עבודות באזור צפון תל אביב ליד מסילת הרכבת

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
תופעת הירידה בהרוגים היא כלל עולמית..
ויש לה סיבות אחרות, ממש לא מופז.. 2007 מול 2001 במדינות אירופה >
אין סתירה בין הדברים.
זה שיש מגמה כזאת (לא במזרח אירופה, אגב) לא אומר שהשר הקודם לא עשה דבר. הוא דווקא כן עשה, לא תמיד בדיוק את מה שצריך, אבל מהיכרות די טובה עם החומר אני יכול לומר לך שהוא ממש לא הזניח את נושא הבטיחות (בניגוד לנושאים אחרים כמו קידום תח"צ מתקדם, שדי הוזנח בסה"כ).
 

down under

New member
תופעת הירידה בהרוגים היא כלל עולמית..
ויש לה סיבות אחרות, ממש לא מופז.. 2007 מול 2001 במדינות אירופה >
ציפרן או צופרן זה קפריסין בגרמנית?
ו-ווריניגטייס קוניגרייך זה הממלכה המאוחדת (קרי בריטניה)?
 

Rubim88

New member
ציפרן או צופרן זה קפריסין בגרמנית?
ו-ווריניגטייס קוניגרייך זה הממלכה המאוחדת (קרי בריטניה)?
 

down under

New member
תודה
אז מי זו ליטא ומי זו לטביה? והאם אסטלאנד זו איסלנד (האי הסקנדינבי)?
או קיי, טוב שיש ויקיפדיה, חסוך, שלא יחסר!
ובכן ליטא בגרמנית זה litauen ולטביה בגרמנית זה lettland. בררר... שפה מגעילה וממש לא קשור לעבר שלה בין שנות ה-20 המאוחרות לאמצע שנות ה-40 של המאה הקודמת. הקשר ההיסטורי רק מחזק את הבחילה שלי משפה זו.
 

Rubim88

New member
איך אפילו חשבתי שזה איסלנד, איך???
אסטלנד זו אסטוניה. תנחומי הכנים לכ-200 מליון דוברי השפה הזוועתית הזו.
הגרף כולל רק חברות באיחוד האירופי
בכל מקרה, כל אחד והשפות הזוועתיות שלו..
 

down under

New member
הגרף כולל רק חברות באיחוד האירופי
בכל מקרה, כל אחד והשפות הזוועתיות שלו..
דרך אגב, מה אתה עושה בגרמניה?
אם אתה חי בגרמניה מדוע אתה גולש כמעט באובססיביות בפורום ישראלי? ואם אתה מתעניין מאוד (ואתה יותר מאשר מתעניין מאוד) בנעשה בארץ מדוע אתה חי בחו"ל (ועוד בגרמניה)?
 

Rubim88

New member
דרך אגב, מה אתה עושה בגרמניה?
אם אתה חי בגרמניה מדוע אתה גולש כמעט באובססיביות בפורום ישראלי? ואם אתה מתעניין מאוד (ואתה יותר מאשר מתעניין מאוד) בנעשה בארץ מדוע אתה חי בחו"ל (ועוד בגרמניה)?
חי
אני לא מבין למה זה אמור לעניין אותך, ואיך אתה קובע דברים שאתה לא יודע.. אבל בכל מקרה אני לא גולש רק לפה, יש גם פורומים\אתרים מקומיים..
 

down under

New member
חי
אני לא מבין למה זה אמור לעניין אותך, ואיך אתה קובע דברים שאתה לא יודע.. אבל בכל מקרה אני לא גולש רק לפה, יש גם פורומים\אתרים מקומיים..
אתה מגיב בכמעט כל שרשור פה בפורום
סימן שמאוד מעניין אותך נושא התח"ץ בישראל. אני לא חי בפורטוגל וגם לא בסרילנקה (ציילון לשעבר) ולכן אני בכלל לא נכנס לפורומים שם. אם הנושא מעניין אותך עד כדי כך, מדוע אינך חי בישראל? ואם אינך חי בישראל מדוע אתה מאוד מתעניין בנעשה בה? ומדוע זה מעניין אותי? אין לי מושג. אני מתעניין בהמון נושאים.
 

Rubim88

New member
אתה מגיב בכמעט כל שרשור פה בפורום
סימן שמאוד מעניין אותך נושא התח"ץ בישראל. אני לא חי בפורטוגל וגם לא בסרילנקה (ציילון לשעבר) ולכן אני בכלל לא נכנס לפורומים שם. אם הנושא מעניין אותך עד כדי כך, מדוע אינך חי בישראל? ואם אינך חי בישראל מדוע אתה מאוד מתעניין בנעשה בה? ומדוע זה מעניין אותי? אין לי מושג. אני מתעניין בהמון נושאים.
יש איזה חוק\כלל
שאומר שמי שחי בX חייב לגלוש לאתרים Xים? בקיצור, מה אתה רוצה?
 

amit1270

New member
אתה מגיב בכמעט כל שרשור פה בפורום
סימן שמאוד מעניין אותך נושא התח"ץ בישראל. אני לא חי בפורטוגל וגם לא בסרילנקה (ציילון לשעבר) ולכן אני בכלל לא נכנס לפורומים שם. אם הנושא מעניין אותך עד כדי כך, מדוע אינך חי בישראל? ואם אינך חי בישראל מדוע אתה מאוד מתעניין בנעשה בה? ומדוע זה מעניין אותי? אין לי מושג. אני מתעניין בהמון נושאים.
קובי, תרפה. אף אחד לא חייב לך דין וחשבון.
 
נכון שחלק מהתאריכים המעודכנים לא מציאותיים
למשל, הכפלת לוד-ב"ש לא תסתיים לדעתי ב-2011, ומסילת השרון לא תיבנה ב-2012. אבל חלק נכבד מהתאריכים דווקא ריאליים וחלקם אפילו שמרניים למדי. בעיקר במסילת ת"א - ראשל"צ - יבנה נוצר הרושם, שהיא תיפתח במועד המתוכנן ואפילו בהקדמה מסויימת של חודשים בודדים. ככה שהיום המצב נראה הרבה יותר טוב... ב-2003/4 בזמן שפוזרו ההבטחות, לא היו עוד עבודות בשטח. מלחמת לבנון סיפקה לדעתי רק תירוץ לממשלה המאוסה ההיא (ללא שום צל צלו של ספק, הגרועה ביותר בתולדות המדינה) בשביל לקצץ בתכנית הבלתי-רצויה עליה, אותה ירשה מהקדנציה שלפניה. אחרי שמיצו את התירוץ של הוצאות המלחמה, החליטו לבצע מהלך נוסף - זו היתה ההקפאה המפורסמת של תכנית הפיתוח במהלך 2007-2008. במשך כשנה לא הייתה למעשה שום התקדמות: בוצעו רק עבודות חיוניות בלבד ובהיקף מצומצם. "החכמה" של המהלך הייתה, שהתכנית בכלל לא בוטלה (כי ביטולה היה גורם לנזק תדמיתי נוסף לממשלה), אלא רק עוכבה עד לסיום הקדנציה. נראה שהרציונל היה: "אנחנו נמצא בינתיים שימוש יותר טוב לכל הכסף הזה, ושהממשלה הבאה תתעסק עם רכבות כרצונה".
מה שהקפיא הכל היה השבץ של שרון.
הוא היה בין הדוחפים לתשתיות ולא רק רכבתיות.
 

אורי404

New member
זה היה עדיין סמוך לתחילת החומש
כשהאופטימיות היתה בשיאה, והתקציב הוזרם כמים (בדיעבד התברר שלא נוצל...) מלחמת לבנון גרסה 2.0 טרפה את הקלפים לגבי חלק ניכר מהפרוייקטים, ואחרים נתקלו בקשיים אחרים... אני הייתי ספקן כבר אז לגבי התאריכים, כפי שאני היום לגבי התאריכים ה"מעודכנים" (חוץ מ-A1, זה תאריך ריאלי).
יש עוד סיבות:
למשל שלא חשבו (או שהתעלמו ממחשבות. תלוי איך מסתכלים על זה) מהתנגדות של גופים שונים או תושבים שונים לפרוייקטים, כמו למשל עיכובים בלוד-נען (בית ברמלה, רשות העתיקות, קיבוץ נען ועוד) או בהכפלת קרית מוצקין-נהריה או בפרוייקט A1. זאת ועוד הדרישה להפרדות מפלסיות העלתה את גובה התקציב לפרוייקטים שונים.
 
תזכורת עצובה מארכיון הפורום...
ההערכות הראשוניות שהביא אביתר לתאריכי הסיום של הפרוייקטים השונים, נכון לנובמבר 2004: הכפלת מסילת הברזל בקטע לוד – נען. רבעון שני 2005 הכפלת מסילת הברזל לכפר-סבא. רבעון שלישי או רביעי 2005 הכפלת מסילת הברזל בקטע קרית-מוצקין – נהריה. רבעון רביעי 2005 או רבעון ראשון 2006 הנחת קו הרכבת תל-אביב – ראשון לציון (תחנת משה דיין). רבעון רביעי 2006 או תחילת 2007 הכפלת מסילת הברזל בקטע נען – באר-שבע. רבעון שני או רביעי 2007 חיבור מסילת ברזל בקטע משה-דיין – פלשת. רבעון רביעי 2007 הנחת מסילת ברזל בקו רעננה – קו החוף. רבעון שני או שלישי 2008 הקמת קו הרכבת המהיר מודיעין – ירושלים. 2008 או רבעון שני 2009 ... ועוד "רבים וטובים".
חה-חה-חה ! באמת עצוב ! הכל השתנה לרעה !
טוב שמצאת את השרשור ההוא שהועתק נדמה לי מאחד מתזכירי הרכבת או מהאתר שלהם. פשוט לא יאומן כיצד הכל מתעכב וכמעט אף פעם הם לא מצליחים לעמוד בתאריכי היעד ! עצוב וחבל !
 

easylivin

New member
חה-חה-חה ! באמת עצוב ! הכל השתנה לרעה !
טוב שמצאת את השרשור ההוא שהועתק נדמה לי מאחד מתזכירי הרכבת או מהאתר שלהם. פשוט לא יאומן כיצד הכל מתעכב וכמעט אף פעם הם לא מצליחים לעמוד בתאריכי היעד ! עצוב וחבל !
באמת חבל... איזה פספוס אדיר למדינה!
רק לחשוב שהקו המהיר אמור היה להיפתח ב-2008... גם אם נניח שהיו נגרמים עיכובים מוצדקים כאלה ואחרים, היו יכולים לסיים אותו ממש השנה אילו היו באמת מבצעים בלי "הקפאות" וללא "בחינות כדאיות כלכלית" חדשות לבקרים. על מסילת אשקלון - ב"ש לא ממש התחילו לעבוד מאז... את הפרוייקטים האחרים שנדחו למועד לא ידוע, כמו מסילת העמק, הס מלהזכיר. שורה תחתונה: מתוך 6 השנים שחלפו, אפשר להגיד שאיבדנו איזה 4 וחצי שנים לשווא (בהערכה גסה).
 

amit1270

New member
באמת חבל... איזה פספוס אדיר למדינה!
רק לחשוב שהקו המהיר אמור היה להיפתח ב-2008... גם אם נניח שהיו נגרמים עיכובים מוצדקים כאלה ואחרים, היו יכולים לסיים אותו ממש השנה אילו היו באמת מבצעים בלי "הקפאות" וללא "בחינות כדאיות כלכלית" חדשות לבקרים. על מסילת אשקלון - ב"ש לא ממש התחילו לעבוד מאז... את הפרוייקטים האחרים שנדחו למועד לא ידוע, כמו מסילת העמק, הס מלהזכיר. שורה תחתונה: מתוך 6 השנים שחלפו, אפשר להגיד שאיבדנו איזה 4 וחצי שנים לשווא (בהערכה גסה).
היתה הרבה תמימות (או סתם נאיביות) בתכניות ההן
פתאום השתחרר תקציב ענק לרכבת, והרכבת, שהייתה עד אז חסרת ניסיון בפרויקטים גדולים ממש, לא ידעה איך לאכול את זה וגיבשה תוכנית גרנדיוזית ולא מציאותית הן בהיקפה והן בלוח הזמנים שלה. מאז היתה התפכחות שגררה בעקבותיה מצב של "דיפרסיה" בעקבות ה"מאניה" הראשונית. פתאום התגלה שהסטטוטוריקה לא כל כך פשוטה, או שלא כל הפרויקטים עברו בקרה תקציבית מדוקדקת. כיום אני חושב שכבר עברנו את תקופת השפל ויש תנופת פיתוח חדשה שהפעם מבוססת על הערכות הרבה יותר מציאותיות.
 

easylivin

New member
היתה הרבה תמימות (או סתם נאיביות) בתכניות ההן
פתאום השתחרר תקציב ענק לרכבת, והרכבת, שהייתה עד אז חסרת ניסיון בפרויקטים גדולים ממש, לא ידעה איך לאכול את זה וגיבשה תוכנית גרנדיוזית ולא מציאותית הן בהיקפה והן בלוח הזמנים שלה. מאז היתה התפכחות שגררה בעקבותיה מצב של "דיפרסיה" בעקבות ה"מאניה" הראשונית. פתאום התגלה שהסטטוטוריקה לא כל כך פשוטה, או שלא כל הפרויקטים עברו בקרה תקציבית מדוקדקת. כיום אני חושב שכבר עברנו את תקופת השפל ויש תנופת פיתוח חדשה שהפעם מבוססת על הערכות הרבה יותר מציאותיות.
כאן אני מסכים איתך. ה"מאניה" היתה כאשר
תכניות הפיתוח הוצעו ופורסמו לראשונה, כאשר מדיניותה המוצהרת של הממשלה בעניין זה הייתה בהתאם. ה"דיפרסיה" באה אחר כך, ומה שהחמיר את המצב עוד יותר והביא אותנו לברוך הגדול, היה השינוי המעשי במדיניות הממשלה. פתאום זכינו לראות פעילות נמרצת של משרד האוצר, תוך שתיקה רועמת מלמעלה וחוסר מעש מכיוון משרד התחבורה. זה איפשר לאוצר "לחסוך" את הכסף כדי שהממשלה תוכל להפנותו לתחומים האחרים, כלומר - הלכה למעשה היה שינוי בסדר העדיפויות של הממשלה, למרות שהצהרתית העניינים נשארו כרגיל. המשיכו לדבר על קירוב הפריפריה למרכז ולעשות את ההיפך מהדרוש לשם כך. ואחרי שבמהלך "תקופת הקרח" סכומים אדירים זלגו לכיוונים אחרים, לבסוף הושגה "פשרה" והתכנית "הופשרה". כנראה שאם זה היה תלוי באותם אנשים, הם שוב היו מוצאים דרכים חדשות לעכב את ניצול הכספים - אולי לא ואולי כן...
 
היתה הרבה תמימות (או סתם נאיביות) בתכניות ההן
פתאום השתחרר תקציב ענק לרכבת, והרכבת, שהייתה עד אז חסרת ניסיון בפרויקטים גדולים ממש, לא ידעה איך לאכול את זה וגיבשה תוכנית גרנדיוזית ולא מציאותית הן בהיקפה והן בלוח הזמנים שלה. מאז היתה התפכחות שגררה בעקבותיה מצב של "דיפרסיה" בעקבות ה"מאניה" הראשונית. פתאום התגלה שהסטטוטוריקה לא כל כך פשוטה, או שלא כל הפרויקטים עברו בקרה תקציבית מדוקדקת. כיום אני חושב שכבר עברנו את תקופת השפל ויש תנופת פיתוח חדשה שהפעם מבוססת על הערכות הרבה יותר מציאותיות.
לא הייתה נאביות...
הזמנים שהוצגו לסיום הפרוייקטים היו ריאלים בזמן שהוצגו, אלה שהיו צריכים לבצע פשוט לא עשו את עבודתם נאמנה בלשון המעטה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה