סרטון מרתק - פגיעת ציפור!!!

oophir

New member
סרטון מרתק - פגיעת ציפור!!!

מצורף לינק לסרטון: http://www.youtube.com/watch?v=9KhZwsYtNDE http://www.youtube.com/watch?v=9KhZwsYtNDE מקווה שיעבוד הלינק. אם לא, כנסו ל you tube וחפשו 757 bird strike מספר הערות לארוע: 1.קודם כל שימו לב לשקט, לרוגע ולסדר המופתי של כל הנוגעים בדבר. אפילו הכבאים לבושים בציוד מלא ומבריק כאילו היה זה תרגיל ולא חרום אמת. 2.השימוש ב MAYDAY כחלק אינטגרלי מא"ק אינו מופיע למיטב ידיעתי ב ICAO אולם כן מופיע בספרות FAA ועצם העובדה שכל המעורבים היו בריטים ובכל זאת הכירו, מרמז שכדאי להכיר את העניין. לדעתי האישית זה פטנט מעולה החוסך הפרעה על ידי מטוסים שלא מעורבים מלחתחילה אלא "נופלים" על הארוע. 3.המגדל נתן לצוות את האופציות לגבי ערוץ נפרד או הישארות על הערוץ. 4.לא בוצעה הורקת דלק: מתחת לגובה 2000 לא מבצעים אם יש ברירה. בהתחשב בעובדה שהמטוס היה עם 233 נוסעים, כנראה הלג שהיה אמור לבצע היה מספיק קצר (פחות משקל בדלק) והמסלול והטמפרטורה התאימו לנחיתה עם משקל מתחת למקסימום משקל נחיתה. 5.אף אחד לא בילבל את המוח על נוסעים ודלק- יש דרכים חלופיות להשיג נתונים אלו. נוסעים יש גם ב FPL וגם בחברה. דלק ב 757 יש העברת נתונים רציפה און ליין לחברה וחוץ מזה הוא היה מיד אחרי המראה אז נתון הדלק להמראה מספיק טוב. צפיה מהנה
 

sumerfield

New member
אני לא בטוח

אבל משום מה זה נראה לי מבויים מעט... במקרה היו צוותי צילום גם בהמראה וגם בנחיתה (שהיו בשדות נפרדים)... גם ה"אש" שפרצה מהמנוע, לא עשתה רושם אמין במיוחד.
 

RLFD

New member
זה לא מבויים

הצלם הוא "ספוטר" שכן, הוא במקרה היה שם. והוא לא נחת בשדה שונה- המריא על מסלול 06L נחת על R כי שמאל היה עם שברים מהמנוע שלו. אמנם הפקח אמר לו שהוא יכול לנחות בשדה אחר אבל הוא חזר לנחות באותו שדה.
 
ההבחנות מעניינות ונכונות למעט העובדה

שב757 אין אופצייה להורקת דלק בכלל!! (FUEL JETTISON)
 

oophir

New member
צודק

לא הכרתי את זה. אכן ב 757 משקל מירבי לנחיתה זהה להמראה ולכן אין צורך ביכולת הורקה. למדתי
 

LLEM

New member
אין צורך - אם אתה אומר

אבל משקל ההמראה המרבי אינו שווה למשקל הנחיתה המרבי ב- 757.
 

oophir

New member
לא שווה אבל קרוב מספיק

תרשום בגוגל fuel dumping in b757 ותראה את התשובות. דוגמא: Neither the narrow-bodied aircraft developed for short and medium-haul distances (e.g. A320, B737, B757, MD80) nor the medium-haul wide bodies (A300 and A310) are fitted with fuel dumping nozzles. For these aircraft, the difference between the maximum permitted take-off and landing weights is so minimal that the aircraft can land with excess weight in all cases of emergency.
 

LLEM

New member
הם מדברים על "So Minimal"

אבל ה- Minimal הזה הוא לא פחות מ- 17 טון.
 
למעלה