עברתי לטבעונות ושאלה קטנה

sebastian85

New member
עברתי לטבעונות ושאלה קטנה

אני צמחוני כבר הרבה שנים. כלומר לא אכלתי חיות (בשר,דגים וכו..) ועכשיו החלטתי להתחיל לאכול רק פירות ירקות אגוזים שקדים וגרעינים וסויה.... חשבתי על ארוחת בוקר של מלא ענבים. וארוחת ערב של סלט גדול של ירקות עם אגוזים וסויה. ובמשך היום פירות מתי שבא.... מה אתם אומרים? בנוסף יש לי עוד קצת שאלות: 1. בחלבון של הסויה יש מספיק חומצות אמיניות חשובות? 2. ויטמין B12 מה אני עושה? לקחת תוספים? 3. בהתחלה יכול להיות שתיהיה לי עצירות כי הגוף שלי לא יהיה רגיל לתזונה ?
 

katam

New member
בבקשה../images/Emo140.gif

אורז מלא, אטריות או פסטה מקמח מלא, גריסים, כוסמת ובורגול . בהצלחה אורלי
 

nowhere woman

New member
ומה עם קטניות?

שעועית לבנה, חומוס, אפונה, עדשים וכ'.. ומאכלים עשירים בברזל? כמו ירקות ירוקים.. ממליצה לך להציץ בשאלות הנפוצות ובמאמרים
 

אלי ו.

New member
למה?

למה לצמצם את התזונה שלך? ככל שהתזונה יותר מצומצמת כך יקשה עליך יותר לקבל את כל מה שהגוף זקוק לו. לפני שתעשה את ההגבלות האלה חובה להתייעץ עם תזונאי/נטרופט!
 

sebastian85

New member
בגלל שקראתי בספר ש....

ככל שאנחנו אוכלים יותר את מה שאכלו אבותינו בעידן הפרה היסטורי שזה בעצם פרות ירקות ואגוזים\גרעינים שונים למיניהם כך שהתזונה שלנו תיהיה יותר טבעית ובריאה לנו... והאדם הקדמון לא אכל קטניות ודגנים.... השאלה אם קטניות ודגנים טובים לעיכול ולבריאות שלנו... כנ"ל על ביצים וסויה (טבעול) הבנתי שחלב לא טוב כי יש בו לקטוז וכל זה....
 

E l y s s a

New member
עברו מאז כמה וכמה שנים...

אולי זה מה שאכל האדם הפרהיסטורי, אבל זה לא אומר שזה מה שטוב לנו עכשיו. יכול להיות שאפשר לחיות ככה ולהיות בריאים, אבל זה נשמע לי משהו מאוד קשה ושלא הייתי מנסה אותו על עצמי שלא לצורך. אם אתה מכיר מישהו שחי ככה ויכול לתת לך הדרכה צמודה (עד כדי בייביסיטינג) - אולי. בכל נסיבות אחרות, אולי כדאי שתנסה קודם טבעונות "רגילה", ואז תראה אם אתה מצליח למצוא תחליף מספיק לדגנים ולקטניות.
 

sebastian85

New member
אוקי תודה! עכשיו בקשר לביצים

מעבר לסיבה האידיאולוגית שלא לאכול אותם יש סיבה בראותית? לא לאכול למשל ביצים אורגניות?
 

Oracle of doom

New member
כולסטרול

בכל מוצר מן החי יש כולסטרול כולסטרול הוא חומר שבכמויות הוא נצבר במערכת התובלה(הדם) של הגוף של וסותם אותם כתוצאה מזה אפשר לסבול בגילאים מבוגרים בשבץ מוחי, התקפי לב וטרשת...
 

Oracle of doom

New member
השאלה אם הוא מכיל כולסטרול

אני לא בטוח, אבל אני חושב שהחלבון(החלק הלבן) הוא החלק בלי הכולסטרול אבל לא לתפוס אותי במילה
 

Oracle of doom

New member
אתה באמת רוצה לחיות כמו האדם הקדמון

האדם הקדמון חי בערך 20-30 שנה, גר במערות ומעולם לא שמע בחייו על טופוטבע(
) זה מה שאתה רוצה?... אין טעם לנסות "לחזור למקורות" מכיוון שזה פשוט לא ראלי בחיים המודרנים.
 
לא בריא! לא בריא!

התזונה שהחלטת עליה מאוד מגבילה ולא נותנת לך את כל אבות המזון הנחוצים. טבעונות זו המנעות מבשר, דגים, חלב, ביצים, ג'לטין, ולפעמים דבש. בתזונה שלך אין דגנים או קטניות, לדוגמא, שיוצרים חלבון...
 

sebastian85

New member
אממ השאלה היא

אם דגנים וקטניות טובים לנו? וביצים ? יש בעיות בעיכול איתם? חלב... הוא לא טוב לעיכול כל כך זה אני יודע
 

לימור75

New member
פחממות וקטניות חיוניים לנו

לא רק טובים, אלא חיוניים. והאדם הקדמון כן אכל דגנים (חיטה ושעורה) וקטניות (אפונה, תורמוס). בקשר לביצים - אין בעיות עיכול, לפחות לא כשהביצה מבושלת. (גם בדיאטות החמורות מבחינת עיכול, מתירים ביצה רכה)
 
הי, יש לי תשובה

מכרה שלי פיתחה מלא בעיות בריאות והרופא האלטרנטיבי שלה עשה לה תפריט צמחוני, כמעט טבעוני אסור לה בשר, אסור לה מוצרי חלב והתפריט: ________ בוקר : פירות צהריים: ירקות מבושלים אחה"צ יוגורט (לא נראה לי שזה הכרחי) ערב: חלבונים - חומוס, או סויה, או ביצה אורגנית לדעתי, ברגע שלא אמר שהיא חייבת את הביצה או את היוגורט זה אומר שאין כאן חובה לחלבונים מהחי הוא נתן לה זאת ל 12 שבועות
 
למעלה