סתם

חדשה20

New member
סתם

כמעט עלו עליי בבית. מלחיץ ממש. אחי הקטן פתאום אמר בארוחה שהתחלתי להתנהג באופן שונה, אחי הגדול אמר שלא יזיק אם אחייך מדי פעם (למרות שאני כן מחייכת אבל לא אליו, מכל מיני סיבות). ואסור כ"כ שהם יגלו. שמישהו יידע מה אני עושה. הם יודעים שכשאני על המחשב, הם צריכים להתרחק, אסור להם לראות מה אני עושה במחשב. הם יודעים שאני נכנסת לפורום בתפוז, אבל הם לא יודעים איזה. יש לי דרכים להסוות את מעשיי אבל לפעמים אני לא מקפידה מספיק, ואז יש חשש שאם הם יעשו משהו מסוים, הם יגלו. לא יודעת מה עדיף. אם לפני שהתחלתי טיפול והייתי נופלת מדי פעם, תלוי בנסיבות, או עכשיו- שיש מעין עצב מתמשך שבא והולך. אבל תמיד אורב, לעולם איני בטוחה מפניו. ואיש לא יודע כמה לבד עם כל המחשבות, עם כל האכזבות מעצמי, עם הכל. כ"כ לא נכון שאני לא כועסת על עצמי. כ"כ לא. אוף, חבל שהפסקתי עם זה. לא נורא, עוד בטח אוכל לחזור לזה, זה בטוח עוד לא אבד לי. קצת נמאס לי מעצמי, ומעוד דברים. מצטערת על ההודעה הזו. לא חייבים להתייחס.
 

ms wallflower

New member
בטח שאני אתייחס!!!!

דבר ראשון אני ממש מבינה אותך... גם לי עושים קטעים כאלה בבית, במיוחד אחותי הגדולה התחילה להגיד שהיא יודעת איפה אני כותבת וכל מיני דברים כאלה וזה ממש הלחיץ אותי, וביקשתי מננה במפורש לא לעקוב אחרי.. ואני מקווה שהיא לא עושה את זה... אבל אני ממש מבינה את הלחץ הזה... חמודה.. אני ממש לא יודעת להגיד לך מה עדיף, ניראה לי שהנפילות הדראסטיות לא עדיפות אלא עדיף להגיע למצב מאוזן, העצב המתמשך עכשיו הוא תקופתי הוא לא לנצח, הוא עוד צעד בדרך, עוד משהו שאת צריכה לחוות כדי לטפל בפצע הכל כך כואב הזה... אני יודעת כמה את לבד עם המחשבות, כי אני בעצמי מרגישה ככה, ומבינה כמה את רוצה שמישהו יהיה איתך שם, ואני איתך אבל באופן ווירטואלי מרחוק, ואני יודעת שזה לא הרבה, אבל לי לפעמים זה עושה תחושה לדעת שיש עוד אנשים שמרגישים כמוני... לא ממש הבנתי מה לא אבד לך.... לכולנו נמאס מעצמנו בזמנים מסויימים, המחשבות משגעות וכל מה שבא לך זה לכבות אותן,( ניראה לי שיום אחד אני אמציא כפתור שמכבה את המחשבות).. אבל זה לבינתיים זה לא לכל הזמן.. בכל אופן אני קוראת שקשה לך עכשיו, אבל אני גם מצליחה לראות את התקווה... ואני שמחה שכתבת פה!!! ובבקשה אל תבטלי את עצמך ואת הרגשות שלך, אם כתבת פה סימן שזה חשוב ואפילו חשוב מאוד!!!! ואין על מה להצטער!!! מחבקת מרחוק... איתך שיהיה שבוע טוב...
 

חדשה20

New member
תודה

תודה שאכפת לך. הלוואי ויכולתי להראות לך כמה זה חשוב לי, למרות שאת בטח יודעת. התכוונתי לאובדן היכולת לכעוס על עצמי. אוף, זה לא נכון לא לעשות את זה. זה כ"כ לא נכון. סתם אמרו לי שאני כועסת על עצמי יותר מדי, אני יודעת שאני כועסת רק מה שמגיע לי, ושזה כן נכון, שזה בסדר. אוף. אני פשוט שונאת קיץ והוא אחד מדברים שעושים את המדרון לחלקלק כ"כ, שמונעים ממני לאחוז באיזה זיז ולעצור את הנפילה, שנהפכת לבלתי נמנעת. והיתושים... זוועה. אני מהאנשים שגשם בחורף, וכמה שיותר, גורם להם לחייך ולהיות מאושרים, אז עכשיו... וכל מיני דברים לא טובים מרחפים באוויר. לא יכולה יותר כרגע, מקווה שמחר יהיה יותר טוב. הבוקר בד"כ עוזר. נראה לי שאני הולכת להוציא קצת כאב בחדר. בשקט, שאיש לא ישמע. אוהבת
 
אוף...

אני אוהבת. אני לא אוהבת שאת עצובה. אני לא אוהבת שחוקרים. גם לי עושים כאלה קטעים.. מסתכלים. אחר כך אומרים לי משפטים כמו ששמעת שאחותי אמרה. אחר כך אומרים שאני אגואיסטית ומגעילה. פרטיות זה משהו יקר ערך. חבל שהם לא מבינים את זה. גם אצלי הם יודעים שהם צריכים להתרחק. זה לא אומר שכך הם עושים. בייחוד לא אמא. מעצבן. אבל... אמרתי לך מה דעתי ומה ההשוואה שעשיתי. לגבי הכעסים. לעולם שלא ימאס לך מעצמך. לי לא נמאס ממך. למה לך כן נמאס ממך? ואני לא חייבת להתייחס. אבל כן אתייחס. כי את יקרה וחשובה לי ואני אוהבת אותך מאוד.
 

phoenixtear

New member
תגידי תודה על ה"אובדן" הזה!

אין לי ספק שבמקומות בהם הכעס הוא קונסטרוקטיבי ומתון הוא יבוא לידי ביטוי (נניח, אם היית אמורה לעשות משהו והתעצלת או אם הלכת נגד צו ליבך. הכעס המתון יעזור לך לחזור אל עצמך). אבל כעס מתמשך? על דברים שלא מגיע לך לכעוס על עצמך בנוגע אליהם? (ואפילו ניתן לומר שהכעס אמור לקבל מען חיצוני ואת מפנה אותו פנימה)... תגידי תודה שהנטיה נרגעה! היא עלולה לעלות לך במחיר כבד. זה כעס כמעט מזוכיסטי, לא כעס בונה או הגיוני או חיובי. תני לעצמך טפיחה על השכם לזכות היכולת שלך למתן אותו ולתת ביטוי לקולות טובים ובונים יותר בעצמך! (סליחה אם אני חדה מידי הבוקר S: ) בקשר לאחים שלך- ליגיטימי לחלוטין להציב גבולות. הם לא צריכים לדעת מה את עושה ומותר לך לשמור על עולמך לעצמך למרות המגורים המשותפים. קחי בחשבון שאת מדברת כאילו שאת פושעת שיש לה מה להסתיר. את לא פושעת, את לא עושה שום דבר לא בסדר- ולמרות הכל זה לא עניינם. מה עדיף? התפרצויות זעם ששוברות שגרת משטר משמוע רגשי או חיבור לרגשות? חיבור לרגשות. ללא שמץ של ספק! אם לאורך שנים שמרת בבטן והפנת את הכעס כלפי עצמך אפשר להניח שלאיזה זמן הרגשות יבקשו ביטוי כל עוד תתני להם. אני יודעת את זה מעצמי ומאמינה שזה לגמרי לא לנצח. זה תהליך בריא, תני לו לקרות. לפעמים צריך להתמודד עם רגשות עוצמתיים במיוחד ומתעורר "געגוע" למצב הרגשי הרדום, כביכול (הר געש רדום). בנושא זה קראתי ספר של אישה חכמה שאומרת שכל מצב רגשי שכזה הוא הזדמנות לריפוי, איתות למשהו שצריך תשומת לב ושאם יקבל אותה ניתן למנף את הנפילה לעליה. מאחלת בוקר ושבוע טוב! אני.
 

ms wallflower

New member
מסכימה עם פיניקס

אני מסכימה עם פיניקס!!! אין לך מה לכעוס על עצמך והכע העצמי זהז רק מחלחל לנשמה והורס אותה, נותן כוח להרס העצמי... יש לנו נטיה להחמיר עם עצמנו סתם ללא סיבה ואני שמחה לשמוע שאיבדת את זה.. זה בהחלט לא דבר שצריך לחזור!!! תוציאי כמה שיותר אל תבלעי אל תפנימי, זה רק פוגע בך... תני מקום לכל מכלול הרגשות שלך... שיהיה בוקר טוב ויום טוב
 

חדשה20

New member
.

וואו. זה ממש היה חד מדי. לא חושבת שהכעס שלי הוא לא בונה או לא הגיוני. הוא כמעט תמיד אחד מאלה. הוא נראה לי נכון, הוא עוזר לי, ואני לא מבינה למה להפסיק. לא יודעת, פשוט חד מדי המעבר בין הכעס בעבר לכעס המתון הנוכחי, שהולך ונראה לי לא נכון (לא מבחינה שכלית, אבל מבחינה כלשהי). טוב, מקווה לטוב... שבוע טוב! אוהבת
 

vishnushka

New member
...:)

כעס על עצמך בשום מקרה ובשום מצב לא מועיל. ולא נכון. אומנם כן, אמרו לי שיש מצפון והמטרה שלו היא להגיד לנו מה טוב ומה רע (למרות שמי שאמרה לי את זה סבלה,ובאמת סבלה, ממצפון יתר! עד שהיא הייתה מטישה את עצמה נפשית ופיזית עם המצפון הזה שלה) אבל בינו לבין כעס יש הבדל עצום! ת'אמת? אני מבינה את הרצון לכעוס על עצמך. פתאום אתמול התחשק לי. לכעוס על עצמי על משהו ברור לי אבל לא ברור בכלל ולהתחיל במסכת עונשים. אבל עצרתי את עצמי מהמחשבות האלה. חבל היה להתחיל לשקוע בחזרה בתוך כעס והענשה עצמית לאחר השתקמות. זה משהו של האגו... משהו יחודי לאדם של כיף להתבוסס בבוץ. זה טוב ונכון שאת בטיפול ולמדת לשלוט ולמתן את כל זה. מקווה שהייתי ברורה אני לא הכי בפוקוס:) שבוע נעים!!!
 
קבלי את המילים של עוף החול.

אני לא יכלתי לומר אותם טוב יותר. ואת יודעת כמה ניסיתי.. את זוכרת ששאלתי אותך אם את מוכנה לוותר על שליטה? וותרי על שליטה, תוותרי על הכעס, תשאבי את המילים של עוף החול. אל תשכחי, דמעה אחת שלה (מילה אחת שלה) מרפאת. היא כאבה את כאבך והייתה במקומך, כפי שאמרה. האמיני לה. אם לא לי, לה. היא הייתה איפה שאת. היא יודעת על מה את מדברת. האמיני לה. הקשיבי לזקני העם.
 

phoenixtear

New member
היי את :)

נחישות דברי באה מאכפתיות ולא מתוקפנות, פשוט מיהרתי טיפה הבוקר והייתי צריכה לנסח מהר ולעניין- כמו כן אני מרגישה מחוברת מאוד למה שאמרתי לך... כעס על עצמך כדרך חיים הוא הרסני. אין לי ספק שלו הייתי כותבת הודעה בנוסח שכתבת את בתחילת השרשור היית אומרת לי את אותו הדבר. הטיפול מציע לך נתיב מתון, אמפטי ובריא יותר שמאפשר לבחון, לבדוק, להרגיש, לחשוב ולתת ביטוי לעצמך במקום לתת לכעס להזיק לך ולהצר על צעדיך. למה בעצם מגיע לך לכעוס על עצמך? ניסית לשאול ולענות באמת? נסי רגע. מה התשובה? קחי את התשובה הזאת ושימי אותה בפי אם בפיה של כל אחת אחרת כאן. מה היית אומרת לה?
 

חדשה20

New member
טוב, אני אסביר את עצמי...

אני לא יודעת מה הייתי עונה לך אם היית כותבת הודעה כזו, ואין לי לא כוח נפשי ולא זמן כדי לנסות את זה. עשיתי די הרבה נסיונות כאלה לאחרונה. בכל אופן, אני כועסת על עצמי כי עשיתי דברים שהם לא בסדר. כי היו לי ציפיות מעצמי, ואכזבתי את עצמי. כי הייתי לא נחמדה לאנשים אחרים. כי הייתי אגוצנטרית. כי לא הייתי מחושבת מספיק. כי ידעתי שאני לא רוצה לעשות משהו מסוים, ובסוף כן עשיתי אותו, והייתי צריכה לצפות את זה מראש. אין לי מושג איך זה נראה למי שקורא מבחוץ, אבל בעיניי זה כן סיבות מוצדקות לכעוס על עצמי. באמת חושבת ככה, לא מגזימה. אמממ, אם מישהי אחרת הייתה עושה את זה, ברור שהייתי מגיבה אחרת ולא שופטת אותה בחומרה, אבל אני עם עצמי, ואני יודעת שמה שעשיתי לא היה בסדר, ושכבר עבדתי על הנקודה הזו כ"כ הרבה פעמים, אז לא בסדר שלא עמדתי בסטנדרטים של עצמי. מוזר, מזכיר לי אבחנות שעשיתי שגם בהן זה עלה...
 
