עבודה בעיניים של סוכן

עבודה בעיניים של סוכן

סוכן ביטח אותי ובעלי בביטוח חיים במשך 10 שנים. בערך כל שנה החליף חברת ביטוח והחזיר לי חלק מהפרמיה . רק עכשיו בשיחה עם סוכן אחר עולה האפשרות שהוא עבד עלי ועשה מספר סיבובים עלי . מה ניתן לעשות לו ? האם פניה לאיגוד חברות הביטוח או למפקח או לתבוע אותו אישית תשובות לדוא"ל
 

עופר

New member
החלפת פוליסות כל שנה .

מאחר והנושא מעניין את כולם - לדעתי- אענה לך ע"ג הפורום, ואני מתנצל מראש אבל לא יהי כאן שום דבר סודי או אישי מלבד דעותיי. פתח דבר. כשאני קורא את השורות שלך או שכשאני שומע מקרים כמו שאת מתארת אני ממש מתרגז כי ביטוח מעבר להטבות המס , הפלצף שמסתובב מסביב והשחצנות הוא לפעמים משענת אחרונה לאנשים , ומי שלא שילם תביעת מוות וראה את העיניים של האלמנה או כמו שקרה לי -אלמן- שיודע שיוכל להוריד שעות עבודה ולהיות עם ילדיו בלי פגיעה ברמת חייו כי הוא מוריד שעות ... או אלמנה שהבנק החזיר לה צקים של העסק של הבעל כי אולי לא יהיה כיסוי ואני הבאתי הרבה כסף והרגעתי את כולם ( וזו הייתה מה זה מכירת לחץ ...) כנראה מסוגל לעשות מה שאת מתארת שעשו לך . רקע כללי . אז ערב טוב גברת יוספה לוי , אני לא יודע אם את אמיתית אבל אנסה לעזור . התופעה שאת מתארת מוכרת לי היטב וידועה בשם "טוויסטינג" (מלשון "טוויסט" , סיבוב באנגלית) בעבר סוכנים קיבלו את העמלה בעיקר בשנתיים שלוש הראשונות כאשר את רוב העמלה קיבלו בשנה הראשונה , היה בזה הגיון כי אם את כמוכרת סחורה מסוימת היית מקבלת את העמלה על פני כמה שנים לא תמיד היית יכולה להתפרנס מזה . יש כאלה שניצלו את העובדה הזו ואחרי קבלת העמלה לא עניין אותם יותר כלום ואז בשנה שלאחר מכן באו ללקוח ועשו לו פוליסה נוספת בחברה אחרת שעמה החלו לעבוד ושילמה להם עמלות קצת יותר גבוהות . רק בשנים האחרונות החלו חברות הביטוח להלחם בתופעה מכוערת זו כי מי שנפגע היה הלקוח וגם חברת הביטוח . צד חברת הביטוח פחות מעניין , אבל המבוטח אם עשה פוליסה לביטוח חיים עם חיסכון ושולמו פחות מ-24 חודש מלאים (שנתיים) הפסיד את כספו כליל, גם בחודש ה- 25 וה- 26 ערכי החיסכון(פדיון) לא מזהירים . כמו במקרה שאת מתארת סוכנים ריפדו את מעשיהם בהחזרי עמלה או במתנות שונות למבוטח הסומא . בעבר נהגה לשכת סוכני ביטוח , משהוגשה תלונה על מעשה כזה לחייב את הסוכן בתשלום הנזק למבוטח אבל שיננים היו לה רק כנגד חבריה , וזו לא חובה להיות חבר לשכת סוכני ביטוח , ועם יציאת תכניות ביטוח חדשות ומשופרות הוחלט לבטל את מושג הטוויסטינג כי לא ברור שתמיד נגרם נזק למבוטח . מה לעשות במקרה שלך ? כדי לראות אם נגרם נזק צריך הוכחות . בדרך כלל סוכנים נוהגים לשלוח פוליסות ואם הם לא אז חברות הביטוח שולחות אישור מס ואישור להצהרת הון. אם יש לכם מספר פוליסות בקשו מהסוכן לדעת מה הופקד בכל פוליסה , ואם הוא לא נותן את המידע , פנו לחברת הביטוח וקבלו את המידע ישירות אליכם אם אתם לא יודעים מה הוא עולל כי אין לכם פוליסות יש שתי אפשרויות : 1. ספרו לו סיפור שעליתם במדגם של מס הכנסה ואף הוזמנתם לחקירה ואתם צריכים אישורי מס ואישורים להצהרת הון של השנים אחורה ודחוף . בד"כ סוכן כזה שומר את כל מה שועולל בתיק אצלו כדי לחזור ולמחזר את הלקוח ויהיה לו את כל חברות הביטוח . עימדו על כך שהוא חייב לעשות זאת דחוף ולתת לכם הכל אחרת תלכו למעצר ותפילו גם אותו ... זה עובד ב-90% מהמהקרים . 2. אם אתם עובדים עם אותו בנק ואותו הסניף שנים רבות ושילמתם את הביטוח בהוראת קבע בטח יש בסניף רשימת הרשאות להוראת קבע מחשבונכם שם מופיעות חברות הביטוח -ביטוח חיים(זה מספר מסלקה נפרד מביטוח כללי של רכב לדוגמא) שגבו מחשבונכם, פקיד שמיודד עם המחשב יוכל גם להוציא כמה שילמתם כל חודש ואולי אפילו ממודד !!! עם הפרטים הללו פנו לחברות הביטוח לקבל את המידע ממתי עד מתי הייתם מבוטחים ? מה ערכי הפדיון ומי הורה על הפסקת הפוליסה (לפעמים הסוכן נותן את ההוראה או גורם בדרך פסיבית לביטול הפוליסה ), כמו כן איזה סוג פוליסה זו ומה היו סכומי הביטוח /חיסכון ומה היו צריכים להיות כיום עם כל המידע הזה יש לכם אפשרות לגבש את הנזק בעזרת ממוחה לביטוח (סוכן ותיק ובעל נסיון , רו"ח שמבין בביטוח או אקטואר בהתאם לאפשרויותיכם ) בפני מי להתלונן ? או מה לעשות ? המפקח על שוק ההון , ביטוח וחיסכון במשרד האוצר בירושליים לקחת עו"ד פרטי שיכין את התביעה לשכת סוכני ביטוח בישראל : ישמחו לעזור , אין להם הרבה שיניים אבל יש רצון וידע .
 

