עד 120 תחנות רכבת

Ccyclist

Well-known member
פוסט חדש ברוכב
http://israelbikebus.blogspot.com/

מה דעתכם?

אם תרצה אשלח בפרטי מפה אסטטית שאמורה להיות פרוייקט עם שותף ולכן לא פירסמתי אותה בפורום.

לגבי ירושלים: הנה מספר צילומי מסך בנושא מיקום התחנות שאני מצדד בהן, וכן שלוחת צפע - עין בוקק שאני חושב שהינה הכי ריאלית בגלל שאינה תלוייה במסילה חדשה לחלוטין לערד.

אני מציע שכמו בקרוסרייל כל התחנות יהיו עם יציאות בשני עברי התחנה, דבר שיאריך את התחנה (מכניסה לכניסה) ל 500 מטר בקירוב ויגדיל את אזור הכיסוי. סימנתי רדיוס אליפטי של כקילומטר משתי קצוות התחנות השונות. כמו בקרוסרייל אני מציע שהתחנות העמוקות (יתכן שאפשר להסתפק באחת בלבד - הנסיכה מרי) ייבנו בעומק הקרקע ורק פירי הגישה ייחצבו מהן לפני השטח. שיטה זו אינה מפריעה כמו שיטת הקופסאות שנדרשה בקרקע החולית של תל אביב.

לפי סדר התמונות, שאינני שולט בו:

1: תחנה בנסיכה מרי. אני מציע תחנה יחידה במרכז העיר שרוקדת על כל החתונות. העיר העתיקה, מרכז העיר, אזור המלונות - כולם פחות מקילומטר ממנה. עם יציאות בממילא, בניין ג'נראלי (רק"ל כיכר ספרא), ואולי מסוע תת קרקעי לבניין העמודים (רק"ל יפו מרכז) תחנה יחידה תשרת את כל המוקדים המרכזיים בעיר. תחבורה משלימה ממנה תאפשר גישה לרדיוס המסומן בקפיצה של תחנה או שתיים, עניין של 5 דקות.

2: תחנה בתלפיות - המסילה (האומן) / ברעם. עלייה לפני השטח או תוואי תת-שטח ( Cut and Cover ) בשטח פתוח יוצרים אופציה לתחנה זולה בהרבה משאר תחנות התוואי הממונהר בעיר. החיבור לברעם ולדרך חברון יאפשר לתחנה כזו לשרת רדיוס נרחב של שכונות ואף יישובי לווין מדרום לעיר. המיקום ליד אזור התעשייה תלפיות יאפשר בניית חניון חנה וסע. הקרבה למסוף אגד תלפיות תאפשר חיבור לקווי גוש עציון - הם יוכלו להגיע לתחנה לפני שיסתיימו במסוף.

3. מיקום תחנת החאן. אני מדגיש שני אלמנטים שגורמים לי לוותר על הרעיון להחזיר רכבת בינעירונית "כבדה" לחאן: טבעת הפארקים שמקיפה את החאן מצפון ומדרונות גיא בן הינום ואבו טור שמונעים פיתוח משמעותי ממזרח לחאן. אי אפשר לבצע השקעה משמעותית כל כך במקום שהפוטנציאל שלו כמוקד תחבורתי מוגבל כל כך. כפי שציינתי אצלך בבלוג - החאן פרברי מדי למרכז העיר ומרכזי מדי לפרברים. הנסיעות המשלימות אליו יהיו ארוכות ומייגעות. לכל הנוסטלגיים לחאן (רשמית: "תחנת הרכבת ירושלים") - כשהתחלתי לחשוב על חיבור התוואים ללולאה מסילתית בירושלים נקודת המוצא שלי היתה שהחאן היה התחנה הראשונה בעיר. אני פוסל אותו לא בגלל שאין לי סימפטיה אליו, אלא משום שהוא לא מסתדר לי כמוקד מעבר. לפני שהתחנה פותחה מחדש כמוקד בילויים קיוויתי שרק"ל הקו הכחול יוכל לעצור ברציף ההיסטורי.

4: תחנה באורנים / עמק רפאים. המיקום הוא הצטלבות של 5 צירים עירוניים: עמק רפאים, כובשי קטמון, בן זכאי, פייר קנינג, יהודה. הקילומטר שסביב התחנה מלא כולו בשכונות מגורים. הצירים לתחנה מאפשרים תחבורה משלימה מכל עבר, גם בקווים פרבריים שלא יהיו מחוייבים להגיע למרכז העיר. יתכן שאפשר לבנות את התחנה כתחנת תת שטח ולא כתחנה עמוקה. מבחינתי החיבור בין התוואי הממונהר ב TBM ותוואי Cut and Cover צריך להיות בנקודה מדרום לחאן (גן יאן סמאטס / גן יעל) כדי להמנע מהעיקול שנמצא מיידית מדרום לחאן.

