Ccyclist
Well-known member
עדכון מקווי ההפרדה לפי יעד בספרד
עדכון מקווי ההפרדה לפי יעד בספרד
היום עליתי לקו שאוסף רק נוסעים לרשות העירונית הבאה, ובתחנה האחרונה של הרשות העירונית שלי היה פנסיונר ספרדי שרצה לרדת מהדלת האחורית. הנהג סירב לפתוח לו את הדלת, הוא המשיך לקדמת האוטובוס, הנהג התחיל להגיד לו שאסור להוריד נוסעים ושהתחנה הבאה היא בעיירה ליד. התחנה הבאה היא במרחק 2 קילומטרים בכביש בינעירוני, וההמתנה לאוטובוס הבא בכיוון ההפוך יכולה לקחת חצי שעה. אחרי שהחליפו דברים (בצורה מנומסת) הנהג העיר לפנסיונר על כך שעלה לאוטובוס מלכתחילה (מוזר ביותר כי כדי לרכוש כרטיס יש לציין את שם היעד ושניהם דוברי ספרדית) אך התרצה ונתן לו לרדת בדלת הקידמית, ובעודו יורד הוא אמר לו משהו נוסף בטון מנומס אך סמכותי שכנראה מתתרגם ל"אני מוריד אותך רק פעם אחת, בפעם הבאה תשתמש בקו המקומי, על תעשה זאת שוב" או משהו בסגנון.
בדרך חזרה שמתי לב שהאוטובוס הדו-עירוני עוצר בכוונה מרחק 5 מטר מהתחנות. כשהגעתי חזרה לקומפלקס שאלתי את השומר (שנוסע לכאן באוטובוס כל יום) אם בכיוון העיירה הוא חייב לעלות רק על האוטובוס המקומי, והוא אמר שזה אכן כך, הקו הדו-עירוני מוריד נוסעים מהעיר השכנה בכל התחנות (כך הבחנתי ממילא בנסיעה השבועית שלי) אך אינו מעלה נוסעים.
כפי שפירטתי בשבוע שעבר מדובר בשני קווים שבאים תוך 2-5 דקות האחד מהשני, פעם בחצי שעה. משום ששניהם עוצרים בכל אותן התחנות אין אלמנט של קו מהיר מול קו אקספרס. €150,000 - €200,000 מבוזבזים על קו שעיקר תכליתו הפרדה בין נוסעים בתחום הרשות העירונית לנוסעים אל/מהרשות השכנה. לו היו שמים נגרר נפרד או אומרים לנוסעים העירוניים ללכת לאזור שמאחורי האקורדיון היה אפשר לקיים את אותה ההפרדה המגוכחת בהרבה פחות כסף. באותם המשאבים אפשר להכפיל את התדירות בקטע לאוטובוס כל 15 דקות.
(זו אינה חזרה על הפוסט מהשבוע שעבר כי אני מוסיף פרטים על הכיוון ההפוך, ומקרה של נוסע שנפגע)
עדכון מקווי ההפרדה לפי יעד בספרד
היום עליתי לקו שאוסף רק נוסעים לרשות העירונית הבאה, ובתחנה האחרונה של הרשות העירונית שלי היה פנסיונר ספרדי שרצה לרדת מהדלת האחורית. הנהג סירב לפתוח לו את הדלת, הוא המשיך לקדמת האוטובוס, הנהג התחיל להגיד לו שאסור להוריד נוסעים ושהתחנה הבאה היא בעיירה ליד. התחנה הבאה היא במרחק 2 קילומטרים בכביש בינעירוני, וההמתנה לאוטובוס הבא בכיוון ההפוך יכולה לקחת חצי שעה. אחרי שהחליפו דברים (בצורה מנומסת) הנהג העיר לפנסיונר על כך שעלה לאוטובוס מלכתחילה (מוזר ביותר כי כדי לרכוש כרטיס יש לציין את שם היעד ושניהם דוברי ספרדית) אך התרצה ונתן לו לרדת בדלת הקידמית, ובעודו יורד הוא אמר לו משהו נוסף בטון מנומס אך סמכותי שכנראה מתתרגם ל"אני מוריד אותך רק פעם אחת, בפעם הבאה תשתמש בקו המקומי, על תעשה זאת שוב" או משהו בסגנון.
בדרך חזרה שמתי לב שהאוטובוס הדו-עירוני עוצר בכוונה מרחק 5 מטר מהתחנות. כשהגעתי חזרה לקומפלקס שאלתי את השומר (שנוסע לכאן באוטובוס כל יום) אם בכיוון העיירה הוא חייב לעלות רק על האוטובוס המקומי, והוא אמר שזה אכן כך, הקו הדו-עירוני מוריד נוסעים מהעיר השכנה בכל התחנות (כך הבחנתי ממילא בנסיעה השבועית שלי) אך אינו מעלה נוסעים.
כפי שפירטתי בשבוע שעבר מדובר בשני קווים שבאים תוך 2-5 דקות האחד מהשני, פעם בחצי שעה. משום ששניהם עוצרים בכל אותן התחנות אין אלמנט של קו מהיר מול קו אקספרס. €150,000 - €200,000 מבוזבזים על קו שעיקר תכליתו הפרדה בין נוסעים בתחום הרשות העירונית לנוסעים אל/מהרשות השכנה. לו היו שמים נגרר נפרד או אומרים לנוסעים העירוניים ללכת לאזור שמאחורי האקורדיון היה אפשר לקיים את אותה ההפרדה המגוכחת בהרבה פחות כסף. באותם המשאבים אפשר להכפיל את התדירות בקטע לאוטובוס כל 15 דקות.
(זו אינה חזרה על הפוסט מהשבוע שעבר כי אני מוסיף פרטים על הכיוון ההפוך, ומקרה של נוסע שנפגע)