עדכון, אני

ornaok

New member
עדכון, אני ../images/Emo7.gif

קודם כל תודה על הדאגה שלכן. הנה העדכון לגבי מה שעבר עלי היום.... הגעתי למרפאת הסוכרת ועברתי כרגיל את כל התהליכים - שתן, מוניטור (רגוע לחלוטין), רופ וכו'.בסה"כ אני מאוזנת היטב עם הדיאטה. הרופא שלח אותי, כמובן, לאולטרסאונד, ואמ שאם לא יסכימו להכניס אותי שיתקשרו אליו ושאני חייבת לעשות את האולטרסאונד הזה, חודש זה יותר מדי זמן (כאילו לא ידעתי) וכו'. אז באמת עשו לי קצת פרצופים, אבל אחרי כמה צעקות וכמה שיחות טלפון, הוכנסתי כלאחר כבוד לאולטרסאונד. הטכנאית מתחילה את הבדיקה ומתפעלת מהעוברית הפעילה שלי שבורחת ומתנועעת וזזה בצורה מטורפת. היא שואלת אותי אם ההשתוללויות האלה לא כואבות... "הנה הראש, הוא למטה" "הנה עצם האגן".... מבחינת התופעות המדאיגות - ריבוי מי שפיר וגודל העובר - הכל תקין. המים בכמות טובה, המשקל מוערך בסביבות 3250 שזה סביר. אבל אז הגיע קטע שאני לא מאחלת לאף אחת! פשוט - התקף לב! זו הפעם הראשונה שהייתי באולטרסאונד בלי בעלי. הטכנאית לא ממש הסבירה מה היא עושה, ואני לא ממש זיהיתי את העוברית החמודה שליבבלגן הזה שהתרוצץ על המסך. היא מדדה כל מיני דברים, ואני שמתי לב שבמשך כמה רגעים היא מודדת שוב ושוב ושוב את אותו הדבר, משהו לא מזוהה, והיא לוחצת נורא על הבטן שלי - זה ממש כאב (כשקמתי כל הבטן היתה אדומה). שאלתי אותה מה היא בודקת והיא ביקשה ממני להמתין, ומדדה שוב ושוב ולחצה שוב ושוב... פתאום היא קמה, ואמרה לי - "חכי רגע, אל תזוזי, אל תקומי" ויצאה מהחדר ברוח סערה! הלב שלי התחיל לדפוק... נשמתי עמוק והרגעתי את עצמי... רגע ועוד רגע ועוד רגע. אחרי כשלוש-ארבע דקות היא חזרה עם הטכנאית השניה, הושיבה אותה ליד המכשיר ואמרה לה בדרמטיות -"תסתכלי, תגידי לי אם גם את רואה את זה." מיד שאלתי במה מדובר, ושתיהן ביקשו ממני להמתין. מה אני? מוצג ארכיאולוגי? הטכנאית השניה הדגימה עם המתמר את אותו אזור, לחצה וסובבה ומדדה והסתכלה ואז אמרה לחברתה - "כן! תצלמי את זה!" ורק עכשיו הן הסכימו להגיד לי שצמוד לשלפוחית השתן של העוברית יש ציסטה גדולה - 4.5 ס"מ - שהן מעריכות שהיא שחלתית. "אל תלחצי, זה כלום, זה הורמונלי, זה ייספג מעצמו. את צריכה להיות במעקב, אחרי שתלדי יעשו אולטרסאונד לתנוקת..." והופס, הדפיסו תשובה ושלחו אותי בחזרה לרופא. בנות, אתן יכולות לתאר לעצמכן מה עבר עלי בדקות האלה???
חזרתי לרופא שהסתכל בתוצאות ומיד הוציא הניה לאולטרסאונד אצל רופא ולא טכנאית, ועזר לי להשיג תור בהקדם -ליום רביעי הקרוב. הוא אמר גם, שאין הרבה מה לעשות עם זה, שזה קורה, שצריך מעקב וכו', אבל לא הצליח להרגיע אותי כי אני ממש מרגישה שאני לא יודעת מה זה אומר. מה זה ציסטה? ממה היא נובעת? על מה היא מעידה? מה ההשלכות שלה? אף אחד לא ענה לי. רק מושגים כלליים.... הדבר היחיד שנאמר לי זה שציסטה בגודל 4.5 ס"מ הגיונית אצל אישה בוגרת ונחשבת גדולה בעוברית, ושבגלל שזו בת הם מניחים שזה שחלתי. אם זה היה בן היו חושדים במעיים. אבל מה זה בדיוק ציסטה עוד לא הבנתי...! בקיצור, אני נסערת, מבולבלת ודואגת! הכל כבר מוכן ומחכה לתנוקת, הייתי בהיי כששמעתי שמבחינת הסוכרת הכל מצוין...למה אי אפשר לעשות אולטרסאונד ושהכל יהיה בסדר???!! אני הולכת לחפש מידע, ואשמח אם תתרמו לי מהידע שלכן בנושא. האם למישהי זה קרה? מישהי יכולה להסביר לי מה זה ציסטה?? סליחה ע האורך ותודה לכל מי שהגיעה עד לכאן
 