5. הצעתי לשלוחה מצפע למצוקים מעל עין בוקק. (תפוז קבע את סדר התמונות ואי אפשר לשנות את שמן בסמארטפון) הרעיון הוא שלוחה מקו באר שבע - דימונה - ובעתיד אילת. רכבות ה 250 קמ"ש מנתב"ג ואילת בקווי ים המלח יוכלו להכנס לשלוחה ולרדת למהירויות סטנדרטיות. בעין בוקק אני מציע פניקולר ממונהר או בנקיק מוסתר שיחבר בין התחנה לאזור המלונות. יהיה צורך בכביש גישה מכביש 31. אי אפשר להפריז בחשיבות ים המלח לתיירות בארץ. זה אחד האתרים הבולטים ביותר וחיבורו לרשת המסילתית ולשני נמלי התעופה הפעילים (נתב"ג ורמון) צריך להיות בראש סדר העדיפויות התיירותי בעידן שאחרי המגיפה.

6. פיזור התחנות שאני מציע לירושלים. השתמשתי בכלי מדידת המרחק של גוגל והנקודות מייצגות את התחנות. מסיבה זו התוואי לא מדוייק. המרווחים בין התחנות שווים יחסית והתחנה היחידה שחייבת להיות תחנה עמוקה היא תחנת הנסיכה מרי במרכז העיר. אני מקווה שאפשר להתרשם מקנה המידה של החיבור המסילתי והאינטראקציה בין הנקודות השונות עליו לצירים הראשיים בעיר.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20211231-171059_Maps.jpg
    Screenshot_20211231-171059_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 16
  • Screenshot_20211229-145929_Maps.jpg
    Screenshot_20211229-145929_Maps.jpg
    1 MB · צפיות: 13
  • Screenshot_20211229-145640_Maps.jpg
    Screenshot_20211229-145640_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 11
  • Screenshot_20211229-145137_Maps.jpg
    Screenshot_20211229-145137_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 14
  • Screenshot_20211229-144232_Maps.jpg
    Screenshot_20211229-144232_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 18
  • Screenshot_20211231-170107_Maps.jpg
    Screenshot_20211231-170107_Maps.jpg
    KB 815.1 · צפיות: 16
נערך לאחרונה ב:

דרור 410

New member
אם תרצה אשלח בפרטי מפה אסטטית שאמורה להיות פרוייקט עם שותף ולכן לא פירסמתי אותה בפורום.

לגבי ירושלים: הנה מספר צילומי מסך בנושא מיקום התחנות שאני מצדד בהן, וכן שלוחת צפע - עין בוקק שאני חושב שהינה הכי ריאלית בגלל שאינה תלוייה במסילה חדשה לחלוטין לערד.

אני מציע שכמו בקרוסרייל כל התחנות יהיו עם יציאות בשני עברי התחנה, דבר שיאריך את התחנה (מכניסה לכניסה) ל 500 מטר בקירוב ויגדיל את אזור הכיסוי. סימנתי רדיוס אליפטי של כקילומטר משתי קצוות התחנות השונות. כמו בקרוסרייל אני מציע שהתחנות העמוקות (יתכן שאפשר להסתפק באחת בלבד - הנסיכה מרי) ייבנו בעומק הקרקע ורק פירי הגישה ייחצבו מהן לפני השטח. שיטה זו אינה מפריעה כמו שיטת הקופסאות שנדרשה בקרקע החולית של תל אביב.

לפי סדר התמונות, שאינני שולט בו:

1: תחנה בנסיכה מרי. אני מציע תחנה יחידה במרכז העיר שרוקדת על כל החתונות. העיר העתיקה, מרכז העיר, אזור המלונות - כולם פחות מקילומטר ממנה. עם יציאות בממילא, בניין ג'נראלי (רק"ל כיכר ספרא), ואולי מסוע תת קרקעי לבניין העמודים (רק"ל יפו מרכז) תחנה יחידה תשרת את כל המוקדים המרכזיים בעיר. תחבורה משלימה ממנה תאפשר גישה לרדיוס המסומן בקפיצה של תחנה או שתיים, עניין של 5 דקות.

2: תחנה בתלפיות - המסילה (האומן) / ברעם. עלייה לפני השטח או תוואי תת-שטח ( Cut and Cover ) בשטח פתוח יוצרים אופציה לתחנה זולה בהרבה משאר תחנות התוואי הממונהר בעיר. החיבור לברעם ולדרך חברון יאפשר לתחנה כזו לשרת רדיוס נרחב של שכונות ואף יישובי לווין מדרום לעיר. המיקום ליד אזור התעשייה תלפיות יאפשר בניית חניון חנה וסע. הקרבה למסוף אגד תלפיות תאפשר חיבור לקווי גוש עציון - הם יוכלו להגיע לתחנה לפני שיסתיימו במסוף.

