סריקה של לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
התכנון הראשוני היה 45 דקות

כתבתי בהודעה
ביחס לזמן הנסיעה לפני שהחלו התיקונים (שנמשכו חצי שנה לכאורה), התוספת ברכבות המאספות היא חמש דקות ותחנה.
עוד דברים שהם קצת פחות משמעותיים אבל עדיין קיימים: הארכת זמן ההמתנה בלוד לרחובות, הארכת זמן ההמתנה בת"א ההגנה לנתב"ג, והארכת הרכבות הישירות לחיפה מה שיכול לגרום עיכובים בכיוון דרומה (אם כי לדעתי הם לא יהיו רציניים בגלל הריפודים בלו"ז בין ת"א לב"ש).

לצד זאת, יש גם כמה שיפורים: שיפור זמן ההמתנה בלוד לראשון, שיפור זמן ההמתנה בתחנות תל אביב בשעות השפל לרכבת המשך לנהריה, וחלוקת ארבע הדקות המיותרות בקטע ב"ש-קריית גת כך ששתיים מהן ילכו לקטע שלרוב יש בו עיכוב של דקה או שתיים, קריית גת-תל אביב.

אולי יש דברים ששכחתי.

בכל מקרה, ההרעה היא גם ביחס למה שציפינו לו ולמה שקיבלנו: במקום שלוש רכבות בשעה וב"ש-ת"א בחמישים דקות, קיבלנו שתיים בשעת שיא ואחת בשעת שפל, וחמישים ושבע דקות או 66 במקרה הגרוע.
התכנון הראשוני היה 45 דקות
אז תחנת ההגנה לא הייתה קיימת. אינני בטוח בין אילו תחנות מבאר שבע לתל אביב התכוונו ל-45 דקות, אבל זה היה התכנון.
בפועל אנו רואים מה קרה.
 

Ofekalef1

New member
אני חושב ש-45 דקות זה לא ממש ריאלי

התכנון הראשוני היה 45 דקות
אז תחנת ההגנה לא הייתה קיימת. אינני בטוח בין אילו תחנות מבאר שבע לתל אביב התכוונו ל-45 דקות, אבל זה היה התכנון.
בפועל אנו רואים מה קרה.
אני חושב ש-45 דקות זה לא ממש ריאלי
גם לא בין ב"ש צפון להגנה ללא עצירות. אולי לאחר החשמול.
 

אורי404

New member
ניתן לבדוק את בחישובים

אני חושב ש-45 דקות זה לא ממש ריאלי
גם לא בין ב"ש צפון להגנה ללא עצירות. אולי לאחר החשמול.
ניתן לבדוק את בחישובים
חישובים של מרחק בין התחנות והמהירות, שבה ניתן בפועל לנסוע ברכבת.
אני לא בטוח לגמרי, שיש קטע ארוך שהיא נוסעת 160 קמ"ש. אבל אולי אני טועה.
 

Ofekalef1

New member
אני לא חושב שיש קטע שבו מותר לנסוע 160

ניתן לבדוק את בחישובים
חישובים של מרחק בין התחנות והמהירות, שבה ניתן בפועל לנסוע ברכבת.
אני לא בטוח לגמרי, שיש קטע ארוך שהיא נוסעת 160 קמ"ש. אבל אולי אני טועה.
אני לא חושב שיש קטע שבו מותר לנסוע 160
נדמה לי שנהג רכבת כתב כאן בפורום שרישיון הנהגים מוגבל ל-150 קמ"ש.
בכל מקרה, גם אם המסילה מותאמת למהירות נסיעה כזו, רק קטרי EURO 3200 וקרונועים (שאולי מגיעים רק ל-155 קמ"ש) יכולים להפיק מהירות נסיעה כזו, ונדמה לי שרק בשילוב עם הקרונות האחרונים שהגיעו לרכבת, וזה לא מספיק בשביל קו שלם.

מה גם שאין לך את נתוני ההאצה וההאטה של הרכבות ואת המהירויות המקסימליות בכל קטע, ולכן לא ממש תוכל לעשות חישוב כזה.
 
