עבודות באזור צפון תל אביב ליד מסילת הרכבת

מצב
הנושא נעול.
בקצרה כמה דברים טובים של הממשלה
הקודמת: מלא הפרדות מפלסיות ההחלטה לצאת למלחמת לבנון ה-2 (החלטה עקרונית טובה ונכונה רק ביצוע על הפנים) מבצע עופרת יצוקה (גם ההחלטה, גם הביצוע וגם הסיום) הפצצת הכור הסורי בדיוק לפני שנתיים חיסול שיירות נשק בסודאן טיבוע ספינת נשק איראנית ליד אפריקה חיסול עימד מוע'נייה
גם לבנון 2.0
היתה מוצלחת מבחינת תוצאותיה. לראשונה בהסטוריה חזבאללה נסוג ממטר כלשהו בלבנון, וכיום הוא חי בפחד משתק שכמוהו לא השיגה מדיניות ההרתעה שלנו מאז 1967. לראשונה בהסטוריה קם מנהיג טרור והודה שטעה כשתקף את ישראל ואף ביקש סליחה מהעם הלבנוני (שלא סלח לו והעיף אותו לכל הרוחות בבחירות). ההוכחה הטובה ביותר לכך היתה בעופרת יצוקה: חזבאללה איים לפני המלחמה כי אם צה"ל יעז להכנס לתוך עזה ולהרוג פלסטינים, הוא ימלא את ישראל בטילים עד ת"א. צה"ל נכנס, הרס הכל, הרג 1300 פלסטינים כולל מס' 2 ו-4 בחמאס - וחזבאללה לא ירה עלינו אפילו באקדח קפצונים. הרתעה מעולה של ממשלת אולמרט. חבל על הדיבורים, העובדות בשטח מדברות הכי חזק. חזבאללה מת מפחד, מסתתר מתחת לשולחן ומתפלל שהסיוט יחלוף. המלחמה היתה רצופת כשלים נקודתיים ומערכתיים, חלקם אף קשים, אך בתמונה הגדולה היא הצליחה. התקשורת לא תודה בכך לעולם, אבל מי שחי בצפון יודע את האמת.
 

down under

New member
גם לבנון 2.0
היתה מוצלחת מבחינת תוצאותיה. לראשונה בהסטוריה חזבאללה נסוג ממטר כלשהו בלבנון, וכיום הוא חי בפחד משתק שכמוהו לא השיגה מדיניות ההרתעה שלנו מאז 1967. לראשונה בהסטוריה קם מנהיג טרור והודה שטעה כשתקף את ישראל ואף ביקש סליחה מהעם הלבנוני (שלא סלח לו והעיף אותו לכל הרוחות בבחירות). ההוכחה הטובה ביותר לכך היתה בעופרת יצוקה: חזבאללה איים לפני המלחמה כי אם צה"ל יעז להכנס לתוך עזה ולהרוג פלסטינים, הוא ימלא את ישראל בטילים עד ת"א. צה"ל נכנס, הרס הכל, הרג 1300 פלסטינים כולל מס' 2 ו-4 בחמאס - וחזבאללה לא ירה עלינו אפילו באקדח קפצונים. הרתעה מעולה של ממשלת אולמרט. חבל על הדיבורים, העובדות בשטח מדברות הכי חזק. חזבאללה מת מפחד, מסתתר מתחת לשולחן ומתפלל שהסיוט יחלוף. המלחמה היתה רצופת כשלים נקודתיים ומערכתיים, חלקם אף קשים, אך בתמונה הגדולה היא הצליחה. התקשורת לא תודה בכך לעולם, אבל מי שחי בצפון יודע את האמת.
מסכים עם כל מלה
רק תאר לעצמך אם את ההכנות והישיבות והתרגולים שלפני עופרת יצוקה היו נעשים גם לפני מלחמת לבנון ה-2, נניח לא משיבים באותו יום אש אלא נותנים לחיזבאללה אולטימטום שתוך שבוע יוחזרו שני החיילים אחרת רע ומר יהיה להם. כמובן שהחיזבאללה לא היה נענה ובשבועיים הללו מגייסים מילואים בהיקף של לפחות שתי אוגדות ואז יומיים מכת אש אוירית וביום השלישי 2 אוגדות מילואים + אוגדת סדיר פולשת ללבנון. אז גם התקשורת הכי תשקורת, נניח עיתון הארץ או המקומון קהיר (אופס, העיר [אפילו בעיתוני קהיר אין כזו אנטי ציונות כמו במקומון "העיר"]) היו מודים בפה מלא לא בנצחון הישראלי אלא בהבסה (איך אומרים ההיפך מתבוסה?) הישראלית את חיזבאללה.
 