3. מיקום תחנת החאן. אני מדגיש שני אלמנטים שגורמים לי לוותר על הרעיון להחזיר רכבת בינעירונית "כבדה" לחאן: טבעת הפארקים שמקיפה את החאן מצפון ומדרונות גיא בן הינום ואבו טור שמונעים פיתוח משמעותי ממזרח לחאן. אי אפשר לבצע השקעה משמעותית כל כך במקום שהפוטנציאל שלו כמוקד תחבורתי מוגבל כל כך. כפי שציינתי אצלך בבלוג - החאן פרברי מדי למרכז העיר ומרכזי מדי לפרברים. הנסיעות המשלימות אליו יהיו ארוכות ומייגעות. לכל הנוסטלגיים לחאן (רשמית: "תחנת הרכבת ירושלים") - כשהתחלתי לחשוב על חיבור התוואים ללולאה מסילתית בירושלים נקודת המוצא שלי היתה שהחאן היה התחנה הראשונה בעיר. אני פוסל אותו לא בגלל שאין לי סימפטיה אליו, אלא משום שהוא לא מסתדר לי כמוקד מעבר. לפני שהתחנה פותחה מחדש כמוקד בילויים קיוויתי שרק"ל הקו הכחול יוכל לעצור ברציף ההיסטורי.

4: תחנה באורנים / עמק רפאים. המיקום הוא הצטלבות של 5 צירים עירוניים: עמק רפאים, כובשי קטמון, בן זכאי, פייר קנינג, יהודה. הקילומטר שסביב התחנה מלא כולו בשכונות מגורים. הצירים לתחנה מאפשרים תחבורה משלימה מכל עבר, גם בקווים פרבריים שלא יהיו מחוייבים להגיע למרכז העיר. יתכן שאפשר לבנות את התחנה כתחנת תת שטח ולא כתחנה עמוקה. מבחינתי החיבור בין התוואי הממונהר ב TBM ותוואי Cut and Cover צריך להיות בנקודה מדרום לחאן (גן יאן סמאטס / גן יעל) כדי להמנע מהעיקול שנמצא מיידית מדרום לחאן.

5. הצעתי לשלוחה מצפע למצוקים מעל עין בוקק. (תפוז קבע את סדר התמונות ואי אפשר לשנות את שמן בסמארטפון) הרעיון הוא שלוחה מקו באר שבע - דימונה - ובעתיד אילת. רכבות ה 250 קמ"ש מנתב"ג ואילת בקווי ים המלח יוכלו להכנס לשלוחה ולרדת למהירויות סטנדרטיות. בעין בוקק אני מציע פניקולר ממונהר או בנקיק מוסתר שיחבר בין התחנה לאזור המלונות. יהיה צורך בכביש גישה מכביש 31. אי אפשר להפריז בחשיבות ים המלח לתיירות בארץ. זה אחד האתרים הבולטים ביותר וחיבורו לרשת המסילתית ולשני נמלי התעופה הפעילים (נתב"ג ורמון) צריך להיות בראש סדר העדיפויות התיירותי בעידן שאחרי המגיפה.

6. פיזור התחנות שאני מציע לירושלים. השתמשתי בכלי מדידת המרחק של גוגל והנקודות מייצגות את התחנות. מסיבה זו התוואי לא מדוייק. המרווחים בין התחנות שווים יחסית והתחנה היחידה שחייבת להיות תחנה עמוקה היא תחנת הנסיכה מרי במרכז העיר. אני מקווה שאפשר להתרשם מקנה המידה של החיבור המסילתי והאינטראקציה בין הנקודות השונות עליו לצירים הראשיים בעיר.


מחשבות מאוד דומות לשלי, בתור תושב העיר.

באופן כללי, תכנון התחבורה במרכז העיר מתוכנן סביב צומת קינג ג'ורג'-יפו, שם תהיה הצטלבות של הקווים הכחול והירוק.
תחנת מרכז העיר מתוכננת היום מתחת ל'מתחם בנין' (בין הנביאים ליפו ובין כי"ח לשטראוס) שם גם ככה צפויות עבודות חפירה ובנייה בשנים הקרובות.
התחנה אמורה להיות גם תחנת טרמינל לחניית רכבות עם מספר רב יותר של מסילות מאשר תחנת האומה (נבון), מה שאולי מקשה על בנייה שלה באזור ממילא.

וזה חבל, התבוננות קצרה על רשת הרחובות מראה שזהו לא מרכז העיר האמיתי של ירושלים.
העיר המערבית התפתחה משני מוקדים עיקריים(לפני קום המדינה), שער יפו ושער שכם.
נקודת האמצע ביניהם, כיכר צה"ל של היום, היא עד היום הנקודה שמנקזת אליה את כל הרחבות המרכזיים של העיר.

