עבודות באזור צפון תל אביב ליד מסילת הרכבת

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
עבודות באזור צפון תל אביב ליד מסילת הרכבת
בנסיעה בק רכבת כפר סבא-תל אביב צפונית-מזרחית לתחנה תל אביב-האוניברסיטה ומערבית לתחנת בני ברק מתנהלות בימים אלה עבודות. אני מניח, שאלה עבודות למעבר הולכי רגל מכיוון הדר יוסף לעבר אזור פארק הירקון/גני יהושע/הממדיון, אך אולי אני טועה.
 

easylivin

New member
עבודות באזור צפון תל אביב ליד מסילת הרכבת
בנסיעה בק רכבת כפר סבא-תל אביב צפונית-מזרחית לתחנה תל אביב-האוניברסיטה ומערבית לתחנת בני ברק מתנהלות בימים אלה עבודות. אני מניח, שאלה עבודות למעבר הולכי רגל מכיוון הדר יוסף לעבר אזור פארק הירקון/גני יהושע/הממדיון, אך אולי אני טועה.
תודה, אורי. אני מצפה שיתחילו גם לעבוד על
חיבור המסילה השנייה בקטע ת"א האוניברסיטה - בני ברק. אולי אחרי שיסיימו את המעבר המדובר...
 

אורי404

New member
תודה, אורי. אני מצפה שיתחילו גם לעבוד על
חיבור המסילה השנייה בקטע ת"א האוניברסיטה - בני ברק. אולי אחרי שיסיימו את המעבר המדובר...
כנראה זה מותנה בהפרדה המפלסית במבצע קדש.
יש עבודות במבצע קדש, אבל לא יודע מתי יסיימו. ככל הזכור לי הכפלת בני ברק-תל אביב לא תהיה לפני 2010. סיום ההכפלה המלאה אמור להיות ב-2011 אחרי סיום הפרדה מפלסית בצומת עולמית (מערבית לתחנת פתח תקווה-סגולה).
 

easylivin

New member
כנראה זה מותנה בהפרדה המפלסית במבצע קדש.
יש עבודות במבצע קדש, אבל לא יודע מתי יסיימו. ככל הזכור לי הכפלת בני ברק-תל אביב לא תהיה לפני 2010. סיום ההכפלה המלאה אמור להיות ב-2011 אחרי סיום הפרדה מפלסית בצומת עולמית (מערבית לתחנת פתח תקווה-סגולה).
התאריך "הרשמי" לסיום על פי אתר ר"י: סוף 2010.
אבל על פי המצב בשטח, נראה ששום דבר "לא בוער"... זה מזכיר במשהו את התנהלות העבודות בקטע ק' מוצקין - נהריה. שני הפרוייקטים האלה המשיכו להזדחל מהלך השנה האחרונה (אם כי רואים תזוזות מסויימות, אך מועטות). איזה ניגוד לעומת העבודות בראשל"צ ויבנה בזמן האחרון! שם הייתה ההתקדמות הגדולה ביותר במהלך 2009, וכמו כן לאורך מסילת הדרום בקטע מצליח - באר שבע, שהשתדרג פלאים במהלך השנה האחרונה, אם כי הדרך לסיום עוד ארוכה גם שם. אולי נתעודד בכך, שהצפי המעודכן לסיום של מרבית הפרוייקטים האלה הוא ב-2011/12, ואולי יתווסף אליהם גם קטע אשקלון - שדרות (ונתיבות?). אז בפרק זמן קצר ייפתחו מספר קווים והרבה תחנות חדשות.
 

