עדכון תוצאות המפגש המשפחתי...

שריד

New member
מפגש עתידי עם הורים

בעוד שבוע יש לי מפגש משותף בחור מעל לשלושים ושני הוריו. הם הגיעו אלי כיוון שהבחור לא מצליח להשתלב היטב בעבודה ובחברה. בנקודת זמן זו ישנם מספר נקודות שיפור שכולם רואים ומודים בהם הבחור בראש ובראשונה, ההורים וכמובן אני רואה שיפור גדול. הנקודה הכואבת היא שעדיין הפער הוא גדול בין רמת התפקוד היום יומי לבין הציפיות. המפגש הוא מפגש סיכום ביניים והמטרה שלי במפגש היא לנסות לעזור להורים לשים כמה שיותר דגש על חצי
המלאה. כמיטב הגישה של העשרה אני רוצה איזושהי פעילות קטנה או גרוי כדי לאפשר ולנסות לשמר כמה שיותר את החשיבה הנ"ל... האם יש לכם רעיון לאיזו פעילות או גרוי מתאים ? הייתי שמח לשמוע גם מההורים אשר צופים אולי בפורום מה עזר להם לעשות שינוי, לראות את מה שיש יותר מאשר את מה שחסר ... תודה שריד
 

מוּסקט

New member
אמרת צפיות

נזכרתי בשיר של דתיה בן דור... וגם נזכרתי שאתה אוהב להשתמש בסיפורים ושירים איך זה להיות עץ? / דתיה בן דור פעם שאלתי עץ- "עץ, איך זה להיות עץ?" "אתה וודאי מתלוצץ"- אמר העץ. "לא ולא", אמרתי- "ברצינות גמורה, זה טוב או רע?" "רע?" תמה העץ. "מדוע?" "ולא אכפת לך שאתה תקוע כל השבוע?" "אינני תקוע, אני הרי נטוע" "ולא מתחשק לך לפעמים ללכת לבקר חברים או לראות מה נשמע במקומות אחרים?" "אין לי כל צורך לנוד ולנוע. ציפורים מזמרות לי באופן קבוע פרפרים לי נושקים, מלטפת הרוח ולנגד עיני- כל האופק פתוח." "ובלילה כשכולם ישנים- אז מה?" "בלילה אני מאזין לדממה ושומע איך נושמת האדמה איך פירות מבשילים איך יורדים הטללים ובתוך ענפיי ישנים גוזלים ואני שומר על שנתם." "אני אוהב אותך עץ" - אמרתי והלכתי אל גני ונטעתי לי עץ מול חלוני.
 
אז מה קרה בסופו של דבר?

ספר שריד איך היה בסופו של דבר המפגש עם ההורים. זו משימה קשה לראות את חצי הכוס המלאה כשיש עוד הרה קשיים ואת השיפור צריך לראות במיקרוסקופ... יחד עם זה השוואה בין המצב לפני חצי שנה למצב עכשיו יכולה להאיר נקודות שלא שמו אליהן לב קודם לכן. או עריכה של רשימה של פעילויות שעכשיו נעשות ולא נעשו קודם לכן גם היא יכולה לעזור. גם נסיון להגדיר את החיים כתהליך ולא כתוצר יכול לעזור....ופרט לכך צריך להבין את ההורים והקושי שלהם בקבלת הפער הזה...אתה יודע שריד לפעמים כשאנחנו לא מפחדים להיות עם הורים בקושי שלהם בתחושת אין האונים שלהם והם מרגישים לא מאוימים לפתע הם פנוים לראות את השינוי לטובה...ומנסים אפילו להוכיח לך שהמצב לא כל כך גרוע כפי שאנחנו מציגים אותו....הבנת על דרך ההיפוך בעצם... אבל הכי מעניין מה עשית ומה קרה עם ההורים ועם הבחור שלך נעמי
 

שריד

New member
הפגישה תהיה בשבוע הבא

ובטוח שאני אעדכן אח"כ. תודה על ההצעות, אני חושב שהחלק הכי מפחיד בפגישה הוא החלק המסכם פרק. אנחנו סיכמנו על הפסקה, ויכול להיות שלמרות ההתקדמות הם עדיין נשארים עם המון שאלות ואי ודאות לגבי ההמשך... יכול להיות שאני צריך לבדוק אפשרות המשך ליווי בצורה כלשהי שתתן להם ולבחור תמיכה. תודה שריד
 

