עבירת תנועה - דחוף מאד בבקשה

1Unicorn1

New member
עבירת תנועה - דחוף מאד בבקשה

להלן מקרה שאירע לפני כשעה: רציתי לצאת מהרחוב בו אני גרה, אך משאית החליטה לעמוד באמצע נתיב התנועה, לחסום את כל הנתיב הימני ואת שדה הראייה גם כן. ניסיתי למצוא דרך לראות איכשהו מה קורה בכביש, לאחר שעמדתי מספר דקות וראיתי שאין תנועת מכוניות החלטתי לצאת אל הכביש (במכוניתי) ובדיוק באוטו הרגע עברה מכונית מיצובישי שכמעט נכנסה בי אך הספיקה לבלום (ומעוצמת הבלימה שלה נראה שמזמן עברה את ה50 קמ"ש...). ברכתי את אלוהים שלא קרה כלום והמשכתי בנסיעתי, לידי מצד שמאל נסע קטנוע וחשבתי שהוא מנסה לעקוף והוא התחיל לסמן לי, פתחתי את החלון והוא התחיל לצרוח עליי לעצור בצד ולא שמתי לב שזה קטנוע משטרה. השוטר הצעיר התחיל לצרוח עליי, צרח עליי שלא שמעתי שצפר לי (בעקבות כימוטרפיה בעברי נפגעה שמיעתי בצד שמאל) , התחיל לצרוח עליי על כל המקרה שהיה, רשם משהו על חתיכת נייר ואמר שהדו"ח יגיע אליי כבר בדואר. הוא לא הסכים לומר לי על מה הדו"ח (מה העבירה שביצעתי) ומה הסכום עליו הוא קונס אותי - כששאלתי אותו את השאלות הללו הוא התעלם סובב את גבו ונסע. מה עושים במקרה כזה? תודה מראש לעונים.
 

be_roo

New member
אין הרבה תשובות, אבל יש הרגעה

בכלל לא בטוח שתקבלי דו"ח, זה שהוא התעצבן וצעק לא אומר שיהיה לו כח ללכת ולהמיר את מה שהוא שרבט בפתק לדו"ח, וגם אם הוא יעשה זאת, יתכן והוא יספיק לשכוח פרטים חשובים ותוכלי לערער על הדו"ח אם וכאשר בכלל יגיע. לכן ההמלצה העיקרית שלי היא לשבת כעת ולכתוב את פרטי הארוע כפי שאת זוכרת, רחוב, מס' הבית, מספר נתיבים, פרטים על המשאית החוסמת, תאריך ושעה מדוייקת, כיווני נסיעה, היכן עצר בדיוק עצר אותך השוטר והמרחק ממקום הארוע, מה בדיוק אמר לך וכיצד התנהג. גם אם יגיע דו"ח אי אפשר לדעת על איזה סעיף, לעיתים קרובות פעולה אחת של נהג יכולה ליפול תחת מספר סעיפים אישום והשוטר "בוחר" מה לדעתו הכי מתאים. אני בספק גדול שהוא יחליט גם לתקוף את עניין אי הציות בכך שלא עצרת לסימניו, שכן זיהוי קטנוע משטרתי הוא בעייתי וגם אם כן, סביר שתוכלי לצאת מהענין. בקיצור, יש הרבה "אם" בסיפור הזה, אז צריך בעיקר להרגע.
 

1Unicorn1

New member
השאלה היא גם אם מותר לו בכלל

לשלוח לי דו"ח על זה בדואר? עד כמה שידוע לי רק על מצלמה מותר לשלוח דו"ח הבייתה ..
 

MRuthie

New member
היות ולא חתמת על הנייר בו כתב

השוטר את פרטייך, נראה כי בנסיבות כאלה יש למשטרה בעיה עם דו"ח כזה, אך אני מצטרפת לקודמיי שאמרו שיש להמתין ולראות אם הדו"ח הזה אכן יגיע אלייך הביתה הכותבת היא סטודנטית למשפטים, על כן יש להתייחס לדבריה בהתאם
 

ruthie4

New member
לפני שנתתי תשובתי זו

התייעצתי עם עו"ד שמתעסק בין היתר, בדיני תעבורה.
 
והיה לו הסבר לחשיבות חתימה?

שאם החתימה קריטית הרי רובם המכריע של הדוחות אינם תקפים
 
א. חתימה לא חשובה. ב. האם עולה על

דעתכם שאם שוטר לא מספיק לעצור רכב שעשה עבירה או ששוטר רואה מחלון ביתו רכב שעושה עבירה חמורה או ששוטר רואה רכב שפוגע בהולך רגל והשוטר מחליט לטפל בהולך הרגל ולפנותו מהמקום ולא להתעסק באותו רגע ברישום דוחות (רק מספר דוגמאות) יגידו שלא ניתן לאחר מכן לתת דו"ח מפני שהדו"ח לא ניתן במקום או משום שהנהג לא חתם עליו? אגב, לנהג אין חובה לחתום על דו"ח.
 

אלבה

New member
אז הוא אמר

כל מה שהחתימה יכולה לעשות הוא להוכיח שאכן היה מפגש בין השוטר לנהג. החתימה לא מהווה הודאה באשמה, והעדר חתימה לא אומר שהנהג לא אשם.
 

MRuthie

New member
מה זה: "אז אמר"?

מעו"ד שמתעסק בדיני התעבורה אני מצפה שיידע יותר מאשר האדם מן היישוב ו/או משפטנים אחרים שאינם מתעסקים על בסיס יומיומי בתחום. זו הסיבה שפניתי אליו. אנסה לדלות מאותו עו"ד את חשיבותה של החתימה. באם יענה לי, אעדכן אתכם.
 
אבחנה בין מצבים - להדיוטות בלבד

כאשר שוטר "נותן דו"ח" לאדם במעמד ביצוע העבירה, האיש נדרש לחתום על קבלת הדו"ח. לא חתם, יציין השוטר "סרב לחתום" והדבר יחשב כאילו חתם. כאשר שוטר רושם פרטי נהג עברין, כדי לרשום לו דו"ח במועד מאוחר יותר, אין שום צורך בחתימת הנהג. הדו"ח ישלח לנהג בדאר רשום עם אישור מסירה והנהג יחתום על קבלתו בדאר.
 

MRuthie

New member
אם כך, אז תשובתו של העו"ד

לגבי חשיבותה של החתימה באמת מעוררת תהיות.. כפי שציינתי למעלה, אנסה לברר למה התכוון המשורר.
 

אלבה

New member
וכל מה שעו"ד אומר זה תורה מסיני?

יש עורכי דין שיודעים יותר ויש שיודעים פחות. ואולי יש לו אינטרס לייצג אותך במשפט אם וכאשר, אז הוא המציא איזה פגם בדו"ח.
 

1Unicorn1

New member
תודה רבה על התשובות, אבל העניין

הוא שאני היחידה שהייתי בסדר והשוטר במקום לעצור את השניים האחרים נטפל דווקא אליי! המשאית חנתה במקום שמסומן ככזה שאסור לחנות בו - ביצעה עבירה. המיצובישי נסעה בדרך עירונית במהירות של מעל 50 קמ"ש - ביצעה עבירה. אני הייתי ביציאה מהרחוב, שזה מעין מזלג שבו לא ניתן לנסוע לאחור לאחר שמגיעים אליו, כך שלא הייתה לי שום ברירה מלבד לנסוע קדימה ולצאת מהרחוב. אני הייתי היחידה שפעלה כשורה, ודווקא אותי הוא עצר במקום לקנוס את השניים האחרים !!!!
 

be_roo

New member
קיטורים

נהג המשאית אכן לא בסדר, זה לא נותן לך היתר לגזול את זכות הקדימה של הרכב ממול, ואין לך שום דרך לדעת ולקבוע באיזו מהירות הוא נסע. את נכנסת לנתיב שלו וסכנת את שניכם בתאונה חזיתית. אמרי תודה שזה נמנע ממך ותקווי שהשוטר ישכח מהדו"ח.
 
למעלה