Forum User
New member
עבודות הפיתוח בנחל אלכסנדר נמשכות
הקדמה: לקחתי היום בוקר חופש והצטרפתי ל"סיור להכרת הסביבה הקרובה" עם הכיתה של בני (ג'). הסיור נערך במסגרת תוכנית פל"ה = פעילות להכרת הסביבה המופעלת בביה"ס. זו החלופה של היום למה שפעם קראו שיעור טבע או מולדת. כמובן שזהו שיעור שמתוקצב מכספי העשרה הנגבים מההורים. אין בתוכנית הלימודים של משרד החינוך כל זכר לפעילויות כאלו. התוכנית כוללת שיעור בשבוע ו-3 סיורים קצרים של כשעתיים ל"סביבה הקרובה". בכיתה א' זו היתה שלולית דורה והאירוסים של נתניה, בכיתה ב' - שמורת ביתן אהרון ובית הראשונים, בכיתה ג' - נחל אלכסנדר, בכיתה ד' - חוף הים. בנוסף מתקיים באיזור ט"ו בשבט "יום ירוק", הפנינג של כל בית הספר שנערך בד"כ בפארק השרון. הסיור שאליו הצטרפתי היום היה לגשר הצבים ולמצפה הצב הרך. לחרדתי, כשהגעתי לביה"ס ראיתי את המורה לפל"ה אוחזת שקית ובה לחם. להפתעתי, כשהגענו ליעד, היא הופתעה מאוד לראות את הפיתוח הגדול סביב הנחל. ולצערי הרב גיליתי שגם כשקונים חינוך בכסף מקבלים עמימות ובלבול, לפחות בכל הנוגע לשמירת טבע ולגבול הדק שבינה לבין פיתוח-טיפוח. בתמונה: השלט המוצב בכניסה למסלול האספלט המחבר את "גשר הצבים" ואת הקטע "לדוגמא" ליד מעברות. לצד השלט קופסא לדפדפות מידע (ריקה) בצל חרוב נטוע. בין שביל האספלט לנחל - דשא, ספסלי פיקניק ועצי תות חרוב ותאנה נטועים.
הקדמה: לקחתי היום בוקר חופש והצטרפתי ל"סיור להכרת הסביבה הקרובה" עם הכיתה של בני (ג'). הסיור נערך במסגרת תוכנית פל"ה = פעילות להכרת הסביבה המופעלת בביה"ס. זו החלופה של היום למה שפעם קראו שיעור טבע או מולדת. כמובן שזהו שיעור שמתוקצב מכספי העשרה הנגבים מההורים. אין בתוכנית הלימודים של משרד החינוך כל זכר לפעילויות כאלו. התוכנית כוללת שיעור בשבוע ו-3 סיורים קצרים של כשעתיים ל"סביבה הקרובה". בכיתה א' זו היתה שלולית דורה והאירוסים של נתניה, בכיתה ב' - שמורת ביתן אהרון ובית הראשונים, בכיתה ג' - נחל אלכסנדר, בכיתה ד' - חוף הים. בנוסף מתקיים באיזור ט"ו בשבט "יום ירוק", הפנינג של כל בית הספר שנערך בד"כ בפארק השרון. הסיור שאליו הצטרפתי היום היה לגשר הצבים ולמצפה הצב הרך. לחרדתי, כשהגעתי לביה"ס ראיתי את המורה לפל"ה אוחזת שקית ובה לחם. להפתעתי, כשהגענו ליעד, היא הופתעה מאוד לראות את הפיתוח הגדול סביב הנחל. ולצערי הרב גיליתי שגם כשקונים חינוך בכסף מקבלים עמימות ובלבול, לפחות בכל הנוגע לשמירת טבע ולגבול הדק שבינה לבין פיתוח-טיפוח. בתמונה: השלט המוצב בכניסה למסלול האספלט המחבר את "גשר הצבים" ואת הקטע "לדוגמא" ליד מעברות. לצד השלט קופסא לדפדפות מידע (ריקה) בצל חרוב נטוע. בין שביל האספלט לנחל - דשא, ספסלי פיקניק ועצי תות חרוב ותאנה נטועים.