סתם כדי לעזור

hanyou12

New member
סתם כדי לעזור


בתור עתודאית שנכנסה לקבע לאחרונה, הייתי רוצה לחלוק את הסיפור שלי כדי אולי להאיר כמה פינות אצל אנשים שמתלבטים או שבמהלך.
קוראים לי לי, אני עתודאית לביולוגיה, בוגרת מסלול עתידים להוראה, מחזור ד'. יש לי תואר ראשון בביולוגיה וגם תעודת הוראה מטעם האונ' העברית, והתגייסתי בתום הלימודים לחיל החינוך, ליחידת מורות חיילות.
במשך שנתיים שירתתי בתפקיד מורה לביולוגיה בבתי ספר אזרחיים - אחד התפקידים היותר מאתגרים, מתגמלים ומעניינים שיצא לי לבצע. לרוע מזלי לא התאמתי לתפקיד, ולמרות שנהניתי מהמהות, היה לי קשה לתפקד ביום-יום ומשכך ביקשתי לעבור תפקיד.
בשנה השלישית לשירות הועברתי מחיל חינוך לחיל הרפואה, למעבדה הרפואית במרפ"א 8282 שממוקמת בצריפין. מדובר על מעבדה רפואית שמבצעת את כל סוגי הבדיקות הרפואיות לחיילים המטופלים רפואית על ידי הצבא (בניגוד לחיילים שמטופלים על ידי קופות חולים אזרחיות).
לאחרונה נבחרתי גם לפקד על קורס עובדות מעבדה שמכשיר את החיילות המשרתות תחת הקצינים (ובתכל'ס עושות את כל העבודה המסובכת בשבילנו).
אני מאוד נהנית מהתפקיד למרות שלא חשבתי שכך יהיה, אני בטוחה שכל אחד שמתלבט אם לעשות עתודה בביולוגיה ישמח להגיע למעבדה ולהיחשף לעבודה המדהימה שאנשים עושים שם. אני כרגע בשנה הראשונה לקבע שלי, כבר קא"ב, ונהנית מכל רגע!
אשמח לענות על שאלות למעוניינים וסתם להוסיף מהנסיון המועט שיש לי

בהצלחה לכולם!
 
איזה כיף שזוגתי שירתה במעבדה הרפואית

של חר"פ צריפין.

אשמח אם תספרי לי על העבודה המדהימה שעתודאים עושים שם כי היא אישית לא נתקלה בכזו.

מה שלום ד"ר הלפרין?
 

trigotrigo

New member
אל תכניס לה מילים לפה


היא כתבה "להיחשף לעבודה המדהימה שאנשים עושים שם"
 

hanyou12

New member
איתה הכל בסדר

לא אמרתי שהעתודאים עושים שם עבודה טובה, למרות שבתור אחת שכן רואה את הדברים שמעבר אני יכולה להגיד שמעבר לאינפנטיליות של חלק מהם העבודה שאנחנו עושים שם כן חשובה וייחודית (אין שום מקום בצבא חוץ ממערך המעבדות שמסוגל לתת את השירות הזה, מסתבר שגם לא באזרחות כי עובדה שכבר שנים מדברים על מיקור חוץ ואין קול ואין עונה).
אבל בשורה התחתונה התכוונתי באמת לרוב לחיילות שעושות מעל ומעבר, נותנות את כל כולן כדי להצליח לסיים את היום עם מינימום עבודה ליום שאחרי.
ובכלל אני חושבת שכולנו עובדים שם כגוף אחד - חיילות או קצינות - והצורך הוא צורך חיוני בכולם. תחשוב מה היה קורה אם לא היו אנשים שיעבדו שם. העובדה היא שאף מעבדה לא מוכנה לקחת על עצמה את היקף העבודה שלנו. ואנחנו עושים את זה עם חוסר בכוח אדם. אז כנראה שמישהו עושה שם משהו טוב
 

GVBlack

New member
האמת העצובה

לפני זמן מה הזדמנתי למעבדה בחר"פ צריפין בשביל לעשות בדיקות דם.
בדרך כלל לוקחים לי דם במרפאה ביחידה (יש דבר כזה פעמיים בשבוע, ואז שולחים את הבדיקות ברכב למעבדה בצריפין, ולרוב לוקח כשבועיים-שלושה עד שאני רואה את כל תוצאות הבדיקות). הפעם הייתי בצריפין והחלטתי שכבר עדיף שיקחו לי במקום.

רבותיי, המעבדה הזו נראתה כמו מחנה פליטים. בשעה 9 בבוקר התקרה הייתה המקום הפנוי היחיד שבו לא ישבו חיילים (על הקירות דווקא היו כל מיני צמחים בצבע ירוק נבול). לקחתי איזשהו מספר (ראיתי שלפניי יש בערך 50 חיילים) והלכתי לענייניי. כשחזרתי אחרי שעתיים, כמות החיילים שלפניי הצטמצמה ל-25. בסופו של דבר נשבר לי.

עכשיו, מדובר בשירות סופר חשוב, שחיילים רבים זקוקים לו. הפתרונות במיקור חוץ קיימים והם מצוינים - עובדה שקופות החולים מצליחות לספק תשובות לבדיקות דם לאוכלוסיה רחבה יותר ועם זמן המתנה קצר הרבה יותר - הבעיה היא שהם עולים כסף. היה הרבה יותר הגיוני לשלוח בדיקות מהמרפאות המרחביות לאיזשהו מגהלאב מסודר ואוטומטי (כמו שיש ל"מכבי" ברחובות) ולקבל תשובות תוך 2-3 ימים ולא שבועות. אבל למה לו, לצה"ל, לעשות את זה, אם יש לו כוח אדם זול (עבדים בשירות חובה ועתודאים) שחלקם אפילו נהנים ממה שהם עושים?

למשר"פ הפתרונים, בקיצור.
 

hanyou12

New member
באיזה יום זה היה?

העומס העיקרי הוא ראשון-שני ורביעי-חמישי.
אנחנו נמצאים עכשיו בחוסר כוח אדם חמור, אנחנו מתפקדים עם משהו כמו 10 חיילות בכל המעבדה כשהתקן עוד 23... אנחנו עובדים עכשיו על להביא עוד חיילות, ביום חמישי יצטרפו כמה שמסיימות את הקורס בשבוע הקרוב, ובדצמבר כבר נפתח עוד קורס שהכנסנו במיוחד.
אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי שאנשים יקבלו שירות איכותי, כמובן במגבלות צה"ל.
אתה צודק לגבי התנהלות צה"ל אבל זה נכון לגבי כל תחום, לא רק לגבי המעבדה. זה נכון גם לגבי לשכות הגיוס העמוסות שמלש"בים באים והולכים בלי באמת לעשות שום דבר, זה נכון לגבי מדור תשלומים שאין בו מענה קולי, זה נכון לגבי כל מקום שאתה אמור לקבל בו שירות. ודרך אגב גם האזרחות לא חפה מפשע במובן הזה.
הרפואה בצה"ל לא מהססת לשלוח לבדיקות רפואיות במעבדה, בניגוד למרפאות אזרחיות. היקף הבדיקות שאנחנו שולחים ומבצעים הוא עצום. העניין הוא שקופה"ח שולחות למגוון בתי חולים ברחבי הארץ כך שהעומס מתחלק. מיקור חוץ אם יהיה כנראה ידרוש ממקום אחד לבצע הכל ולכן העומס הוא גדול וכמעט בלתי אפשרי למצוא מישהו שיסכים.

לשאלת השאלות, האם בסופו של דבר ביצעת את בדיקת הדם? אם לא אני מקווה שתדאג לעצמך ותחזור לבצע אותה, או שביצעת אותה בבסיס שלך. בכל מקרה אם תגיע בימי שלישי אמור להיות פחות לחוץ.
 

kripton

New member
"אתה צודק לגבי ההתנהלות"

אני כבר כמעט שנתיים לא בצה"ל - אבל יש דברים שלא שוכחים.

אמירות ש"גם באזרחות זה ככה" - לא עומדות בקנה אחד עם כל מסמכי ה"חזון" וה"ייעוד" שתלויים לעייפה בכל משרד צה"לי עלוב. אין לי בעיה עם זה שיש לכם עומס בכל יום מלבד יום שלישי - אבל תסכימי איתי שזה לא מסתדר עם משפט שבטוח כתוב אצלכם ב"חזון המרכז": "להיות גוף מוביל ויוזם בתחום ה(שקר כלשהו)..."

בכל מקרה, אנחנו שמחים שהבאת את סיפור השירות שלך לכאן - וברשותך אעלה אותו לקטגוריית "השירות שלי". נשמח גם להמשיך בדיון...

 

hanyou12

New member
מאחר ואני עדיין בתוך המערכת

אני לא יכולה לומר יותר מדי לגבי הדיעה שלי

מה שאני כן יכולה להגיד זה שנכון שיש פערים, אבל בתור אחת שנמצאת בפנים ורואה את הנעשה אני יכולה לומר שברמה של הפרט אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להקל על המצב.
בין אם זה לפתוח עוד קורס שלא היה אמור להיפתח השנה; לגרד בנות איכותיות (אנחנו לא מתפשרים על בנות איכותיות עם ת.בגרות מלאה ומקצוע מדעי בעדיפות לביולוגיה 5 יח"ל) מכל מקום שצה"ל מוכן לספק לנו; לתת להן את ההכשרה הכי טובה כדי שהיא תוכר להן גם באזרחות והן יוכלו לעבוד במקצוע עד שיחליטו ללמוד; לנסות לפתוח עוד עמדות בימים עמוסים; לגרד עתודאים לביולוגיה שינותבו אלינו (התחדשנו בשלושה קמ"אות חדשים!); או לזמן מילואימניקים שגם את זה אנחנו עושים כל הזמן.
במקום לחזור לעבודה הרגילה שלי במעבדה עד הקורס המתוכנן הבא, הנחיתו עלי שבדצמבר (כחודש מעכשיו, מתי שמסתיים הקורס הזה), כבר מתחיל לי עוד קורס. בדרך כלל יש הבדל של שלושה-ארבעה חודשים בין לבין. אנחנו מנסים ועושים כדי להגשים את ה"חזון" (שאם לומר את האמת אין לי מושג מי כתב וניסח אותו אבל הוא בטח לא היה בשטח וראה מה המצב אחרת הדברים היו נכתבים אחרת).
אנחנו מנסים לעמוד בקצב ואני חושבת שיחסית לעובדה שאנחנו עובדים עם פחות ממחצית מכוח האדם שאמור להיות לנו, אנחנו עומדים לא רע בעומס, עלול היה להיות הרבה הרבה הרבה יותר גרוע.

אני אשמח להמשיך ולענות על שאלות כמיטב יכולתי
 

GVBlack

New member
טוב, בכל זאת

אני את הבדיקות שלי מבצע by hook or by crook. אני רופא, אז לי אין בעיה של נגישות לגורמי רפואה. רציתי לחסוך לעצמי זמן וטרחה, אבל יצא בדיוק ההפך.

מה שאת מספרת כאן בסופו של דבר סימפטומטי לכל החיל שלנו, ובסופו של דבר לאט"ל כולו. חוסר בתקנים, חוסר בחיילים לאיוש התקנים, וגם אלה שמאיישים את התקנים - לא עושים הרבה. אני מבין אותם - אם לי היו משלמים 360 שקל בחודש, גם אני לא הייתי עושה כלום מתוך עקרון.

אני לא חושב שזה נכון להעביר את הפוקוס אל קופות החולים האזרחיות ולהגיד "אבל גם אצלם זה ככה". ראשית, אצלם זה לא ככה. רפואת המשפחה המכסת"חת שולחת את כל מי שצריך לבדיקות דם, ולרוב מי שיגיע לסניף קופת חולים בעיר גדולה בכל בוקר, יוכל לצפות שבדיקת הדם שלו תילקח בטווח של שעה מרגע הגעתו ושתוצאות הבדיקות הלא איזוטריות יהיו מוכנות אולי אפילו באותו יום, ואם לא - אז למחרת. בצה"ל זה לא קורה. מצד שני, לחיילים יש זמן פנוי, אז אני מניח שלמרביתם לא אכפת לחכות שעתיים-שלוש בתור בצריפין ואחר-כך ללכת הביתה ולספר למפקד שלהם שהם היו ב"הפניה" יום שלם.

אבל בסופו של דבר להאשים את האחרים זו גישה לא בריאה. הרבה יותר בריא לעשות את מה שאתם כן עושים - להגדיל את כמות כוח האדם, לנסות לייעל את התהליכים. אני שמח לראות שלפחות נקודתית אצלכם אתם עושים את המאמץ - אבל בגלל אילוצים צבאיים שתמיד קיימים ואני בטוח שלא תלויים רק בך אישית, העסק נראה, אפעס, לא משהו.

מכיוון שגם אני חלק מאותה המערכת, אני מאחל לנו שנתעסק פחות בניסוח חזון ויותר בעבודה, וחשוב מכל - שנשתחרר במהרה בימינו ונעבור לשוק הפרטי, שעצם עבודתו למטרת רווח מכריחה אותו לתפקד בצורה יותר יעילה.
 

hanyou12

New member
יש הרבה דברים שאני מסכימה איתם

אבל יש כמה שלא:
1. הבנות שלנו נותנות את כל כולן למרות שמשלמים להן בבוטנים. הן עושות עבודה לא נורמאלית כשהן שם, כל אחת מהן כפי יכולתה. לפחות במחלקה שלי לא ראיתי אף פעם חיילת מתבטלת. לגבי מחלקות אחרות אני גם רואה שהן עובדות ממש קשה אבל אין לימושג לגבי הדינמיקה הפנימית שלהן. בלעדי העבודה שהן עושות היינו טובעים בזרם הבדיקות שמציף אותנו בכל יום. פעם אחת שתי בנות נשארו עד אחת עשרה בלילה (!) כי אחד המכשירים לא תפקד. כמובן שקצינים נשארו איתן ואחרי זה הזמינו להן מונית הביתה. זה מדגיש כמה הן ערכיות ומוכנות לתת מעצמן.
2. יש מלא קופות חולים לעומת מעבדה מרכזית אחת בצבא. יש לנו את אותו כוח אדם כמו סה"כ כוח האדם שנמצא בעיר אחת, ואנחנו צריכים לשרת אנשים מכל רחבי הארץ, גם בכמות.
3. לומר שלחיילים יש זמן זה לאו דווקא נכון. הרבה פעמים אנחנו נתקלים בחיילים קרביים שצריך לקדם אותם בתור כי אם לא הם פשוט יילכו ולא יטפלו בעצמם. הרבה פעמים חיילים קרביים מגיעים אחרי שעות הקבלה כי זה הזמן היחיד שאנחנו יכולים לקבל אותם. שנגיד להם לא? מה פתאום, אנחנו מקבלים כי אם לא נעשה את זה החייל לא יחזור. זה נכון שיש הרבה חיילים שמעדיפים להתייבש בקבלה ולא להיות במסגרת שלהם, אבל ממה שאני רואה יש גם הרבה שלא. ואלה המקרים היותר מטרידים כי אני יודעת שאם הם לא יקבלו את השירות הזה עכשיו הם יזניחו.
4. אנחנו חיים בעולם של השוואות. כדי לדעת את המיקום שלנו על הסקאלה אנחנו בוחנים מה קורה גם אצל אחרים. כמובן שיש שאיפה להשתפר ואנחנו עושים ומנסים ולוקחים כל עזרה שמציעים לנו.
5. מסכימה במאה אחוז שהשוק הפרטי מעודד לעבודה איכותית. אבל לא רק. גם אצלנו מתקיימת עבודה איכותית. החבל הוא שהשגרה היומיומית של עומס, לחץ וחוסר בכוח אדם באה לידי ביטוי יותר מאיכות העבודה כלפי חוץ
.

מאחלת לך שירות קל ושחרור מהיר!
 

kripton

New member
עלה למאמרים


סיפורך עלה למאמרי הפורום תחת הקטגוריה "השירות שלי".
תודה על השיתוף, והישארי עמנו לחלוק עוד תובנות!
 
למעלה