ההרעות ביחס לציפיה לא נגרמות בלו"ז החדש אלא

כתבתי בהודעה
ביחס לזמן הנסיעה לפני שהחלו התיקונים (שנמשכו חצי שנה לכאורה), התוספת ברכבות המאספות היא חמש דקות ותחנה.
עוד דברים שהם קצת פחות משמעותיים אבל עדיין קיימים: הארכת זמן ההמתנה בלוד לרחובות, הארכת זמן ההמתנה בת"א ההגנה לנתב"ג, והארכת הרכבות הישירות לחיפה מה שיכול לגרום עיכובים בכיוון דרומה (אם כי לדעתי הם לא יהיו רציניים בגלל הריפודים בלו"ז בין ת"א לב"ש).

לצד זאת, יש גם כמה שיפורים: שיפור זמן ההמתנה בלוד לראשון, שיפור זמן ההמתנה בתחנות תל אביב בשעות השפל לרכבת המשך לנהריה, וחלוקת ארבע הדקות המיותרות בקטע ב"ש-קריית גת כך ששתיים מהן ילכו לקטע שלרוב יש בו עיכוב של דקה או שתיים, קריית גת-תל אביב.

אולי יש דברים ששכחתי.

בכל מקרה, ההרעה היא גם ביחס למה שציפינו לו ולמה שקיבלנו: במקום שלוש רכבות בשעה וב"ש-ת"א בחמישים דקות, קיבלנו שתיים בשעת שיא ואחת בשעת שפל, וחמישים ושבע דקות או 66 במקרה הגרוע.
ההרעות ביחס לציפיה לא נגרמות בלו"ז החדש אלא
הבטחות שלא התממשו גם בלו"זים הקודמים.
מההסבר שלך אני מסיק שיש הרעות מסויימות לצד שיפורים מסויימים (וזה קורה גם בקווים אחרים), אבל קשה לומר שיש בלו"ז החדש "הרעה רצינית" בקו ת"א - באר שבע.
יש בקו בעיות שהלו"ז החדש לא פותר, כפי שהוא לא פותר את הבעיה הרצינית של תחנות בת-ים וחולון בשעות השיא ואת בעיית תחנת יבנה מערב בשעות השפל.

מבחינת זמני נסיעה (בקטעים רציפים ללא התייחסות לזמני המתנות) אין כמעט קו או קטע נסיעה שהלו"ז החדש משפר. מהבחינה הזו זה לו"ז שמרני בכל הקווים.
 

Ofekalef1

New member
חמש דקות תוספת זו די הרעה.

ההרעות ביחס לציפיה לא נגרמות בלו"ז החדש אלא
הבטחות שלא התממשו גם בלו"זים הקודמים.
מההסבר שלך אני מסיק שיש הרעות מסויימות לצד שיפורים מסויימים (וזה קורה גם בקווים אחרים), אבל קשה לומר שיש בלו"ז החדש "הרעה רצינית" בקו ת"א - באר שבע.
יש בקו בעיות שהלו"ז החדש לא פותר, כפי שהוא לא פותר את הבעיה הרצינית של תחנות בת-ים וחולון בשעות השיא ואת בעיית תחנת יבנה מערב בשעות השפל.

מבחינת זמני נסיעה (בקטעים רציפים ללא התייחסות לזמני המתנות) אין כמעט קו או קטע נסיעה שהלו"ז החדש משפר. מהבחינה הזו זה לו"ז שמרני בכל הקווים.
חמש דקות תוספת זו די הרעה.
בייחוד כשזה הופך את זמן הנסיעה לזמן פנטסטי של 66 דקות, וזה עוד רק לתחנת ההגנה, ורק מב"ש צפון.

אגב: גם מקטע הנסיעה ב"ש-מרכז - ב"ש צפון זוכה לתוספת של דקה. כנראה שזה נדרש, כי לרוב הרכבות מגיעות באיחוד לתחנה הזו (לא שזה ממש משנה, כי עד קריית גת מצמצמים גם פער של ארבע דקות).
 

the new L

New member
ביטול קווי הלילה הוא לבדו הרעה רצינית

ההרעות ביחס לציפיה לא נגרמות בלו"ז החדש אלא
הבטחות שלא התממשו גם בלו"זים הקודמים.
מההסבר שלך אני מסיק שיש הרעות מסויימות לצד שיפורים מסויימים (וזה קורה גם בקווים אחרים), אבל קשה לומר שיש בלו"ז החדש "הרעה רצינית" בקו ת"א - באר שבע.
יש בקו בעיות שהלו"ז החדש לא פותר, כפי שהוא לא פותר את הבעיה הרצינית של תחנות בת-ים וחולון בשעות השיא ואת בעיית תחנת יבנה מערב בשעות השפל.

