סקר תיוק הבייתי:

olgaer

New member
סקר תיוק הבייתי:

לאחר שידיי הגיעו לסדר ולמיין ולתייק את כל הניירת שהצטברה לי בשנה וחצי אחרונים(לקח לי 3 שעות), שאלתי את עצמי, אולי אני מגזימה. יש לי 4 קלסרים: 1. עבור חשבונות טלפון (בזק), גז, ארנונה, מים, חשמל ועד בית. חשבונות סלולר אני זורקת. חשבונות בזק אני שוקלת לשמור רק שנה אחורה כי המספר שייך לנו. כל השאר נשמור כל עוד נגור בדירה הזאת שהיא שכורה. 2. תלושי שכר + 106 שלי ושל בעלי מכל התקופות ומכל מקומות עבודה. 3. דברים הקשורים לבנק הנוגעים בערבויות, הסכמים, הלוואות. שוטף אני גורסת. כל הקשור לביטוחים, קופות גמל, קרנות השתלמות. מסמכים רפואים שונים. 4. תדפיסים של כרטיסי אשראי שלי ושל בעלי שנה אחורה. מה אתם שומרים ואיך?
 
../images/Emo45.gifשומרת בדיוק כמוך וגם יש לי קלסר (או יותר)

לכל ילד עבור בדיקות רפואיות, תעודות מהבי"ס, ציורים (שומרת חלק קטן מאוד מאוד מאוד מכל היצירות)...
 

olgaer

New member
אגב, אתן שומרת את היצירות שהילד מביא מהגן?

בנתיים אני זורקת הכל כי בעצם זה יצירתן של גננות. החלק של בני בכל יצירה כרגע זה לקשקש או להדביק מדבקות בלבד.
 
לא עומדת בכמויות, שומרת רק דברים מיוחדים..

למשל: הציור הראשון שהם ציירו פעם ראשונה שציירו עיגול או פנים יש לי עבודה מהבת הגדולה שהיא ניסתה לצייר דגל ישראל עבודות שהם עשו לי או לבעל ליום הולדת אצלינו אגב זה ממש לא עבודות של הגננת אבל עדיין אני לא עומדת בקצב היצירתיות שלהם. הבת הגדולה בחוג אמנות כבר שנה רביעית, אז יש לנו תיק עבודות לכל שנה שלה וחלק מהציורים ממוסגרים בבית.
 

olgaer

New member
טוב, הילד שלי רק בן שנתיים. אין מה לדבר על

עיגולים ודגלים. ולא נראה לי שהוא בכיוון בנתיים, לא ירש את זה ממני. ברגע שיהיו יש לי תיקיה גדולה מוכנה.
 

tiger mom

New member
רק דברים מיוחדים

זה לא יצירות של הגננת. היא רק עושה צורה כללית (נגיד מסכה מקרטון) השאר זה לגמרי היצירה של הילדה. זה די חוזר על עצמו אז אני שומרת רק דברים מיוחדים ( גם ככה הכל זה בעיקר ערמה גדולה של נצנצים)
 

memko

New member
יו אתן גורמות לי להרגיש רע....אני לא שומרת

כלום...הוא בן שנתיים, לרוב זה שטויות.... בנוגע לתיוקים זה בעלי מטפל בנושא, אני בלגניסטית בנירות.
 

olgaer

New member
אם זה היה תלוי בבעלי כל פיסת נייר היתה נשארת

איתנו אך הערמה ענקית.
 
../images/Emo26.gif אני מצאתי פתרון יצירתי

אני סורקת למחשב את כל הציורים - כולל הרגילים והלא רגילים (כמובן שאלו שמודבקים בכל מני צמן גפן בולט וקרטונים אי אפשר לסרוק). כל חודש / חודשיים עושה סדר בתיקים של הבנות ושומרת פיזית רק את הממש ממש מיוחדים.
 
כל הכבוד לך../images/Emo45.gif

איך יש לך זמן
 
בעלי הוא המתייק בבית..

יו וגם אני מרגישה רע עם עצמי שלא שמרתי מעולם עבודה של תומר...אי יישר זורקת אותן..
 
בנושא הזה אני דווקא מסודרת

יש לי מס' תיקיות לפי נושאים. את הציורים של עמית אני לוקחת הביתה בכל שישי ויש ציור תורן קבוע תלוי על המקרר. אנחנו גם מחלקים ציורום לקרובים כשהולכים לבקר(אחלה דרך להיפתר מהם). הציור הראשון של עמית תלוי אצלי במשרד,קרוב ללב כמובן.
 
../images/Emo45.gif שומרת הכל מסודר

ובערך כל שנה - שנתיים כאשר הקלסרים מתמלאים להם. קונה חדשים. שומרת בערך הכל- חשבונות, תדפיסים, מסמכי קניית בית, מסמכי גנים, תלושים, וכו וכו.
 
כאילו שאני כתבתי את ההודעה הזו ../images/Emo9.gif

כל חדר העבודה שלנו מלא בקלסרים עוד משנת 1997
אין לי מושג למה אני שומרת את הכל, אבל הכל שמור ומתוייק לפי נושאים ומאד מאד מסודר. אני יודעת שחשוב לשמור רק עד 7 שנים אחורה אבל משום מה כמעט תמיד יש איזה משהו שאני צריכה שהוא ישן יותר. זה אמנם קורה פעם במיליון שנה אבל עדיין קורה!
 
../images/Emo6.gif הצחקת אותי. אני בכל שנה

במסגרת הנקיונות לפסח- מורידה ת'קלסרים הישנים לארגז במחסן. אחרת אני אצטרך לקנות עוד כוננית ספרים ענקית (וכבר יש לי אחת עמוסה וענקית ממש באמצע הסלון)
הרי האיש שלי תולעת ספרים (חבל לי על הזמן כל שבוע הספר אני סופגת לפחות 10 ספרים חדשים בבת אחת) ואני תולעת ניירת
 
עד עכשיו שמרתי כמעט הכל ../images/Emo3.gif

וכבר אין מקום בבית וכל הזמן פשוט שמים בארון עוד ועוד דפים והכל בבלגן חשבתי באמת לקנות אוגד של תיקיות ולשמור עבור כל שנה לפי הנושאים (חשבונות, משכורות, ביטוחים,בנק,תעודות אחריות) חייבת אבל חייבת לעשות גם סדר
 

פלגיה

New member
את לא מגזימה

את הכל צריך לשמור - שבע שנים אחורה (חוץ מתדפיסי אשראי. נראה לי שבכלל לא צריך לשמור, אבל אני שומרת גם את זה) וגם קבלות על תרומות שנתת למי שרוצה לקבל הנחה לצרכי מס. לי יש תיקייה משרדית עם תאים לכל שנה. את השנים 99 ו- 2000 אני בדרך לזרוק. השנים 2001-2004 מתוייקות בזוגות (תיקייה לכל שנתיים כי את הדפים השוטפים מהבנק אני זורקת) כמעט ולא שומרת יצירות של הילדים, רק בודדות ומיוחדות במינן לכל ילד.
 
התפקיד שלי מסתכם

בלדחוף את הניירות שהצטברו על השולחן לאיזו מגירת בלגן האיש שלי אחר כך ממיין
את הציורים של הקטן אני סורקת למחשב
 
למעלה