עבודה...

עבודה...

טוב... אז עדכון קטן - (לא שזה צריך לעניין אתכם, אבל אני רוצה לשתף...) - זוכרים את הראיון ההוא לפני כ 4 שבועות באיזור אוטרכט? - אז עדיין לא שמעתי מהם, ואני ממש לא טורחת לבדוק למה הם לא חזרו עם תשובה, כדי לא להטריד את מפלצת התעסוקה מרבצה... - למרות שלדעתי מאוד לא מנומס לא להחזיר תשובה, גם אם שלילית, למועמד שטרח שעתיים וחצי רק כדי למצוא את החור בו נמצאת החברה המעסיקה. לא נעים - אבל גם לא נורא. העבודה בחברת הסיגריות ניתנה למישהו עם נסיון גדול משלי, וטוב שכך, כי חוץ מקירבה תיאורטית למכונה שמגלגלת "פיטר סטאובסנט", העבודה עצמה היתה קצת יותר מדי תובענית לטעמי, ואני כרגע בקטע של התרגעות מקצועית... לפני שבועיים היה לי עוד ראיון, לעבודה שדווקא מתאימה לי מאוד מכל הבחינות (תפקיד, משכורת, והכי חשוב - לוקיישן לוקיישן לוקיישן - מרחק הליכה מהבית... בקצה השני של הפארק). הראיון הראשון היה ביום שישי, ועוד באותו היום זומנתי לראיון שני ביום ב', שכלל שני ראיונות. הייתי אמורה לקבל תשובה כבר ביום שישי שעבר, אחרי שהם יראיינו מועמד נוסף, ומאז ועד היום, הבחור מחברת כוח האדם לא הצליח לתפוס את אשת הקשר שלו בטלפון או באימייל. אני לא נופלת מהכסא מרוב אכזבה, כי עדיין טוב לי באבטלה, אבל שוב - דווקא פה מאוד מאכזב אותי לא לקבל תשובה... אתמול התקשרו אלי מחברה ידועה (ואטרקטיבית, מבחינתי) ששלחתי אליה קו"ח לפני כמה חודשים, לספר לי שהתפקיד אליו פניתי אויש, אבל יש להם תפקיד דומה במחלקה אחרת, ואם אני עדיין מחפשת עבודה ומעוניינת - אז אנא ממני להגיע לראיון ביום שני הקרוב על הבוקר (שיהיו בריאים, מעירים אותי מוקדם!!). יפה. אז נלך לעוד ראיון... היום, התקשרו אלי מ"נ" - חברת ספורט עוד יותר ידועה ומאוד מאוד אטרקטיבית, שגם אליה אני שולחת קו"ח באופן אינטנסיבי, לספר לי שאמנם אין להם משרה פנויה בתחום בו אני מעוניינת, אבל הם מעוניינים לזמן אותי לראיון ראשוני, שיקצר תהליכים במידה ותתפנה אצלם משרה בעתיד הקרוב (משהו שכנראה קורה די הרבה...) - נו, גם זאת שיטה. אז זה מתוכנן לסוף החודש. הייתרון של העבודה שם, הוא התנאים והלבוש ה"ספורטיבי" - כי כמו שהבנתי ממישהי שעבדה שם - הם אוהבים מאוד שהעובדים לובדים את הבגדים שלהם ונועלים את הנעליים שלהם... והזכירו בטלפון עבודה בעברית (!!)... אז... בסיכום ביניים - שוק העבודה נראה שמתייצב, או שמשום מה קורות החיים (האומללים) שלי נהיו פתאום מאוד מעניינים, וגם דרישות השכר שלי כבר לא בגדר מילה גסה, ואני הפכתי פתאום ל"מתראיינת מקצועית", אבל בינתיים, חוץ מקניית בגדים לראיונות, אני עדיין מרוויחה משכורת לא רעה מלשבת בבית ולמלא werkbriefjes כל 4 שבועות... אפילו קו"ח אני לא צריכה לשלוח, כי מי שפונה אלי זה אלה ששלחתי להם קו"ח לפני חצי שנה... לפחות כל הראיונות האלה מזיזים אותי מדי פעם מהכורסא מול המחשב, שאני לא אתאבן חלילה...
 