מבחינת זמני נסיעה (בקטעים רציפים ללא התייחסות לזמני המתנות) אין כמעט קו או קטע נסיעה שהלו"ז החדש משפר. מהבחינה הזו זה לו"ז שמרני בכל הקווים.
ביטול קווי הלילה הוא לבדו הרעה רצינית
 
נכון ואת זה כתבתי, אבל זו הרעה שלא קשורה כלל

ביטול קווי הלילה הוא לבדו הרעה רצינית
נכון ואת זה כתבתי, אבל זו הרעה שלא קשורה כלל
לקווים אחרים ותחנות אחרות.
זו החלטה של הרכבת שעומדת בפני עצמה ולא תלויה בשום שינוי אחר בלו"ז.

אני לא השתכנעתי שביום יש הרעה רצינית בקו של באר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
בחצי השנה האחרונה 370 חזר להיות מלא יותר.

אל תדאג
הרכבות שעוצרות בלוד ולהבים מקבלות רק תוספת של דקה ביחס להיום (שזה תוספת של ארבע דקות ביחס למאז שהאריכו את זמן הנסיעה בגלל "תיקונים בקריית גת" בסוכות נדמה לי), והרכבות הישירות מאבדות ארבע דקות, חוזרות לזמן הנסיעה הישן.
שעה ורבע מצפון לסבידור במאספת, ושעה וחמישה בישירה.
לא נראה לי שתהיה נהירה ל-380, אבל אולי אני טועה.
בחצי השנה האחרונה 370 חזר להיות מלא יותר.
גם 380 התמלא יותר. לא נראה לי שזה בשל הגידול המטורף באוכלוסיה :)

כמו כן, יותר ויורת אנשים יורדים בלה גווארדיה ונסיעה ממרכזית באר שבע ללה גווארדיה לוקחת שעה ו10 דקות. בשעות העומס זה לוקח כ-5 דקות יותר עקב האטת נסיעה בכבישים שונים.

קו 380 אף הוא מהיר בשעות הבוקר ובשעות שאין פקקים זמן הנסיעה בו זהה לזמן הנסיעה ברכבת.

אנשים מוכנים לשלם יותר על שירות מהיר, אבל לא לשלם כפול על שירות שלפחות מבחינת זמן הנסיעה זהה או כמעט זהה. ויש אנשים לא מעטים שהנושא הזה חשוב להם.

אם עד לפני כחצי שנה גם 370 נסע בתפוסה של חצי אוטובוס מלא ברוב שעות הנסיעה וכיום הוא כמעט מלא, מזה אומר? אם 380 נסע עם נוסעים בודדים וכיום הוא נוסע עם 15-30 נוסעים בכל נסיעה שלו כמעט, מזה אומר?
 
צפוי להיות שינוי במחירי הרכבת

בחצי השנה האחרונה 370 חזר להיות מלא יותר.
גם 380 התמלא יותר. לא נראה לי שזה בשל הגידול המטורף באוכלוסיה :)

כמו כן, יותר ויורת אנשים יורדים בלה גווארדיה ונסיעה ממרכזית באר שבע ללה גווארדיה לוקחת שעה ו10 דקות. בשעות העומס זה לוקח כ-5 דקות יותר עקב האטת נסיעה בכבישים שונים.

קו 380 אף הוא מהיר בשעות הבוקר ובשעות שאין פקקים זמן הנסיעה בו זהה לזמן הנסיעה ברכבת.

אנשים מוכנים לשלם יותר על שירות מהיר, אבל לא לשלם כפול על שירות שלפחות מבחינת זמן הנסיעה זהה או כמעט זהה. ויש אנשים לא מעטים שהנושא הזה חשוב להם.

