עובש, עובש

talit2

New member
עובש, עובש../images/Emo67.gif

עם החורף מגיע גם העובש. על הקיר בחדרים, באמבטיה, צעצועי אמבטיה של הקטנה... קשה לאוורר אצלינו וזה מורגש. האם יש המלצה על טיפול בעובש שהוא לא עם חומרים קשים?
 

רחל צ

New member
לכבס עם חומץ

שימי בתוך רשת או ציפית אפשר גם את וילון האמבטיה ביחד
וחומץ בתאים עוד לא כיבסתי צעצועים אבל את הוילון אני מכבסת כל כמה חודשים במקרים קשים אני שמה חצי בקבוק חומץ יוצא כמו חדש. בלי לשפשף... אני חושבת שאפשר גם במדיח נראה לי שכדאי לצאת מהבית אם זה במכונה כי זה יעשה קצת רעש
אבל אולי אם תשימי כמה סמרטוטים ביחד עם זה יהיה קצת פחות רעש.
 

רחל צ

New member
אה כן את הקירות יהיה קצת קשה

לדחוף למכונה... אולי שפריצר עם חומץ? אבל אם את בכל זאת מנסה אז בטוח שכדאי לצאת מהבית...
 

רחל צ

New member
אוף, יש לי עוד תגובה לעצמי...

אחרי המקלחת אולי כדאי להשאיר קצת את תנור האמבטיה דולק כדי שייבש את הלחות. ואם יש לך תנור שהוא גם מפזר חום או אפילו ונטילטור כן להוציא מהבוידם... ולעזור בפינוי וייבוש האדים... זה מה שעולה לי בראש.
 

פולספגן

New member
../images/Emo207.gif

אם אני עושה המשך של קיר (סגירת פינת אוכל והפיכתה לחדר עבודה), האם לא צריך שהקיר יהיה המשך ישיר של הקיר הקודם בכדי למנוע סדקים? השאלה הזאת בעקבות תשובה של השיפוצ'ניק, למה הוא לא המשיך את הקיר כפי שבקשנו, אלא עשה ס"מ וחצי הבדל בין הקירות (מצורף תמונה להמחשה).
 

רחל צ

New member
ממה עשויה הסגירה החדשה?

לי נראה שסתם יצא לו לא מדוייק ולכן ההבדל המכוער. סדק בין חדש לישן יתהווה בדרך כלל וצריך אחרי פרק זמן לפתוח את הסדק ולחבר שוב (אחרי ששני החומרים גמרו "לעבוד") אם התוספת היא בגבס והקיים בבניה קונבנציונלית שוב אין צורך לעשות קפיצה מכוערת, עדיף ליצור סדק מתוכנן בטיח אפילו עם פס אלומיניום כדי למנוע את הניתוק של שני החומרים איפה שבא להם אלא איפה שאת רוצה. בקיצור- אין צורך ליצור כיעור ולתרץ אותו בשטויות ש"נשמעות טוב". אני ממליצה לבקש ממנו לתקן -אם זו בניה קונבנציונלית ולטייח את המשך הקיר, ובכל מקרה לדרוש ממנו תיקון של סדקים בפרק זמן של שנה.
 

פולספגן

New member
עשוי מבלוקים

לא רצינו גבס, כי רצינו שיהיה המשך ישיר של הקיר ושלא יהיה הבדלים במשקופי הדלתות, כי הוסבר לנו שיש הבדל בין משקוף בגבס למשקוף בבלוקים. שאלתי היא, האם גם בבלוקים צריכים לעשות את הסדק שהצעת?
 

אמארונה

New member
גרנו פעם בבית כזה

עם בעיית איטום ובידוד חמורה באחד החדרים ובכל חורף הייתה שם הבעיה של העובש בקירות שחדר גם לתוך ארונות הבגדים. בשנה האחרונה שגרנו שם צבענו את קירות הבית עם צבעים מונעי עובש, אבל זה עזר רק בקצת. גם הרבה איוורור לא עזר. אני יודעת שאני לא עוזרת במיוחד, אבל אצלנו הדבר שבאמת עזר היה לעבור לבית שכור אחר נטול בעיות איטום.
 

talit2

New member
תודה על התגובות

טוב, לעזוב את הבית, לא נעזוב. אני כבר מתורגלת באביב לנקות את "נזקי" החורף המעופשים. הנה, לדוגמא, היום, המכונת כביסה שנמצאת בחדר אמטיה מקצרת ואין אפשרות לעשות כביסה. ככה היא כמה ימים בחורף. מקצרת מרוב לחות. את הצעצועים של האמבטיה שמתי אתמול במי חומץ ומלח. מקווה שזה יעזור.
 

רחל צ

New member
ועם הנוף שלך...

אני מציעה קצת להזהר מהעובש זה לא רק מטרד אסתטי . אתם נושמים את העיפוש הזה.! אולי שווה לבקש מבעל הבית להתקין וונטה? דרך אגב, אני לא זוכרת ממש את מבנה המטבח אצלך אבל אולי אפשר לשים את מכונת הכביסה במטבח (ליד הכיור במקום מדיח) מחברים ליציאה שמיועדת למדיח מתחת לכיור - אצלי זה אפילו במרחק שני ארונות מהכיור וזה יחסוך לך את בעית החשמל.
 

talit2

New member
הנוף הנוף... ../images/Emo13.gif

אי אפשר וונטה, כי בקיר היחיד שיש באמבטיה הפונה אל החוץ יש כבר חלון קטן (ואי אפשר להגדילו בגלל כל מיני סיבות) ובמטבח, יש מתנגדים לרעיון - גם אני כבר חשבתי על זה.
 
למעלה