אורי404

New member
התאריך "הרשמי" לסיום על פי אתר ר"י: סוף 2010.
אבל על פי המצב בשטח, נראה ששום דבר "לא בוער"... זה מזכיר במשהו את התנהלות העבודות בקטע ק' מוצקין - נהריה. שני הפרוייקטים האלה המשיכו להזדחל מהלך השנה האחרונה (אם כי רואים תזוזות מסויימות, אך מועטות). איזה ניגוד לעומת העבודות בראשל"צ ויבנה בזמן האחרון! שם הייתה ההתקדמות הגדולה ביותר במהלך 2009, וכמו כן לאורך מסילת הדרום בקטע מצליח - באר שבע, שהשתדרג פלאים במהלך השנה האחרונה, אם כי הדרך לסיום עוד ארוכה גם שם. אולי נתעודד בכך, שהצפי המעודכן לסיום של מרבית הפרוייקטים האלה הוא ב-2011/12, ואולי יתווסף אליהם גם קטע אשקלון - שדרות (ונתיבות?). אז בפרק זמן קצר ייפתחו מספר קווים והרבה תחנות חדשות.
נקווה לסוף 2010 ולא אופתע ש"יחליק" ל-2011
גם המצב (אלא אם יש הפתעות) בהכפלת קרית מוצקין-נהריה הוא בכי רע. שאלה טובה באשר למועד פתיחת תחנות שדרות ונתיבות.
 

easylivin

New member
נקווה לסוף 2010 ולא אופתע ש"יחליק" ל-2011
גם המצב (אלא אם יש הפתעות) בהכפלת קרית מוצקין-נהריה הוא בכי רע. שאלה טובה באשר למועד פתיחת תחנות שדרות ונתיבות.
תזכורת עצובה מארכיון הפורום...
ההערכות הראשוניות שהביא אביתר לתאריכי הסיום של הפרוייקטים השונים, נכון לנובמבר 2004: הכפלת מסילת הברזל בקטע לוד – נען. רבעון שני 2005 הכפלת מסילת הברזל לכפר-סבא. רבעון שלישי או רביעי 2005 הכפלת מסילת הברזל בקטע קרית-מוצקין – נהריה. רבעון רביעי 2005 או רבעון ראשון 2006 הנחת קו הרכבת תל-אביב – ראשון לציון (תחנת משה דיין). רבעון רביעי 2006 או תחילת 2007 הכפלת מסילת הברזל בקטע נען – באר-שבע. רבעון שני או רביעי 2007 חיבור מסילת ברזל בקטע משה-דיין – פלשת. רבעון רביעי 2007 הנחת מסילת ברזל בקו רעננה – קו החוף. רבעון שני או שלישי 2008 הקמת קו הרכבת המהיר מודיעין – ירושלים. 2008 או רבעון שני 2009 ... ועוד "רבים וטובים".
 
תזכורת עצובה מארכיון הפורום...
ההערכות הראשוניות שהביא אביתר לתאריכי הסיום של הפרוייקטים השונים, נכון לנובמבר 2004: הכפלת מסילת הברזל בקטע לוד – נען. רבעון שני 2005 הכפלת מסילת הברזל לכפר-סבא. רבעון שלישי או רביעי 2005 הכפלת מסילת הברזל בקטע קרית-מוצקין – נהריה. רבעון רביעי 2005 או רבעון ראשון 2006 הנחת קו הרכבת תל-אביב – ראשון לציון (תחנת משה דיין). רבעון רביעי 2006 או תחילת 2007 הכפלת מסילת הברזל בקטע נען – באר-שבע. רבעון שני או רביעי 2007 חיבור מסילת ברזל בקטע משה-דיין – פלשת. רבעון רביעי 2007 הנחת מסילת ברזל בקו רעננה – קו החוף. רבעון שני או שלישי 2008 הקמת קו הרכבת המהיר מודיעין – ירושלים. 2008 או רבעון שני 2009 ... ועוד "רבים וטובים".
זה היה עדיין סמוך לתחילת החומש
כשהאופטימיות היתה בשיאה, והתקציב הוזרם כמים (בדיעבד התברר שלא נוצל...) מלחמת לבנון גרסה 2.0 טרפה את הקלפים לגבי חלק ניכר מהפרוייקטים, ואחרים נתקלו בקשיים אחרים... אני הייתי ספקן כבר אז לגבי התאריכים, כפי שאני היום לגבי התאריכים ה"מעודכנים" (חוץ מ-A1, זה תאריך ריאלי).
 

easylivin

New member
זה היה עדיין סמוך לתחילת החומש
כשהאופטימיות היתה בשיאה, והתקציב הוזרם כמים (בדיעבד התברר שלא נוצל...) מלחמת לבנון גרסה 2.0 טרפה את הקלפים לגבי חלק ניכר מהפרוייקטים, ואחרים נתקלו בקשיים אחרים... אני הייתי ספקן כבר אז לגבי התאריכים, כפי שאני היום לגבי התאריכים ה"מעודכנים" (חוץ מ-A1, זה תאריך ריאלי).
נכון שחלק מהתאריכים המעודכנים לא מציאותיים
למשל, הכפלת לוד-ב"ש לא תסתיים לדעתי ב-2011, ומסילת השרון לא תיבנה ב-2012. אבל חלק נכבד מהתאריכים דווקא ריאליים וחלקם אפילו שמרניים למדי. בעיקר במסילת ת"א - ראשל"צ - יבנה נוצר הרושם, שהיא תיפתח במועד המתוכנן ואפילו בהקדמה מסויימת של חודשים בודדים. ככה שהיום המצב נראה הרבה יותר טוב... ב-2003/4 בזמן שפוזרו ההבטחות, לא היו עוד עבודות בשטח. מלחמת לבנון סיפקה לדעתי רק תירוץ לממשלה המאוסה ההיא (ללא שום צל צלו של ספק, הגרועה ביותר בתולדות המדינה) בשביל לקצץ בתכנית הבלתי-רצויה עליה, אותה ירשה מהקדנציה שלפניה. אחרי שמיצו את התירוץ של הוצאות המלחמה, החליטו לבצע מהלך נוסף - זו היתה ההקפאה המפורסמת של תכנית הפיתוח במהלך 2007-2008. במשך כשנה לא הייתה למעשה שום התקדמות: בוצעו רק עבודות חיוניות בלבד ובהיקף מצומצם. "החכמה" של המהלך הייתה, שהתכנית בכלל לא בוטלה (כי ביטולה היה גורם לנזק תדמיתי נוסף לממשלה), אלא רק עוכבה עד לסיום הקדנציה. נראה שהרציונל היה: "אנחנו נמצא בינתיים שימוש יותר טוב לכל הכסף הזה, ושהממשלה הבאה תתעסק עם רכבות כרצונה".
 

amit1270

New member
נכון שחלק מהתאריכים המעודכנים לא מציאותיים
למשל, הכפלת לוד-ב"ש לא תסתיים לדעתי ב-2011, ומסילת השרון לא תיבנה ב-2012. אבל חלק נכבד מהתאריכים דווקא ריאליים וחלקם אפילו שמרניים למדי. בעיקר במסילת ת"א - ראשל"צ - יבנה נוצר הרושם, שהיא תיפתח במועד המתוכנן ואפילו בהקדמה מסויימת של חודשים בודדים. ככה שהיום המצב נראה הרבה יותר טוב... ב-2003/4 בזמן שפוזרו ההבטחות, לא היו עוד עבודות בשטח. מלחמת לבנון סיפקה לדעתי רק תירוץ לממשלה המאוסה ההיא (ללא שום צל צלו של ספק, הגרועה ביותר בתולדות המדינה) בשביל לקצץ בתכנית הבלתי-רצויה עליה, אותה ירשה מהקדנציה שלפניה. אחרי שמיצו את התירוץ של הוצאות המלחמה, החליטו לבצע מהלך נוסף - זו היתה ההקפאה המפורסמת של תכנית הפיתוח במהלך 2007-2008. במשך כשנה לא הייתה למעשה שום התקדמות: בוצעו רק עבודות חיוניות בלבד ובהיקף מצומצם. "החכמה" של המהלך הייתה, שהתכנית בכלל לא בוטלה (כי ביטולה היה גורם לנזק תדמיתי נוסף לממשלה), אלא רק עוכבה עד לסיום הקדנציה. נראה שהרציונל היה: "אנחנו נמצא בינתיים שימוש יותר טוב לכל הכסף הזה, ושהממשלה הבאה תתעסק עם רכבות כרצונה".
ללא שום צל צלו של ספק?
מנין לך הביטחון? לא שאני מנסה להגן על הממשלה הקודמת, אבל אני בכלל לא בטוח שהיא הייתה באמת הממשלה הכי גרועה בתולדות המדינה. ולפחות דבר אחד טוב יצא מאותה ממשלה בנושא פיתוח הרכבות, וזה קידום הפרדות מפלסיות רבות אחרי שנים לא מעטות של עיכובים וסחבת.
 

easylivin

New member
ללא שום צל צלו של ספק?
מנין לך הביטחון? לא שאני מנסה להגן על הממשלה הקודמת, אבל אני בכלל לא בטוח שהיא הייתה באמת הממשלה הכי גרועה בתולדות המדינה. ולפחות דבר אחד טוב יצא מאותה ממשלה בנושא פיתוח הרכבות, וזה קידום הפרדות מפלסיות רבות אחרי שנים לא מעטות של עיכובים וסחבת.
כן.
 

amit1270

New member
...לא רציתי להרחיב כדי לא לגרור את הדיון
יותר מדי לכיוון הפוליטיקה.
תראה, אין לי בעיה שכך אתה חושב.
מה שהפריע לי זה הנחרצות שבה קבעת "ללא שום צל צלו של ספק" עובדה שקשה מאוד להוכיח.
 

easylivin

New member
תראה, אין לי בעיה שכך אתה חושב.
מה שהפריע לי זה הנחרצות שבה קבעת "ללא שום צל צלו של ספק" עובדה שקשה מאוד להוכיח.
הייתי מוכיח את זה לפי מגוון רחב של נושאים...
אבל אז הייתי נחסם בפורום, או לכל הפחות הייתי גורר שרשור משכנתא לא נעים במיוחד, ולכן אני מציע שנעצור כאן.
 

easylivin

New member
תראה, אין לי בעיה שכך אתה חושב.
מה שהפריע לי זה הנחרצות שבה קבעת "ללא שום צל צלו של ספק" עובדה שקשה מאוד להוכיח.
כפי שכבר כתבתי, אני מסכים שחבל
שכתבתי את המשפט אשר כתבתי, למרות שזאת דעתי בעניין, באמת ובתמים.
 

easylivin

New member
"זאת דעתי" זה כבר הרבה יותר טוב.
דווקא זה צריך להיות מובן מאליו.
כל מה שנכתב על-ידי הוא דעה אישית by definition. היא מבוססת על עובדות, אבל אני מעדיף להימנע מלפרט את העובדות האלה כאן בפורום מסיבותיי שלי שאותן כבר ציינתי.
 

down under

New member
אתה צעיר אריק...
זאת ניתן ללמוד הן מהנחרצות בה אתה מתבטא והן מכך שאתה לא מכיר ממשלות גרועות יותר (היו 10-15).
בקצרה כמה דברים טובים של הממשלה
הקודמת: מלא הפרדות מפלסיות ההחלטה לצאת למלחמת לבנון ה-2 (החלטה עקרונית טובה ונכונה רק ביצוע על הפנים) מבצע עופרת יצוקה (גם ההחלטה, גם הביצוע וגם הסיום) הפצצת הכור הסורי בדיוק לפני שנתיים חיסול שיירות נשק בסודאן טיבוע ספינת נשק איראנית ליד אפריקה חיסול עימד מוע'נייה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה