פייארד, הקונדיטור והבעלים של הקונדיטוריה-בית קפה- ביסטרו צרפתי "Payard" בניו יורק.
 

beagle

New member
וואי וואי. מעולה.

רק משעשע אותי שכתוב "מניחים 60 גר' מהבצק". איך בצק בלי קמח?
זה יוצא בכיוון של קצפתיות כאלה, נשיקות ענק? ואם כבר... את המתכון לנשיקות הענק עם הדברים הטובים יש בשרשור משחק העוגיות? זה אחלה דבר לפסח!
 

beagle

New member
רק עכשיו ראיתי שזה בכלל לא על בסיס

הרעיון של מרנג! זה נשמע כאילו זה יצא חביתה מתוקה עם קקאו, לא? אין פה ממש הקצפה של החלבונים...
 

fairy_mi

New member
מניחה שכמות הקקאו הגדולה

מכפה על היעדר הקמח ועוזרת לבצקיות של ה...בצק :) שבכל מקרה אמור לצאת דליל מאוד. חייבת להדגיש שהעוגיות טרם נוסו על ידי עדיין, נראה לי שאנסה בהמשך השבוע, הן נשמעות נחמדות מאוד. לא נראה לי שזה משהו בסיגנון נשיקות ענק בכלל, משהו בין העוגיות מעדות הפאדג' למקרונס קקאו. לא בטוחה שהכנסתי לשרשור, מביאה לך את המתכון בכל מקרה. אני מאוד אהבתי אותן, בעיקר את הצורות האמורפיות. בכל מקרה נראה לי שיצא קצת מתוק (לא?), הייתי מפחיתה מכמות הסוכר שהשוקולד השלים. ענני מרנג עם אגוזי לוז וג'יאנדויה ענני מרנג מעוצבים בכף חופשית, מועשרים בשברי אגוזי לוז ובשוקולד ג'יאנדויה מגורר. המראה הסדוק מתקבל משיטת ההכנה המיוחדת של המרנג. מי שרוצה רק מעונן חלקית - יכול לעצב ענני-מיני, ולקצר את זמן האפיה בהתאם. חומרים ל-10-8 ענני ענק: 4 חלבונים 11/2 כוסות סוכר 1 כוס אגוזי לוז, קלויים ושבורים 100 גרם שוקולד ג'יאנדויה (מריר או חלב, לפי הטעם), מגורר * מחממים תנור ל-140 מעלות. * בקערת מיקסר מערבבים חלבונים וסוכר. מניחים את הקערה מעל סיר עם מים רותחים מעל אש נמוכה (ביין מארי), ומחממים את התערובת תוך כדי בחישה מתמדת, עד שהסוכר נמס והיא חמימה למגע. * מיד מקציפים את התערובת במיקסר במהירות גבוהה 10 דקות, או עד שהקערה קרה למגע. מקפלים לתוך הקצף אגוזים ושוקולד. * בעזרת 2 כפות מניחים גושים מהקצף באופן מרווח בתבנית מרופדת בנייר אפיה. אופים 40-30 דקות, או עד שהעננים סדוקים וקשיחים, ונפרדים בקלות מהנייר. העננים מתקבלים פריכים בחוץ ורכים בפנים. לעננים מאוד יבשים וקשיחים אופים בחום של 110 מעלות שעה וחצי. הערות: אפשר בהחלט לשחק בתוספות למרנג- את הג'נדויה יכול להחליף שוקולד חלב או מריר לפי טעמכם, אפשר גם להוסיף שוקולד צ'יפס. במקום האגוזים אפשר לשחק באגוזי לוז, מלך, פקאן, פקאן סיני, פיסטוקים, שקדים קלויים וכו' וגם להשתולל בדברים אחרים שאתם אוהבים- קליפות הדרים מסוכרות, גרנולה ועוד כיד הדימיון... אפשר להפחית מכמות הסוכר. מקור המתכון: קרין גורן, על השולחן
 

fairy_mi

New member
זה לפחות מה שכולם אמרו

את לא מהווה דוגמא אישית תקינה
ומה זה צריך להיות אין לי שקדים בבית?! אני מאוכזבת קשות! אני בטוחה שג'נדויה וברס גודש את האורנות שלך- אבל שקדים? מה פתאום! אין התייחסות למוצרי המזן הישנים והטובים! הנוער של היום... שחיתות!
 
למעלה