amit1270

New member
גם לבנון 2.0
היתה מוצלחת מבחינת תוצאותיה. לראשונה בהסטוריה חזבאללה נסוג ממטר כלשהו בלבנון, וכיום הוא חי בפחד משתק שכמוהו לא השיגה מדיניות ההרתעה שלנו מאז 1967. לראשונה בהסטוריה קם מנהיג טרור והודה שטעה כשתקף את ישראל ואף ביקש סליחה מהעם הלבנוני (שלא סלח לו והעיף אותו לכל הרוחות בבחירות). ההוכחה הטובה ביותר לכך היתה בעופרת יצוקה: חזבאללה איים לפני המלחמה כי אם צה"ל יעז להכנס לתוך עזה ולהרוג פלסטינים, הוא ימלא את ישראל בטילים עד ת"א. צה"ל נכנס, הרס הכל, הרג 1300 פלסטינים כולל מס' 2 ו-4 בחמאס - וחזבאללה לא ירה עלינו אפילו באקדח קפצונים. הרתעה מעולה של ממשלת אולמרט. חבל על הדיבורים, העובדות בשטח מדברות הכי חזק. חזבאללה מת מפחד, מסתתר מתחת לשולחן ומתפלל שהסיוט יחלוף. המלחמה היתה רצופת כשלים נקודתיים ומערכתיים, חלקם אף קשים, אך בתמונה הגדולה היא הצליחה. התקשורת לא תודה בכך לעולם, אבל מי שחי בצפון יודע את האמת.
ודווקא בזכות אותם כשלים
צה"ל היום הוא צבא מאומן ומוכן הרבה יותר משהיה לפני 3 וחצי שנים. גם זה קרה בתקופת "הממשלה הגרועה בתולדות המדינה".
 

easylivin

New member
אתה צעיר אריק...
זאת ניתן ללמוד הן מהנחרצות בה אתה מתבטא והן מכך שאתה לא מכיר ממשלות גרועות יותר (היו 10-15).
מה לעשות... אתה צודק.
 

easylivin

New member
ללא שום צל צלו של ספק?
מנין לך הביטחון? לא שאני מנסה להגן על הממשלה הקודמת, אבל אני בכלל לא בטוח שהיא הייתה באמת הממשלה הכי גרועה בתולדות המדינה. ולפחות דבר אחד טוב יצא מאותה ממשלה בנושא פיתוח הרכבות, וזה קידום הפרדות מפלסיות רבות אחרי שנים לא מעטות של עיכובים וסחבת.
בוא נגיד שאני לא מכיר ממשלה גרועה יותר...
אתה יכול לומר שאני צעיר מדי ולא הכרתי מספיק ממשלות בחיי. אני מקבל את זה מראש, ונסתפק בדברים האלה. באותה תקופה בחרו לקדם דווקאאת ההפרדות המפלסיות, רק משום שהתאונות הקשות הביאו את הנושא לתודעה הציבורית, ולכן זאת הייתה דרך קלה ופופוליסטית שבאמצעותה ניתן היה "להמתיק את הגלולה" של הקפאתן של תכניות אחדות, והעיכוב המכוון של השאר. וגם כסף קטן לעומת הסכומים שהיו צריכים להוציא על מסילת אשקלון - ב"ש, כרמיאל ומסילת העמק... בהתאם ללו"ז המקורי, סכומים גדולים מאוד היו צריכים להיות מנוצלים במהלך הקדנציה, ובאשמתה של אותה הממשלה בדיוק הם לא נוצלו עד עצם היום הזה.
 

easylivin

New member
בוא נגיד שאני לא מכיר ממשלה גרועה יותר...
אתה יכול לומר שאני צעיר מדי ולא הכרתי מספיק ממשלות בחיי. אני מקבל את זה מראש, ונסתפק בדברים האלה. באותה תקופה בחרו לקדם דווקאאת ההפרדות המפלסיות, רק משום שהתאונות הקשות הביאו את הנושא לתודעה הציבורית, ולכן זאת הייתה דרך קלה ופופוליסטית שבאמצעותה ניתן היה "להמתיק את הגלולה" של הקפאתן של תכניות אחדות, והעיכוב המכוון של השאר. וגם כסף קטן לעומת הסכומים שהיו צריכים להוציא על מסילת אשקלון - ב"ש, כרמיאל ומסילת העמק... בהתאם ללו"ז המקורי, סכומים גדולים מאוד היו צריכים להיות מנוצלים במהלך הקדנציה, ובאשמתה של אותה הממשלה בדיוק הם לא נוצלו עד עצם היום הזה.
...ולכן לא פלא ששר התחבורה הפופוליסט בחר לקדם
דווקא את הנושא הזה, ולמעשה אותו ורק אותו. בעודו מדבר גבוהה-גבוהה על פיתוח הפריפריה...
 

בועז ל

New member
...ולכן לא פלא ששר התחבורה הפופוליסט בחר לקדם
דווקא את הנושא הזה, ולמעשה אותו ורק אותו. בעודו מדבר גבוהה-גבוהה על פיתוח הפריפריה...
שר התחבורה הקודם היה מהגרועים שבשרי התחבורה
עם זאת, בהכירי את האיש, קידום ההפרדות המפלסיות לא נבע מטעמים פופוליסטיים.
 

easylivin

New member
שר התחבורה הקודם היה מהגרועים שבשרי התחבורה
עם זאת, בהכירי את האיש, קידום ההפרדות המפלסיות לא נבע מטעמים פופוליסטיים.
אציין שחלילה איני מזלזל בחשיבותן של ההפרדות.
אבל כאשר מקדמים נושא אחד וממסמסים את השאר, הציון שהייתי נותן לממשלה כזאת לא יעלה על 1 מתוך 10.
 

בועז ל

New member
אציין שחלילה איני מזלזל בחשיבותן של ההפרדות.
אבל כאשר מקדמים נושא אחד וממסמסים את השאר, הציון שהייתי נותן לממשלה כזאת לא יעלה על 1 מתוך 10.
הערכת תפקוד הממשלה היא נושא פוליטי סובייקטיבי
שכל אחד רשאי להביע בו את דעתו האישית. אני אמנע מכך מאחר וזו גלישה בלתי רצויה לתחום בעייתי שאינו מנושאי הפורום. מאידך, תפקוד משרד התחבורה בעת כהונתה של הממשלה הקודמת בהחלט נמנה על נושאי הפורום. בעניין זה דעתי ברורה: העיסוק המוגבר של המשרד ואנשיו בפוליטיקה ארגונית פגע קשות בתפקודו. מופז, שכיהן כ-3 שנים כשר התחבורה (תקופה ארוכה יחסית לקודמיו) החמיץ הזדמנות ממשית לקדם ענייני תחבורה חשובים. לכן, מבחינתי, האיש הוא אכזבה ונכשל בתפקידו.
 

easylivin

New member
הערכת תפקוד הממשלה היא נושא פוליטי סובייקטיבי
שכל אחד רשאי להביע בו את דעתו האישית. אני אמנע מכך מאחר וזו גלישה בלתי רצויה לתחום בעייתי שאינו מנושאי הפורום. מאידך, תפקוד משרד התחבורה בעת כהונתה של הממשלה הקודמת בהחלט נמנה על נושאי הפורום. בעניין זה דעתי ברורה: העיסוק המוגבר של המשרד ואנשיו בפוליטיקה ארגונית פגע קשות בתפקודו. מופז, שכיהן כ-3 שנים כשר התחבורה (תקופה ארוכה יחסית לקודמיו) החמיץ הזדמנות ממשית לקדם ענייני תחבורה חשובים. לכן, מבחינתי, האיש הוא אכזבה ונכשל בתפקידו.
והייתי מוסיף גם את משרד האוצר לתמונה.
כאשר דיברתי על תפקוד הממשלה הקודמת, התכוונתי לכלל התחומים והנושא אכן חורג מעיסוקו של הפורום. ואכן עדיף היה להימנע מנושאים שאינם קשורים בתחבורה, בתקציבי התחבורה ובביצועי הממשלה בתחומים אלה.
 

amit1270

New member
הערכת תפקוד הממשלה היא נושא פוליטי סובייקטיבי
שכל אחד רשאי להביע בו את דעתו האישית. אני אמנע מכך מאחר וזו גלישה בלתי רצויה לתחום בעייתי שאינו מנושאי הפורום. מאידך, תפקוד משרד התחבורה בעת כהונתה של הממשלה הקודמת בהחלט נמנה על נושאי הפורום. בעניין זה דעתי ברורה: העיסוק המוגבר של המשרד ואנשיו בפוליטיקה ארגונית פגע קשות בתפקודו. מופז, שכיהן כ-3 שנים כשר התחבורה (תקופה ארוכה יחסית לקודמיו) החמיץ הזדמנות ממשית לקדם ענייני תחבורה חשובים. לכן, מבחינתי, האיש הוא אכזבה ונכשל בתפקידו.
ובכל זאת, לזכותו אפשר לזקוף מספר דברים
קודם כל ההתמקדות בבטיחות (ואף שינוי שם המשרד ל"תחבורה ובטיחות בדרכים"). למרות שלא כל מה שהיה צריך להיעשות נעשה, הייתה התקדמות בתחום הזה, וקידום ההפרדות המפלסיות הוא רק חלק מהעניין ומגמת הירידה בכמות התאונות ובמספר ההרוגים נמשכת ואף גוברת. חשוב לציין שגם כרמטכ"ל מופז הקדיש הרבה מאוד תשומת לב לנושא ובזמן כהונתו הייתה ירידה בתאונות הדרכים של כלי רכב צבאיים. אבל לדעתי ההברקה הגדולה שלו הייתה מינוי חקי הראל למנכ"ל הרכבת. זה ה"קטר" שמוציא עכשיו את הרכבת מהבוץ ה"לבנוני".
 

easylivin

New member
ובכל זאת, לזכותו אפשר לזקוף מספר דברים
קודם כל ההתמקדות בבטיחות (ואף שינוי שם המשרד ל"תחבורה ובטיחות בדרכים"). למרות שלא כל מה שהיה צריך להיעשות נעשה, הייתה התקדמות בתחום הזה, וקידום ההפרדות המפלסיות הוא רק חלק מהעניין ומגמת הירידה בכמות התאונות ובמספר ההרוגים נמשכת ואף גוברת. חשוב לציין שגם כרמטכ"ל מופז הקדיש הרבה מאוד תשומת לב לנושא ובזמן כהונתו הייתה ירידה בתאונות הדרכים של כלי רכב צבאיים. אבל לדעתי ההברקה הגדולה שלו הייתה מינוי חקי הראל למנכ"ל הרכבת. זה ה"קטר" שמוציא עכשיו את הרכבת מהבוץ ה"לבנוני".
כפי שכתבתי למעלה יותר לבועז, שר שמקדם רק נושא
אחד בעודו מזניח את כל השאר ואף מקלקל בתחומים אחרים, בין אם במעשה או בחוסר מעשה, לא זכאי לציון גבוה. לא נראה לי שקיימת סתירה בין קידום הבטיחות לבין קידומם של שאר הנושאים ששר תחבורה אמון עליהם. אבל כן קיימת סתירה בין תפקוד מקצועי לבין עסקנות פוליטית זעירה...
 

amit1270

New member
כפי שכתבתי למעלה יותר לבועז, שר שמקדם רק נושא
אחד בעודו מזניח את כל השאר ואף מקלקל בתחומים אחרים, בין אם במעשה או בחוסר מעשה, לא זכאי לציון גבוה. לא נראה לי שקיימת סתירה בין קידום הבטיחות לבין קידומם של שאר הנושאים ששר תחבורה אמון עליהם. אבל כן קיימת סתירה בין תפקוד מקצועי לבין עסקנות פוליטית זעירה...
אני מסכים שהוא הזניח מספר תחומים
ודווקא את אלה שנראים לנו (פה בפורום) החשובים ביותר. מצד שני, אני לא חושב שהוא גרם נזקים גדולים במשרד בסך הכל. בקיצור - הוא לא היה הרבה פחות טוב מקודמיו, ואני חושש שגם לא ממחליפו.
 

XrayCharlie

New member
אני מסכים שהוא הזניח מספר תחומים
ודווקא את אלה שנראים לנו (פה בפורום) החשובים ביותר. מצד שני, אני לא חושב שהוא גרם נזקים גדולים במשרד בסך הכל. בקיצור - הוא לא היה הרבה פחות טוב מקודמיו, ואני חושש שגם לא ממחליפו.
הרשה לי להזכיר לך את הורדת דרוג הבטיחות
של ישראל בתחום התעופה (תח"צ לכל עניין ודבר). גם אם אתה (כאדם פרטי מן הישוב) לא מרגיש דבר בפועל, יש לזה השפעה ונזק לא קטן בכלל.
 

amit1270

New member
הרשה לי להזכיר לך את הורדת דרוג הבטיחות
של ישראל בתחום התעופה (תח"צ לכל עניין ודבר). גם אם אתה (כאדם פרטי מן הישוב) לא מרגיש דבר בפועל, יש לזה השפעה ונזק לא קטן בכלל.
זה אחד התחומי שהוזנחו (לא רק ע"י מופז)
אבל לא על זה דיברתי. אין קשר בין דירוג בטיחות התעופה לבטיחות בכבישים.
 

XrayCharlie

New member
זה אחד התחומי שהוזנחו (לא רק ע"י מופז)
אבל לא על זה דיברתי. אין קשר בין דירוג בטיחות התעופה לבטיחות בכבישים.
נכון, לא רק ע"י מופז, אבל...
זה קרה לקראת סוף השנה השלישית של כהונתו (ולא בהתחלה) וזה לא שהם באו והורידו את הדירוג בביקור הראשון. הם נתנו התראות רבות (כולן בתקופתו של מופז) וכאשר הם ראו ששמים עליהם פס (ושמו עליהם פס), הם הורידו את הדירוג. גם אם דברת / התכוונת לבטיחות בכבישים, זה מראה על (אי) פעילות המשרד בכלל והשר בפרט (וכבר הוסכם שפעילות המשרד היא כן עניין הפורום). בשפה המשפטית קוראים לזה "דפוס התנהגות"
 

amit1270

New member
נכון, לא רק ע"י מופז, אבל...
זה קרה לקראת סוף השנה השלישית של כהונתו (ולא בהתחלה) וזה לא שהם באו והורידו את הדירוג בביקור הראשון. הם נתנו התראות רבות (כולן בתקופתו של מופז) וכאשר הם ראו ששמים עליהם פס (ושמו עליהם פס), הם הורידו את הדירוג. גם אם דברת / התכוונת לבטיחות בכבישים, זה מראה על (אי) פעילות המשרד בכלל והשר בפרט (וכבר הוסכם שפעילות המשרד היא כן עניין הפורום). בשפה המשפטית קוראים לזה "דפוס התנהגות"
שוב אתה מוצא קשר איפה שאין.
אני כתבתי על תחום אחד שבו לדעתי יש לשר הקודם הישגים, ואתה לא סתרת את טענותיי אלא הבאת תחום אחר לגמרי.
 

Rubim88

New member
ובכל זאת, לזכותו אפשר לזקוף מספר דברים
קודם כל ההתמקדות בבטיחות (ואף שינוי שם המשרד ל"תחבורה ובטיחות בדרכים"). למרות שלא כל מה שהיה צריך להיעשות נעשה, הייתה התקדמות בתחום הזה, וקידום ההפרדות המפלסיות הוא רק חלק מהעניין ומגמת הירידה בכמות התאונות ובמספר ההרוגים נמשכת ואף גוברת. חשוב לציין שגם כרמטכ"ל מופז הקדיש הרבה מאוד תשומת לב לנושא ובזמן כהונתו הייתה ירידה בתאונות הדרכים של כלי רכב צבאיים. אבל לדעתי ההברקה הגדולה שלו הייתה מינוי חקי הראל למנכ"ל הרכבת. זה ה"קטר" שמוציא עכשיו את הרכבת מהבוץ ה"לבנוני".
תופעת הירידה בהרוגים היא כלל עולמית..
ויש לה סיבות אחרות, ממש לא מופז.. 2007 מול 2001 במדינות אירופה >
 

easylivin

New member
תופעת הירידה בהרוגים היא כלל עולמית..
ויש לה סיבות אחרות, ממש לא מופז.. 2007 מול 2001 במדינות אירופה >
וזה גם ההסבר שלי לירידה שהייתה בצה"ל
בכמות תאונות הדרכים, והיא נמשכת עד היום.
 

amit1270

New member
וזה גם ההסבר שלי לירידה שהייתה בצה"ל
בכמות תאונות הדרכים, והיא נמשכת עד היום.
יש ירידה ויש ירידה...
אתה מוזמן לבדוק מה מופז עשה כדי להילחם בתאונות בצה"ל ולהיווכח בעצמך שזה לא סתם חלק ממגמה עולמית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה