עבודה סוציאלית/פסיכולוגיה עם היסטוריה?

wolf89

New member
עבודה סוציאלית/פסיכולוגיה עם היסטוריה?

היי, אני מתכנן ללמוד בשנה"ל הקרובה, ואני מתלבט מאוד. מצד אחד, הייתי מאוד רוצה ללמוד עבודה סוציאלית, בגלל הייעוד והשליחות של המקצוע. מצד שני, אני רוצה ללמוד היסטוריה, כי זה תחום שאני מוצא מאוד מאוד מרתק. הבעייה שלי, שעבודה סוציאלית זה חד-חוגי ואין אפשרות לשלב עוד חוג מסויים. לכן חשבתי ללמוד פסיכולוגיה בשילוב עם היסטוריה, ולהסתמך על ההנחה שיש הרבה תחומים משיקים בין פסיכולוגיה לעבודה סוציאלית, האם לדעתכם אני עושה נכון? או שאולי עדיף ללמוד עבודה סוציאלית ולקחת קורסים בהיסטוריה, זה אפשרי? קיים דבר כזה? אני דיי בור בכל המערכת האקדמית, לכן אני לא יודע עדיין איך הכל עובד. אשמח לתשובות ותודה מראש.
 

chulila

New member
הכל תלוי...

בעד כמה תחום ההיסטוריה מעניין אותך ויותר מכך, במה מטרותיך לאחרי התואר. יש בהחלט נקודות השקה בין פסיכולוגיה לעבודה סוציאלית, אך גם הרבה מאוד שוני. פסיכולוגיה היא מדע הנפש (למרות שהיא כוללת הרבה מאוד תחומים כמו פסיכוביולוגיה, פסיכולוגיה קוגניטיבית שאמנם קשורים לנפש, אך קצת בצורה מורכבת). עבודה סוציאלית מתמקדת הרבה יותר באיך האדם (עם נפשו יחדיו) משתלבים בסביבה החברתית שסביבו. אני לא יודעת באיזה אוניברסיטה אתה מתעתד ללמוד, ובטוח הרבה דברים השתנו מאז שהייתי אני בתואר הראשון, אבל בזמנו, באוני' העיברית, ניתן היה לקבל אישור חריג (עם תלות בציונים שלך) ללמוד משהו יוצא דופן במבנה יוצא דופן. כמו כן, ייתכן מאוד שתוכל לקחת קורסים נוספים בהיסטוריה בנוסף לתואר בעבודה סוציאלית (אבל יהיה לך קשה לסיים את כל החוג, בגלל העומס לדעתי). ייתכן שבשילובים מסויימים יגבו ממך יותר מ - 100% שכר לימוד (אבל ייתכן וזה לא גורם משמעותי בשבילך). כך או כך, אני חשובת שהשיקול המרכזי הוא מטרותיך העתידיות. אם אתה הולך רק לפי השיקול של מה מעניין אותך ללמוד כרגע, אתה יכול לשבת עם שנתון הקורסים של האוניברסיטה המדוברת ולקרוא את שמות הקורסים ותיאוריהם בכל מחלקה, ולשפוט בהתאם. שיהיה בהצלחה!!
 
אם אתה רוצה להיות עובד סוציאלי אתה לא עושה

נכון, כי כל קשר בין תואר ראשון בפסיכולוגיה לעבודה סוציאלית זעום, ובעוד תואר ראשון בעבודה סוציאלית מקנה רשיון לעיסוק במקצוע תואר ראשון בפסיכולוגיה מקנה ידע כללי שאיננו נדרש באף מקצוע אלא אם כן ממשיכים לתואר שני. בקיצור כדי לדעת אם האמצעים רלוונטים אתה צריך לדעת מה המטרה. בכל מקרה אם היסטוריה היא עבורך להעשרה, כמו כל תחום של העשרה אין הכרח ללמוד אותו במסגרת אקדמית או באותה מסגרת אקדמית. אתה יכול לקחת קורסים בהיסטוריה במסגרת האוניברסיטה הפתוחה, במסגרות אחרות שמלמדות היסטוריה, באמצעות קריאת ספרים בהיסטוריה או אפילו באמצעות לקיחת הסילבוס של החוג להיסטוריה וצילום מחברות/קריאת מאמרים גם ללא לימוד פורמלי. אם עבורך היסטוריה היא לא רק להעשרה אלא משהו שהיית רוצה לעסוק בו - אז קח בהתאם דו חוגי שיאפשר לך להתרכז במה שחשוב לך.
 
