סרטים יפניים/סיניים/קוריאניים

yuDa398

New member
סרטים יפניים/סיניים/קוריאניים

או כמו שאומרים מהמזרח הרחוק. לאחרונה יצא לי לראות הרבה סרטים מהמזרח הרחוק ודי התאהבתי בתרבויות שלהם, במיוחד בתרבות היפנית (בזכות "זכרונותיה של גיישה"). אני אוהב סרטים של קים קי-דוק כמו "להרגיש בבית" ו"אביב, קיץ, סתיו,חורף ו... אביב" וראיתי גם כמה של זנג ימו, ביניהם: "קללת פרח הזהב" שיצא ממש עכשיו בארץ, "גיבור" ו-"בית הפיגיונות המעופפים"/"מחול הפיגיונות". ראיתי גם את "Not One Less" המצוין והמרגש. אני אשמח אם תמליצו לי על סרטים יפניים/סיניים/קוריאניים שאהבתם כי פשוט אני לא מכיר אף אחד שיכול להמליץ לי. תודה על העזרה.
 

ניר4819

New member
ככה...

אם אהבת ימו, אני מציע לך לצפות גם בסרטים האחרים שלו, המוקדמים והטובים בהרבה מהאחרונים, ובעיקר ב"הפנסים האדומים". גם "לחיות" בבימויו מעולה. חוץ מזה, אני ממליץ על "שלום לפילגש" היפהפה והנהדר, שגם בו משתתפת גונג לי המקסימה. בסרטים יפניים, אני ממליץ בראש ובראשונה על אקירה קורסאווה, ואחר כך על ביט טקאשי קיטאנו. הסרטים של שניהם מצויינים.
 

yuDa398

New member
גונג לי פשוט

מדהימה בעיניי. אהבתי אותה גם ב"זכרונותיה של גיישה" וגם ב-"קללת פרח הזהב". פשוט יש לה את זה! שמעתי גם על "נמר, דרקון". הוא שווה צפייה?
 

ניר4819

New member
בהחלט כן. שכחתי אותו. בכלל, הסרטים של

אנג לי מצויינים.
 
המלצה על סרט ישן

שמשתמש בפשה קולנועית מינימלסטית ומספר את הסיפור שלו לאט יחסית, אבל אומר כל כך הרבה גם על התרבות היפנית וגם על בני אדם בכלל- "סיפור טוקיו" של יאסוז'ירו אוזו, אם אתה נהנה מן הסרט הזה, גם שאר הסרטים של אוזו מומלצים.
 

yuDa398

New member
בנוגע לקים קי-דוק

אני שמעתי מחברים שיש להם yes על "קשת". מישהו ראה אותו? הוא שווה צפייה? כי אני לא ממש מתחבר לסיפור. יש גם את הסרט החדש שלו "Time", מישהו מכיר?
 
הגדולה של קים קי דוק

היא שהוא מוציא הרבה מסיפורים פשוטים. לכן "קשת" סרט מעולה. ב"זמן" הוא מנסה סיפור מורכב מדי, לכן הסרט מפוספס.
 

barakbl

New member
לא אהבתי את TIME

כלומר, לעניות דעתי יש בו כמה סצינות יפהפיות (כראוי לבמאי), אבל הסרט עצמו לא עשה לי כמעט כלום. הרעיון עצמו מעניין, ולדעתי אפשר היה לעשות איתו משהו טוב בהרבה, אבל בפועל, לדעתי (אלא אם הסרט אינטלגנטי מדי עבורי, זה גם יכול להיות :) ) , הסרט לא מתרומם לשום מקום. לא יודע, יש יותר מדי סצינות בנאליות לטעמי, עם משחק מוגזם של רוב השחקנים, ורווי לטעמי בדיאלוגים לא מוצלחים (שמתאימים לסרטים בדרג ג' לדעתי). בקיצור, אותי הוא אכזב, אבל אל תקשיב לי, תנסה לראות. מי יודע, אולי תאהב :)
 

B a 7 a K

New member
אהמ, "ההבטחה" לא רע.

אני לא בטוח אם מתתי עליו (ויש לי כמה סרטים סינים אחרים ברשימת הפייבוריטס שלי), אבל הוא בהחלט לא רע, והוא גם סיני.
דיברנו עליו המון בשיעורי קולנוע השנה (קולנוע פורמליסטי ובלה בלה בלה...). מאוד מיתולוגי, בטח ידבר אליך הם התרבות מושכת אותך. די חדש (2005) - "ההבטחה"/צ'ן קאיגה.
 

BluePrint

New member
כן, סיפור מאד יפה.

and to lighten the mood... אני ממליץ על The Myth. אמנם סרט של ג'קי צ'אן אבל מתרחש בשתי נקודות זמן במקביל, כשבהווה ג'קי (הארכיאולוג) מסתבך בבעיות ג'קי צ'אניות רגילות ומשעשעות, ובעבר הרחוק הוא גנרל מיתולוגי רציני ונאמן לנסיכה עליה נשבע להגן.
 

kraz11

New member
המלצות שלי

2 מהטרילוגיה של פארק שהם "שבעה צעדים" ו " sympathy for lady vengance" סרט אימה מעולה בשם האודישן של טקאשי מייקה fearless של ג'ט לי אחלה של סרט
 

Charnibog

New member
אם כבר פארק

אז יש את J.S.A.: Joint Security Area שלו שהוא ישן אבל אנושי נודע ומצוין. סרטים של ג'ון וו טרופ הוליווד (למרות שפייס אופ ענק) The Host של ג'ון הו בונג שמשעשע לחלוטין.
 

yuDa398

New member
מה הסיפור מאוחרי

ה- Vengeance" trilogy"? קראתי שרמת האלימות ב"שבעה צעדים" קצת מטרידה ועוכרת שלווה. זה הגדרה מוגזמת או נכונה?
 

mosh511

New member
"קצת" זה בלשון המעטה...

אך עדיין סרט טוב ומומלץ...
 
כל הסרטים של טאקשי מייקה.

במאי משכמו ומעלה,סרטים חזקיפ לצפיה,חלקם מבחילים יש לאמר.
 

barakbl

New member
"אביב, קיץ, סתיו חורף ו... אביב"

הוא אחד הסרטים האהובים עליי. אם הייתי עורך את רשימת המאה כנראה שהייתי שם אותו בעשיריה הראשונה, ואולי גם בחמישיה הראשונה... אולי לא ראיתי מספיק סרטים, ואולי הטעם שלי קצת מוזר, אבל אני כל כך אוהב את הסרט הזה, בכל כך הרבה מובנים. ממש התחברתי לאלגוריות שבו, לרוב הרעיונות הבודהיסטים שהוא מעלה (כמובן שעם חלקם יש לי מחלוקת קשה), וכמובן, לויזואליה המדהימה של הסרט הזה. חבל שאין לי גרסת היי דפנישן של הסרט הזה. הוא נראה לי כל כך מתאים להפרדה גבוהה... :)
 

mosh511

New member
ממה שעוד לא אמרו...../images/Emo194.gif

סיפור מריר מתוק דמפלינגס מהומה בשנגחאי
 
למעלה