עד מאה ועשרים- מי החליט?

one simple girl

New member
עד מאה ועשרים- מי החליט?

נכון שירד מוות לעולם מחטא אדם וחוה, נכון שהתקצרו שנות החיים מאחרי דור המבול, נכון שהמשיכו לרדת עוד ועוד במשך הדורות אבל מי הוא זה שהחליט להנעל דוקא על 120? רוב האנשים חיים פחות אבל יש בודדים שעוברים את הגיל, אז למה לא נאחל עד 150 לדוגמא? עכשיו ברצינות- ה120 שנה זו המצאה או שזה נכתב היכנשהו?
 

one simple girl

New member
זהו שהקפיצו אותי כיתה

אולי תוכל להואיל בטובך להסביר היכן זה בדיוק כתוב?
 
מאחלת לך ולליטאי ולי

120 שנים,או לפחות 80 שנים מאושרות,יפות וציוריות,תאמיני לי,זה מספיק. מגיע לכם,אתם מצליחים להעלות בי חיוכים.חולה על המריבות שלכם...
 

one simple girl

New member
חן חן

באת לריב או מה? להתנצח? על מה? אבל אם מדברים על עילגות, לא כדאי שאתחיל...
 

one simple girl

New member
אין מקום להתנצלות.

אני לא נפגעתי, ולא קרה כלום אם לא ידעתי על פסוק מסויים שקיים בתנ``ך. אתה סה``כ הורדת מכבודך בתגובה שלך.
 
א. זה כתוב. ב. שמעתי אדם שמברך את

עצמו בעד 120 ועשר ימים... מדוע? 120 זה אריכות ימים ועשר יום כי זה לא לענין להפטר ביום הולדת.
 

לביא4

New member
בבקשה -

בראשית פרק ו פסוק ג: וַיֹּאמֶר יְהוָה, לֹא-יָדוֹן רוּחִי בָאָדָם לְעֹלָם, בְּשַׁגַּם, הוּא בָשָׂר; וְהָיוּ יָמָיו, מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה.
 
לדודי מלאו 93 שנה

באנו כמה אחיינים לאחר כמה ימים, בחול המועד, וכמובן שאיחלנו לו בשפה המדובר עד מאה ועשרים שנה, תגובתו היתה בלהט, למה לא תגידו מאה ושלושים שנה, מה איכפת לכם שאני חי, אני מפריע לכם, אז אל תבואו לבקר, ד"א, הנ"ל האריך וחי עוד כארבע שנים לאחר זה, והיה מתגורר בבית אבות בפתח תקוה בקומה השניה והיה לומד עם האנשים בבית אבות חומש ורש"י ומשניות בבית הכנסת, ויורד לתפלה לכל התפילות לבית הכנסת ללא מעלית, וקורא בספר ללא משקפיים, והנה לפתע קשתה עליו ההליכה והראיה, אמר, אם כך למה לי חיים, ונפטר לאחר כשבועיים.
 

פינזוסט

New member
זה פשוט סילוף

א. זה פסוק ג ולא ד. ב. הפשט בפסוק הוא לא שאדם יחיה רק 120 שנה. הברכה הזו הגיעה מאחינו שאינם דתיים וכתוצאה מציטוט פסוקים שלא בהקשרם.
 
למעלה