עבריין ג'יפים שנתפס על חם

itaynegev

New member
עבריין ג'יפים שנתפס על חם

ביום שבת, ה 27.11.2004, בשעה 17:30, הלכנו מכיוון גבי חבר לראש מעלה צרויה. למי שאינו מכיר, השביל מתחיל כשביל ג'יפים, ואז נפסק כחצי ק"מ לפני ראש המעלה והופך לשביל רגלי עם סמ"ש ירוק. בעוד אנו הולכים בשביל צפונה (עדיין בחלק בו יש דרך ג'יפים) , עקפו אותנו שני רכבים, אחד מהם GMC. כשהגענו לסוף דרך הג'יפים, גילינו שם רק ג'יפ אחד. הג'יפ השני היה בראש המעלה אחרי שעבר לאורך השביל הרגלי ובואדי הקטן והשאיר קוליסים עמוקים לאורך כל הדרך הדבר היה חמור במיוחד מכיוון שהאדמה היתה רכה מאוד לאחר הגשם שירד באותו יום ובלילה שעבר ועקב כך נחרצו קוליסים עמוקים בשביל. בחלק מהמקומות, לאותו הג'יפ לא היה נוח ליסוע על השביל הרגלי, והוא ירד לואדי שמתחתיו, חורץ קוליסים ברדתו ובעלייתו בחזרה. כדי להוסיף חטא על פשע. בעל הג'יפ גילה שבמעלה צרויה ( למרבה הפלא ) אי אפשר לרדת עם ג'יפ. והוא חזר באותה דרך, מעמיק את הקוליסים שהוא יצר. צילמנו את הרכב, עכשיו נשאלת השאלה מה אפשר לעשות בנידון. מישהו יכול לעזור?
 

המטיייל

New member
תתקשר לאביעם הפקח...

בגלל שאי אפשר לפרסם מספר טלפון, כנס למאגר המידע באתרי, לך לשמורות טבע ותיאום ויש שם רשימה של כל הפקחים. הוא ישמח לקבל התמונות ונראה משם...
 

1L

New member
פסימי...

אין ספק שזה אחד הדברים היותר מרגיזים שנתקלים בהם בעת טיולים רגליים ואני מסכים שצריך להלחם בכך בכל דרך שהיא. מעניין אותי לדעת אם דיברתם עם אותו נהג כדי להעמיד אותו על עבירתו (לפעמים זה עובד). על כל פנים, אני מוכרח לציין שבמקרים מהסוג הזה אני מאוד פסימי לגבי טיפול רטרואקטיבי בהם. במיוחד לאור אוזלת היד שהתגלתה בעקבות צילומי הרכבים על חוף הים שצילם עמית בעבר. ככלל, צילומים הם מאוד בעיתיים כדי להוכיח עבירה כזו או אחרת. במקרה הזה, על אחת כמה וכמה היות ומוכרחים שיופיעו בצילום כל הפרטים המרשיעים. כאן יש תמונות של ג'יפ בחושך בנוף מדברי שיהיה קשה מאוד לזהות אותו ישירות ובאופן וודאי עם המסלול של מעלה צרויה. מה גם שלא מופיע סימון השביל (זה עוד מילא כי ניתן לטעון שהוא פשוט ירד מהשביל) וצריך גם להוכיח שהרכב צולם במקום בו הופך השביל מ4*4 לרגלי... בקיצור, בעיה. אני יותר מאשמח להתבדות ולהיות מוכח על טעותי. שיהיה בהצלחה!
 

meir e

New member
אין קשר לרכבים על החוף

החוק שמיחס לרכבים על החוף מאוד פרובלמטי לעקיפה ע"י תמונות, למיטב הבנתי רק פקח שעבר הכשרה ספציפית לעקיפת החוק וראה את רכב נוסע בתחום האסור יכול לפעול. אין לי מושג מה יכולת העקיפה של פקחי הרשות במקרה של דיווח על רכב שנסע בשמורה שלא בשביל שמסומן לנסיעת רכבים.
 

Rebeccan

New member
הפקח רצוי שיאכוף ולא יעקוף

רגע של עברית: אכיפה = הטלת מרות החוק על העבריין עקיפה = מעבר (כלי רכב) והתקדמות לצד (כלי רכב) אחר, מתוך כוונה להתקדם בתור... והשימוש: הפקחים יודעים ועוד איך לעקוף, לגבי האכיפה, כמה כוח כבר יש להם? פרינצסה
בגן הפרחים
 

meir e

New member
ותודה למורה נחמה

על רגע של עיברית, מתנצל על טעויות הכתיב והכתב - דיסלקציה קשה...
 

Rebeccan

New member
../images/Emo140.gif אתה בחברה טובה

ולי אין כוונה ללמד, רק להזיז את נושא האכיפה, שלדעתי לא מטופל. וזה הנושא של השירשור, לא
? פרינצסה
בגן הפרחים
 

רוזוב

New member
להתלונן אצל כל גורם אפשרי

אני מניח שבאמת הפקח האיזורי יהיה כתובת ראשונה, והוא גם יידע לייעץ מה לעשות. טוב עשיתם שצילמתם את הרכב יכול להיות שזה יעזור .
 
מוקד פניות הציבור ברט"ג

[email protected] פנייתי בעניין האשפה בהר תבור (לפני כעשרה ימים) הועברה דרך המוקד לטיפול מנהל המרחב הרלוונטי, ואני מקווה שזה יסייע במשהו. קח בחשבון שזמן התגובה ע"פ ניסיוני, איטי יחסית לאינטרנט (תשובה לאי-מייל אחרי עשרה ימים).
 
ככה בדיוק הם הורסים את שמורת

הדישון כל חורף כבר כתבתי לרטג אבל זה לא מעניין אותם אפילו העלתי שנה שעברה צילום של שקדיה שהג'יפאים גרמו לנפילתה עצוב
 

meir e

New member
רויטל תביאי תמונות של כאלו שהורסים

מעניין עם הרשות יעשו עם זה משהוא יום שישי זיהיתי קבוצת "ג'יפאים" שבאו לקרוע את השטח ולא לטייל בו, כל ניסיונותי ליצור קשר עם הפקח האזורי עלו בתוהו, לא היה לי מה לצלם מכיוון שפגשתי אותם על השביל אבל מהשאלות שלהם ומההתנהגות על השביל המטרה היתה די ברורה....
 
עוד חודש יהיו כבר מים בדישון ואצלם

שנה שעברה הם השפריצו בוץ ומיל על המטילים רגלית ועל רוכבי האופנים ומשפחה אחת לקחה אותי טרמפ בג'יפ שלהם כי הם אמרו שרוצים לבקש סליחה בשם הג'יפ שלפניהם ובאותו ג'יפ שלקחו אותי טרמפ ישב מקדימה הבעל ומאחורה האישה והילדים ואמרתי להם על אטרקציות באזור והאמא אמרה שכל מה שהם רוצים זה לנסוע הביתה לא עניין אותם הטבע באזור ולא כלום רק ההשתולליות עם הג'יפ לא היה להם ביד שום מגדיר צמחים או מגדיר ציפורים הרי זה ברור !
 
למעלה