עדכון תובנות

צריך לשוחח על דברים שאוהבים לעשות.
צריך לדבר מאד ברור ולעניין, בשפה יפה אבל במלים פשוטות.
צריך להילחם בדרך חיובית ולא בדרך שלילית.
אין לדבר רעות על אנשים.
צריך להשתדל להתייחס עניינית למה שאומרים נגדנו במקום לתקוף.
צריך לתת הרבה אהבה ודאגה כנה לחברים, מלים יפות ומעשים יפים.
צריך להיות אמתי, שמח ועדין.
 
נערך לאחרונה ב:

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
פילוסוף רוחני33 יקר,
קראתי את הודעותיך האחרונות ונשמע שאתה עושה כל מה שביכולתך כדי להיות אדם טוב יותר..
אדם שקשוב לזולת, שיש בו הרבה חמלה ואמפטיה לאחר..
נראה שאתה מנסה למקד את עצמך בנושאי שיחה שיהיו נעימים לצד השני
ושיגרמו לאחר לשתף איתך פעולה..
יכולה רק לתאר לעצמי כמה הקשר הבינאישי חשוב לך וכמה כוחות אתה משקיע בטיפוח יצירת קשרים חברתיים..
זה ממש לא ברור מאליו..
תודה על השיתוף.
שלך,
מתנדבת סה"ר
 
תודה סה"ר, באמת חשוב ליצור קשרים חברתיים טובים. אני מרגיש ומאמין שהרוחניות החזקה שבי יכולה להביא לתת הרבה מאד אהבה יפה לאנשים.
 
בזמן האחרון חשבתי על מה שהעירו לי בנזיפות המדריכים בכפר, שנהייתי אדם תוקפני. כל כך ציער אותי. לא מבין איך הפכתי מאדם כל כך עדין לאדם כל כך תוקפני, אם כי כמו בהרבה מקרים אחרים, נעשה לי עוול שלא טיפלו בו כמו שצריך בגלל בחור מנוול ומטורף שהתעלל בי קשה והקשיבו לו יותר מאשר לי. הכפר מכוער, העולם טיפש.
 
נערך לאחרונה ב:
עכשיו הבנתי שאולי הגישה שלי שלא צריך להגיד דבר לא נכון, אינה נכונה. אם אגיד למישהו שאני יודע שזו האמת, אולי יחשוב שאני אומר את זה כי אני יודע את זה ולכן הוא יאמין לי. אם רק אגיד לו לבחור למה להאמין ולא אענה על השאלה, יגיד לי: "אם לא תאפשר לי לדעת מה האמת, אבדוק בעצמי". אם אומרים למישהו שדבריי סיפור שיאמין לו ולא עובדות, יבין שמנסים להטעות אותו. צריך לעשות כאילו האמת אחרת, כאילו יודעים שהעובדות אחרות.
 

SupermanZW

Well-known member
עכשיו הבנתי שאולי הגישה שלי שלא צריך להגיד דבר לא נכון, אינה נכונה. אם אגיד למישהו שאני יודע שזו האמת, אולי יחשוב שאני אומר את זה כי אני יודע את זה ולכן הוא יאמין לי. אם אגיד לו לבחור למה להאמין ולא אענה על השאלה, יגיד לי: "אם לא תאפשר לי לדעת מה האמת, אבדוק בעצמי". צריך לעשות כאילו האמת אחרת, כאילו יודעים שהעובדות אחרות.
ומה תעשה אם הוא בכל זאת יבדוק ויגלה ששיקרת?
האשמה שלא סיפרת את האמת (אך מאידך גם לא שיקרת) הרבה פחות חמורה מהאשמה ששיקרת.
אם תתפס בשקר מי ששיקרת לו לא יאמין לך עוד, אבל אם רק תמנע מלומר את האמת או תתחמק, אין די בכך כדי להאשים אותך בשקר ואתה עדיין יכול להמשיך לשמור על אמינותך.
אתה לא חייב לגלות את האמת, אבל אל תשקר. חשוב מאוד שלא יתפסו אותך בשקר.
 
אני מדבר באופן תאורטי על כלל המצבים, כולל מצבים קיצוניים שבהם אין ברירה אלא לשקר. השאלה הייתה אם בהיגיון צריך לשקר כדי להגיע למטרה מסוימת, או שאפשר תמיד להסתפק בחצי אמת אם מדברים על אמונת השומע. אם אגיד לאדם שאני יודע שזו האמת, יש יותר סיכוי שיחשוב שאני אומר כך כי אני יודע שזו האמת, ואז הוא יחשוב שזו האמת ויאמין לי ולא ינסה לבדוק. אלה דברים שחשוב מאד להבין.
 

SupermanZW

Well-known member
אני מדבר באופן תאורטי על כלל המצבים, כולל מצבים קיצוניים שבהם אין ברירה אלא לשקר. השאלה הייתה אם בהיגיון צריך לשקר כדי להגיע למטרה מסוימת, או שאפשר תמיד להסתפק בחצי אמת אם מדברים על אמונת השומע. אם אגיד לאדם שאני יודע שזו האמת, יש יותר סיכוי שיחשוב שאני אומר כך כי אני יודע שזו האמת, ואז הוא יחשוב שזו האמת ויאמין לי ולא ינסה לבדוק. אלה דברים שחשוב מאד להבין.
אם אין ברירה אז אין ברירה ובוא נעזוב בצד מצבים של אין ברירה כי בהם ההשלכות עלולות להיות חמורות מכפי שאנו מוכנים לשאת.
לגבי מצבים בהם יש ברירה, כשיש ברירה אל תשקר. לפעמים מותר וכדאי להסתיר חלק מהאמת או אפילו את כולה ולומר דברים נכונים שאינם רלוונטים, אבל לא לשקר, כדי שלא תתפס בשקר, כי אם תתפס בשקר תפגע אמינותך ואז גם כשתאמר אמת לא יאמינו לך. הזהר מזה.
 
בכל מקרה, אפשר לנסות גישה חדשה: עם חבר שסומך אפשר להגיד תאמין לי, ובבית משפט שאינו מושחת אפשר להגיד תאמין לי כי השופט יחליט בעצמו לפי ראיות למי להאמין ולא חייבים לענות על השאלה.
 
גם מה שכתבת לי נכון, אבל אני כרגע לא מדבר על זה. השאלה החשובה לי היא האם - תמיד, בכל המקרים - אפשר בהיגיון לדבר על אמונת השומע במקום לשקר ולהעביר אותו מסר מוטעה בצורה מדויקת יותר. אז התשובה היא כנראה לא. אדם לא מסתפק באמונה לסיפור אלא רוצה לדעת עובדות. השאלה פילוסופית לוגית, לא קשורה לאמון וליחסי אנוש. כשמספרים לאדם דבר, הוא בוחר אם להאמין. לכן חשבתי שאפשר לדבר על זה שהוא בוחר להאמין במקום לענות על השאלה עובדתית.
 

SupermanZW

Well-known member
גם מה שכתבת לי נכון, אבל אני כרגע לא מדבר על זה. השאלה החשובה לי היא האם - תמיד, בכל המקרים - אפשר בהיגיון לדבר על אמונת השומע במקום לשקר ולהעביר אותו מסר מוטעה בצורה מדויקת יותר. אז התשובה היא כנראה לא. אדם לא מסתפק באמונה לסיפור אלא רוצה לדעת עובדות.
לא תמיד אפשר, אך עדיף שהמבקש לדעת יבדוק, אפילו בניגוד לרצונך ויגלה אמת שרצית להסתיר מאשר שתשקר לו ויגלה ששיקרת ויאשים אותך וישנא אותך. יש לך יותר מה להפסיד אם תשקר מאשר אם האדם ממנו אתה מבקש להסתיר יגלה את האמת בעצמו מבלי ששיקרת. תמיד קיימת האפשרות שהאדם האחר יבדוק ואין ביכולתך למנוע ממנו, זכור זאת.
 
אין בעיה עם זה שהוא ישנא אותי, אני לא מבקש ממנו אמון. מדובר באדם שאני צריך להיזהר ממנו ולהטעות אותו כדי להגן על עצמי. אם אשקר לו יש יותר סיכוי שיאמין ולא יבדוק, מאשר אם אגיד חצי אמת ואתן לו את הבחירה אם להאמין או לא. אמנם הוא עלול לגלות ששיקרתי ולתקוף אותי, אבל אם בכלל כבר יגלה את האמת שאני מסתיר אין לי סיכוי להינצל ממנו.
 

