סתם רעיון

ם פ

New member
סתם רעיון ../images/Emo62.gif

למה אין מנוע חיפוש אנושי ? (או HUMANOA
) שאיזה יזם יקח חבורת מידענים סטודנטים אשר יענו על שאלות הגולשים. כמובן, אני מדבר על מנוע ישראלי ולא עולמי. איך זה יפעל ? איך ישלטו על כמות האנשים ? ובכן, ראשית שזה ישמש כמנוע משלים למנוע חיפוש סטנדרטי דוגמת גוגל, כך שמי שיכנס יהיה גולש שצריך באמת מידע ספציפי. נניח אני נכנס כגולש לאתר המנוע, ואז יופיעו לי שתי אופציות: א. מידען רגיל ב. מידען פרימיום באופציה הראשונה, תוכל להשאיר בתיבת הודעות את שאלתך ומנהלי האתר יתחייבו להחזיר לך תשובה עם המידע המבוקש לדוא"ל תוך חצי שעה מקסימום. באופציה השנייה, תוכל לקבל מענה אנושי ממידען אשר יסייע לך ישירות למצוא את מבוקשך. כאמור, אופציה ב' - בתשלום. סתם בשביל הצחוקים מה דעתכם על זה ?
 
למה אתה חושב ככה?

תחשוב בדיוק בכיוון השני.. אין משהו שלא תוכל להשיג אם מאוד תרצה בו. בעיקר בתחומים האלה.. דווקא נשמע טוב, אני אהבתי את זה מאוד.. (מחזיק את עצמי שלא להתחיל לתכנן את זה בעצמי
. סתם לא ממש מחזיק את עצמי פשוט אין לי זמן לזה כרגע)
 

ם פ

New member
אני ריאלי ../images/Emo13.gif

קודם-כל, שמחתי לשמוע שגם אתה אהבת את הרעיון. לנושא עצמו... א. לא נראה לי שבנוי בנוי לפרויקטים מסוג זה. ב. זה ממילא לא משהו שאני מתכנן לעשות, כך שאם יקום מישהו אחר ויעשה דבר כזה, אז סבבה (מקסימום מאוחר יותר אולי אתחרה בו
). בכל מקרה, לדעתי הגולש הישראלי רק ירוויח מזה.
 

examiz

New member
יש כבר משהו דומה

http://answers.google.com/answers תשאל שם איזה שאלה שאתה רוצה ואנשים אמיתיים יעזרו לך
 
טוב אבל זה לא ממוקד לישראלים

השאלה אם ציבור הגולשים הישראלים ישתמשו בשרות כזה. אבל אם לא "הולכים" כל זה :) אז למה לשבור ת'ראש.. פורים שמח!
 

תמי2001

New member
יש בכל זאת אחד לישראלים

נזכרתי - קיים אתר שמספק שירותי מידע במתכונת דומה. יש מאגר של מומחים וכו'.
 

ם פ

New member
יפה מאוד - תודה שהבאת את הקישור

שכחתי מהאתר הזה לגמרי. אם-כך ניתן לומר שפחות או יותר יש כבר דבר כזה (אם כי לא חינם). הנה ירד לו הרעיון לטימיון.
 

winnerline

New member
ומה יהיה..?

ומה יהיה עם המנהלים לא ידעו את התשובה לשאלות הגולשים? בסך הכל כולנו אנשים ותמיד יש עוד מה ללמוד..
 

ם פ

New member
אז ככה...

ל-2759, זה לא דומה ל-askjeevs ששם זהו עדיין מנוע חיפוש אוטומאטי הבנוי על שאלות מוכנות מראש בתוך מאגר או משהו בסגנון. אני מתכוון לדוגמא של מי שנתן את גוגל answers שת'אמת לא ידעתי שקיים בכלל, רק במתכונת קטנה יותר המותאמת לפחות לשלב הראשון לגולש הישראלי. winnerline - באופציה החינמית אף אחד לא יבטיח שתקבל תשובה. באופציה בתשלום אין סיבה שמידענים שלוקחים את המשימה ביתר רצינות לא יצליחו להשיג את המבוקש (בדיוק כפי שגוגל מסתדרים בסופו של דבר), אך אם בכל זאת המידע לא ימצא מכל סיבה שהיא, הלקוח יקבל החזר כספי או כל פיצוי אחר. כמובן, שאת כל הסיטואציות האלו יש לקחת בחשבון מבעוד מועד לצורך ניסוח תקנון שמבהיר חד-משמעית כיצד ההנהלה של המנוע תתנהג ב"מצב ש.." . אשמח לשמוע עוד סיטואציות,ביקורת,תגובות וכד' זה סתם מסקרן אותי אם דבר כזה יכול להצליח.
 

winnerline

New member
אז ככה..

אני מעדיף פורומים מאשר להכנס ולשלם שם בפורומים אתה יכול לקבל תשובה ע"י אנשי מקצוע בלי לשלם כלום אז לא נראה לי שמישהו ירצה לשלם. לא רוצה לבאס אותך או משהו אבל תאמין לי זה אותו דבר כמו פורום רק כאן אני ישלם כסף ויקבל את התשובה מבן אדם אחד ובפורום אני יקבל את התשובה מכמה וכמה אנשים וללא תשלום.
 

ם פ

New member
ווינר, אל דאגה אני לא מתבאס ../images/Emo13.gif

נכון, בפורומים לעתים אתה מקבל תשובה לעניין, אך לא תמיד. א. אתה צריך לקוות שההודעה שלך לא תיעלם אי-שם במעמקי הפורום. ב. בפורום נשמעות בדר"כ דעות שונות ואז אתה עלול להתבלבל. ג. ברוב המקרים, מי שעונה לך בפורום - הוא אינו בעל מקצוע מוסמך אלא גולש ממוצע שפשוט נותן עיצה טובה. ד. יש פורומים בתשלום (לפחות בחו"ל) ה. איני מידען אולם אני מעריך שמי שכן כזה וזהו מקצועו גם אם הוא חסר תשובה לשאלתך עדיין הוא יוכל לנסות ולהכווין אותך לאיזשהו אתר ברשת או מאגר ממוחשב. ו. הזכרתי שיש את האופציה החינמית. אמנם אף אחד לא יבטיח שתקבל תשובה לכל שאלה, אבל עדיין תשובות לשאלות נפוצות תוכל לקבל בכיף.
 

TIC

New member
נסה כאן

http://answers.google.com תקבל תשובות מאנשי המקצוע הממויינים על-פי תחום השאלה (השאלה נענית על-ידי המומחה הקרוב ביותר לתחום). TIC.
 
הבעיות שעולות על דעתי

קודם כל אנשים שונאים לשלם. במיוחד אנשים שיודעים לגלוש בד"כ (אולי לא תמיד) יודעים גם לחפש בעצמם, גם גוגל, גם פורומים (וגם אם יש חסרונות יודעים איך להתגבר עליהם), יודעים בתכל'ס להשיג מידע. עניין חילוקי הדיעות - נכון, בפורום יש חילוקי דיעות, אבל איך תוכל לסנן מראש רק חצי מהתשובות ולקלוע למה שאני צריכה? איך תוכל להגיש מידע קוהרנטי ולא מבלבל אם אתה לא יודע את כל הנתונים? או את הלך הרוח שלו? בקיצור אם תתן רק תשובה אחת לאדם, רוב הסיכוי שהיא לא בעלת ערך. בשביל לשלם על מידע אני צריכה לדעת טוב טוב את מי אני שואלת, לקבל המלצות, לדעת את הכוונים שלו, כדי לדעת שהמידע שאני משלמת עליו (ומשלמת מראש כמובן) יהיה טוב. זה מאוד מורכב. אתה צריך לשכנע אדם הרבה כדי לשלם על מידע. נכון שאנשים משלמים. אבל זה בד"כ מידע כולל ערך מוסף. אנשים משלמים על מידע שכתוב בספר (כאן הערך המוסף הוא שזה יושב אצלי על המדף ואני יכולה לעיין בכל עת), על מידע שמועבר בפגישה (כאן הערך המוסף הוא החויה), על סדנאות. על מידע כתוב מהרשת גם כן אנשים משלמים, כמו שעושים מינוי לאתר, אם הוא מאוד מקצועי וממוקד. בקיצור לא קל לדעתי הרעיון שאתה מציע. אבל הסיבה שכתבתי את כל זה (אני לא נוהגת לקטול רעיונות) היא שיש כן משהו קוסם כאן, זה שיש מישהו זמין בצד השני שרוצה בוודאות לעזור לך, ואם תוכל להתגבר על מה שכתבתי (לא קל) אז אולי כן זה יהיה להיט. למשל באתר של בנק לאומי יש "צ'אט עם איש שרות". לא נכנסתי לשם אף פעם (זה היה בלילה ולא חשבתי שזה מאויש בלילה) אבל זה היה נראה די מפתה. אולי צ'אט עם מומחה, מוגבל ל - 10 דקות למשל. בהצלחה
 

