סרבנית בקבוק ומוצץ

סרבנית בקבוק ומוצץ../images/Emo53.gif

שירה בת חודשיים ואני בעוד חודש חוזרת לעבודה ניסיתי את כל סוגי המוצצים ולדעתי גם את כל סוגי הבקבוקים אני אשמח לשמוע עיצות ממי שיודעת יותר ממני. זו הילדה השלישית שלי וההנקה הראשונה שלי. ואני יודעת כמה שמוצץ חשוב. משהיא יכולה לעזור? עברתי על הודעות קודמות בחיפוש אבל זה לא עזר.
 
מה הכוונה מוצץ חשוב?

יש ילדים שמסתדרים גם בלי מוצץ. אגב, בתחילה כשנתנו לבננו מוצץ הוא לא ממש התלהב. כל פעם שנתנו, היה צריך קצת להתעקש.
 
מהבנות שלי אני יודעת שמוצץ מאוד

מרגיע גם בלילה וגם כשחולים. ולכן היתי רוצה שהיא תיקח מוצץ. מה גם שכשהיא ישנה היא מוצצת את הלשון אז אני חושבת שכן היא זקוקה לו היא פשוט יורקת אותו ומתחילה לצרוח. ובקשר לבקבוק זה פשוט לא נוח שאני כל שעתיים חייבת לחזור הביתה כשאני יוצאת ואני לא יודעת איך אני אלך לעבודה ככה. היא עכשיו מוכנה לאכול קצת בערך 80 היא עושה גרעפס ואז היא צורחת ורוצה רק לינוק.
 

טובהמ

New member
אם היא אוכלת 80, היא לא סרבנית

סביר להניח שאם היא תצטרך באמת עוד, ואת לא תהיי בבית - היא תיקח יותר. ייתכן שבאותו זמן 80 הספיק לה, ואז רצתה פשוט לינוק כדי להירגע או סתם למצוץ. וחוצמיזה - כשתגיעי לגשר תעברי אותו. בני סירב לקחת מוצץ, והוא מוצץ אצבע. לא ניסיתי בקבוק, עד גיל חצי שנה. לפני שבועיים ניסינו לראשונה, הוא היה רעב, ואכל הכל (מאבא שלו, אני לא הייתי בבית). ייתכן שיהיה קשה, אך ייתכן באותה מידה שלא.
 

tovim

New member
מסכימה. זו לא סרבנות בקבוק

גם איתמר בן חודשיים וכשאכל לאחרונה מבקבוק כשנעדרתי, אכל בסביבות 90 מ"ל. כשחזרתי ורציתי לתת לו עוד מנה (שכבר חוממה ואני לא רציתי לזרוק...) הוא לא הסכים וכנראה פשוט לא היה רעב.
 

א R נ ב ת

New member
יכול להיות שלה זה לא הכרחי

יש לי 2 ילדים, הגדול מעולם לא נזקק למוצץ והסתדר מצוין בלעדיו. הקטנה בעלת יצר מציצה חזק... רואים שהיא ממש מחפשת משהו כדי למצוץ.
 

michal@gal

Active member
מנהל
על המוצץ פשוט צריך להתעקש

לא צריך לנסות את כל הסוגים. תבחרי סוג אחד שבו את רוצה להשתמש ותציעי לה אותו שוב ושוב. כשהיא רוצה למצוץ, נניח כשהיא מתחילה להרדם בסיום הנקה, תשימי לה אותו בפה ותחזיקי אותו שם עד שתתחיל למצוץ.
 
לא יודעת../images/Emo4.gif

לי לא נראה כיף להיות עם מוצץ בתוך הפה, זה נראה לי "תלותי", הבן שלי לא מוכן לקבל מוצצים מכל סוג ויורק אותם החוצה ומתחיל לבכות. גם שלי עושה לפעמים תנועות מציצה בפה וזה דווקא האיתות לי שהוא זקוק לציצי גם אם כמוציצי או מתוך רעב. ראיתי מקרוב תינוקת בערך בגיל של הבן שלי שכ"כ זקוקה למוצץ ומתחילה עם צרחות מתוך שינה אם המוצץ נשמט לה
. לגבי הבקבוקים, את גם רוצה להמשיך להניק כשתחזרי מהעבודה?
 

נענ1

New member
כמה עצות

גם אצלי ילדה שלישית, מסרבת בכל תוקף לשתות מבקבוק. אני כבר שבוע עובדת והיא עם אבא בבית (כהכנה למטפלת אחרי פסח...). היו ימים שהיא לא אכלה כלום וחיכתה שאני אחזור בארבע להניק אותה. והיו ימים שהיא הסכימה קצת למצוץ מהבקבוק. מהניסיון עם שני הקודמים אני יודעת שמגיל חצי שנה הכל משתנה והם התרצו די בקלות גם לבקבוק וגם למוצץ. אז מה אני מייעצת לך בעצם - לא לנסות מיליון סוגי מוצצים ובקבוקים - להחליט איזה נראה לי הכי מוצלח ולהתעקש עליו. לגבי המוצץ - דווקא בגילאים הקטנטנים האלה לדעתי הוא מפריע - אין להם שליטה עליו ואת מוצאת את עצמך רודפת כל היום (והלילה) אחרי מוצצים שנפלו. בגילאים "בוגרים" יותר של חצי שנה ומעלה - אפשר לנסות שוב. מהניסיון המועט שלי זה הלך יותר בקלות וגם היה יותר מועיל. לגבי הבקבוק - פשוט תשכנעי את עצמך שזה בסדר. כשהיא תהיה מאד רעבה היא תתרצה ותשתה. מה שיותר חשוב בעיני הוא להיות בטוחה שאת משאירה אותה עם מישהו שיידע להכיל את המצוקה שלה (שבטוח תהיה), לא יבהל, ידע להתמודד ויידע לעזור לה להתגבר על הקושי. בהצלחה!
 

נענ1

New member
מבינה אותך מאד

שבועיים לפני שחזרתי לעבודה התחיל מסע הייסורים שלנו - ניסינו בקבוק ולא הלך והיא בכתה ואני בכיתי ועבר שבוע סיוטי ממש. בשבוע האחרון שהייתי איתה בבית עשיתי לעצמי סוויץ' בראש. במקום להרגיל אותה לשתות מבקבוק הרגלתי את עצמי לזה שיהיה לה קשה ושבלית ברירה היא תצליח. שיכנעתי את עצמי שאני לא עושה לה נזק בלתי הפיך. שהיא לא תמות מרעב. דיברנו על זה המון בינינו (אני ואבא שלה שהוא זה שמתמודד עם הקושי בפועל). דברי עם אימא שלך. תעשו ביחד את הסוויץ' הזה. כמו כל עצת אינטרנט - יכול להיות שאני מאד מאד טועה כאן. בכל זאת לא מכירה אותך, את אימא שלך. כל מה שאני יכולה לעשות הוא להציע לך משהו שעבד אצלי, בתקווה שאולי יעזור גם לך. אני כבר שבוע יושבת בעבודה עם לב מכווץ. מתה להיות איתה בבית. כואבת את העובדה שהיא צריכה לעבור את הקושי הזה. אבל אין לי ברירה. אני חייבת לעבוד והיא תתרגל כי ככה זה וזהו. בלב כבד עשיתי סוויץ'
 

michal@gal

Active member
מנהל
אולי מוצץ נראה "תלותי"

אבל להיות "מוציצי" לתינוק גדול לא מתאים לכל אחת ובגיל יותר גדול כבר יותר קשה להרגיל תינוק למוצץ.
 
יש משהו בדבריך

אבל המוציצי, שמתי לב שזה היה בתקופה מסויימת וזה היה צורך ועכשיו הוא עבר לבן שלי, כי הוא כבר ערני ומפטפט. עוד שלב בגדילה שלהם לדעתי. מ-9 בערב אני יודעת שאני לרשות הבן שלי לגמרי.
 

michal@gal

Active member
מנהל
זה באמת שלב בגדילה

אבל זה שלב שבא והולך, ויש גילאים שזה חוזר בגדול. בפורום "הורים לתינוקות" היה שרשור לפני כיומיים על אמהות שהן מוציצי לתינוק בגיל כ-10 חודשים, וזה מאד מציק להן ומפריע בשינה בלילה. חשוב להיות מודעים מראש לאפשרות שגם זה יכול לקרות ואם זה לא מתאים לך, אז לנסות להערך בהתאם.
 
אלך לקרוא את השרשור המדובר../images/Emo13.gif

על התובנות שאת מעלה, לתינוק שלי יש סדר יום קבוע ככל האפשר וגם כשזה מגיע למצב של הנקה והרדמות על הציץ ואי התנתקות, אני מנתקת אותו בעדינות והוא ממשיך לישון וכשזה מאד מוציצי "מציק", אני שמה אותו במנשא או בעגלה ויוצאת לטיול ארוך בחוץ וזה עוזר מאד.
 

Manty

New member
ההבדל בין מוציצי למוצץ

הוא, שבגילאים היותר גדולים, מוצץ אפשר בכל מקום ומצב, ומוציצי רק עם\על אמא כך שה"שימוש" בציצי קטֲן..
 
כן, כן, כן ההנקה הזאת זה הדבר הכי

טוב שקרה לי זאת הילדה השלישית שלי וההנקה הראשונה כי אף פעם לא הצלחתי. ואין לך מושג כמה אני גאה בעצמי שהפעם אני מניקה אחרי גהנום שעברתי בהנקה הזאת שכלל דלקת+חום+פצעים+פיטריה+גוש שכמעט הגיע לניתוח+אצבע שבורה שלי+תאונת דרכים קשה של בעלי. אז.... שאני אוותר? לא אני אניק לנצח!סתם, לא לנצח אבל כמה שאפשר.
 

עירית ע

New member
אצלי הוא סרב למוצץ עד גיל 3.5 חודשי

ואז התחילו להציק לו השיניים, ניסיתי שוב לתת מוצץ והוא לקח בשמחה. מאז מוצץ בכל פעם שרוצה לישון ( כי הוא כבר לא נרדם על הציצי). לגבי החזרה לעבודה, גם אצלי אותה בעיה, לא מוכן לקחת בקבוק אבל אני מאמינה שכשלא תיהיה לו ברירה הוא יקח. מה שבטוח זה שלי יהיה יותר קשה, עצם המחשבה על הצרחות שלו ועל הכאב שלו מקשה עלי מאוד. לשמחתי יש לי עוד חודשיים עד אז, אז אולי דברים ישתנו. מאוד מבינה אותך וליבי עימך שיהיה בהצלחה.
 

Shellylove

New member
וואלה, זוכרת את סאגת הייסורים

שעברתן. תראי, מוצץ הוא לא הכרח. אפשר לגדל ילד בלי מוצץ ואפשר עם עם. בעיני זו בחירה של הילד. הגדולה שלי לא הסכימה, הקטנה אהבה (אבל גם רק בגילאים מסוימים ורק במצבים מסוימים). אם אני "קוראת" אותך נכון, הבעיה שלך היא הלחץ של אמא שלך, שאת מרגישה שאם הילדה תקח מוצץ, היא תהיה יותר רגועה כי היא תרגיש שיש לה פיתרון, נכון? זו הנקודה שאת צריכה "לעבוד" עליה. כמה שאת תהיי לחוצה, היא תהיה עוד יותר לחוצה ואז הילדה גם לא תהיה רגועה. אם תשדרי לאמא שלך שאת סומכת עליה ושהיא תמצא פתרונות וששמעת על תינוקות אחרים שלקחו בקבוק כשצריך ושאת בטוחה שהיא תהיה בסדר וכו' וכו', נראה לי שזה יעזור לה להיות פחות לחוצה.
 
../images/Emo36.gif../images/Emo26.gif סרבן בקבוק בלילות

שלום לכולן, אני בדרך כלל קוראת ונהנית בלבד ומרגישה שעם יונק רביעי כבר אין לי הרבה במה להתחדש. אבל הנה הפתעה הפתעה! היונק הצעיר ( בן 10 חודשים ) מסרב לבקבוק בכל תוקף. אין לי עם זה כל-כך בעיה במשך היום, אבל בלילה... ברור לי שהוא לא רעב כי בלילות הקרירים יותר, אחרי ארוחת ערב משביעה ויניקת הרדמות הוא מסוגל לישון כל הלילה. אבל עכשיו כשמזג האויר מתחמם, לפעמים הוא בוכה, אני מרגיעה אותו והוא חוזר לישון ( ממש כבר לא בא לי להניק בלילה ) אבל אני רואה בבוקר שהוא מזיע ואני מניחה שהוא היה צמא. כך היה הלילה. מה לעשות? לתת לו בלילה מים בכוס?
 
למעלה