ילדונט

New member
ציסטה זה סוג של גידול שפיר

שם "רפואי" ל"בלוטה" כזו, הגדרה כללית. אני מניחה באמת שכל מה שצריך יהיה זה לעקוב, במקרה הכי הכי גרוע אחרי הלידה לעשות ניתוח קטן. בינתיים להירגע, הרי אף אחד לא חושב שזה מסכן את העוברית שלך, אחרת בשבוע שלך כבר היו מיילדים אותך בחירום, לא? שולחת לך הרבה חיבוקים, ומציעה להרים מחר טלפון לרופא, ולדבר איתו יחד עם האיש. שווה גם לכתוב את כל השאלות שיש לכם בעניין, כדי לא לשכוח בגלל הלחץ.
 

boringvered

New member
טוב, את יודעת שאני מקווה שתתעודדי

אז התחלתי קצת בחיפושים... אני מקווה שמצאתי את הדבר הנכון. יש כאן מעין תיעוד רפואי של משהו דומה שבו באמת עשו איזשהו טיפול לתינוקת אחרי הלידה - שאיפה (או שאיבה) של הציסטה. תוכן הציסטה שנשאבה היה תקין והם אמרו שהומלץ מעקב עד גיל שנה. כאן נשמע לי שהיה מדובר בציסטה יותר גדולה ובסך הכולל הייתה תוצאה טובה והכל הסתיים תקין. הקישור אורנה'לה - אני ממש ממש מבינה עד כמה מדאיג ומתסכל זה. ביחוד שהתחושה היא שאין סוף לבעיות. אני מאמינה שלמרות שממצא מדאיג וגם הגיע ממש עכשיו בזמן לא טוב, בסוף באמת הכל יסתדר כפי שאמרו. שולחת לך אלפי
ים. ורד
 

עדי 4

New member
אורנהל'ה,קבלי המון../images/Emo24.gifים

אני מקווה שביום רביעי יתברר ע"י רופא מומחה שזה כלום. תנסי לברר בפורום אחר של פרופסור צלאל. בשורות טובות ומחשבות חיוביות. אני מחזיקה אצבעות ובטוחה שביחד איתי כל הפורום האוהב והתומך מחזיק לך ולעוברית אצבעות.
 