ם פ

New member
אין שום בעיה -PLAN B ../images/Emo6.gif

1. אפשרות נוספת: אנשים לא אוהבים לשלם ? אז חברות ישלמו. מה ?! פירסום אתם יודעים... באתר יופיעו פירסומות טקסט, ובמיילים שישלחו עם התשובות הרצויות ישירות לגולש, יופיעו פרסומות rich media כאילו HTML, FLASH וכד'... מהכסף של החברות ניתן יהיה לממן את השירות, וכך הוא ינתן חינם לגולשים. 2. כמו-כן, אני חושב שאנשים בהחלט משלמים אם הם יודעים בוודאות שיקבלו תמורה. כמובן מבחינה טכנית התשלום יתבצע ע"י סליקת אשראי או דרך תשלום סלולרי (נוסח חברת מיקרו-פי). 3. אני חוזר ואומר שהמנוע אמור להיות משלים למנוע סטנדרטי ולא כתחליף. אם את מוצאת את החומר באופן רגיל סבבה, אבל מה אם אני אומר לך שהמנוע האנושי יוכל להעניק לך מידע שנמצא במאגרים בתשלום ? לכן, חשבתי שאם אנשים ישלמו דמי חיפוש נוכל (מי שיקים ת'פרויקט) להביא לו הרבה יותר ממידע מפוזר ברשת, דבר שהיה עולה לו כסף רב אם הוא היה נודד באופן עצמאי ממאגר למאגר. 4. הערכה שלי, אדם שמעוניין להשתמש בשירות שכזה הוא בדר"כ סטודנט או מישהו שצריך מידע שלא נגיש בקלות ע"י מנועים סטנדרטיים (כמו חברות או עסקים בינוניים). האם בחיפוש בגוגל,יאהו,אלטהויסטה או איפה שזה אתם מוצאים את כל החומר שאתם רוצים ? 99% שהתשובה לכך הוא לא. 5. החברה תוכל לספק שירות מידענים רגיל לכל דבר הכוונה באופן פרונטלי כחלק נוסף מעבר לשירות הפרסונלי הממוחשב. 6. אותו שירות בתשלום שדיברתי מעניק לך "מידען אישי" בדיוק כמו שנתת את הדוגמא עם הבנק והצ'ט. הוא יוכל לענות לך על השאלה הזו ששאלת: "..אבל איך תוכל לסנן מראש רק חצי מהתשובות ולקלוע למה שאני צריכה? איך תוכל להגיש מידע קוהרנטי ולא מבלבל אם אתה לא יודע את כל הנתונים? או את הלך הרוח שלו? בקיצור אם תתן רק תשובה אחת לאדם, רוב הסיכוי שהיא לא בעלת ערך" איך? הוא ישוחח איתך כמו בצ'ט וביחד תגיעו למידע הרצוי. 7. אם יש כאן מישהו שחושב מבחינה טכנית כיצד יפעל נושא שליחת המייל כי לפעמים זה לא תמיד מגיע ליעד או שהתיה מלאה וכד' - לא בעיה. אם עושים פרויקט כזה אז דואגים לתיבת webmail עבור כל לקוח שיוכל להיכנס עם שם משתמש וסיסמא. - אשמח לשמוע עוד ביקורות בשביל הכיף...תודה לכם עד-כה על התגובות הענייניות.
 

prizman

New member
החברה שהקימה את .ANSWERS.COM

היא ישראלית אגב. לא הייתי פוסל את הרעיון, אבל כשנכתב בסוף "בשביל הצחוקים" זה מוריד מאמינות העסק. כרעיון, זה מצויין, אם אכן העסק ייתן מידע שלא ניתן למצוא בחיפוש פשוט באחד המנועים. גב מדעי אמין יחזק את סיכויי ההצלחה.
 
למעלה