אם עד לפני כחצי שנה גם 370 נסע בתפוסה של חצי אוטובוס מלא ברוב שעות הנסיעה וכיום הוא כמעט מלא, מזה אומר? אם 380 נסע עם נוסעים בודדים וכיום הוא נוסע עם 15-30 נוסעים בכל נסיעה שלו כמעט, מזה אומר?
צפוי להיות שינוי במחירי הרכבת
 
מחירי הרכבת אמורים להשתנות ולהתקרב למחירי

הלוואי. לדעתך זה יגיע גם לב"ש?
מחירי הרכבת אמורים להשתנות ולהתקרב למחירי
האוטובוס גם בנסיעות מ/ל באר שבע.
זה מהלך כולל וארצי של משרד התחבורה.
ייתכן שהביצוע יהיה בשלבים ולא בכל האזורים באותו מועד, אבל השינויים צפויים לקרות בכל המדינה.
כמובן שהגורם המקשה על הביצוע זה משרד האוצר, אבל הוא גם לוקח חלק במהלך.
אגב, במהלך הזה עלולות להיות גם התייקרויות, בעיקר בקווי אוטובוס ישירים.
 

olli3

New member
מנהל
ייקח לזה המון המון זמן.

צפוי להיות שינוי במחירי הרכבת
ייקח לזה המון המון זמן.
קודם כל יתחילו עם כרטיסי חופשי חודשי בין עירוני בו אנשים יוכלו לבחור אם הם רוצים לנסוע באוטובוס או ברכבת ולא להיות כבולים לרכבת או לאוטובוס.

לגבי הורדת תעריפי הרכבת לצד העלאת תעריפי אוטובוס בקווים מסויימים - במכרזים החדשים אין בעיה, המשרד יכול לעשות כאוות נפשו ולמפעיל אין יד ודבר בענייני גביית התשלום מהנוסעים, זה לא הולך לכיסו של המפעיל.

במכרזים הישנים, זה בעייתי. העלאת תעריף הנסיעה משמע פתיחת ההסכם מול המפעיל שזה הוצאות על חישובים חדשים (כל דבר יוצא החוצה בדברים האלו לעדליא או AMCG) ויכול לגרור גם סובסידיות גדולות יותר.

בקיצור, מדובר בתהליך. שר התחבורה כבר טען בפברואר או ינואר שעד חודש מרץ יאוחדו התעריפים בין קווי רכבת לקווי אוטובוס בפריפריה. זה עוד לא קרה.
 

Ofekalef1

New member
מן הסתם לאנשים חשוב זמן הנסיעה

בחצי השנה האחרונה 370 חזר להיות מלא יותר.
גם 380 התמלא יותר. לא נראה לי שזה בשל הגידול המטורף באוכלוסיה :)

כמו כן, יותר ויורת אנשים יורדים בלה גווארדיה ונסיעה ממרכזית באר שבע ללה גווארדיה לוקחת שעה ו10 דקות. בשעות העומס זה לוקח כ-5 דקות יותר עקב האטת נסיעה בכבישים שונים.

קו 380 אף הוא מהיר בשעות הבוקר ובשעות שאין פקקים זמן הנסיעה בו זהה לזמן הנסיעה ברכבת.

אנשים מוכנים לשלם יותר על שירות מהיר, אבל לא לשלם כפול על שירות שלפחות מבחינת זמן הנסיעה זהה או כמעט זהה. ויש אנשים לא מעטים שהנושא הזה חשוב להם.

אם עד לפני כחצי שנה גם 370 נסע בתפוסה של חצי אוטובוס מלא ברוב שעות הנסיעה וכיום הוא כמעט מלא, מזה אומר? אם 380 נסע עם נוסעים בודדים וכיום הוא נוסע עם 15-30 נוסעים בכל נסיעה שלו כמעט, מזה אומר?
מן הסתם לאנשים חשוב זמן הנסיעה
וזו הסיבה לגידול. אבל בלו"ז החדש זמן הנסיעה לא גדל ביחס לחצי השנה האחרונה, אלא ביחס לשנה האחרונה, ולכן לדעתי לא יהיה שינוי ביחס לחצי השנה האחרונה.