הבאת תחנת הרכבת הכבדה לאזור כיכר צה"ל-ממילא וחיבור רשת הרכבת הקלה לאורך רחוב דוד המלך, יכולה להחזיר את המרכז הטבעי של העיר מזרחה, למקומו הנכון.
הקו המדומיין אמור לחבר בין הברך של הקו האדום בכיכר צה"ל לבין הקו הכחול, ליד החאן.
חיבור כזה, אם יעשה יחד עם הגדלת מספר המסילות בקטע שבין החאן לדוד המלך לשלוש או ארבע יכול ליצור אפשרות להרצת מספר גדול יוותר של רכבות לאורך זרועות הקו הכחול.

(אני מדמיין גם קו לאורך הרחבות ז'בוטינסקי-הנשיא-הפלמ"ח-ש"י עגנון ועד למלחה ביחד עם הקו הסגול, אבל אלו כבר באמת חלומות באספמיה לצערי)

זה נכון גם לתושבי העיר, גם לפיתוח העיר, וגם לתיירים - שיקבלו תחנת רכבת בדיוק בתפר שבין האזורים העתיקים של העיר לאזורים הצעירים והיותר מסחריים.

גם תחנת צומת אורנים היא תחנה מתבקשת בהחלט מבחינת קווי הרק"ל והצירים הסובבים.
נתקלתי לפני כמה חודשים בהצעה מעניינת להוספת קו גם שם שיחבר את תלפיות דרך רחוב כובשי קטמון, מנהרה אל בן צבי ודרכו לתחנה המרכזית.
הנה סרטון שממחיש את זה:

רק אעיר שלישובי גוש עציון סביר להניח שיהיה עדיף להקים תחנה באזור מלחה, שנגישה בהרבה דרומה ביחס לתלפיות.
 

Ccyclist

Well-known member
מחשבות מאוד דומות לשלי, בתור תושב העיר.

באופן כללי, תכנון התחבורה במרכז העיר מתוכנן סביב צומת קינג ג'ורג'-יפו, שם תהיה הצטלבות של הקווים הכחול והירוק.
תחנת מרכז העיר מתוכננת היום מתחת ל'מתחם בנין' (בין הנביאים ליפו ובין כי"ח לשטראוס) שם גם ככה צפויות עבודות חפירה ובנייה בשנים הקרובות.
התחנה אמורה להיות גם תחנת טרמינל לחניית רכבות עם מספר רב יותר של מסילות מאשר תחנת האומה (נבון), מה שאולי מקשה על בנייה שלה באזור ממילא.

וזה חבל, התבוננות קצרה על רשת הרחובות מראה שזהו לא מרכז העיר האמיתי של ירושלים.
העיר המערבית התפתחה משני מוקדים עיקריים(לפני קום המדינה), שער יפו ושער שכם.
נקודת האמצע ביניהם, כיכר צה"ל של היום, היא עד היום הנקודה שמנקזת אליה את כל הרחבות המרכזיים של העיר.

הבאת תחנת הרכבת הכבדה לאזור כיכר צה"ל-ממילא וחיבור רשת הרכבת הקלה לאורך רחוב דוד המלך, יכולה להחזיר את המרכז הטבעי של העיר מזרחה, למקומו הנכון.
הקו המדומיין אמור לחבר בין הברך של הקו האדום בכיכר צה"ל לבין הקו הכחול, ליד החאן.
חיבור כזה, אם יעשה יחד עם הגדלת מספר המסילות בקטע שבין החאן לדוד המלך לשלוש או ארבע יכול ליצור אפשרות להרצת מספר גדול יוותר של רכבות לאורך זרועות הקו הכחול.

(אני מדמיין גם קו לאורך הרחבות ז'בוטינסקי-הנשיא-הפלמ"ח-ש"י עגנון ועד למלחה ביחד עם הקו הסגול, אבל אלו כבר באמת חלומות באספמיה לצערי)

זה נכון גם לתושבי העיר, גם לפיתוח העיר, וגם לתיירים - שיקבלו תחנת רכבת בדיוק בתפר שבין האזורים העתיקים של העיר לאזורים הצעירים והיותר מסחריים.

גם תחנת צומת אורנים היא תחנה מתבקשת בהחלט מבחינת קווי הרק"ל והצירים הסובבים.
נתקלתי לפני כמה חודשים בהצעה מעניינת להוספת קו גם שם שיחבר את תלפיות דרך רחוב כובשי קטמון, מנהרה אל בן צבי ודרכו לתחנה המרכזית.
הנה סרטון שממחיש את זה:

רק אעיר שלישובי גוש עציון סביר להניח שיהיה עדיף להקים תחנה באזור מלחה, שנגישה בהרבה דרומה ביחס לתלפיות.

אני רואה איך צריך קו אוטובוס שישרת את התוואי שתיארת, אבל בגלל שמדובר בקשת שאיננה מתחברת ליעד מרכזי מובהק בצד של החאן קשה לי לראות שהיו מעלים את התוואי לרמה של רק"ל. מבחינת שילוב בקו הכחול זרוע עמק רפאים מדובר בתוספת לולאה ארוכה יותר מלולאת רחל אמנו / המושבה היוונית בקווים 4 ו 18 ההיסטוריים (גרתי בירושלים בשנות השמונים והתשעים אז אני מתייחס למערכת ההסטורית שלפני הרק"ל).

אם הייתי מביא את יתרונות הרק"ל לאזור הייתי יוצר מנהרה מצומת אורנים לצומת עמק המצלבה כבסיס לקו חוצה עם שתי זרועות דרומיות: ארמון הנציב דרך רחוב יהודה, אזור התעשייה תלפיות דרך פייר קנינג. בצד הצפוני הייתי מעביר זרוע אחת על הזז (או בגן סאקר) עד לאזור התעשייה גבעת שאול וזרוע שנייה דרך רופין והכניסה לקמפוס גבעת רם ומשם חיבור כלשהו לקו האדום בשדרות הרצל. קו כזה היה מביא קישוריות חדשה לעיר על ידי חיתוכה באופן שקשה לנסוע בו כיום.

לגבי הרעיון שרחוב הצנחנים הוא מרכז העיר האמיתי: נכון שרשת הרחובות העיקריים (בר לב, הנביאים, יפו, הלל, אגרון, דוד המלך ובמידה מסויימת דרך חברון כולם נובעים מאותו האזור, אבל מנזר נוטרדאם, שכונת מוסררה, מגרש הרוסים והעורף של בתי אונגרין / מאה שערים הם לא בדיוק אזור שאפשר לפתח למרכז עיר חדש שיחליף את המשולש הירושלמי הוותיק או את אזור ממילא החדש שנשען על החיבור בין אזור המלונות והמשולש לשער יפו.

מרכז אחר שיכול להיות בסיס לרשת קווים חוצים הוא נקודת האמצע של העיר בימינו: צומת עמק המצלבה. אינני מציע שיהיה שם מרכז עיר עסקי, אבל אם יהיו שם מספר קווים חזקים בנוסף לקווי ציר הרצוג - עזה זו תהיה נקודה ממנה יהיה אפשר לחצות את העיר ממש ממרכזה הגאוגרפי מבלי להכנס ממש למרכז העיר. במפות רבות שם העיר ממורכז כך שחלק ממנו נוגע בנקודה זו (השטחים הירוקים בעמק המצלבה מאפשרים זאת).

שמתי לב שבימינו ציר בגין מחבר את כביש המנהרות עד למלחה, אבל החיבור הוותיק של גוש עציון הוא לדרך חברון. תחנה בתלפיות תשרת רדיוס פרברי גדול בתוך העיר (הקטמונים, ארמון הנציב, ארנונה, חומת שמואל, בית צפאפה) ומבחינת גילה או גוש עציון היא עדיין תהיה אופציה בנוסף למלחה.
 

דרור 410

New member
אני רואה איך צריך קו אוטובוס שישרת את התוואי שתיארת, אבל בגלל שמדובר בקשת שאיננה מתחברת ליעד מרכזי מובהק בצד של החאן קשה לי לראות שהיו מעלים את התוואי לרמה של רק"ל. מבחינת שילוב בקו הכחול זרוע עמק רפאים מדובר בתוספת לולאה ארוכה יותר מלולאת רחל אמנו / המושבה היוונית בקווים 4 ו 18 ההיסטוריים (גרתי בירושלים בשנות השמונים והתשעים אז אני מתייחס למערכת ההסטורית שלפני הרק"ל).
(אם אתה מתכוון לקו ההיפותטי בפלמ"ח)
הקו לא אמור להגיע לחאן, הוא אמור לחבר את הקו הסגול לקווים האדום והכחול.
כך הוא יאפשר הרצת רכבת ממלחה דרך השכונות על רכס קטמון, מרכז העיר וצפונה, להר הצופים או לרמות.
היתרון בציר הזה הוא שהוא מדלג על הצירים העמוסים היום, תוך שהוא מחבר כמה מרכזים דרך כמות גדולה של אוכלוסייה קיימת ועתידית.
(חבל שאין היום אפילו קו אוטובוס שנוסע על ציר דוד המלך-ז'בוטינסקי-הנשיא-הפלמ"ח-ש"י עגנון-יהודה הנשיא)
אם הייתי מביא את יתרונות הרק"ל לאזור הייתי יוצר מנהרה מצומת אורנים לצומת עמק המצלבה כבסיס לקו חוצה עם שתי זרועות דרומיות: ארמון הנציב דרך רחוב יהודה, אזור התעשייה תלפיות דרך פייר קנינג. בצד הצפוני הייתי מעביר זרוע אחת על הזז (או בגן סאקר) עד לאזור התעשייה גבעת שאול וזרוע שנייה דרך רופין והכניסה לקמפוס גבעת רם ומשם חיבור כלשהו לקו האדום בשדרות הרצל. קו כזה היה מביא קישוריות חדשה לעיר על ידי חיתוכה באופן שקשה לנסוע בו כיום.
בהחלט.
מה שאתה מציע יכול להתחבר היטב עם הקווים הירוק והסגול בשני הצדדים.
את הקו לאורך רופין הייתי מעביר למרגלות מוזיאון ישראל דרך חניית הרכבת העתידית וכך חוסך את הפיתול ואת העלייה התלולה מצומת רופין-בן
צבי.
עם זאת רחוב יהודה מעט צר, ויהיה קשה להסיר את החיבור שהוא מספק לכלי הרכב הפרטיים באזור.

לגבי הרעיון שרחוב הצנחנים הוא מרכז העיר האמיתי: נכון שרשת הרחובות העיקריים (בר לב, הנביאים, יפו, הלל, אגרון, דוד המלך ובמידה מסויימת דרך חברון כולם נובעים מאותו האזור, אבל מנזר נוטרדאם, שכונת מוסררה, מגרש הרוסים והעורף של בתי אונגרין / מאה שערים הם לא בדיוק אזור שאפשר לפתח למרכז עיר חדש שיחליף את המשולש הירושלמי הוותיק או את אזור ממילא החדש שנשען על החיבור בין אזור המלונות והמשולש לשער יפו.
אני חושב שיש עוד כמה שטחים פתוחים באזור מוסררה שיכולים לקלוט פונקציות חדשות לאזור.
באזור יש גם לא מעט מבנים ישנים, משנות ה50-60 שישמחו לעבור פינוי בינוי לטובת התחדשות ותוספת שימושים.
בסמוך נבנה בימים אלו הקמפוס החדש של בצלאל שלידו קריית העירייה, כך שזה אזור שיכול לעבור שינוי.

אבל עיקר השטח שיכול להתפתח הוא האזור שמדרום ליפו. אזור שלומציון המלכה-ממילא-דוד המלך.
יש שם מבנים שרק מחכים לקלוט תעסוקה ומקומות רבים שצפויים לעבור ציפוף בשנים הבאות.
 

Ccyclist

Well-known member
(אם אתה מתכוון לקו ההיפותטי בפלמ"ח)
הקו לא אמור להגיע לחאן, הוא אמור לחבר את הקו הסגול לקווים האדום והכחול.
כך הוא יאפשר הרצת רכבת ממלחה דרך השכונות על רכס קטמון, מרכז העיר וצפונה, להר הצופים או לרמות.
היתרון בציר הזה הוא שהוא מדלג על הצירים העמוסים היום, תוך שהוא מחבר כמה מרכזים דרך כמות גדולה של אוכלוסייה קיימת ועתידית.
(חבל שאין היום אפילו קו אוטובוס שנוסע על ציר דוד המלך-ז'בוטינסקי-הנשיא-הפלמ"ח-ש"י עגנון-יהודה הנשיא)

בהחלט.
מה שאתה מציע יכול להתחבר היטב עם הקווים הירוק והסגול בשני הצדדים.
את הקו לאורך רופין הייתי מעביר למרגלות מוזיאון ישראל דרך חניית הרכבת העתידית וכך חוסך את הפיתול ואת העלייה התלולה מצומת רופין-בן
צבי.
עם זאת רחוב יהודה מעט צר, ויהיה קשה להסיר את החיבור שהוא מספק לכלי הרכב הפרטיים באזור.


אני חושב שיש עוד כמה שטחים פתוחים באזור מוסררה שיכולים לקלוט פונקציות חדשות לאזור.
באזור יש גם לא מעט מבנים ישנים, משנות ה50-60 שישמחו לעבור פינוי בינוי לטובת התחדשות ותוספת שימושים.
בסמוך נבנה בימים אלו הקמפוס החדש של בצלאל שלידו קריית העירייה, כך שזה אזור שיכול לעבור שינוי.

אבל עיקר השטח שיכול להתפתח הוא האזור שמדרום ליפו. אזור שלומציון המלכה-ממילא-דוד המלך.
יש שם מבנים שרק מחכים לקלוט תעסוקה ומקומות רבים שצפויים לעבור ציפוף בשנים הבאות.

במערכת עם הקו הכחול בעמק רפאים ושירות אוטובוסי חזק בהרצוג אני לא רואה איך יעשו רק"ל על רכס טלביה -קטמון, בייחוד לא כזה שיכלול את ז'בוטינסקי.

אזור הנסיכה מרי וכורש שאה תמיד הרגיש כמו אזור עם פוטנציאל התפתחותי, אבל הוא מאד תלול והמסחר בו די מדשדש (קניון הרהיטים בנסיכה מרי למשל) אז אני חושב שהפוטנציאל שם די מוצה. האזור מלא במבנים די היסטוריים שחבל אם יהרסו.
 

דרור 410

New member
במערכת עם הקו הכחול בעמק רפאים ושירות אוטובוסי חזק בהרצוג אני לא רואה איך יעשו רק"ל על רכס טלביה -קטמון, בייחוד לא כזה שיכלול את ז'בוטינסקי.

אזור הנסיכה מרי וכורש שאה תמיד הרגיש כמו אזור עם פוטנציאל התפתחותי, אבל הוא מאד תלול והמסחר בו די מדשדש (קניון הרהיטים בנסיכה מרי למשל) אז אני חושב שהפוטנציאל שם די מוצה. האזור מלא במבנים די היסטוריים שחבל אם יהרסו.
כנראה שאתה צודק לגבי הקו רכס קטמון, אבל אני חושב שניתן ליצור התחדשות משמעותית באזור ממילא-יפו, בעיקר אם תובא לשם תחבורה איכותית יותר מהיום.
(כמה מבנים באזור אמורים גם ככה להתחדש בשנים הקרובות, או להיבנות מחדש.)

אבל מרכז העניין הוא תוספת המסילה לאורך דוד המלך אל החאן.
זאת תוספת קטנה יחסית לרשת שיכולה ליצור אפשרויות תפעוליות חדשות וחשובות שמשום מה לא מקודמת, חבל.
 

Ccyclist

Well-known member
כנראה שאתה צודק לגבי הקו רכס קטמון, אבל אני חושב שניתן ליצור התחדשות משמעותית באזור ממילא-יפו, בעיקר אם תובא לשם תחבורה איכותית יותר מהיום.
(כמה מבנים באזור אמורים גם ככה להתחדש בשנים הקרובות, או להיבנות מחדש.)

אבל מרכז העניין הוא תוספת המסילה לאורך דוד המלך אל החאן.
זאת תוספת קטנה יחסית לרשת שיכולה ליצור אפשרויות תפעוליות חדשות וחשובות שמשום מה לא מקודמת, חבל.

לדעתי משולש מסילות מהקו הקיים בנסיכה מרי ושלמה המלך היה יכול לחבר את דוד המלך ודרך חברון בצורה שהיתה מייתרת חלק ניכר מהקו הכחול.

אם הקו האדום (הרצל - יפו - בר-לב) הוא בערך קו 13 הישן הרי שהחיבורים היו מאפשרים להריץ את 21 הישן (הרצל - יפו - דרך חברון) ו49 הישן (בר-לב - דרך חברון) במערכת ראשונה של 3 קווים שונים על קו וחצי, 2 שירותים שונים בכל שלוחה: הר הרצל 13 ו 21, חייל האוויר 13 ו 49, תלפיות / גבעת המטוס 21 ו 49.

הקו הכחול היה יכול להיות פשוט יותר, 4 ההיסטורי עד לעיר ואז קו לרמות - מלחה, בן זכאי, עמק רפאים, המלך ג'ורג', שטראוס, גולדה מאיר, רמות.

מה שהייתי ממקם בנסיכה מרי, מתחת לבניין ג'נרלי ובית הדואר זה את תחנת הרכבת הבינעירנית של מרכז העיר. המיקום נגיש רגלית או בנסיעה משלימה של תחנה או שתיים למרכז העיר, לעיר העתיקה ולאזור המלונות.
 

GLSRA

Active member
פוסט חדש ברוכב
http://israelbikebus.blogspot.com/

מה דעתכם?
תודה רבה, עשית עבודה מאוד רצינית ומעניינת.
לי מאוד לא ברורה הכוונה בין תחנת רמלה דרום (קרית האומנים) וגזר (מ.רחבעם).
המרחק בין שני האתרים הללו הוא כקילומטר לכל היותר.
אין סיכוי שבעולם שעל מרחק שכזה יבנו שתי תחנות.
שוב תודה על ההשקעה.
 
תודה רבה, עשית עבודה מאוד רצינית ומעניינת.
לי מאוד לא ברורה הכוונה בין תחנת רמלה דרום (קרית האומנים) וגזר (מ.רחבעם).
המרחק בין שני האתרים הללו הוא כקילומטר לכל היותר.
אין סיכוי שבעולם שעל מרחק שכזה יבנו שתי תחנות.
שוב תודה על ההשקעה.
אני אחדד, אלה בעצם 3 תחנות.
1. רמלה דרום צמוד לקרית האמנים. על ציר 531. היא קרובה לשער האחורי של מחנה עופר שאדבר עליו בהמשך.
2. תחנה שאושרה רק לאחרונה ולכן אני לא חושב שהיא חלק מתכולת הפרויקט שנבנה עכשיו שנקראת מצליח צפון (כי רמלה דרום נקראת גם מצליח דרום, זה שם הפרויקט של כל המסילות באזור) או גזר (על שם המועצה ולא היישוב ועל שם תל גזר הסמוך) היא תיבנה בהמשך אותה מסילה (בין רמלה דרום לפאתי מודיעין וספציפית ממש באזור של בין מחלף נשרים למחלף ענבה, כלומר די רחוק מתחנת רמלה דרום. כרגע יש באזור שדות, וזה משקף את הרצון של הרשויות להפוך את השדות לשדות ארנונה בזכות הנגישות הטובה לכבישים ארציים עם בונוס של תחנת רכבת (מעין עוד אירפורט סיטי).
3. תחנת בסיס עופר-פיקוד מרכז - בקו"ם. תחנה שמיועדת גם לבסיס וגם לאזור תהעשיה רג"ם מצידו השני של הכביש שרוצה גם להפוך לאיפורט סיטי. היא נמצאת על מסילה אחרת (מסילת רמלה-ב"ש) והוא צמוד לשער הראשי לבסיס הענק שנבנה שם שמחליף את תל השומר פלוס פלוס.
 
אתה מתעלם מזה שעד 2040 תקום לה ישראטין ברוח חזונו של מועמר קדאפי אללה ירחמו ואז יצטרכו מסילות לג'נין שכם טול כרם קלקיליה רמאללה הית לחם וחברון
נכון, מזה אני מתעלם... ואפילו כתבתי שאני מתעלם מזה בכוונה בפוסט.
 
פוסט חדש ברוכב
http://israelbikebus.blogspot.com/

מה דעתכם?
באר-שבע:
התחנה הנוכחית לא זזה לשום מקום וגם לא תזוז.
יש תב"ע להרחבה של שכונת רמות צפונה (כמעט עד צומת גורל) שלמיטב זכרוני כוללת תחנת רכבת נוספת פחות-או-יותר בכניסה הצפונית הנוכחית לעיר. עד כמה שאני זוכר המיקום הוא בערך בכניסה הצפון-מערבית של רמות כיום ("גשר משרד השיכון").
לא מתחייב לגבי עדכונים או שינויים שנעשו מאז שראיתי אותה לפני 2-3 שנים.
 
באר-שבע:
התחנה הנוכחית לא זזה לשום מקום וגם לא תזוז.
יש תב"ע להרחבה של שכונת רמות צפונה (כמעט עד צומת גורל) שלמיטב זכרוני כוללת תחנת רכבת נוספת פחות-או-יותר בכניסה הצפונית הנוכחית לעיר. עד כמה שאני זוכר המיקום הוא בערך בכניסה הצפון-מערבית של רמות כיום ("גשר משרד השיכון").
לא מתחייב לגבי עדכונים או שינויים שנעשו מאז שראיתי אותה לפני 2-3 שנים.
תודה, אם לצישהו יש איזשהו מקור אני אכניס אותה.
 

קבצים מצורפים

  • 3מפת רכבת ישראל.png
    3מפת רכבת ישראל.png
    KB 438.8 · צפיות: 26

david80

New member
פוסט חדש ברוכב
http://israelbikebus.blogspot.com/

מה דעתכם?
תודה על ההשקעה!
התוספות שלי:
1) טראם טריין מערד, דרך חברון, ירושלים, אריאל ועד לראש העין.
2) המשך הקו מבית שאן עד לצמח, ומשם טראם טריין שעולה לדרום רמת הגולן, חוצה אותה דרך קצרין (עם שלוחה שיורדת אל תחנת חצור הגלילית) ועד למרגלות החרמון (עם חיבור לחרמון עצמו בעזרת רכבת גלגלי שיניים, רכבל או פוניקולר) ומשם יורד ומתחבר לתחנת קריית שמונה.
 
שכחת (או שלדעתך לא צריך) תחנת רכבת בחניון שפירים. כך או כך הרכבת עוברת שם. רק צריך להקים תחנה.
לא שכחתי, התייחסתי לזה בפוסט, אם תהיה (ולא בטוח שתהיה) היא תהיה במקום כפר חב"ד ולא בנוסף לה.
לגבי אם צריך או לא? אני לא בטוח, מדובר בשני מוצרים שונים ואין כל כך טעם שבחניון שמיועד לרכבים פרטיים כדי שלא יכינסו לתל אביב ייחנו מכוניות של אנשים שרוצים להגיע לנהריה או לבאר שבע, שיחנו בתחנת רכבת אחרת. אבל זו רק דיעה אחת. הדיעה השניה גורסת שכל האב תחבורה צריך כמה שיותר אמצעים ולא "התמחות".
 
לא שכחתי, התייחסתי לזה בפוסט, אם תהיה (ולא בטוח שתהיה) היא תהיה במקום כפר חב"ד ולא בנוסף לה.
לגבי אם צריך או לא? אני לא בטוח, מדובר בשני מוצרים שונים ואין כל כך טעם שבחניון שמיועד לרכבים פרטיים כדי שלא יכינסו לתל אביב ייחנו מכוניות של אנשים שרוצים להגיע לנהריה או לבאר שבע, שיחנו בתחנת רכבת אחרת. אבל זו רק דיעה אחת. הדיעה השניה גורסת שכל האב תחבורה צריך כמה שיותר אמצעים ולא "התמחות".
האמת שלא חשבתי על זה (נוסעי נהריה או באר שבע כדוגמא). אתה רואה? שינתה את דעתי..
 
למעלה