נכון שחלק מהתאריכים המעודכנים לא מציאותיים
למשל, הכפלת לוד-ב"ש לא תסתיים לדעתי ב-2011, ומסילת השרון לא תיבנה ב-2012. אבל חלק נכבד מהתאריכים דווקא ריאליים וחלקם אפילו שמרניים למדי. בעיקר במסילת ת"א - ראשל"צ - יבנה נוצר הרושם, שהיא תיפתח במועד המתוכנן ואפילו בהקדמה מסויימת של חודשים בודדים. ככה שהיום המצב נראה הרבה יותר טוב... ב-2003/4 בזמן שפוזרו ההבטחות, לא היו עוד עבודות בשטח. מלחמת לבנון סיפקה לדעתי רק תירוץ לממשלה המאוסה ההיא (ללא שום צל צלו של ספק, הגרועה ביותר בתולדות המדינה) בשביל לקצץ בתכנית הבלתי-רצויה עליה, אותה ירשה מהקדנציה שלפניה. אחרי שמיצו את התירוץ של הוצאות המלחמה, החליטו לבצע מהלך נוסף - זו היתה ההקפאה המפורסמת של תכנית הפיתוח במהלך 2007-2008. במשך כשנה לא הייתה למעשה שום התקדמות: בוצעו רק עבודות חיוניות בלבד ובהיקף מצומצם. "החכמה" של המהלך הייתה, שהתכנית בכלל לא בוטלה (כי ביטולה היה גורם לנזק תדמיתי נוסף לממשלה), אלא רק
עוכבה עד לסיום הקדנציה. נראה שהרציונל היה: "אנחנו נמצא בינתיים שימוש יותר טוב לכל הכסף הזה, ושהממשלה הבאה תתעסק עם רכבות כרצונה".