Y Alice

New member
קודם כל דברי עם רופא ולא עם טכנאית

הטכנאית מעריכה שהציסטה שחלתית?! באיזה רשות היא מלחיצה אוצך ומבצעת דיאגנוזה?! גם לעובר שלי גילה הרופא ציסטה על העורף ולדבריו ממצא זה חסר חשיבות בעליל שכן עד הלידה רוב הציסטות נעלמות. אני מציעה לך להתעלם מחוות הדעת של הטכנאיות ופשוט לראות רופא. שולחת לך המון
 

dorlim

New member
קודם כל ../images/Emo24.gif

איזה טכנאית זוועתית
אני מתארת לעצמי שהיא לא רצתה להגיד דברים בלי להיות בטוחה אבל התוצאה של זה היתה מלחיצה... לגבי הציסטה וממה שאני יודעת - יש הרבה נשים שיש להן ציסטות בשחלות וברחם (אם אני לא טועה זה נקרא מיומה או רחם שרירני) והנשים האלה חיות עם זה מצוין ואפילו מביאות ילדים בלי בעיה. לעיתים, כשהציסטות ממש גדולות צריך להוציא אותן (לא יודעת למה...) מה זה אומר לגבי העוברית - sorry אבל אני ממש לא יודעת
מחזיקה אצבעות שזה יתגלה כמהומה רבה על לא מאומה
ובנתים יופי על התוצאות של הסכרת
 

עדי 4

New member
ציסטה זה שרירן?

בסקירת מערכות הרופא אבחן אצלי שני שרירנים די גדולים וביקש שלאחר הלידה אעשה מעקב.
 

ילדונט

New member
שרירן זה מיומה, אם אני לא טועה

ציסטה מלאה בנוזלים, ושרירן זה רקמה, עד כמה שזכור לי.
 

ornaok

New member
ציסטה שחלתית

הנה ההגדרה שמצאתי לציסטה שחלתית: ציסטה שחלתית שק מלא נוזל, שעשוי להתפתח בשחלה. למרות שרוב הציסטות בשחלה אינן ממאירות, הן עלולות להגיע לגודל כזה שיגרום לנפיחות של הבטן וללחץ על איברים סמוכים. הציסטה עלולה להסתובב סביב בסיסה, ולנתק את אספקת הדם אליה ולגרום כאב בטן חזק והקאה. במקרים כאלה דרושה כריתה מיידית של הציסטה. ציסטה שנעשית ממאירה יכולה לא להתגלות עד לשלב מאוחר. מכאן החשיבות של סריקה באמצעות אולטרסאונד לגילוי מוקדם של ציסטות וגידולים. איך יודעים אם זה ממאיר או שפיר? אם הגידול כל כך גדול - סביר להניח שכואב לה, לא? שזה מפריע לה? אוףףף
 
זו ההגדרה של ציסטה,

בעובר אין כמעט סיכוי שזה משהו שונה מנוזלים,צריך גודל יותר גדול כדי שיציק לה (אני חושבת) בכל מקרה זה לא מיומה ולא שרירן,ואלה הם ברחם,לנשים בוגרות.
 

marcyg

New member
אוי אורנה, כמה מפחיד איך שהתיחסו

אליך! ועוד להשאר אותך בסופו של דבר אם כל כך הרבה שאלות!! אני מציעה שמחר תדברי עם רופא ילדים: רצוי ראש מחלקת ילודים בבית החולים שבו את מתכוונת ללדת. תשאלי את כל השאלות! בהצלחה.
 

galiaS

New member
אני לא מומחית

אבל נראה לי שכמו שכבר אמרו לך - אם הציסטה הזאת היתה מסכנת את העובר שלך היו מילדים אותך מיד. העוברית שלך כבר ילדה די גדולה ואין שום בעיה שהיא כבר תיוולד. לכן אני מסכימה שכדאי להתיעץ עם הרופא אבל את לא צריכה להיות מודאגת (למרות שאני יודעת שזה נורא קשה). ובלי שום קשר (או קצת מאד קשר) - יש לי 2 חברות שבמהלך ההריון שלהן אמרו להן שיש לעובר ציסטות (לא ברחם אבל במקומות לא פחות נעימים כמו עמוד השדרה)והציסטות האלו נעלמו כלא היו. לי פרופ' מייזנר הודיע שלילדה יש זנב (!!!!!) ואני שמחה לדווח שאין לה (למען ההגינות זה היה בסקירה המוקדמת והוא אמר שזה כנראה יעבור עד הלידה). אני מקווה שאחרי שתדברי עם רופא תהי יותר רגועה. הטכנאיות האלו באמת חסרות רגישות.
 

גאיה10

New member
אורנה, מחזיקה ../images/Emo45.gif

ומקווה שבבדיקה אצל הרופא יתברר שמדובר במשהו לא רציני. טוב שגילו את זה עכשיו, כך שאם זה באמת ציסטה יוכלו לטפל בתינוקת והיא לא תסבול מכאבים לאחר הלידה. תשמרי על אופטימיות ותעדכני.
 
לי היו 5 ציסטות שחלתיות בשתי שחלות

את ההסבר לגבי ציסטות שחלתיות קיבלת קודם.בדרך כלל,אם הציסטה לא ענקית כמו שהייתה אצלי (10 ס"מ!!!) עושים לפרסקופיה שזה החדרת מחט ושאיבת הנוזל אצלי בגלל הגודל עברתי ניתוח ממש.יש כל מיני סוגי ציסטות שחלתיות. לי היו ציסטות דרמואידיות והוסבר לי שהן מולדות ושאם היו עולים עליהן בזמן (כמו במקרה שלך) אפשר היה להסתפק בלפרסקופיה שזה הליך פשוט ולא בניתוח.אבל עלו על זה רק כשהייתי כבר בת 18...בינתיים עד הלידה אני מניחה שאי אפשר לדעת את סוג הציסטה.הקטע שהעתקת נשמע כתיאור קליני יבש שלא אמור להפחיד אותך כי אין לך פרטים מדוייקים לגבי המקרה שלך. שוב,אני הסתובבתי שנים!!! עם ציסטה גדולה בהרבה ולא קרה לי כלום פרט ללחצים ממש לא משמעותיים (ורק לקראת הסוף! כך גיליתי בעצם) ופרט לשיבושים בקבלת מחזור.אני בהחלט חושבת שיש מקום להוריד הילוך ולנסות להרגע עד יום רביעי שאז תיפגשי עם רופא או אפילו לבקש להקדים את התור. אני מבינה את הלחץ אבל רוצה להרגיע מניסיוני- השד אינו נורא כל כך!!! ציסטה ניתנת לטיפול ולשאיבה וברוב מוחץ של המקרים היא אכן שפירה וההליך לסילוקה הוא פשוט. אל תדאגי כל כך!
 

Salsa S

New member
זה באמת מרגיע! ../images/Emo24.gif

אורנה, כבר אמרו כאן הרבה דברים הגיוניים... ודי מרגיעים! שולחת לך המון
ים, ומודאגת יחד איתך! מחכה לעדכון ממך.
 

ונילה 100

New member
קודם כל אני שולחת לך המון../images/Emo24.gif|חי

וחיזוקים. אני יודעת שמאוד קל למי שלא עוברת את אש התופת הזאת להגיד לך לנסות קודם להרגע, ולמרות שזה לא פשוט גם אני מציעה לך לא להלחץ ולא להתחיל לדמיין בראש תרחישים זוועתיים. כמו שייעצה לך מרסי תגשי מחר לרופא בכדי לקבל הסברים מדוייקים. וכמו שליטל אמרה סביר מאוד להניח שהמצב הוא בר תיקון ולכן השד לא נורא כל כך. מחר תהיי יותר חכמה.
 

Gill Gallad

New member
../images/Emo4.gif נשמע מפחיד מאוד ../images/Emo39.gif

ואני מבינה את החשש שלך! מתסכל מאוד לא לקבל תשובות ענייניות מהסגל המקצועי ולהשאר תלויה באויר עם שאלות כבדות כאלה. אבל הבנתי שאין סכנה בתופעה והיא עשויה להעלם מעצמה. אני מקוה מאוד שכך יהיה
מחזיקה אצבעות שהכל יתברר כמשהו קליל ופתיר
 
למעלה