שריד

New member
סיכום פגישה

הפגישה החלה בחזרה על המטרות לשמן באו. וכמובן לאחר שהזכרנו את המטרות אז באה ההשוואה לעכשיו. בערך באמצע הפגישה נתתי להם את השיר של דתיה בן דור שדיבר אל כל אחד אחרת. תודה לך מוסקט... וזהו סה"כ היתה פגישה מוצלחת. קבענו לעוד חודש מעקב. שריד
 
פגישת הורים

היי שריד, אני היום אחרי שתי פגישות הורים. שתיהן היו טובות מאוד. אני נוהגת להזכיר להורים את תחומי התפקוד בהם בחרנן להשיג שינוי ואז לשאול אותם איך הם רואים את בנם/ביתם מתפקדים בתחומים אלו.תוך כדי הקשבה אני רושמת את מה שהם אומרים ויוצרת תרשים. אם הם מזכירים רק תפקודים אז אני מחלקת לתחומי עיסוק וממיינת השגים מול דברים שטעונים שיפור מנקודת מבטם. אם הם מערבים תפקודים עם רגשות ומחשבות גם על זזה אני עושה מיון ואח"כ פשוט מציגה להם את זה כהשוואה לנקודת המוצא. כך אני מסבירה מהי שיטתצ העבודה הקוג' דינמית מבחינת ניהול רגשות ורכישת פונקציות המביאות לתפקוד. כאשר אני מזכירה להם שהדרך כוללת רכישת מיומנויות, ידע על הרכישה וערכים...סביב כל תפקוד. מהנקודה הזו אני משתדלת לתת להם כלים לאופטימיות וכיצד להעביר תחושת מסוגלות לילדים שלהם מול כל תפקוד שהוזכר. כך אני מצליחה לארגן את המידע שהם נותנים לי ולארגן את הדברים שאני אומרת להם. לצערי היום לז שכרתי את האפשרות של השיר של דתיה בן דור. אולם לעיתים עוזר לי להמחיש להם את הדרך הארוכה שילדים שלהם עושים ברכישת שינוי באמצעות תהליכים שאני יודעת שהם עוברים בעבודה ו/או בחיים לדוג' תפקיד חדש...דיאטה... קצת מאוחר ....מבחינת המפגש שלך אולם שווה שיחה לקראת מפגשים נוספים. איה
 
קראתי ועלתה לי שאלה ...

אולי לא כל-כך רלוונטית לעץ הזה, ואולי בעצם כן ? איך מצטרפים לטיפול כמו שעשית עם הבחור, מושגים של "דרישות מטלה" ... למשל התאמת המטלות של הבחור ליכולותיו - ז"א המלצה על סביבת עבודה מסויימת, טווחי עבודה ומנוחה מסויימים ? האם יכול להיות מצב שתוצאות הטיפול, יהיו הכוונה למציאת "עיסוק" עבודה, מתאים ליכולותיו ולא "מלחמה בשניים" להתמודד עם עבודה מאתגרת מדי ? (מנסה להשתלב ...)
 
דוגמא

נוגה אם תתני דוגמא נדמה לי שאוכל להסביר לך. כן אפשר לדבר על דרישות מטלהף התאמה של מטלות וכדומה אבל אנא נסי לעשות זאת יותר קונקרטי ואז אולי אוכל לכוון אותך נכון יותר נעמי
 

שריד

New member
עדכון תוצאות המפגש המשפחתי...

טוב, לאחר כשבועיים קיבלתי טלפון מהאב שהם נפגשים האב האם והבן כדי לדון בהמשך... והאב רצה להתייעץ לפני הפגישה... מאוד שמחתי משתי בחינות א. שהם נפגשים כדי לדון, שיש המשכיות ב. שהאב שהוא מאוד עסוק, התפנה כדי להתייעץ כלומר הוא קיבל משהו מהמפגש הקודם. למחרת הפגישה יצרתי קשר, כדי לתמוך ומתברר שהיתה פגישה טובה וקשה... ההורים בתובנות חדשות של לשחרר... הבן כעס על ההורים יחסית בגלוי... והדיון התקיים מעל לשעה שבמושגים שלהם זה המון זמן ללא תווך... אני חושב שמה שקידם את המפגש היה הhand out של הסיפור על העץ... שנתן אתנחתא מעוד מפגש טיפולי "קונבנציונלי" ... שריד
 
למעלה