עדי הלל .vs יעל אורון

bengoavs

New member
עדי הלל .vs יעל אורון

שלום לכולם, קודם כל מצטער על הכותרת המטופשת. אני אובד עצות לגבי תרגיל כתיבת תסריט באוני' ת"א. מי שמכיר את צמד הגברות, כנראה יסכים עם הדעה הרווחת ששתיהן אחלה. הדעה הרווחת לא כ"כ עוזרת לי להחליט במי לבחור. התרגיל מאוד חשוב לי, כדי להתקבל למגמה, שבשבילה נרשמתי ללימודים. אשמח לכל עצה שהיא. אשמח פי כמה לטיפים פרקטים, למשל: * מי בכלל קובע? * על סמך מה? (תסריט, ציונים, המלצת מתרגל - אוקי. מה מקבל יותר משקל? מה יגרום למתרגל להלל? איזה תסריט לא יתקבל?) * ספרים מומלצים? תודה :)
 
דברים מאוד השתנו מאז שאני הייתי שם

בתקופתי זה היה קובי ניב - ראש המגמה, אז אני משערת במקומו זה אסף ציפור היום. איתן גרין שאחראי לתסריטאות תואר שני, אם הוא אכן עדיין בתפקיד, ואסתי נמדר מי שלימדה את כתיבת תסריט בזמני. שלב ראשון אתה מגיש תסריט, אני לא בטוחה מי קורא אותו, יש מצב שאותם אנשים מלמעלה. אחר כך אתה מוזמן לראיון ואז אומרים לך אם התקבלת או לא. קשה לי להאמין שקבלה למגמה תהיה קשורה איכשהו לאצל מי למדת. בסופו של דבר יש תכנית לקורס הזה ששתיהן צריכות לעקוב אחריה וללמד אתכם איזשהו בסיס שממנו אתם אמורים לכתוב תסריט קצר. אני לא מכירה את שתיהן אז אני לא יכולה להגיד מי עדיפה. הייתי הולכת על פי שעות ומי יותר נח. אבל זאת אני. זה אכן על סמך התסריט אבל גם על סמך המלצת המתרגלת. מה שחשוב זה שתכתוב תסריט ברצינות. לא הכוונה לדרמה סוחטת דמעות אלא לתסריט מכובד, בפורמט נכון, בכללים נכונים, עם התחלה אמצע סוף וכו'. כל מה שילמדו אותך. לגבי ספרים. תסריטאות של קובי ניב, סיפור של רוברט מקי, screenplay של סיד פילדס. יש עוד מלא, אני ממליצה ללכת לספריית האוניברסיטה ופשוט להתחיל לקחת ספר ספר. זה מה שאני עשיתי בזמנו.
 

bengoavs

New member
תודה קלמנטין

מבחינת השעות יעל עדיפה לי בהרבה. על עדי המליצו לי בחום והוסיפו: "יש לה השפעה על הועדה". אני מקווה שיש פה בוגרים טריים
 

millhaven

New member
../images/Emo207.gif "קולנוע:תפיסות חדשות"

הקורס "קולנוע:תפיסות חדשות" של פבלו אוטין באוניברסיטת תל אביב. אני מחפש פידבק על הקורס או על המרצה, האם מומלץ או לא ולמה. תודה :) *אני לא מהחוג. יש לי עניין בפילוסופיה דלזיאנית. אין לי עניין להתמודד עם מרצה בעייתי/משעמם/כזה שהורס את החומר.
 
מעולם לא למדתי קורס מסודר אצל פבלו

אבל הוא אחד האנשים האחרונים שהייתי חושבת שיהרסו את החומר.
 
לקחתי את הקורס

עקרונית, הוא דורש ידע מוקדם בתיאוריה קולנועית. הפילוסופיה הדלזיאנית משתמשת ככלי בקרוס, אך אינה הנושא המרכזי שלו והיא נידונה כבסיס למחשבה חדשה על סרטים (ושנה שעברה הוא לא עסק בספרים שדלז הקדיש לקולנוע). בכל אופן, הקורס מומלץ בעיקר אם אתה רוצה דרך חדשה לחשוב על קולנוע, פחות עם אתה רוצה דרך חדשה לחשוב על דלז. המרצה נפלא.
 
למעלה