SupermanZW

Well-known member
אין בעיה עם זה שהוא ישנא אותי, אני לא מבקש ממנו אמון. מדובר באדם שאני צריך להיזהר ממנו ולהטעות אותו כדי להגן על עצמי. אם אשקר לו יש יותר סיכוי שיאמין ולא יבדוק, מאשר אם אגיד חצי אמת ואתן לו את הבחירה אם להאמין או לא. אמנם הוא עלול לגלות ששיקרתי ולתקוף אותי, אבל אם בכלל כבר יגלה את האמת שאני מסתיר אין לי סיכוי להינצל ממנו.
במקרה זה, שקר לו, אבל דאג לדווח על כך שאתה חושש מפניו והתרע על כך שהוא עלול לתקוף אותך, אולי אפשר יהיה להגן עליך מפניו.
 

SupermanZW

Well-known member
אין בעיה עם זה שהוא ישנא אותי, אני לא מבקש ממנו אמון. מדובר באדם שאני צריך להיזהר ממנו ולהטעות אותו כדי להגן על עצמי. אם אשקר לו יש יותר סיכוי שיאמין ולא יבדוק, מאשר אם אגיד חצי אמת ואתן לו את הבחירה אם להאמין או לא. אמנם הוא עלול לגלות ששיקרתי ולתקוף אותי, אבל אם בכלל כבר יגלה את האמת שאני מסתיר אין לי סיכוי להינצל ממנו.
מדוע אתה כל כך חושש מפניו? מה הוא יכול לעשות שאתה לא? יש לו נשק?
 
ייתכן בהחלט שלאדם מפוקפק שאתקל בו יש נשק. לא שמעת על הביטוי "עבודה בעיניים"? צריך לעבוד על אנשים, להטעות אותם. היום אתה יוצא החוצה אתה נלחם על החיים שלך. אם אדבר רק לפי מה שנכון, ידעו עליי דברים שאני לא רוצה. צריך לעשות כאילו, הצגה. אני לא סתם מתעקש כל כך על השאלות האלה, הן מאד חשובות.
 

SupermanZW

Well-known member
ייתכן בהחלט שלאדם מפוקפק שאתקל בו יש נשק. לא שמעת על הביטוי "עבודה בעיניים"? צריך לעבוד על אנשים, להטעות אותם. היום אתה יוצא החוצה אתה נלחם על החיים שלך. אם אדבר רק לפי מה שנכון, ידעו עליי דברים שאני לא רוצה. צריך לעשות כאילו, הצגה. אני לא סתם מתעקש כל כך על השאלות האלה, הן מאד חשובות.
תמיד קיימת גם האפשרות לא לומר מה שאתה לא רוצה לומר. בכל אופן, אם אתה חש מאויים מפני מישהו עליך לפנות למשטרה.
 
לא תמיד אפשר לפנות באותו רגע למשטרה. הרבה פעמים שקר עדיף מחצי אמת, כי חצי אמת רק מסתירה ואילו שקר מטעה. לפעמים כדאי להטעות את האדם לחשוב שהמציאות אחרת, וכך להתגונן מפניו.
 

SupermanZW

Well-known member
לא תמיד אפשר לפנות באותו רגע למשטרה. הרבה פעמים שקר עדיף מחצי אמת, כי חצי אמת רק מסתירה ואילו שקר מטעה. לפעמים כדאי להטעות את האדם לחשוב שהמציאות אחרת, וכך להתגונן מפניו.
האם האדם ממנו אתה חושש איים עליך? אם כן פנה למשטרה עוד היום. אם לא, אולי אתה חושש לשווא? איומים מהווים עילה מוצדקת לפניה למשטרה.
 
לא תמיד מספיקים לפנות למשטרה, לפעמים צריך לברוח מהאדם. נניח שאני נמצא בחוץ ואדם זר שלא הכרתי מימיי בא ומבקש ממני כמה שקלים באמתלה כלשהי כדי לקנות לעצמו סמים. האם עדיף לשקר לו שאין לי כסף או רק לא לענות אם יש לי או לא, ואולי להגיד שיעשה את שיקול דעתו ויחליט אם להאמין שיש לי כסף או לא? הסתבכתי בעבר עם טיפוסים כאלה מפני שלא ידעתי איך כדאי לענות להם.
 
למעלה