עבודה כסטטיסטיקאי

reakwind

New member
עבודה כסטטיסטיקאי

האם מישהו שלמד תואר מתקדם בפסיכולוגיה מחקרית יכול לעבוד כסטטיסטיקאי בתעשייה (או במוסד ממשלתי או וואטאבר) או שצריך לעשות הסבה לתואר שני בסטטיסטיקה יישומית?
 
לאחרונה

אני חוקר את שוק המשרות לסטטיסטיקאים (ואמנם, אני רק מסיים שנה א' בסטטיסטיקה\כלכלה ואני קצת "צעיר" אז קח את התגובה שלי בע"מ), לרוב המשרות (רוב ממעט כמובן) יעדיפו תואר שני בסטטיסטיקה בדווקא וכמובן ידע בתוכנות הסטטיסטיות העיקריות כרגע (SPSS, SAS וכו') - מה שכן, יתכן והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יוכלו להציע לכם משרה. הנה לדוג' למשרה שמפורסמת עכשיו : http://www.cbs.gov.il/www/wanted/rushanaf_demo.pdf

"השכלה:
השכלה ‏אקדמית ‏תואר ‏ראשון.
דרישות‏ נוספות:‏
רצוי‏ רקע‏/‏ידע ‏במדעי‏החברה,‏ובמיוחד ‏דמוגרפיה,‏סוציולוגיה‏ או ‏סטטיסטיקה.
עדיפות‏ תינתן‏ לבעלי‏ ידע‏ ב- ‏SAS ,‏ אקסל,‏ ו- ‏SQL"


בכלל, שמתי לב שהדרישות למשרות של הלמ"ס הן לא כאלה גבוהות ואני משער שהשכר בהתאם. מה השכר שיוצע לדעתכם בהלמ"ס לבוגר ללא ניסיון ? ועד כמה אפשר להתקדם?
 

reakwind

New member
אוקי בוא נגיד את זה ככה

נניח שאחרי התואר הראשון שלך בסטטיסטיקה והתואר השני שלי בפסיכולוגיה שנינו נדע להשתמש בשיטות סטטיסטיות ובתוכנות סטטיסטיות פחות או יותר באותה מידה (בפסיכולוגיה משתמשים הרבה בSPSS וקצת באקסל בתואר הראשון).
ההבדל ביני לבינך יהיה שאתה תדע גם יותר את הבסיס המתמטי של סטטיסטיקה (אני מניח שעשית לא מעט קורסי חד"וא וליניארית) ואני רק אדע את ההיבטים הישומיים יותר של איך עורכים מחקר ומסיקים מסקנות וכל זה.
השאלה שלי היא האם יעדיפו אותך בתעשייה בגלל שעשית קורסים מתמטיים יותר או שיעדיפו אותי בגלל שעשיתי מחקרים והתמקדתי בהיבטים היישומיים יותר?
 

Bonferroni

New member
בהחלט יש ארגונים שיעסיקו אותך

כסטטיסטיקאי גם אם אתה מגיע מתחום הפסיכולוגיה. אני הועסקתי בחברה כזו למרות שאין לי תואר בסטטיסטיקה.
קיימים מקומות בהם מחפשים בעלי תואר בסטטיסטיקה מכיוון שהם מחויבים לכך (נניח אם הם זוכים במכרז במסגרתו התחייבו להעסיק בעל תואר בסטטיסטיקה), אך זה ממש לא ככה לגבי כל ארגון או משרד ממשלתי...
 
אני משלב גם עם כלכלה.

וסביר להניח שבכלל אפנה לתחום של אקטואריה, אבל תעזוב לרגע את אקטואריה. סביר להניח שבארגון פיננסי יעדיפו אותי ובארגונים יותר פסיכולוגיים לך יהיה יתרון, אך באמת שהכל מהראש שלי ואין שלי שום שמץ של מושג כי טרם הכרתי את שוק העבודה בנושא הזה.
 
למעלה