עבודות הפיתוח בנחל אלכסנדר נמשכות

Forum User

New member
עבודות הפיתוח בנחל אלכסנדר נמשכות

הקדמה: לקחתי היום בוקר חופש והצטרפתי ל"סיור להכרת הסביבה הקרובה" עם הכיתה של בני (ג'). הסיור נערך במסגרת תוכנית פל"ה = פעילות להכרת הסביבה המופעלת בביה"ס. זו החלופה של היום למה שפעם קראו שיעור טבע או מולדת. כמובן שזהו שיעור שמתוקצב מכספי העשרה הנגבים מההורים. אין בתוכנית הלימודים של משרד החינוך כל זכר לפעילויות כאלו. התוכנית כוללת שיעור בשבוע ו-3 סיורים קצרים של כשעתיים ל"סביבה הקרובה". בכיתה א' זו היתה שלולית דורה והאירוסים של נתניה, בכיתה ב' - שמורת ביתן אהרון ובית הראשונים, בכיתה ג' - נחל אלכסנדר, בכיתה ד' - חוף הים. בנוסף מתקיים באיזור ט"ו בשבט "יום ירוק", הפנינג של כל בית הספר שנערך בד"כ בפארק השרון. הסיור שאליו הצטרפתי היום היה לגשר הצבים ולמצפה הצב הרך. לחרדתי, כשהגעתי לביה"ס ראיתי את המורה לפל"ה אוחזת שקית ובה לחם. להפתעתי, כשהגענו ליעד, היא הופתעה מאוד לראות את הפיתוח הגדול סביב הנחל. ולצערי הרב גיליתי שגם כשקונים חינוך בכסף מקבלים עמימות ובלבול, לפחות בכל הנוגע לשמירת טבע ולגבול הדק שבינה לבין פיתוח-טיפוח. בתמונה: השלט המוצב בכניסה למסלול האספלט המחבר את "גשר הצבים" ואת הקטע "לדוגמא" ליד מעברות. לצד השלט קופסא לדפדפות מידע (ריקה) בצל חרוב נטוע. בין שביל האספלט לנחל - דשא, ספסלי פיקניק ועצי תות חרוב ותאנה נטועים.
 

Forum User

New member
באותיות קטנות מצד ימין למטה כתוב

שאסור להאכיל את הצבים...
 

Forum User

New member
מהעבר השני, הדחפורים עובדים במרץ

אל מגדל התצפית יוצקים שביל בטון... מעניין כמה דשא ישתלו שם בין משטחי העץ.
 

Forum User

New member
לכיוון מערב נכבשה דרך כורכר רחבה

איפה שפעם היה שביל צנוע. 1800 מ' לחורבת סמארה. לא ברור איפה מתחילה שמורת הטבע, או שמא רק הגן הלאומי.
 

Forum User

New member
כל הדרכים מובילות ל... גן ארועים

עמישראל רוצה לחגוג בטבע. אך טבעי הוא שמצפה הצב הרך הוא היום אתר (שלא לומר לוקיישן) מועדף ל...חופה.
 

Forum User

New member
ממצפה הצב הרך הותיק רואים שיש חיים

בנחל. בשלב זה חילקה המורה לילדים לחם, לא לפני שציינה את הסתייגותי מכך שמאכילים חיות בר. היא תרצה זאת בכך שהאדם שזיהם את הנחל הוא זה שהאכיל את הצבים בפגרי תרנגולות והודים וגרם לכך שהאוכלוסיה התחזקה, "ולכן זה אולי לא נורא" להאכיל אותם ובעיקר את השפמנונים (מה הקשר שלהם לעניין?) בלחם. מזל שהיא הדגישה את ההבדל בין לחם אחיד (בלי השקית...) לבין חטיפים ושאר טינופת שמטיילים נוהגים להשליך לנחל. אין ספק שהלחם משך את המוני השפמנונים ואפילו שני צבים. (בתמונה: צב למטה ושפמנון למעלה)
 

סאקרה

New member
משתמשת..../images/Emo23.gifי,../images/Emo23.gifי..גם לך גם לה..

עבורך זו בוודאי חוויה מתסכלת לשמוע איך "מעשירים" את ילדך בדוגמה אישית למופת. בשבילה זו היתה ללא ספק חוויה מביכה,להדריך עם מטריה
מצלה שכמוך.. לא מבינה- למה לא נגשת להנהלת בית הספר והצעת את עצמך לתפקיד. אם את יוצאת כהורה מלווה, אז למה לא לעשות את כל העבודה? אפשרות נוספת- לשבת עם המדריכה לפני הטיול ולהכין חומר משותף. מהכרותי כמה בתי ספר,אלה שבהם היתה מעורבות הורית פעילה (גונן בי-ם למשל) נתנו את התמורה הטובה ביותר לילדים.
 

Forum User

New member
תודה, אבל דווקא לא...

לא מתסכל בשבילי, ולא מביך בשבילה... וגם לא לעשות את כל העבודה. למה? אנסה להסביר: אני מאלו שמאמינים שחינוך מתחיל ונגמר בגבולות ובדוגמא אישית, ושמעורבות ההורים הפעילה בבית הספר צריכה להיעשות מאחורי הקלעים תוך מתן מקסימום כבוד וגיבוי למורים. את מה שהיה לי לומר למורה אמרתי לה בארבע עיניים, הרחק מאוזני תלמידים ואפילו הרחק מן המחנכת, שהצטרפה גם היא לסיור. את מה שאנחנו רוצים שילדינו ידעו אנחנו דואגים ללמדו בעצמנו. מבחינתי, בית הספר הוא המקום שבו פוגשים חברים, לומדים להתנהג בחברת בני הגיל, וצוברים חוויות ("צַלֵּם, עושים פה חיים!") מכיוון שבכ"ז יש שם תכנים, אני משתדלת להימצא (בהתנדבות) בנקודות קבלת החלטות עם יד רגישה על הדופק. תוכנית פל"ה שמופעלת אצלינו בבית הספר (כאמור במימון הורים) זורמת כבר הרבה שנים לשביעות רצון המערכת והקהילה. אצלי ניקר איזשהוא ספק ולכן הצטרפתי לסיור הבוקר, רציתי להתבדות ולצערי לא כך היה. לאט לאט אני מגלה, שהתוכנית הזו עוסקת יותר באיכות הסביבה מאשר בַּטבע ובַשמירה עליו ושהגבולות בין השניים אינם ברורים לא לתלמידים ולא למורים, ודאי שלא להנהלת ביה"ס. אני שוקלת להצטרף לקורס פעילים של הרט"ג מתוך כוונה לשכנע גם את רכזת התוכנית בביה"ס להשתתף בו, כדי שיהיה דגש חזק יותר על נושאי שמירת טבע בפעילות ביה"ס, אולי אפילו פעילות משותפת.
 

סאקרה

New member
בשביל חברים? עושים קייטנה.

אני דווקא חשבתי שבית הספר מיועד לסיעור מוחות,לעידוד הסקרנות להקניית כלים ולקיצור תהליכים. חינוך לערכים (כן,כבר הבהרתי שלדעתי יש דבר כזה) למידה של מגבלות האני בחברה אנושית הכרות עם הסביבה הלא אנושית ,כיבודה ושמירתה הם רק חלק מהמטלות שאני מניחה על כתפיה הצרות של המערכת. בשביל זה צריך תמיכה של הורים. עד שיבינו שאחרי הטיס והטיח הטובים צריכים להיות שם,בחינוך.
 

Forum User

New member
מיועד, את צודקת, בתיאוריה,

אבל במגבלות הזמן (5 שעות ביום טוב) והמקום של ישראל 2005 - זה פשוט לא קורה. זה נכנס, אגב, תחת "למידה של מגבלות האני בחברה האנושית"...
בביה"ס שלנו לא היתה ספריה לולא אנו ההורים הקמנו אותה בשעות הפנאי שלנו, כי משרד החינוך אינו סבור שספריה היא חלק בלתי נפרד מבי"ס יסודי אזורי. גם את הספרנית אנחנו מממנים מתשלומי רשות. תמיכת ההורים מתבטאת בעיקר בתקציבים ובהתנדבות, אלא אם כן מדובר בבי"ס ניסויי או יחודי כזה או אחר. צריך לזכור שבי"ס ממלכתי שאמור להיות "של כו-לם", לא תמיד מסוגל, שלא לדבר על מעוניין, לקבל את גחמותיהם של ההורים, וגם אם כן, מרבית בתי האב באזורנו מעוניינים יותר במתמטיקה, מדעים ושפות מאשר בטבע, ערכים וכל הג'אז הזה.
 
למעלה