כגבר עו"ס ממליץ לך ללמוד עו"ס

מה בדיוק אתה מתכוון לעשות עם היסטוריה בג'יונגל הישראלי? לפני שאתה נרשם ללימודים תחשוב כמה צעדים קדימה ואל תחליט החלטות פזיזות. כגבר עובד סוציאלי ייפתחו בפניך לא מעט אפשרויות תעסוקה וקידום מהיר בתחום רווי הנשים. אם באמת מעניין אותך ללמוד עבודה סוציאלית , לך על זה. אני בעל תואר ראשון בע"ס ובמשפטים. תעסוקה וקידום מצאתי עד היום רק בע"ס
 

wolf89

New member
תודה על העצות..

מצד אחד, אני מאוד נמשך לתחום של ע"ס, תחום מאוד חברתי, ונראה כבעל משמעות יותר מרוב המקצועות שאפשר לרכוש באוניברסיטה ובחיים. אומנם אני יודע שהיסטוריה זה מאוד לא פרקטי, אבל זה התחביב הכי גדול שלי, ואולי כדאי לי להשאיר אותו ככזה? אני חשבתי רק על פסיכולוגיה, כי חשבתי שיש הרבה חפיפה, אבל אם אתם אומרים שלא, מי כמוכם יודע. זה אפשרי ללמוד ע"ס עם קורסים בהיסטוריה, או שלעזוב את היסטוריה ולהמשיך עם זה כמו עכשיו, על ידי קריאת ספרי עיון? :) ואם ע"ס, איפה כדאי ללמוד? אני מתקבל לכל האוניברסיטאות, ואני גם רוצה לשקול את חיי החברה לצד רמה גבוהה. שוב, תודה רבה! :)
 
תשובות

אתה יכול ללמוד קורסים בהיסטוריה במסגרת קורסי בחירה בתואר . תראה באיזה אוניברסיטה יש קורסי בחירה בהיסטוריה. תעשה סבבה אוניברסיטאות תדבר עם סטודנטים ותחליט לאן הכי מושך אותך. לדעתי אין הבדל מהותי בין תוכניות הלימוד בע"ס במסגרות הלימוד השונות בישראל.
 

main231

New member
הצעה

תוכל ללמוד לתואר ראשון פסיכולוגיה והיסטוריה ולאחר סיום התואר לעשות הסבה לתואר ראשון בעבודה סוציאלית תוך שנתיים
 

shery51515

New member
aשמי לעצה מבעלת ניסיון רב

שמע ידידי הצעיר, אני עו"ס עם ותק של 29 שנים. עזוב את הרעיון לעסוק בזה !! מצא לך מקצוע שתוכל לפרנס משפחה בכבוד. כעובד סוציאלי, תתקשה לעמוד בקשיים הכלכליים של החיים. מצא מקצוע מתגמל יותר. עם סיפוק מהעבודה - לא הולכים לקנות בסופר. בסופר של החיים - קנה עצות טובות מבעלת ניסיון. אני לא ידעתי זאת כשפניתי ללימודים, אבל הנה, שלא תאמר שלא אמרו לך את זה. אתה צעיר ונבון - מצא לך עבודה מכניסה ומתגמלת יותר. שלא תהיה מתוסכל כמו רוב האנשים בפורום זה.
 

shery51515

New member
הארנק שלהם מאוד וורוד וכך גם חייהם

אני רק ממליצה לך, לא מתווכחת. חייהם של העוס"ים וורודים בעבודה המקסימה והמרתקת, אבל חייהם אפורים בגלל גובה השכר המבייש. לעומת זאת, כל מקצוע שבסוף החודש אתה מביא משכורת יפה - עושה חיים וורודים וכיפים. בחר לך במה שתחפוץ. רק שתדע שמישהי המליצה לך לא לעשות כך. תאמין לי שכל כך קשה לכתוב את הדברים האלו. אבל זו המציאות ואני משתדלת שכולם יידעו זאת. אחד הדברים החשובים ביותר בחיים הוא בחירת מקצוע נכון. מכל הבחינות. בסופו של חודש, רוצים להביא כסף שיעשה את חיינו טובים ויפים, ויפצה על עמלנו הקשא מנשוא. אין זה כך בעבודה סוציאלית. חשוב היטב ובחר נכונה. בהצלחה בכל מה שתבחר. כבעל משפחה, ובמיוחד גבר, לא טוב לסמוך על משכורתה של האשה...., זה מביא בעקבותיו עימותים מיותרים ומתח. אחרי ככלות הכל, אדם יוצא לעמל יומו כדי להביא פרנסה. לא מספיק שהוא "נשמה טובה", את זה אפשר לעשות במקביל, אך לא בתחום המקצועי.זה המצב לצערינו וחבל.
 
אין צורך בהפחדות שווא

גם בהרבה מקצועות אחרים במשק הישראל המצב לא משהו. שוק העבודה הישראלי הוא ג'יונגל שצריך לדעת לשרוד בו , ולא משנה מאיזה רקע מקצועי אתה מגיע. מי שהוא חרוץ. , אוהב לעבוד הרבה , יצירתי ו בעל מוטיבציה להרויח יותר , יעשה כך גם בע"ס. ולא חסר דוגמאות כאלה שאני אישית מכיר. לעומת זאת מי שיישאר עו"ס במחלקת הרווחה כל החיים יחיה גם בעוני כל החיים. המצב במקומות האלה לא ישתנה לטובה לעולם. נפלה החלטה במדינת ישראל לחסל את שירותי הרווחה הציבוריים. זאת עושים במספר דרכים ,בין היתר , לא מוסיפים תקנים ומורידים שכרם של העובדים כדי שיתאיישו ויעופו ביוזמתם. איש לא יעצור את ההחלטה האסטרטגית הזאת , ובמיוחד לא אדון פרי ומשרד יחסי ציבור שהוא שכר.
 

דינגן

New member
בילבלנו אותך? ../images/Emo12.gif

עבודה סוציאלית הוא מקצוע הומני ומעניין ואם הלב שלך נוטה אחריו, אני ממליצה, ללכת אחרי הלב. משכורת היא דבר חשוב ואולי עוד יותר עבור גבר שעליו בד"כ נשענת כלכלת המשפחה, אבל סיפוק, חשוב לא פחות בעיני. אז נכון ש"עם סיפוק לא קונים במכולת" מצד שני, לעבוד בעבודה משמימה, מול מחשב ולהתעסק במספרים עבור מי שבדמו זורם הרצון לקשר ולעבודה עם אנשים, יכול לתסכל לא פחות! אני דווקא שמחה על השרשור הזה ועל כך שאתה שומע גם על הקושי העיקרי במקצוע, לפני תחילת הלימודים. אני זוכרת את עצמי קצת "עיוורת" לעניין השכר בתור סטודנטית. מאוד התלהבתי מהתכנים ומהלימודים ולא התעסקתי כלל בנושא השכר העתידי. מצד שני, בתור עו"ס שמתמודדת עם הקושי יום יום, אני אומרת לך חד משמעית: לא הייתי בוחרת במקצוע אחר. האפשרויות במקצוע מגוונות- גם מבחינת העיסוק וגם מבחינת אפשרויות ההשתכרות. העצות לא צריכות לרפות את ידיך או לגרום לך לשנות כיוון, אבל טוב תעשה אם תיכנס ללימודים בעיינים פקוחות לגבי הקשיים הצפויים. בהצלחה
 

shery51515

New member
למה התכוון המשורר באומרו: "אפשרויות ההשתכרות"

אשמח גם אני לדעת על האפשרויות המגוונות העומדות בפני עו"ס לצורך הקפצת משכורתו....
 

דינגן

New member
אפילו במגזר הציבורי, כולל עמותות,

יש דרגות שכר שונות. אומנם המשכורות לא מתקרבות למשכורות הייטק וכיו"ב, אבל עדיין יש פערי שכר בין מקומות עבודה שונים. (לדוג' בחברות סיעוד, המשכורות יחסית גבוהות) וכבר נערך פה בעבר דיון על האפשרות לעבוד כעו"ס באופן פרטי, מה שבהחלט משדרג את השכר. מצרפת קישור לשרשור. (אבל shery, תבטיחי לדלג על שתי ההודעות הראשונות ולהתחיל בשלישית
)
 

shery51515

New member
דינגן יקירתי, קראי נא בעיון את תשובתי:

ובכן, אני עו"ס עם ותק של 29 ( כן, כן, זו אינה טעות), עובדת עפ"י הסכם קיבוצי במקום השייך לעמותה ציבורית. 3/4 משרה. בנוסף לכך, אני עובדת גם כבקרית בחברת סיעוד. עוד 1/4 משרה. נפלא נכון? משני המקומות גם יחד, אני משתכרת כ- 6000 ש"ח. כאם חד הורית. זה נראה לך סביר ????????? לעומת זה, אחי, מורה ותיק שנים רבות, עובד לפנסתו ומרוויח 12,000 ש"ח לחודש. אחיות שעובדות איתי מרוויחות בין 10,000 ל-13,000. (גם אני רוצה לעבוד משמרות לילה....) אז קראתי את השירשורים שנתת לי. מי בכלל פונה היום לעו"ס פרטי ? חשבתי לעצמי, שאם אהיה קופאית בסופר, עם משמרות, ארוויח יותר. צר לי יקירה, מצבנו "על הפנים". משהו מוכרח להשתנות כאן מהקצה אל הקצה . אני ממש מצטערת על הפסימיות. האמיני לי, זה רק מתוך ניסיון. אגב, הייתי בראיון עבודה באחד מבתי החולים. מסתבר שאני ממש מיליונרית יחסית למשכורת העוס"יות שם. אני חושבת שזה איום ונורא.
 
הי שרי, הרבה אנשים פונים היום לעו"ס

רוב הפסיכותרפיסטים הם עו"סים, רוב המטפלים המשפחתיים והיועצים הזוגיים הם עו"סים, בהרבה מכונים פרטיים וקליניקות פרטיות עובדים עו"סים, וגם ברשימת המטפלים של קופות החולים מופיעים עו"סים. זה לא בא לומר חלילה שבמגזר הציבורי המצב לא קטסטרופה, בזה את צודקת אלף אחוז והמצב של עו"סיות בבתי החולים אכן זוועה איומה. זה בא לומר שמי שיכול/ה להגיע למגזר הפרטי - המצב נראה אחרת לעו"סים. (זה נכון אגב לעוד מקצועות. לעבוד בשכר נמוך כעו"ד במגזר הציבורי או באופן פרטי? לעבוד בשכר נמוך מאד כדיאטנית בקופת חולים או באופן פרטי? הבדלים של שמים וארץ גם שם). מעבר לכך נכון שיש צורך דחוף ודוחק לשנות את המצב במגזר הציבורי, אך יש בעיני גם צורך לא להפקיר את תחום הטיפול בפרט הסובל בידי פסיכולוגים במקום בגישה הרלוונטית יותר של אדם בתוך סביבה. בעיני ועל סמך נסיוני עבור רוב סיבות הפניה אצל אנשים סובלים טיפול אצל עו"ס מתאים יותר , רלוונטי יותר וגם מסייע יותר. אני מטפלת באופן פרטי כעובדת סוציאלית קלינית וחלק לא קטן ממטופלי היו בעבר בטיפול אצל פסיכולוג/ית שהיה הרבה פחות מועיל בלשון המעטה. אני חושבת שחלק מהשליחות של המקצוע זה גם להביא את חשיבות ההשקפה של אדם בתוך סביבה ואת חשיבות ההכשרה המתמדת (למשל בטיפול בטראומה) גם במסגרת של טיפול פרטני.
 

ho my

New member
בואו נסכם את זה ככה

אם אתה ממש טיפוס חברתי שמרגיש צורך עז לעזור לאחרים,עם כל הקושי הנפשי וכלכלי בתחום זה- אז לך על זה. אם אתה מתלבט לגבי הנושא הכספי- קח בחשבון שכסף לא יהיה לך לפחות בהתחלה, ושתצטרך לעבור מסלול די ארוך עד שתגיע לתפקיד שמכניס כסף (כפסיכותרפיסט עצמאי או כגבר המועסק כמנהל באחד העמותות/האגפים). גם מי שמתחיל ללמוד פסיכולוגיה, בהתחלה מרוויח גרושים ועם הזמן, ואחרי תואר שני יכול לפתוח לעצמו קליניקה. גם פסיכולוגים לא מרוויחים הרבה בשירות ציבורי...
 

coaxcable

New member
מסכים ולי ניסיון של 3 שנים ואני גבר

צעיר וללא ילדים. מעמיסים עבודה ועוד עבודה ועוד משימות ועוד התנדבויות, והמשכורת - זעומה. להיות עו"ס זה כמו ביחידה קרבית: גורמם לאדם להרגיש שהוא חשוב למערכת החיים והאזרחות הטובה ומערימים קשיים כדי להתקבל ללימודים אלו. בצבא הדבר דומה [בגיוס ליחידה קרבית] אתה רץ ומשתדל בגיבושון הראשוני, אומרים לך שאתה ביחידת עילית [טוב לקראת] אם התקבלת אתה נותן ונותן ומשקיע מכל הלב כדי להרגיש טוב עם עצמך ולומר שאתה תורם לסביבה, ואז - תרמת, השתחררת [או ממשיך לעובד] בלי הרסבה תנאים כי אין הבדלה רבה בין חייל בחי רגלים-לוחם לכל חייל ולא מבדילים בינך לבין שאר היחידיות, אתה פשוט אותו אדם עם רקע אחר שתמיד ידרשו שתעשה את הדברים [הרי יגייסו אותך למילואים? כן, בתור חי"ר ניק-כן] כך כעו"ס - אתה תאלץ לתת ולתת ולתת ולתת עוד ועוד, והמשכרות תשאר בתחתית, וזה עם שעות הכוננות ועוד תוספת או שתיים וכך עד גיל זיקנה אלא אם יקדמו אותך ולא יחסמו אותך בקידום וכיו"ב
 
לא מסכימה

יש גם דברים חיוביים , לא? סיפוק מהסיוע לפונים, עניין בעבודה, ועוד... אפשר להתקדם, לעשות קורסים, לצבור ותק.... לא הכל שלילי ...
 

coaxcable

New member
לא חייבת להסכים :)

סיפוק מהסיוע - כבר ירד, אחרי הקללות, ניסיון תקיפה עם משהו כואב וחד, מתקפות אישיות בתקשורת, איומים, הטרדות טלפוניות כי לא קיבלו 250 ש"ח לביגוד או מזון [כשבפועל גם את זה לא אמורים לקבל]? עניין בעבודה..יש מעט כן, להתקדם אפשרי אבל לא כולם רוצים בכך, יש אנשים שמעדיפים עבודה קבועה ופחות כאב ראש כי אם על ביגוד ותלושי מזון עומדים לרצוח אותך או מאיימים עם אנשים שמגיעים אז למה להתקדם ולהיות פק"ס חוק נוער? גם כך החוק וחלק מהנושאים של פעם לא רלוונטיים כיום ולהערכתי פק"ס זה לא משהו כלל [אולי תפקידים אחרים הם כן], קורסים - מי אמר שמאשרים לך לצאת כשאתה רוצה? גם אם זה לטובת הפונים, אבל זה באמת אמור להיות לטובת הפונים אבל לא בהכרח גם נותן ך משהו לכיס? מסתבר שאתה תלמד רבות אבל לא תקבל כלום. לצבור ותק?אפשרי כן, אבל תוספות? באמת גבוהות לא? אומנם יש תנאי פנסיוניים, אבל יש בעוד תפקידים ומקומות, ואם אתה אדם חכם אתה יודע להפריש לעצמך לבד [ראה את העצמאים החכמים].
 
למעלה