חרה לי "אגוצנטרית"!!!!!!!!! מאוד!!!!!

מי מדברת על אגוצנטריות!!! אויייייייייייייייייייי את טהורה! יש לך נפש טהורה!!!! ככה מדברים על אחותי הגדולה?????? חרה לי!!!!!!! חשבתי על משהו. איפה הנקודת מבט אובייקטיבית??????????
 

חדשה20

New member
נכון!

באמת. מאוד אגוצנטרית. אוף. קצת משעשע אותי כי אני יכולה לדמיין אותך אומרת את ה"אוייייי" הזה... אוף. כן אגוצנטרית. לא מבינה איך זה לא בולט החוצה. תעלומה... ובנוגע לנקודת מבט האובייקטיבית-מותשת כ"כ שאין לי כוח לנסות, מצטערת. אבל אמרתי לך-אני חייבת להיות סובייקטיבית בזה... אוהבת
 
../images/Emo10.gif

לא אגוצנטרית. את טועה. לא סובייקטיבי. את טועה. האמיני לי!! אוהבת אותך גם. גם כשאת חושבת שאת גרועה כל כך.... ללא תנאים.
 

phoenixtear

New member
ושוב אומר-

יש הבדל בין לעשות חשבון עם עצמך על מקומות בהם את שואפת ליותר ורוצה להשתפר לבין כעס מתמיד שמופנה פנימה. את יודעת מה- את אמנם היחידה כאן שיודעת מה קורה בינך לבין עצמך. את היחידה שיכולה לשפוט על מה נכון וראוי לכעוס ואיפה זה בונה ואיפה לא. אני רק מבקשת שלפני שאת מחליטה תעשי "זום אאוט" ותחשבי ברצינות אם היית שופטת מישהי אחרת לפי אותם קריטריונים. אם כן- כנראה שאת צודקת. אם לא- כנראה שיש לך פערים לגשר עליהם וכדאי להשקיע בכך מאמץ... לילה טוב!
 
את חושבת שזאת סתם הודעה?כי אני לא חושבת ככה

עכשיו אחי עבר ילד המחשב והתחיל להסתכל מה אני עושה, והדף של הפורום לא רצה לרדת אז כיביתי את המסך,יצאתי במזל מזה. ואני מבינה את החשש שלך שהם יגלו. ואת זה שבארוחה אחיך הקטן אמר שאת מתנהגת מוזר-זה באמת מלחיץ,אבל יכול להיות שהורים שלך מרגישים בזה והם חושבים שזה הגיל,ולא כי קרה משהו. הנפילה בטח יותר כואבת שמנסים לטפל בעצמך והולכים לטיפול,אבל זה חלק מהתהליך- צריך ליפול,ולקום ועוד פעם ליפול עד שרואים את האור. אבל עדיף להמשיך להיות במצב של עצב מתמשך ולא נגמר-ואני במצב כזה ואני יודעת כמה זה קשה. אני לא כך מבינה אותך בובי...אבל אין לך מה לכעוס על עצמך-את לא אשמה בכלום! שבוע טוב יפה..
 

ליאללל

New member
../images/Emo20.gif

למה לכעוס? ומה זה ייתן? להיפך.. תחפשי את המקום הזה שיקדם אותך ולא שיפיל. ובקשר למשפחה... שייראו, את לא חייבת להיות עם מסכה כל הזמן וכל עוד תקפידי למחוק היסטורי כשאת קמה מהמחשב אף אחד לא יעלה עלייך. אל תצטערי... כאן זה המקום לכתוב את מה שאת מרגישה.
 

חדשה20

New member
אמממ

דווקא בגלל שזה מקדם אותי, אני כועסת על עצמי. אני יודעת שזה נשמע קצת אבסורד, אבל זה ככה-אני טועה, כועסת על עצמי, ואז יש סבירות הרבה יותר נמוכה שאחזור על הטעות. אני מרגישה שהכעס כן עוזר לי להשתפר, במובן מסוים. אני יודעת שיש משהו מפיל בכעס, ושאני צריכה להשתדל לא להגזים איתו, אבל אני חושבת שאני לא מגימה, אלא עושה בכמות הנכונה. זה באמת מה שנראה לי. תודה...
 
למעלה