בכל מקרה, הטענה שלך בוודאי לא נכונה לכל האנשים, שהרי אם הייתה נכונה, הרכבת של ב"ש הייתה ריקה, והיא לא.
 

טשאפק 2

New member
יש למשל נסיעה מהראשונים להרצליה\נתניה ללא

האם יש שיפור בודד בלו"ז הזה?!
ראיתי שדחו כמה רכבות ב 20 דקות כדי להגיד שהשירות הורחב...חוץ מהשינוי הקוסמטי הזה, ומכך שהפכו בקווים רבים את השעות למאוד לא נוחות ליוממים (שמגיעים לעבודה בשעה מסוימת ויוצאים 9 שעות אחרי זה, וכעת יאלצו להמתין הרבה אמוד זמן לרכבות שכן אלו עוברות 10 דקות לפני כן ו 40 דקות אחרי כן...), האם יש באמת בשורה בלו"ז הזה??
ואם לא - אז למה לעזאזל השינוי הזה יצא לפועל?!
יש למשל נסיעה מהראשונים להרצליה\נתניה ללא
החלפה.
 

darkshadow1

New member
המצב ברחובות די הזוי.

סריקה של לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל
לבקשת אביתר אני מעלה כאן סריקה של חוברת לוח הזמנים החדש
המצב ברחובות די הזוי.
עוברת שם רכבת ב-6:55, הרכבת הבאה (שרחובות היא התחנה הראשונה שלה) יוצאת רק ב-7:25 (פער של חצי שעה), אחריה יוצאת רכבת ב-7:38 (13 דקות אחריה) ורכבת נוספת יוצאת ב-7:55 (17 דקות).
אותו סיפור בשעה הבאה: חצי שעה בלי רכבת, ואז 3 רכבות תוך חצי שעה.
 
זה קיים בעוד תחנות

המצב ברחובות די הזוי.
עוברת שם רכבת ב-6:55, הרכבת הבאה (שרחובות היא התחנה הראשונה שלה) יוצאת רק ב-7:25 (פער של חצי שעה), אחריה יוצאת רכבת ב-7:38 (13 דקות אחריה) ורכבת נוספת יוצאת ב-7:55 (17 דקות).
אותו סיפור בשעה הבאה: חצי שעה בלי רכבת, ואז 3 רכבות תוך חצי שעה.
זה קיים בעוד תחנות
אשקלון, אשדוד, חדרה, לב המפרץ, קרית מוצקין, עכו, נהריה.
בלב המפרץ בשעות השפל יש מחזור פערים כזה: 6 - 21 - 33.
יש תחנות שבהן יש שתי רכבות עם פערים של 20 - 40 (למשל תחנות בת-ים וחולון במהלך כל היום וכל התחנות בין משה דיין להוד השרון, מלבד תחנות ת"א, בשעות השפל).
 

benshap2

New member
לדעתי בחזור זה אפילו יותר מתסכל

המצב ברחובות די הזוי.
עוברת שם רכבת ב-6:55, הרכבת הבאה (שרחובות היא התחנה הראשונה שלה) יוצאת רק ב-7:25 (פער של חצי שעה), אחריה יוצאת רכבת ב-7:38 (13 דקות אחריה) ורכבת נוספת יוצאת ב-7:55 (17 דקות).
אותו סיפור בשעה הבאה: חצי שעה בלי רכבת, ואז 3 רכבות תוך חצי שעה.
לדעתי בחזור זה אפילו יותר מתסכל
מהשלום למשל בשעות השיא יש שתי רכבות לאשקלון דרך יבנה מזרח ורחובות, אחת ב 21 ואחת ב 28, ואחרי זה כמעט שעה בלי כלום...!!!
מה עוזרות שתי רכבות בשעה אם הן בהפרש של 7 דקות האחת מהשניה ולאחר מכן אין כלום שעה שלמה?!?!!?!

זה מרגיש פשוט מישהו רצה לדחוף לנוסעים אצבע בעין - מחסור בציוד נייד? ממש לא!! יש לנו רכבות!!! תקבלו 2 רכבות בהפרש דקות אחת מהשניה ואז תחכו שעה.
למה?ו
כי בא לנו...איזה כיף שבא לנו???
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה