עדכון משבוס: הנסיעות ממשיכות אין הרבה נוסעים.

מצב
הנושא נעול.
עדכון משבוס: הנסיעות ממשיכות אין הרבה נוסעים.

עדכון משבוס: הנסיעות ממשיכות אין הרבה נוסעים.
עליתי על נסיעה שיצאה באיחור של כמה דקות. והייתי הנוסע היחיד.
כל המסלול לוקח 1:30~ שעות.
הם רוצים לסדר דרך לתשלום בקרוב. בנוסף הם מתכוונים להוסיף אוטובוסים גם בשבת.
(עד עכשו היו נסיעות רק בליל שבת)

חשוב מאוד להצטרף אליהם או לשתף. כי אין מספיק חשיפה לשבוס. והרבה סתם רושמים "לייק" בפייסבוק.
 

Ccyclist

Member
בשלב זה החולשה שלהם היא שאי אפשר לחזור הביתה.

עדכון משבוס: הנסיעות ממשיכות אין הרבה נוסעים.
עליתי על נסיעה שיצאה באיחור של כמה דקות. והייתי הנוסע היחיד.
כל המסלול לוקח 1:30~ שעות.
הם רוצים לסדר דרך לתשלום בקרוב. בנוסף הם מתכוונים להוסיף אוטובוסים גם בשבת.
(עד עכשו היו נסיעות רק בליל שבת)

חשוב מאוד להצטרף אליהם או לשתף. כי אין מספיק חשיפה לשבוס. והרבה סתם רושמים "לייק" בפייסבוק.
בשלב זה החולשה שלהם היא שאי אפשר לחזור הביתה.
למיטב זכרוני מועדון לילה ירושלמי לא מתעורר עד חצות וחצי או אחת בבוקר, והבילוי מסתיים חצי שעה לפני או אחרי 4 בבוקר. כשנסעתי פעם באוטובוס שבת הנוסעים היו קצת מאוכזבים שנאלצו להקדים ולנסוע הביתה ב3 בבוקר.
&nbsp
אם זה עדיין המצב שבוס בסך הכל חוסכת מונית אחת ולא מהווה בשלב זה אמצעי תחבורה שניתן להשתמש בו לצאת ולחזור.
&nbsp
כמו כן - אני מבין את האילוץ הכלכלי לתדירות שעתית אך יש לשאוף למינימום של תדירות חצי שעתית כי אם ההמתנה במקרה של פיספוס היא מוגזמת השירות לא יהיה אטרקטיבי. יש לזכור שהנוסע חייב ללכת מרחק מסויים ברגל לפני שהוא מגיע לתחנה.
&nbsp
באיזו שעה נסעת ומאן לאן? האם נסעת העירה או מהעיר החוצה? אם הנסיעות העירה או לתלפיות ריקות זה עניין חמור הנובע מהתדירות הנמוכה או המסלול שאינו מגיע עדיין לפרברים וערי הלווין. אם אכן נסעת העירה תוכל להעיד כמה אנשים היו במרכז העיר...
 
שוב הבעייה היא בחשיפה לקהל רחב, ואנשים שסתם רושמים לייק.

בשלב זה החולשה שלהם היא שאי אפשר לחזור הביתה.
למיטב זכרוני מועדון לילה ירושלמי לא מתעורר עד חצות וחצי או אחת בבוקר, והבילוי מסתיים חצי שעה לפני או אחרי 4 בבוקר. כשנסעתי פעם באוטובוס שבת הנוסעים היו קצת מאוכזבים שנאלצו להקדים ולנסוע הביתה ב3 בבוקר.
&nbsp
אם זה עדיין המצב שבוס בסך הכל חוסכת מונית אחת ולא מהווה בשלב זה אמצעי תחבורה שניתן להשתמש בו לצאת ולחזור.
&nbsp
כמו כן - אני מבין את האילוץ הכלכלי לתדירות שעתית אך יש לשאוף למינימום של תדירות חצי שעתית כי אם ההמתנה במקרה של פיספוס היא מוגזמת השירות לא יהיה אטרקטיבי. יש לזכור שהנוסע חייב ללכת מרחק מסויים ברגל לפני שהוא מגיע לתחנה.
&nbsp
באיזו שעה נסעת ומאן לאן? האם נסעת העירה או מהעיר החוצה? אם הנסיעות העירה או לתלפיות ריקות זה עניין חמור הנובע מהתדירות הנמוכה או המסלול שאינו מגיע עדיין לפרברים וערי הלווין. אם אכן נסעת העירה תוכל להעיד כמה אנשים היו במרכז העיר...
שוב הבעייה היא בחשיפה לקהל רחב, ואנשים שסתם רושמים לייק.
עד 1:30 בלילה זה שעה די טובה. נכון שלחלק זה חוסך רק מונית אחת אבל לעיתים נוסעים בכיוון 1, וגם באמצע שבוע אין נסיעות מאוחר.
נסעתי בתוך ירושלים, כפי שאתה בטח יודע המסלול הוא בתוך ירושלים.
התדירות היא פעם בשעה (למעשה יותר ברוב העיר חוץ מהדרך לפסגת זאב כי המיניבוס נוסע ב2 הכיוונים.
הסיבה שהתדירות לא כפולה מאילוץ של הלו"ז.
יש מבלים במרכז העיר וגם במתחם התחנה והסביבה. הם מגיעים ברכב או מוניות.
אם אפילו 10%~ מהם יסעו בשבוס זה מספיק.
 

Ccyclist

Member
נקווה שעד הקיץ זה יתחיל להתמלא קצת...

שוב הבעייה היא בחשיפה לקהל רחב, ואנשים שסתם רושמים לייק.
עד 1:30 בלילה זה שעה די טובה. נכון שלחלק זה חוסך רק מונית אחת אבל לעיתים נוסעים בכיוון 1, וגם באמצע שבוע אין נסיעות מאוחר.
נסעתי בתוך ירושלים, כפי שאתה בטח יודע המסלול הוא בתוך ירושלים.
התדירות היא פעם בשעה (למעשה יותר ברוב העיר חוץ מהדרך לפסגת זאב כי המיניבוס נוסע ב2 הכיוונים.
הסיבה שהתדירות לא כפולה מאילוץ של הלו"ז.
יש מבלים במרכז העיר וגם במתחם התחנה והסביבה. הם מגיעים ברכב או מוניות.
אם אפילו 10%~ מהם יסעו בשבוס זה מספיק.
נקווה שעד הקיץ זה יתחיל להתמלא קצת...
אני יודע מה המסלול - לולאה (למרות הפער בין החתולות לכורש) די חכמה שמקיפה את רוב הטבעת הפנימית של העיר, עם שלוחה לפסגת זאב. אם כיוון הנסיעה שלך היה בקטעים שבהם הקו מוביל מהשכונות לעיר והוא היה ריק זה לא טוב, אבל אם הנסיעה היתה למשל בחלק הדרומי של הלולאה אולי זה לא גרוע כל-כך (למרות שאני מבין שנסעת העירה). יש שלושה קטעים בקו שבו הוא נוסע העירה, מקריית יובל ובית הכרם לעיר דרך רחביה, מבקעה והמושבה, וכן מפסגת זאב והאוניברסיטה בהר הצופים. יתכן שיש מאפיינים שונים לקטעים השונים - למשל מרחביה ניתן ללכת לעיר ב20 דקות ולכן להמתין לאמצעי תחבורה שעתי זה ביזבוז זמן.
&nbsp
מבחינתי אסור לזה לקרוס עקב "היעדר דרישה" - במיוחד אם זו נגרמת ממגבלות הפרוייקט (שכבר עסקתי בהן לעייפה).
 
מי שרשם את הנוסעים סיפר לי כך.

נקווה שעד הקיץ זה יתחיל להתמלא קצת...
אני יודע מה המסלול - לולאה (למרות הפער בין החתולות לכורש) די חכמה שמקיפה את רוב הטבעת הפנימית של העיר, עם שלוחה לפסגת זאב. אם כיוון הנסיעה שלך היה בקטעים שבהם הקו מוביל מהשכונות לעיר והוא היה ריק זה לא טוב, אבל אם הנסיעה היתה למשל בחלק הדרומי של הלולאה אולי זה לא גרוע כל-כך (למרות שאני מבין שנסעת העירה). יש שלושה קטעים בקו שבו הוא נוסע העירה, מקריית יובל ובית הכרם לעיר דרך רחביה, מבקעה והמושבה, וכן מפסגת זאב והאוניברסיטה בהר הצופים. יתכן שיש מאפיינים שונים לקטעים השונים - למשל מרחביה ניתן ללכת לעיר ב20 דקות ולכן להמתין לאמצעי תחבורה שעתי זה ביזבוז זמן.
&nbsp
מבחינתי אסור לזה לקרוס עקב "היעדר דרישה" - במיוחד אם זו נגרמת ממגבלות הפרוייקט (שכבר עסקתי בהן לעייפה).
מי שרשם את הנוסעים סיפר לי כך.
צריך שעוד אנשים יצטרפו או יתרמו.
 

amit1270

New member
אבל שם השירות מופעל ע"י אגד.

מה קל לדבר?
שם זה הצליח, שיבררו ויחקרו איך אגד מיתגה את השירות.
זה לא שביום אחד קפצו על זה.
אבל שם השירות מופעל ע"י אגד.
זה סוג שירות שונה לחלוטין. אגב, כל הרעיון של קווי לילה בישראל התחיל בירושלים (אם כי לא עד הבוקר ממש), רק שהוא לא עובד בסופי שבוע...
 

איטלקי8

New member
זה לא משנה מי מפעיל את השירות

אבל שם השירות מופעל ע"י אגד.
זה סוג שירות שונה לחלוטין. אגב, כל הרעיון של קווי לילה בישראל התחיל בירושלים (אם כי לא עד הבוקר ממש), רק שהוא לא עובד בסופי שבוע...
זה לא משנה מי מפעיל את השירות
אנחנו מדברים על פרסום ויחסי ציבור.
 

Ccyclist

Member
זה מאד משנה כי אגודה פרטית מוגבלת במשאביה.

זה לא משנה מי מפעיל את השירות
אנחנו מדברים על פרסום ויחסי ציבור.
זה מאד משנה כי אגודה פרטית מוגבלת במשאביה.
עשר-עשרים מתנדבים, אולי כמה מאות חברים, והון עצמי של 100,000 ש"ח בערך זו מגבלה די רצינית לשירות שמנסה לפעול בין הטיפות בתוך החוק אך ללא גיבוי רשמי.
&nbsp
בכל פעם שמשיאים להם עצה או בכל ביקורת על השירות במתכונתו הנוכחית יש לזכור את מגבלות המסגרת ולקוות להצלחה עתידית שתאפשר שיפורים.
&nbsp
בשבוע ההפעלה הראשון די חששתי שתהיה התערבות שלטונית כלשהי נגד השירות. בעבר היה נסיון של אגודת הסטודנטים ליצור שירות הסעות מהגבעה הצרפתית והר הצופים והשלטונות התערבו וקטעו את זה באיבו כי השירות היה דומה מדי במהותו לתחבורה ציבורית. יתכן שהיו אנשים שהמתינו על הגדר לראות אם בכלל יאפשרו לזה לפעול.
 

איטלקי8

New member
זו אינה מגבלה.

זה מאד משנה כי אגודה פרטית מוגבלת במשאביה.
עשר-עשרים מתנדבים, אולי כמה מאות חברים, והון עצמי של 100,000 ש"ח בערך זו מגבלה די רצינית לשירות שמנסה לפעול בין הטיפות בתוך החוק אך ללא גיבוי רשמי.
&nbsp
בכל פעם שמשיאים להם עצה או בכל ביקורת על השירות במתכונתו הנוכחית יש לזכור את מגבלות המסגרת ולקוות להצלחה עתידית שתאפשר שיפורים.
&nbsp
בשבוע ההפעלה הראשון די חששתי שתהיה התערבות שלטונית כלשהי נגד השירות. בעבר היה נסיון של אגודת הסטודנטים ליצור שירות הסעות מהגבעה הצרפתית והר הצופים והשלטונות התערבו וקטעו את זה באיבו כי השירות היה דומה מדי במהותו לתחבורה ציבורית. יתכן שהיו אנשים שהמתינו על הגדר לראות אם בכלל יאפשרו לזה לפעול.
זו אינה מגבלה.
זו הופכת למגבלה כאשר אתה מנסה לעשות פרסום שאינו ממוקד מטרה.
אף אחד לא אמר שהם צריכים עכשיו ללכת לעשות פרסומת בטלווזיה.
&nbsp
&nbsp
 
V|

זה מאד משנה כי אגודה פרטית מוגבלת במשאביה.
עשר-עשרים מתנדבים, אולי כמה מאות חברים, והון עצמי של 100,000 ש"ח בערך זו מגבלה די רצינית לשירות שמנסה לפעול בין הטיפות בתוך החוק אך ללא גיבוי רשמי.
&nbsp
בכל פעם שמשיאים להם עצה או בכל ביקורת על השירות במתכונתו הנוכחית יש לזכור את מגבלות המסגרת ולקוות להצלחה עתידית שתאפשר שיפורים.
&nbsp
בשבוע ההפעלה הראשון די חששתי שתהיה התערבות שלטונית כלשהי נגד השירות. בעבר היה נסיון של אגודת הסטודנטים ליצור שירות הסעות מהגבעה הצרפתית והר הצופים והשלטונות התערבו וקטעו את זה באיבו כי השירות היה דומה מדי במהותו לתחבורה ציבורית. יתכן שהיו אנשים שהמתינו על הגדר לראות אם בכלל יאפשרו לזה לפעול.
V|
 
קשה להשוות אוטובוס של אגד שעוצר בתחנות מסודרות

זה לא משנה מי מפעיל את השירות
אנחנו מדברים על פרסום ויחסי ציבור.
קשה להשוות אוטובוס של אגד שעוצר בתחנות מסודרות
וניתן לשלם בעליה, למיניבוס שנוסע בכמה שעות ביום שישי בערב, כאשר לא מצפים לו, והכי חשוב חייבים לשלם מראש.
 
איך אגד מיתגה את השירות?

מה קל לדבר?
שם זה הצליח, שיבררו ויחקרו איך אגד מיתגה את השירות.
זה לא שביום אחד קפצו על זה.
איך אגד מיתגה את השירות?
כיצד למשל אגד מיתגה את השירות בקו 1 של המטרונית שמופעל על ידי דן בצפון?

אגד לא מיתגה את קווי הלילה בחיפה. פשוט למשרד התחבורה יש מדיניות מיוחדת וייחודית לגבי קווים המופעלים בלילות באזור חיפה, בניגוד לכל שאר האזורים בארץ (מלבד קו 469 של מטרופולין בין באר שבע וקרית גת לבין נתב"ג ותל אביב, קו שמחליף שירות רכבתי שבוטל).
רק במטרופולין חיפה משרד התחבורה הגדיר ששלושה קווים (1, 200 ו 210) יפעלו שבעה לילות בשבוע בתדירות יחסית גבוהה ללילה ובשני הכיוונים.
רק במטרופולין חיפה למשרד התחבורה יש תפיסה שרואה בקווי הלילה קווים לכלל הציבור ולא קווים המיועדים לבליינים צעירים בלבד.
רק במטרופולין חיפה קווי הלילה (כולל אלה שפועלים רק בסופי שבוע) פועלים בשני הכיוונים בצורה סימטרית ולאורך כל הלילה.

תשווה את קו 1 של המטרונית לקו 1 של דן בגוש דן ותיווכח בהבדלי התפיסה של משרד התחבורה בין מטרופולין חיפה לשאר המדינה.

כאשר בראיית משרד התחבורה מטרופולין חיפה הוא היחיד שראוי לקבל תחבורה ציבורית לילית נורמלית לכלל הציבור, שום מיתוג של ארגון פרטי לא יעזור.
משרד התחבורה פשוט סבור שבשאר חלקי המדינה צריך בלילות ובסופי שבוע לקדש את הרכב הפרטי ואת מוניות השירות ומוניות הספיישל.
זו המדיניות.
 

Ccyclist

Member
בירושלמית "העיר" היא מרכז העיר

מי שרשם את הנוסעים סיפר לי כך.
צריך שעוד אנשים יצטרפו או יתרמו.
בירושלמית "העיר" היא מרכז העיר
בגלל המבנה הברור של שכונות מגורים, שכונות הלויין הפנימיות שהיו נחשבות לערים נפרדות בכל מטרופולין אחר בארץ מרכז העיר נקרא בירושלמית עממית "העיר" ונסיעה אליו היא נסיעה "לעיר / העירה"
 
יורדים העירה :)

בירושלמית "העיר" היא מרכז העיר
בגלל המבנה הברור של שכונות מגורים, שכונות הלויין הפנימיות שהיו נחשבות לערים נפרדות בכל מטרופולין אחר בארץ מרכז העיר נקרא בירושלמית עממית "העיר" ונסיעה אליו היא נסיעה "לעיר / העירה"
יורדים העירה :)
למרות שמרכז העיר יותר גבוה טופוגרפית מרוב השכונות. 770-810 מטרים.
 

טשאפק 2

New member
איך זה הולך מבחינת תשלום?

עדכון משבוס: הנסיעות ממשיכות אין הרבה נוסעים.
עליתי על נסיעה שיצאה באיחור של כמה דקות. והייתי הנוסע היחיד.
כל המסלול לוקח 1:30~ שעות.
הם רוצים לסדר דרך לתשלום בקרוב. בנוסף הם מתכוונים להוסיף אוטובוסים גם בשבת.
(עד עכשו היו נסיעות רק בליל שבת)

חשוב מאוד להצטרף אליהם או לשתף. כי אין מספיק חשיפה לשבוס. והרבה סתם רושמים "לייק" בפייסבוק.
איך זה הולך מבחינת תשלום?
האם יש דרך לתמוך ביוזמה? אני גר במרכז, כך שלא אסע באוטובוס, אבל מתנדב לשלם את נסיעותיו של נוסע אחד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה