סרובי אכילה אצל המתכדרת

T M Y

New member
סרובי אכילה אצל המתכדרת

טוב אז ככה.. יש לי מתכדרת בגודל של כ60 ס"מ מזמן לא מדדתי ואני לא זוכר ככה שזה הערכת עין.. היא נקבה והיא שמנמנה היא כבר 3שבועות מסרבת לאכול אין לה ריר בפה היא לא מצוננת והיא עדיין שמנמנה היא הפרישה צואה רק פעם אחת מאז שאכלה בפעם האחרונה לפני 4 שבועות. אתמול זה היה הארוחה השלישית שהיא הפסידה אני לא רוצה להתחיל לעשות שטויות כמו להביא לה גרבילים או אוגרים כי מאזשהיא בקעה היא אוכלת עכברים והיא תמשיך לאכול עכברים כשתרצה.. מה אתם אומרים? אני עושה טוב או לא? חג שמח וגידול זוחלים מהנה לכולם
 
לידיעתך...

כעיקרון מתכדרים ממעטים לאכול בתקופת החורף עד חודש מאי כך שאין לך ממה להתרגש,שלושה שבועות זה לא נורא בכלל,תנסה אחת למםפר ימים ואל תתרגש אם בין ארוחה לארוחה טווח הזמן יחסית גדול... אל תעשה שטויות,המתכדר שלי בתקופה הזאת אוכל שני עכברים בחודש.
 

T M Y

New member
אני יודע

אני מאכיל אותה בעכברים היא כבר 3 שבועות לא אכלה אני מקווה שברביעי הבא היא תרצה לאכול כבר היא מקבל עכברים חיים וגם מומתים (שהומתו באותו רגע)
 

רן333

New member
אתה עושה טוב מאוד.

יש הרבה מתכדרים שלא אוהבים לאכול בחורף כבר מגיל צעיר. היא תחזור לאכול כרגיל כשיתחשק לה. מעבר לכך - הייתי בודק את הטמפרטורות, ומוודא שהן לא נמוכות מדי.
 

T M Y

New member
הטמפ' היא:

בצד החם 28-30.. אין לי איך להעלות עוד כי יש שם מנורה וכבל והאמת שהיא אוהבת להיות הרבה בצד הקר שבו אני לא יודע את הטמפ' היא כול הזמן עוברת מהם לקר
 

t a m i r 3

New member
שאלה??

אם הנחש מחומם בחורף אז איך הוא יעודע שבחוץ חורף וממעט לאכול??
 
נחשים יודעים שחורף לא רק לפי הטמ"פ

אלה גם לפי שעות העור שבחורף הן קצרות יותר מבקיץ. בשבי לפעמים מצליחים להטעות את הנחשים ולשנות או להזיז את עונת הרביה אבל יש מקרים שבהם אי אפשר יהיה לעבוד על הנחש. יתכן ואחרי הרבה דורות בשבי הדברים ישתנו וכל הנושא של עונות רביה יתבלבלו אבל בזה אני ממש לא מבין. יש מתכדרים שאוכלים בחורף ויש כאלו שלא. אני לא יודע בדיוק מה גורם לשני מתכדרים להתנהג שונה אחד מהשני.
 

רן333

New member
זה נכון, ומעבר לכך:

נדיר שמגדלים מצליחים לשמור בדיוק על אותן טמפרטורות לאורך כל השנה. בד"כ, בחורף - הטמפרטורות יורדות קצת, לפחות בצד הקריר יותר של הכלוב. אני חושב שזה מספיק כדי לספק את הרמזים הדרושים.
 

T M Y

New member
לדעתי..

שעון בילוגי ככה זה וככה זה יהיה לא תצליחו לעבוד על הנחש.. תצליחו לעבוד על עצמכם מצי ש"עובד" על הנחש ומאכיל בקיץ מעט והנחש לא מסתפק ובחורף הוא עדיין רעב אז הוא אוכל אבל ככה אני מאמין שאם מאכילים בקיץ טוב.. המתכדרים משמינים (ולכן הם שמנמנים לא??) ובחורף לא אוכלים כי השעון הבילוגי שלהם מורה שחורף אז יש להם חימום עדיף על תרדמת אבל עדיין הם לא רעבים כי הם צברו אוכל בקיץ.. בלבלתי לכם ת'מוח אהה?
 

t a m i r 3

New member
המתכדרת שלי אוכלת גם בחורף

בהתחלה היא לא אכלה אבל בשני חורפים האחרונים היא אוכלת בחורף
 

T M Y

New member
כי היא הבינה

שתמיד יש אוכל.. ולא צריך לאגור מזון בקיץ אני מאמין שאת החורף-2 החורפים הראשונים כ"ביבי" היא לא אכלה ורק אחרי זה אכלה.. לא ככה?
 

t a m i r 3

New member
היא עברה אצלי שלוש חורפים

עכשיו זה השלישי בראשון היא צמה גם בחורף וגם באביב אבל עכשיו היא רגילה כל שבוע(באותו יום) לקבל אוכל אז נראה לי שבגלל ההרגל היא אוכלת ולא עושה בעיות
 

רן333

New member
אצלי זה בד"כ להיפך:

הצעירים לא מתרשמים יותר מדי מהחורף, אבל עם הגיל מופיעים שינויי התנהגות עונתיים (צום חורפי). אגב, אני לא חושב ששינויי ההתנהגות האלה הם דבר שלילי, במיוחד אם חושבים על רביה. בד"כ, כשמנסים להרבות נחשים, משתדלים לגרום להם להגיב לעונות השנה. שינויים הורמונליים עונתיים קשורים לייצור זרע אצל הזכרים ולייצור זקיקים בשחלות של הנקבות. העובדה שגם כך, ללא שום התערבות מיוחדת, הנחשים "יודעים" מתי חורף נראית לי כמו יתרון בהקשר הזה.
 

tom klein

New member
המתכדר החתיך שלי אוכלל בקצב וגודל

חורף קיץ מה שבא כל עוד יש עכברר זה טובחחחחח
 

T M Y

New member
אצלי זה חורף ראשון..

אני לא יודע מאיפה הביאו לי אותה.. קניתי אותה בבית החיות והאמת שאני מרוצה עד השמים ממנה היא בקיץ אכלה מעולה השמינה השילה טוב והכול טוב.. אבל אני לא יודע מה היו ההרגלים של האכילה שלנ לפני זה אי אפשר לדעת וגם הם לא יודעים באיזה תנאים הוחזקו הנחשים.. היא לא צעירה ולא בוגרת לדעתי. היא לא ביבי והיא לא בוגרת היא כ60 ס"מ +- אני לא יודע.. אבל אני לא לחוץ אולי ביום רביעי הזה יהיה לה חשק.. נחכה ונראה
 
למעלה