עבודה שקיבלתי בחוזים:

reilly

New member
עבודה שקיבלתי בחוזים:

היי, עבודה ראשונה שקיבלתי בחוזים ואני לא יודע כל כך למה כדאי להתייחס. אשמח אם מישהו יעזור לי להעלות נקודות לעבודה. ראובן רצה למכור את דירתו, ששוי השוק שלה היה כ- 500,000 ש"ח. ראובן הגה רעיון מקורי למכירת הדירה. הוא פרסם באתר האינטרנט שלו את המודעה הבאה: "למכירה דירה בת 2 חדרים, ברחוב הרא"ה 24 ברמת גן (קומה ראשונה). המחיר המירבי עבור הדירה: 50,000 ש"ח. יזכה בדירה מי שהצעתו תהיה הגבוהה ביותר מבין הצעות המחיר שיוגשו (אך לא למעלה מהסכום המירבי), אך בתנאי שלא תהיה הצעת מחיר נוספת בסכום זהה (אם יש שתי הצעות, או יותר, בסכום זהה, כל ההצעות שסכומן זהה אינן זוכות). הצעות מחיר ניתן להגיש עד לתאריך 10.10.08. הצעות המחיר יוגשו דרך אתר האינטרנט. כל משתתף חייב לשלם דמי השתתפות בסך של 1,000 ש"ח עבור כל הצעת מחיר שיגיש (תשלום באמצעות כרטיס אשראי דרך האתר). חוזה מפורט יחתם עם הזוכה בתוך 30 ימים לאחר שייקבע הזוכה." עד לתאריך 10.10.08 הוגשו בסך הכל 470 הצעות מחיר. הצעת המחיר של לאה, בסכום של 49,996.38 ש"ח, הייתה ההצעה הכספית הגבוהה ביותר (מבין ההצעות שלא היתה להן הצעת מחיר מקבילה, זהה בסכום). שמעון הוא הבעלים של הדירה הסמוכה לדירתו ראובן. בתאריך 11.10.08 פנה שמעון אל ראובן ואמר כי נודע לו שראובן מעונין למכור את הדירה. שמעון אמר שהוא מעונין מאד בדירה של ראובן על מנת לחבר אותה לדירתו ולכן הוא מוכן להציע עבור הדירה 600,000 ש"ח. ראובן מעדיף, כמובן, לקבל את הצעתו של שמעון. הוא מבקש לקבל את חוות דעתכם: מה עשויות להיות הטענות המשפטיות ומה עשויות להיות התוצאות המשפטיות, אם לאה תגיש כנגדו תביעה? תודה.
 

הייבי

New member
אף אחד לא יפתור לך את העבודה כאן.

אם תשב על העבודה, תקרא את חומר הקריאה, תעלה לעצמך נקודות ואחרי זה תישאר עם משהו שלא הבנת (הלכה מפס"ד שלא ברורה לך, רעיון שעלה לך ואתה לא ממש בטוח אם זה יישום נכון וכו') אז תחזור לכאן. תכתוב ותראה איך נתעסק בהתפלפלות משפטית. לכולנו יש מספיק עבודות משלנו, אנחנו לא מעוניינים לפתור את של אחרים.
 
מה שכן, מומלץ מאד

לעשות קבוצת לימוד עם חברים תקחי שניים-חמישה חברים, תקבעו זמן שעד אליו תסיימו לקרוא את כל/רוב החומר, ופשוט תשבו ערב אחד, כמה שעות, ותעלו רעיונות ונקודות שצריך להתייחס אליהן. זה מדהים! אין לי מושג איך הייתי עוברת את חוזים בלי קבוצות הלימוד האלה. והן לא מתנקמות בך אח"כ, כשאת המבחן צריך לכתוב לבד. הן פשוט עוזרות לך לפתח את החשיבה, ובמבחן את פתאום מגלה שקלטת איך עושים את זה (כלומר, ככה זה אמור להיות...) ועצה קטנה לחוזים: שימי המוווווווווווווווון הערות שוליים. בהצלחה!
 

יפתח00

New member
זה מאוד תלוי...

אחרי כמה קבוצות לימוד בעונשין הבטחתי לעצמי שאני לא חוזר על זה שוב, כל פעם מצאתי את עצמי משכתב את העבודה מחדש, נלחץ מאוד ולא מצליח לעמוד בפרץ... אולי בחוזים זה עשוי להיות יותר יישומי, ד"א, לא כל המתרגלים אוהבים הערות שוליים, חלק ממש דורשים לכתוב מראה מקום בגוף העבודה (מה שלדעתי מאוד מוריד את רמתה אבל שיהיה...), שווה לבדוק את זה (לכותב ההודעה המקורית) כדי למנוע אי נעימויות...
 

PIonit

New member
אז חשבת על זה שאת הקבוצות עושים *בטרם* כתיבת

העבודה?
 

יפתח00

New member
כן, אבל...

לרוב כל מי שבא בא עם טיוטא בשלב זה או אחר של העבודה, לכן עשוי להיווצר מצב שכזה. כנראה מדובר בחוסר ניסיון בסיסי של שנה א' שעוד עשוי להשתפר (מה גם שכולם, משום מה, מתחילים לעשות עבודות שבועיים מראש, כך שהמעמד מחייב...)
 

PIonit

New member
אני לא הייתי באה עם טיוטות בכלל..

אני הייתי עוברת על הפס"ד שקבלנו לעבודה, ומרכזת לעצמי דף עם הרבה הערות- מה דומה או בדיוק שונה או איכשהו מזכיר (מי אמר אונס ולא קיבל?) את הקייס ההזוי שלפניי. כשנפגשים, או שהינו עוברים לפי פס"ד או לפי ההתרחשות הקייס עצמו- מה העקרונות שעולים בגדול, לאיזה חוקים לשים לב, מה המבחנים הרלוונטים וכו'.. אגב, לקראת סוף השנה כשבעיקר כבר הרבה יותר זורם לכתוב עבודות (וגם קצת יותר לומדים לחפף/לזלזל), דוקא התנדפו להם המפגשים האלו ודווקא חבל כי אני חושבת שהם גם תורמים וגם מהנים
 
באמת נראה לי שיש הבדל בין חוזים לעונשין

בעונשין הייתי בקבוצת דיון פעם אחת והספיק לי (בעונשין גם סבלתי באופן כללי, והסיבה היחידה שהצלחתי להוציא ציון סביר בסוף זה כי הבודק של מועד ב' שלי לא הבין מה שכתבתי, וחשב שכתבתי תשובה נכונה, בעוד אני התכוונתי למשהו אחר לחלוטין... אבל שיהיה, הרבה פעמים הטעויות היו בכיוון השני, אז לא אכפת לי...) אבל בחוזים היה לי סיפור אחר לגמרי. תרם לי מאד מאד! ואני לא עושה קבוצת לימוד אחרי שכבר התחלתי לכתוב. מעבר לעובדה שזה מבלבל טילים, עקרונית זה גם נוגד את הקוד האתי של הפקולטה (לפחות באוניברסיטה העברית). והרבה יותר יעיל לעשות את זה שהכל רק מתחיל להתגבש, ואז לאט לאט מקבלים תמונה כללית על איך התרגיל הולך להיראות. אבל איש איש וסגנונו, ושיהיה לכולנו לבריאות (כל עוד נהיה נחמדים...)
 

יפתח00

New member
מסכים,

ומנחם לדעת שיש עוד מי שסבלו בעונשין , זה הקורס הכי זוועתי שהייתי יכול לעלות על דעתי וכשהוא סמסטריאלי זה בכלל מדכא.
 

Michal Plath

New member
אני חייבת להגיב על זה!

התחלתי לקרוא פה כשעוד למדתי לפסיכומטרי לפני שנה ככה, וכלללל הזמן קראתי כמה נורא זה עונשין כמה קשה זה כמה לא מעניין זה. לא מאדם אחד, המון אומרים את זה. אז השנה הגעתי בחשש מה לשיעורים, ואני לא חושבת שאגזים אם אומר ששמונים אחוז מהכיתה שלנו (לפחות) פשוט מרותקים... שיעורי הבית קלילים באופן מגוחך והקורס פשוט מעניין וכיפי. אז קודם כל זה כקונטרה מסויימת.. אבל גם באה התהיה - האם זו המרצה, שבגללה אני כ"כ נהנית, ויכול להיות שהדוברים למדו עם מרצים אחרים (נדמה לי שבעברית שנה שעברה היה מישהו אחר)? האם המבחנים הם אלה שגורמים לתחושות הקשות? העבודות? באמת מעניין אותי.. כי בינתיים זה עושה רושם של השיעור הכי מהנה. (אם את מישהו זה מעניין, הסבל שלי דווקא מתרכז בחוקה ובשיטות)
 
כמובן שזה מאד אישי

ויש אנשים שמאוהבים בעונשין, ויש אנשים שזה עושה להם פריחה אבל - השיעורים עצמם, לפחות של סימסטר א', היו לי נחמדים (למדתי עם קרמניצר, שעם כל הביקורת שאפשר למתוח עליו, הוא פשוט אחד מהאנשים הכי כריזמטיים ומעניינים שפגשתי בחיי). התרגיל הראשון היה עוד בסדר, אבל אח"כ, איכשהו, הכל התדרדר. במועד א' קיבלתי ציון בפער של 20 נקודות מכל שאר הציונים שלי, מה שממש לא הפתיע אותי בהתחשב בעובדה שבכל זמן הלמידה למבחן הבנתי שאני לא מבינה, ובמועד ב' (רק בעונשין עשיתי מועד ב', כי אפילו העצלנות שלי לא הצליחה להתמודד עם ציון כ"כ נמוך בגליון ציונים) הסיבה ששיפרתי, כאמור לעיל, לא היתה בשל ידע מדהים... לסיכום: העבודות ג'יפה, המבחנים מזעזעים, וגם פסקי הדין עושים לפעמים סיוטים בלילה. נקודת אור: לפחות ככה אני יודעת על דבר אחד שאני לא אתמחה בו! לאט לאט הרשימה מצטמצמת... (כן, כן, צמצום ענקי - לא משפחה ולא פלילי! אבל בסוף עוד נגיע לבחירה הנכספת...)
 

יפתח00

New member
אני לומד באת"א עם לדרמן

הוא לא איש רע, אבל הוא לא איש קל, והעובדה שאני נפגש עמו ל-6 שעות מדי שבוע ממש לא עושה את זה לפשוט יותר.
 

Michal Plath

New member
נצל"ש לשאלה קטנה

איך אתם ממליצים לסדר את העבודה בחוזים? עבדתי קשה בסופ"ש: יש לי את כל ההלכות מהפס"דים והרלבנטיות שלהם (פלונית מעליי הזכירה מה עשיתי להם) וגם ניתוח של הקייס. גם עשיתי עץ כזה:/ השאלה היא איך מגבשים לעבודה. זה השלב הקשה מבחינתי. האם לפי השתלשלות האירועים בקייס? או לפי מערכות היחסים? (במקרה שלי יש מוכר ושתי קונות פוטנציאליות- לא בדיוק אבל בערך, אז לארגן לפי מע' היחסים של כל אחת מהן איתו?) או אולי בכלל לפי יסודות הניתוח? (1.גמ"ד 2.מסוימות 3.תו"ל וכ"ו)
 
בגדול, כמו כל דבר, גם זה אישי

בקטן, רוב האנשים שאני מכירה (כולל אני) הולכים לפי שאלות משפטיות כרונולוגיות. מה זאת אומרת? קודם שואלים - האם נכרת חוזה? ואז אומרים, חוזה היה יכול להכרת במקרה א, ב, או ג. א- האם היתה גמ"ד כן ומאידך לא האם היתה מסויימות כן ומאידך לא האם הייתה כוונה ליצירת יחסים משפטיים כן ומאידך לא ב- האם היתה גמ"ד וכו'. אח"כ ממשיכים: בודקים נגיד תו"ל בזמן א, ב וג ואז אומרים מה ההשלכות - בהנחה שנכרת חוזה ההשלכה של חוסר תו"ל היא כזאת בהנחה שלא נכרת חוזה ההשלכה של חוסר תו"ל היא כזאת וכו' אני מקווה שהייתי בהירה כאן בין אם כן ובין אם לא, אני מוכנה לשלוח לך עבודות ישנות שלי בחוזים (את הטובות שבהן, אין לך צורך בראשונות שלי...) שתוכלי לראות פחות או יותר איך מנוסחת תשובה לתרגיל בחוזים. שלחי לי מסר. בהצלחה!
 
ושכחתי

לא לשכוח להתייחס לתרופות אני מניחה שזו עוד תחילת שנה אז עוד לא פתחתם את חוק התרופות, אבל לחוסר תו"ל לפי ס' 12 יש תרופות. אז להגיד, אם היה כאן חוסר תו"ל במו"מ הנפגע זכאי לפיצויי הסתמכות (להסביר ולהגדיר בדיוק מהם פיצויי הסתמכות) שהם X, Y, Z ייתכן שהיה כאן חוסר תו"ל קיצוני (להגיד בדיוק מה היה חוסר תוה"ל הנ"ל) שמוביל לפיצויים חיוביים שהם A ייתכן שהיה כאן חוסר תו"ל עד כדי כך קיצוני שזה מוביל אותנו לראות את החוזה כאילו נכרת (כמו בקלמר נ' גיא) ולכן ייתכן שביהמ"ש יחייב אף באכיפה, שתתבטא ב-B בקיצור, תמיד תגידי גם במה יתבטא הסעד שיתן ביהמ"ש, ואל תסתפקי רק באמירות כלליות כמו "פיצויים חיוביים" או "פיצויים שליליים".
 
עושים לכם חיים קלים, אה?

הסטודנטים של היום, לא דורשים מהם כלום והם כבר מתלוננים! זה לא היה כך בזמני, אז סטודנטים היו סטודנטים, ותרגילים היו תרגילים... אח, הדור מתדרדר...
 
טעות!

לאחר בירור עם הבודק שלכם, אתם אכן נדרשים לדון בפיצויים לפי סעיף 12 מה זה אומר? בעיקר פיצויי הסתמכות אבל יש לכם גם את זוננשטיין ואת קל בניין '00, אז אולי גם פיצויים חיוביים בהצלחה!
 
למעלה