ayala26

New member
../images/Emo50.gif../images/Emo50.gif

זה נשמע אחרת לגמרי לחפש עבודה כמקבלים שכר.. נשמע אפילו מהנה ולא מלחיץ כל כך.. תמשכי לשתף כי זה דווקא מאוד מעניין והקריאה מאוד נעימה ומבדרת. גם אני בעתיד מתכוננת לחפש עבודה אחרת בעיר שאני גרה.. הנסיעות האלו כל יום לאמסטרדם באוטובוס ובטראם שכל שני וחמישי איזה קאבל מתנתק והם מושבתים מתישות אותי.. נראה לי נחמד לרכב על אופניים לעבודה וגם בריא. אני חושבת שבעוד שנה אני אתחיל שוב לשלוח קו"ח. שוב בהצלחה!
 

tokit

New member
החיים הטובים..

זהו, שגם אני חשבתי לשלב ביזנס אנד פלז'ר, ושלחתי קו"ח כדי לעבוד במכון כושר בו אני מתאמנת. הם השיבו בשלילה, בטענה שאני Überqualifiziert (מה שאומר שאני מלומדת מדי עבורם). אני רוצה להתחיל לעבוד במרפאה של חבר שלי, אבל עדיין אין תשובה לבקשה לאישור עבודה שהגשתי ב-13.8. אני מאחלת לך בקרוב כן למצוא עבודה, נראה לי שנ' רעיון מעולה. בהצלחה!!
 

marjoram

New member
בהצלחה במציאת העבודה

ואני כמו תוקית חושבת שנ' זה רעיון מעולה :)
 
המון בהצלחההההההה

אני מחפשת עבודה חצי משרה. קצת קשה לא מסתדר עם השעות של הילד.
 

elizabethdane

New member
בהצלחהההההההה ../images/Emo45.gif

אגב אחרי כמה זמן זכאים לקבל דמי אבטלה בהולנד בתור בת/בן זוג על תקן של residence permit?
 
לדמי אבטלה בהולנד זכאים אחרי

7 חודשי עבודה רצופים. אז מקבלים 70% ממשכורת מינימום. אם יש לך וותק עבודה של למעלה מ 4 שנים רצופות, בהן עבדת לפחות 54 ימים בשנה - אז הנך זכאית ל 70% מממוצע המשכורות האחרונות במהלך 7 החודשים האחרונים. בקשה לדמי אבטלה יש להגיש תוך 2 ימי עבודה מהיום האחרון לעבודה ממנה פוטרת, או בה נגמר לך החוזה. אם מתפטרים, לא מקבלים אבטלה. פרק הזמן בו מקבלי אבטלה משתנה בהתאם לגיל, ולוותק העבודה שמחושב מגיל 18 - לא חשוב באילו מדינות... סוג האזרחות או האשרה לא משנה לצורך העניין, אלא רק התושבות ותשלום מיסים...
 

elizabethdane

New member
פיוווווווווווווו ../images/Emo3.gif

ידוע לך אם הם מציעים עזרה או מפנים לכח אדם לאחר שעוברים את מבחני השפה?
 

ayala26

New member
אבל הם לא עוזרים

ועדיף גם לא להיות יותר מדי מושפעים מהם.. ב"לשכת התעסוקה" רק ידעו להגיד לי, שהגעתי להולנד מספר חודשים לאחר סיום 4 שנים באוניברסיטה, שכדאי שאני אלך ללמוד קודם מקצוע אחר, נדרש בשוק ההולנדי כמו מטפלות בבתי אבות למשל, כי אחרת אין לי סיכוי להתחרות מול המקומיים בתחום שלמדתי מדעי מחשב... איזה פתרון קל - לשלוח אותי ללמוד (על חשבוני כמובן) מקצוע שמתאים להם (הרי אם רציתי להיות מטפלת אז הייתי לומדת את זה ולא משהו אחר במשך 4 שנים) במקום בעצם לשתוק אם אין להם הרבה מה להציע וגם הלחץ הזה - הם אמרו לי את זה כשהייתי בהולנד חצי שנה בלבד ! מה קרה? מה הלחץ? רק הגעתי, תנו רגע הזדמנות להתאקלם, ללמוד את השפה לפני שמתחילים ככה להוציא לאדם את הרוח מהמפרשים.. כל פגישה שם חזרתי שפופה ומדוכאת ש"אין סיכוי שאני מוצאת עבודה כי אני מהגרת" עד שהפסקתי ללכת. שנה אחרי האינגרציה היתה לי שיחת משוב בעיריה והתלוננתי עליהם. כחלק מתהליך האינטגרציה למדנו בבית הספר כתיבת מכתבים למעסיקים. זה דווקא כן עזר וכתבתי בעזרתם כמה מכתבים מאוד מוצלחים.
 
למזלי לא יצא לי לעשות את החלק

הזה כי היתה לי עבודה ממש מהתחלה. התקשרו אלי אפילו מה "ביורו ניו קומרס" לברר למה לא הלכתי ללשכת העבודה ושאלתי אותם אם זה כזה הכרחי שאני אקח יום חופש מהעבודה שכבר יש לי לצורך העניין. אז לא, לא הייתי צריכה. מאז הלכתי ללשכת עבודה רק כדי לקבל אבטלה. עבודה אני יכולה למצוא בעצמי, תודה רבה. מה שכן - בלשכת עבודה אמרו לי שאת אני צריכה עזרה בהתאמת קו"ח למשרה מבוקשת - הם בשמחה יעזרו לי, כולל בעזרה עם תרגום להולנדית... אולי בגלל שהפקיד שמטפל בתיק שלי הוא איש מאוד נחמד בלי קשר לעבודה שלו...? עבודה באמת מומלץ לחפש לבד, בדיוק מאותו הרגע שמקבלים אשרת עבודה וסו-פי נומר ואפשר להתחיל לעבוד. ואכן - החלקים של מילוי טפסים וכתיבת מכתבים בשיעורי ההולנדית מאוד מועילים. אחרי כמה זמן, עם החיים, גם לומדים שלא תמיד צריך לכתוב באותיות גדולות-capitals- את השם...
 

stevie1

New member
../images/Emo6.gif

נשמע טוב דווקא, לעבוד ב"נ". מה עם "א"? גם להם יש משרדים בא'דם.
 
וואלה? שנבדוק את א'?

נראה מה יש להם להציע. נ' לא באמסטרדם, וזה ה"נ" המרכזי שלהם...
 
חיטוט קצר באתר של אדידס (א')

העלה חור רציני במצגת ההסטוריה של החברה, בין השנים 1938 ל1948. חוצמיזה - החברה נראית לי גרמנית מדי בשביל שאני ארצה לעבוד בה... (בלי קשר למוצרים הבאמת מוצלחים שלהם)
 

atlanta3

New member
האם N זו החברה שמעסיקה

ילדים בתנאי עבדות במדינות העולם השלישי ?
 

kerenny

New member
מחזיקה לך אצבעות ....

אני נמצאת פחות או יותר באותו מצב אני עובדת במשרה חלקית וכרגע אני שולחת קורות חיים לכל משרד שבאיזור על מנת למצוא משרה מלאה. אחרי 2 ריאיונות ל2 חברות אופנת נשים ידועות שבשניהן הבטיחו להודיע לי באם קיבלתי את המשרה עד היום לא שמעתי מהם!!! ראיין הסביר לי שרק אם המעסיקים מעונינים הם יוצרים קשר מה שנשמע לי דיי חצוף מצידם אבל אין מה לעשות ! מעבר לזה אני כרגע לומדת לתיאורייה (נהיגה)באנגלית מקווה לסיים אם זה בקרוב זהו סופ שבוע נפלא ושקט לכולנו!
 
למעלה