ציקו1

New member
מה כדאי לעשות?

לשלוח מכתב או פקס לכל חב´ הביטוח ולבקש כל מידע גם על פוליסות מסולקות או מבוטלותעפ"י ת.ז שלך ושל בעלך. את רשימת חב´ הביטוח ניתן למצוא בכל ספר של דפי זהב שם בטוח תמצאי את כל הכתובות והטלפונים. ואח"כ עם כל המידעים תןכלי לפנות ללשכה לסוכני הביטוח או לפנות אליי אני אשמח לעזור לך ללא כל תמורה ולנקות את שמם של שאר סוכני הביטוח שכן עובדים בהגינות. זה פשוט מקומם אותי לראות איך פוגעים בשמם הטוב של הרבה סוכנים שהם הגונים וישרים
 
חבל שאתם ידידי הסוכנים

ישר מרימים את ה"תותחים ויורים". האם לא היה כדאי שגב´ יוספה לוי תפרט יותר במה המדובר? מנין לכם שהוא לא היטיב עימה? (כפי שכותב עופר) האם אין לקוחות שאצלם "בערך כל שנה" יכול להיות גם פעם אחת בכל התקופה? האם מדובר בריסק בלבד או אולי בתוכנית בריאות כלשהיא? לדעתי עצם קפיצתכם וצעקתכם כי "אשמנו" בכזאת מהירות והסקת מסקנות ללא ידיעת המדובר מלמדת כי עלינו הסוכנים לעבור עוד כברת דרך ארוכה ובה ניצטרך לדעת קודם לאסוף מידע, להקשיב ורק אח"כ להסיק מסקנות. אין אני בא לצדד בצד זה או אחר , אני טוען שאין מספיק עוןבדות כדי לדעת במה המדובר וישר כולכם מתפשטים.
 

jobs

New member
למרות שאתה טוען כי אתה סוכן ותיק

כנראה שאתה לא עוסק במקצוע הרבה זמן. אחרת היית מבין בדיוק במה מדובר. המשך איסוף מידע נעים, וחג שמח
 
הייתי מציע לך לבדוק

כל בוקר האם אתה היית עושה את זה? אני שומע סיפורים לרוב. גם בפני התלוננו על "כביכול" שינויים שגרמו נזקים. אולם בדיקה מעמיקה הוכיחה ששינויים שבוצעו ע"י סוכנים בוצעו לטובת הלקוח. אם סביבת העבודה שאתה עובד בה עוסקת בדברים מסוג זה......אז כדאי שתעזוב את הענף.
 

עופר

New member
שינויים בפוליסות -האם לטובת הלקוח

רק לאחרונה (מיציאת פוליסות ההון - יותר הון מיטב הון שיא הון וסליחה אם שכחתי מישהוא ) יש אולייתרון בהחלפת פוליסות או הפסקתן וגם זה לא תמיד . גם זה משקולי ביטוח /חיסכון או משיקולי מיסוי . לכן הסיפור של יוספה מוכר וחביב זה סיפור הטוויסטינג : יש לי מקרה של סוכן שעובד 19 שנה עם אותו לקוח וללקוח יש 18 פוליסות ללא צורך , חלקן בוטלו אחרי 3 שנים , תסכים איתי שנגרם נזק ללקוח .
 
למעלה