עדכון מהבוקר בנושא פישמן

vertrag

New member
עדכון מהבוקר בנושא פישמן

מקורות בנקאיים על הפסדי הענק של פישמן: "היתה פדיחה"; פישמן במגעים למכירת חברת הדלק טן ל-TheMarker נודע כי יצחק תשובה ואליעזר פישמן נפגשו ביום חמישי; פישמן ל"מעריב": מישהו דאג לעדכן את כולם אבל נשאר לי עוד הרבה כסף; כבר לפני חודש החל פישמן במגעים למכירת חברת הדלק טן שבשליטתו 07:08 | 28.5.2006 רותם שטרקמן מאת רותם שטרקמן ושרון קדמי במערכת הבנקאות ובבנק ישראל הובעה דאגה עקב ההסתבכות של אליעזר פישמן, אשר הימר על הלירה הטורקית. בבנק ישראל בודקים את פרטי הפרשה ומבררים את השלכותיה. הפסדיו של פישמן מסתכמים ב-1.4 מיליארד שקל ועל פי הערכות אף עשויים להגיע ל-2 מיליארד שקל. דוברו סירב להתייחס למספרים. כעת נעשים במערכת הבנקאות מאמצים גדולים למזער את ההפסדים באמצעות סגירת פוזיציות פתוחות בפעילותן של החברות מקבוצת פישמן והגדלת הביטחונות שבידי הבנקים. הועלו גם הערכות כי באחד הבנקים הגדולים ינסו לפרוס את ההפסדים לתקופה של שנה. על הפרק עומדות אפשרויות למימוש נכסים כמו ויזה כאל וחברת הדלק טן. ל-TheMarker נודע כי ביום חמישי בלילה נפגשו בעניין זה יצחק תשובה ואליעזר פישמן. השווי עליו מדברים בכאל הוא כ-1.5 מיליארד שקל, כך שאם תיסגר העסקה צפוי פישמן - שבבעלותו 24% מהמניות - לזריקת מזומנים של 360 מיליון שקל. השווי המוערך של טן לצורך העסקה הוא כ-60-50 מיליון דולר. דובר דלק סירב להגיב לידיעה. כבר לפני חודש החל פישמן במגעים למכירת חברת הדלק טן שבשליטתו. טן היא חברת הדלק החמישית בגודלה בישראל והיא מפעילה כ-30 תחנות. החברה נחשבת למחוללת תחרות, מכיוון שמחירי הדלק בתחנות שלה נמוכים בכ-15% מהתחנות האחרות שבקרבתן. פישמן נוהג לפעול בשוקי המטבע באמצעות רבות מהחברות שבשליטתו. "הוא לא משאיר אף קו אשראי ריק", אומרים בנקאים שעמם הוא נמצא בקשרים. בבנקים נהוג להשתמש במודלים לניהול סיכונים שבוחנים את היקף הנזק הפוטנציאלי בתרחישים שונים - אבל הקריסה של הלירה הטורקית בשיעור של 19% תוך ימים ספורים היתה אירוע חריג בכל קנה מידה. "ההפסד שלו זה כמו שיאמרו שקיימת הסתברות כי נחל איילון יעלה על גדותיו פעם בחמישים שנה - ואז שזה יקרה פעמיים בחודש", אמר בנקאי בכיר. בנקאים טוענים כי לא היה כאן כישלון של המודלים לניהול סיכונים, שכן אלה ממילא לא נותנים מענה לתרחישים קיצוניים. עם זאת, להערכתם בהחלט היתה כאן "פדיחה". מהפרשה עולות כמה שאלות: מדוע הבנקים לא הצטיידו מראש בביטחונות מספקים ונקלעו למצב שבו הם נמצאים בלחץ להשיג ביטחונות; מדוע ההפסד הפוטנציאלי לא הוגבל מראש להיקף סביר באמצעות פקודה של עצירת ההפסדים כאשר מתחילה ירידה; וכיצד קרה שלקוח כה גדול ודומיננטי במערכת הבנקאות סיכן ואיבד את מרבית הונו בהימור שנכשל. בימים האחרונים נפגש פישמן עם מנהלי הבנקים הגדולים כדי למצוא הסדר להפסדים שנגרמו לו ולהעמיד לרשות הבנקים ביטחונות. על פי הערכות, פישמן הזרים לדיסקונט מזומנים בגובה ההפסד שלו בבנק זה. מקורות בבנק הפועלים מסרו כי "לבנק יש ביטחונות נאותים לחשיפה מול פישמן". במגזר העסקי טענו כי שני אנשי עסקים נוספים הפסידו מאות מיליוני שקלים בהימור על הלירה הטורקית, אבל השמועות הוכחשו.
 

a n g l o

New member
פישמן 1 - המוכר הענק ?!?!

האם מישהו העלה על דעתו שהמוכר הענק בשוק בשבוע שעבר היה לא אחר מאשר אליעזר פישמן ???
 

a n g l o

New member
פישמן 2 - מה יש לו לחפש בבנקים ??

זה מה שאני לא מבין. טלינרי, איציק100, וסמואל את מקסים מציעים עמלות כל כך נמוכות - ופישמן עובד דרך הבנקים כמו גיברת כהן מחדרה ...... מה הוא נפל על הראש ???? אין פלא שאלה התוצאות.
 

zvika05

New member
בשביל הבטחונות והמינוף.....

רק חבר בורסה שהוא בנק גדול יכול לאפשר כזה מינוף. מלבד זאת פישמן אינו "גברת כהן" שמטרתה היחידה בחיים היא חיסכון בעמלות. פישמן זקוק לבנקים לצורך אשראי לעסקיו הרבים
 

a n g l o

New member
הבנתי. תודה!! .....ושאלה :

האם בשביל כל זה שווה לו להפסיד FMR חינם ?
 

itzik4u

New member
העמלות בסדר... הבעיה: אורדרנט.. חחח

הלוואי על כל אחד התנאים שבהם הוא סוחר...
 

a n g l o

New member
פישמן 3 - הרומן עם הלירה הטורקית

התחיל בבר. היא מצאה חן בעיניו, ככתוב : <<אז הלכתי לראות אותה היא שרה שם, על הבר הביאה לי שיר עצוב עשתה אותי מאושר. >> הוא לקח יוזמה, ככתוב : <<אמרתי - בואי אמרה לי - תיכף ת'ישבתי לחכות לה בפינה תפסתי ראש על הבר >> ואחר כך נכנס לפוזיציה, ככתוב : <<בסוף היא לקחה אותי עליתי איתה לדירה אמרה לי - תראה בחור והופ כיבתה ת'מנורה >> איך זה נגמר בסוף כולם יודעים, ככתוב : <<טוב, אז מה אני אגיד לכם, אנ'לא בדיוק זוכר מה שם קרה הרגשתי משהו פתאום נבהלתי נורא. בבוקר ראיתי שלא טעיתי מה ששם הרגשתי זה נכון... זה לא גברת - זה אדון (שלום חנוך)
 
למעלה