סקר קטן - רעיון גדול

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
אגודה יכולה לקבוע דמי חבר שנתיים...

לא חוקי - לא יאפשרו להפעיל את זה במודל הזה.
אסור למכור כרטיסי נסיעה שמתנים את השימוש בשירות פר נסיעה בודדת, פר תקופת זמן (לילה, יום, שבוע, חודש).
&nbsp
מותר להסיע בחינם.
&nbsp
מה ששבוס עשו בירושלים על פניו חוקי (חלקית), מדובר בהקמת אגודה שיתופית. אף אחד לא משלם פר נסיעה אבל יש כאן בעיה שהמינוי תקף לשנה שזה בעצם כמו "חוזה" חופשי שנתי. אי לכך, גם מיזם שבוס נופל איפשהו בהגדרה של החוקיות כי באותה מידה הם יכלו להציע חוזה חופשי חודשי או חופשי לילי.
&nbsp
אם מישהו יעלה על ההגדרה הזאת שבמיזם שבוס יש פירצה לרעתם של בעצם ממכר "כרטיס" המקנה נסיעות חופשיות במשך שנה - הפרוייקט הזה יכול להיות שייפול.
אגודה יכולה לקבוע דמי חבר שנתיים...
 
המצב אחרי בדיקה משפטית

לא חוקי - לא יאפשרו להפעיל את זה במודל הזה.
אסור למכור כרטיסי נסיעה שמתנים את השימוש בשירות פר נסיעה בודדת, פר תקופת זמן (לילה, יום, שבוע, חודש).
&nbsp
מותר להסיע בחינם.
&nbsp
מה ששבוס עשו בירושלים על פניו חוקי (חלקית), מדובר בהקמת אגודה שיתופית. אף אחד לא משלם פר נסיעה אבל יש כאן בעיה שהמינוי תקף לשנה שזה בעצם כמו "חוזה" חופשי שנתי. אי לכך, גם מיזם שבוס נופל איפשהו בהגדרה של החוקיות כי באותה מידה הם יכלו להציע חוזה חופשי חודשי או חופשי לילי.
&nbsp
אם מישהו יעלה על ההגדרה הזאת שבמיזם שבוס יש פירצה לרעתם של בעצם ממכר "כרטיס" המקנה נסיעות חופשיות במשך שנה - הפרוייקט הזה יכול להיות שייפול.
המצב אחרי בדיקה משפטית
קודם כל - המון תודה על התגובות הן עוזרות מאוד
אין התייחסות בחוק לגבי נסיעה בודדת או חד פעמית או whatever, אם יש אשמח אם תפנה אותנו.כמו שאמרתי העניין נבדק בצורה משפטית
אנחנו אלו שקונים את הנסיעות מחברת ההסעה ויש לנו זכות למכור את השימוש או לתת לחברי המועדון שלנו את הנסיעות.
גם אתה יכול היום לפנות לחברת הסעה להשכיר מיניבוס או אפילו אוטובוס ולמכור לחברים שלך מקום ישיבה או לתת להם לנסוע בחינם - אין עם זה שום בעיה. הכל חוקי.
לגבי הכניסות לשכונות - יכולה להיו חשיבה לפנות לאזורים של סטודנטים כמו אונ' תל אביב וכו' - הרעיון הוא לתת פתרון ושירות לאוכלוסיה רבה ככל האפשר זו הסיבה שפרסמנו את הסקר פה בכדי לקבל פידבקים ורעיונות נוספים שאולי לא חשבנו או שאנו לא מודעים אליהם.
לאלו שמגיעים לעיר בתח"צ או אפילו ברכב פרטי חשבנו לתת פתרון בתחנת מוצא באיזור של חניונים גדולים כמו חניון רידינג וחניון בלומפילד כך לא יצטרכו להכנס עם הרכב לעיר ולהפתר מהבעיה של חנייה או מחסומי משטרה
 

benshap2

New member
הבעיה היא נהיגה בשכרות, לא המחסום המשטרתי..

המצב אחרי בדיקה משפטית
קודם כל - המון תודה על התגובות הן עוזרות מאוד
אין התייחסות בחוק לגבי נסיעה בודדת או חד פעמית או whatever, אם יש אשמח אם תפנה אותנו.כמו שאמרתי העניין נבדק בצורה משפטית
אנחנו אלו שקונים את הנסיעות מחברת ההסעה ויש לנו זכות למכור את השימוש או לתת לחברי המועדון שלנו את הנסיעות.
גם אתה יכול היום לפנות לחברת הסעה להשכיר מיניבוס או אפילו אוטובוס ולמכור לחברים שלך מקום ישיבה או לתת להם לנסוע בחינם - אין עם זה שום בעיה. הכל חוקי.
לגבי הכניסות לשכונות - יכולה להיו חשיבה לפנות לאזורים של סטודנטים כמו אונ' תל אביב וכו' - הרעיון הוא לתת פתרון ושירות לאוכלוסיה רבה ככל האפשר זו הסיבה שפרסמנו את הסקר פה בכדי לקבל פידבקים ורעיונות נוספים שאולי לא חשבנו או שאנו לא מודעים אליהם.
לאלו שמגיעים לעיר בתח"צ או אפילו ברכב פרטי חשבנו לתת פתרון בתחנת מוצא באיזור של חניונים גדולים כמו חניון רידינג וחניון בלומפילד כך לא יצטרכו להכנס עם הרכב לעיר ולהפתר מהבעיה של חנייה או מחסומי משטרה
הבעיה היא נהיגה בשכרות, לא המחסום המשטרתי..
לחניה בשישי בלילה תעלה כמעט בהכרח פחות מ כרטיסי אוטובוס הלוך חזור ל 3-5 אנשים.
 
אבל לחלק גדול מהביקוש לתח"צ בשישי בלילה אין אופציית נהיגה

הבעיה היא נהיגה בשכרות, לא המחסום המשטרתי..
לחניה בשישי בלילה תעלה כמעט בהכרח פחות מ כרטיסי אוטובוס הלוך חזור ל 3-5 אנשים.
אבל לחלק גדול מהביקוש לתח"צ בשישי בלילה אין אופציית נהיגה
וחניה - לבני הנוער.
 

benshap2

New member
אתה רק מחזק את עמדתי

אבל לחלק גדול מהביקוש לתח"צ בשישי בלילה אין אופציית נהיגה
וחניה - לבני הנוער.
אתה רק מחזק את עמדתי
נטען שקווים שיסעו רק בת"א, אינם מהווים פיתרון מספק, שכן מרבית הבעיה היא של מי שרוצה להגיע מחוץ לתל אביב אל העיר עצמה.
בתל אביב יש מוניות שירות, ובוא נודה בכך - גם מוניות בתוך העיר כש 3-4 חברים מתחלקים זה עדיין סביל איכשהו.

הוא טען בתגובה שהם יאספו את מי שהגיע מחוץ לעיר מחניונים גדולים בקצה העיר - רידינג ובלומפילד - ובכך אנשים יחסכו חניה ויעברו את המחסומים המשטרתיים....

מבחינתי - זה לא פיתרון, ולכן הגבתי.

ראשית, מכיוון שהבעיה היא לא רק "לעבור את המחסום" אלא לנהוג שיכור בכללי. פחות אנשים יעשו זאת כשתהיה חלופה. מה גם שמיקום מחסומים יכול להשתנות...
שנית, וזה כבר יותר חשוב להם, כי אין לאנשים היגיון כלכלי בלחנות בחניון חינמי ולקחת משם אוטובוס בימים בהם גם ככה החניון הכי יקר בעיר יעלה 20-30 ש"ח לכל הלילה, לעד 5 אנשים ברכב...
 
אז לפי התגובות פה..

אתה רק מחזק את עמדתי
נטען שקווים שיסעו רק בת"א, אינם מהווים פיתרון מספק, שכן מרבית הבעיה היא של מי שרוצה להגיע מחוץ לתל אביב אל העיר עצמה.
בתל אביב יש מוניות שירות, ובוא נודה בכך - גם מוניות בתוך העיר כש 3-4 חברים מתחלקים זה עדיין סביל איכשהו.

הוא טען בתגובה שהם יאספו את מי שהגיע מחוץ לעיר מחניונים גדולים בקצה העיר - רידינג ובלומפילד - ובכך אנשים יחסכו חניה ויעברו את המחסומים המשטרתיים....

מבחינתי - זה לא פיתרון, ולכן הגבתי.

ראשית, מכיוון שהבעיה היא לא רק "לעבור את המחסום" אלא לנהוג שיכור בכללי. פחות אנשים יעשו זאת כשתהיה חלופה. מה גם שמיקום מחסומים יכול להשתנות...
שנית, וזה כבר יותר חשוב להם, כי אין לאנשים היגיון כלכלי בלחנות בחניון חינמי ולקחת משם אוטובוס בימים בהם גם ככה החניון הכי יקר בעיר יעלה 20-30 ש"ח לכל הלילה, לעד 5 אנשים ברכב...
אז לפי התגובות פה..
אנו מבינים כי שירות בתוך תל אביב יחטא למטרתו ולא יתן הרבה ערך מוסף למעט אולי לבני נוער שלהם אין רכב.
לייצר שירות של מחוץ לעיר זה לא ישים כי אין סוף למקומות מהם אפשר להביא אנשים לעיר ואיך אפשר לקבוע מאילו ערים יפעל השירות ומאילו לא.
לגבי החוקיות דרך אגב, כל עוד לא נמכר כרטיס בתוך הרכב ע"י הנהג וכל המשתמשים הינם חברי מועדון (אגודה קואפרטיב וכו') אז אין בעיה.
נשמח לשמוע עוד הערות ורעיונות (למי שיש ומוכן לשתף כמובן) ואנו מודים מאוד לכל אלו שהגיבו עד עכשיו
 

alantan

New member
למה שלא תבנה את זה על בסיס שני קווים עם תזמון ביניהם להחלפה

אז לפי התגובות פה..
אנו מבינים כי שירות בתוך תל אביב יחטא למטרתו ולא יתן הרבה ערך מוסף למעט אולי לבני נוער שלהם אין רכב.
לייצר שירות של מחוץ לעיר זה לא ישים כי אין סוף למקומות מהם אפשר להביא אנשים לעיר ואיך אפשר לקבוע מאילו ערים יפעל השירות ומאילו לא.
לגבי החוקיות דרך אגב, כל עוד לא נמכר כרטיס בתוך הרכב ע"י הנהג וכל המשתמשים הינם חברי מועדון (אגודה קואפרטיב וכו') אז אין בעיה.
נשמח לשמוע עוד הערות ורעיונות (למי שיש ומוכן לשתף כמובן) ואנו מודים מאוד לכל אלו שהגיבו עד עכשיו
למה שלא תבנה את זה על בסיס שני קווים עם תזמון ביניהם להחלפה
נוחה?
&nbsp
בתור התחלה:
קו 1 מפתח תקווה לבת ים כמו הקו המכין שבהפעלת דן, כאשר הוא עובר ברחוב המסגר במקום בדרך בגין.
קו 2 מראשל"צ קניון הזהב לאיזור התעשיה הרצליה, דרך חולון, המסגר, קרליבך, אבן גבירול, כניסה לחניון ליד מסוף רדינג והמשך רדך שיכון ל', אינשטיין, לבנון, קק"ל, נמיר
&nbsp
נסיעה פעם בחצי שעה, ותוכל למלא את האוטובוסים. תצטרך שמונה-תשעה אוטובוסים כדי להפעיל את הרשת הצנועה הזו.
&nbsp
נכון שזה לא יגיע לכל איזורי המגורים, אבל זה יקרב את האוכלוסיה למרחק שאפשר לעשות ברגל בעשרים דקות או במונית זולה יותר מאשר נסיעה כל הדרך מתל אביב.
 
ואם זה יצליח יהיה אפשר להוסיף קו לרעננה-כפ"ס, וקו לאונו

למה שלא תבנה את זה על בסיס שני קווים עם תזמון ביניהם להחלפה
נוחה?
&nbsp
בתור התחלה:
קו 1 מפתח תקווה לבת ים כמו הקו המכין שבהפעלת דן, כאשר הוא עובר ברחוב המסגר במקום בדרך בגין.
קו 2 מראשל"צ קניון הזהב לאיזור התעשיה הרצליה, דרך חולון, המסגר, קרליבך, אבן גבירול, כניסה לחניון ליד מסוף רדינג והמשך רדך שיכון ל', אינשטיין, לבנון, קק"ל, נמיר
&nbsp
נסיעה פעם בחצי שעה, ותוכל למלא את האוטובוסים. תצטרך שמונה-תשעה אוטובוסים כדי להפעיל את הרשת הצנועה הזו.
&nbsp
נכון שזה לא יגיע לכל איזורי המגורים, אבל זה יקרב את האוכלוסיה למרחק שאפשר לעשות ברגל בעשרים דקות או במונית זולה יותר מאשר נסיעה כל הדרך מתל אביב.
ואם זה יצליח יהיה אפשר להוסיף קו לרעננה-כפ"ס, וקו לאונו
 

Ccyclist

Well-known member
ואולי קו מלונות שיקבל אורחי מלונות משתתפים

ואם זה יצליח יהיה אפשר להוסיף קו לרעננה-כפ"ס, וקו לאונו
ואולי קו מלונות שיקבל אורחי מלונות משתתפים
יפו-הרברט סמואל-נמל ת"א-המרינה בהרצליה.
&nbsp
יחבר את ה X שאלן הציע, ויהנה מבסיס משתמשים גדול של תיירים מהמלונות שיבחרו להשתתף. לאלו במלונות הלא משתתפים ניתן להציע חברות קצרת טווח כפי שמוכרים סיורים לאתרים תיירותיים בסוכנויות הנסיעות.
&nbsp
הטיילת היא סוג המקום שמפתה את התייר ללכת יותר ממה שהוא מסוגל לחזור בנוחות. כמו כן המלונות הם מקום קלאסי בו בעלי כוח כלכלי יבחרו להשתמש בתחבורה ציבורית כי היא מאפשרת גמישות גדולה יותר מרכב שכור אחד למשפחה, ולא תלוייה באמון מוחלט בנהג מונית כי יש מסלול ומחיר (חברות לסופ"ש) קבועים.
 
אתם בונים מגדלים באוויר

ואולי קו מלונות שיקבל אורחי מלונות משתתפים
יפו-הרברט סמואל-נמל ת"א-המרינה בהרצליה.
&nbsp
יחבר את ה X שאלן הציע, ויהנה מבסיס משתמשים גדול של תיירים מהמלונות שיבחרו להשתתף. לאלו במלונות הלא משתתפים ניתן להציע חברות קצרת טווח כפי שמוכרים סיורים לאתרים תיירותיים בסוכנויות הנסיעות.
&nbsp
הטיילת היא סוג המקום שמפתה את התייר ללכת יותר ממה שהוא מסוגל לחזור בנוחות. כמו כן המלונות הם מקום קלאסי בו בעלי כוח כלכלי יבחרו להשתמש בתחבורה ציבורית כי היא מאפשרת גמישות גדולה יותר מרכב שכור אחד למשפחה, ולא תלוייה באמון מוחלט בנהג מונית כי יש מסלול ומחיר (חברות לסופ"ש) קבועים.
אתם בונים מגדלים באוויר
שום מיזם פרטי לא יכול ליצור רשת קווים קבועה כזו ללא אישור משרד התחבורה.
מודל שמתבסס על שירות לחברים יפעל בהתאם לרצונות החברים, מתי שהם רוצים, היכן שהם רוצים ואיך שהם רוצים.
אתם מדברים על רשת רחבה וקבועה שלא יכולה להתקיים בישראל ללא תמיכה ואישור של משרד התחבורה.
 

Ccyclist

Well-known member
בשלב זה קו או שניים עדיפים על "מונית שיתופית"

אתם בונים מגדלים באוויר
שום מיזם פרטי לא יכול ליצור רשת קווים קבועה כזו ללא אישור משרד התחבורה.
מודל שמתבסס על שירות לחברים יפעל בהתאם לרצונות החברים, מתי שהם רוצים, היכן שהם רוצים ואיך שהם רוצים.
אתם מדברים על רשת רחבה וקבועה שלא יכולה להתקיים בישראל ללא תמיכה ואישור של משרד התחבורה.
בשלב זה קו או שניים עדיפים על "מונית שיתופית"
הבעיה במונית שיתופית היא שצריך אפליקציה לניהול ההזמנות וצי גדול דיו לענות על המסלולים הרבים והמשתנים פר דרישה.
&nbsp
כאן מדובר במספר מיניבוסים שניתן לספור על יד או שתיים, ולכן עדיף שיפעל מסלול קבוע (אך מתוחקר מראש ותואם דרישה) לחברי הקואופרטיב.
&nbsp
הבסיס החוקי לרעיון הוא שאמנם אסור להציע שירות תח"צ לציבור הרחב, אבל מותר לחברת הסעות פרטית לבצע הסעה למזמין פרטי, ואפשר לחבור לאגודה פרטית או לקבל הסעות ממעסיק או חברת תיירות. חברות ההסעה עצמן מורשות להסיע נוסעים בהסעה פרטית.
 
וקו של הסעות פרטיות לחברי קואופרטיב בהכרח יטעם לצרכי החברים

בשלב זה קו או שניים עדיפים על "מונית שיתופית"
הבעיה במונית שיתופית היא שצריך אפליקציה לניהול ההזמנות וצי גדול דיו לענות על המסלולים הרבים והמשתנים פר דרישה.
&nbsp
כאן מדובר במספר מיניבוסים שניתן לספור על יד או שתיים, ולכן עדיף שיפעל מסלול קבוע (אך מתוחקר מראש ותואם דרישה) לחברי הקואופרטיב.
&nbsp
הבסיס החוקי לרעיון הוא שאמנם אסור להציע שירות תח"צ לציבור הרחב, אבל מותר לחברת הסעות פרטית לבצע הסעה למזמין פרטי, ואפשר לחבור לאגודה פרטית או לקבל הסעות ממעסיק או חברת תיירות. חברות ההסעה עצמן מורשות להסיע נוסעים בהסעה פרטית.
וקו של הסעות פרטיות לחברי קואופרטיב בהכרח יטעם לצרכי החברים
ולא לצרכי הציבור הרחב. לכן הקווים שהוצעו כאן, שמתבססים על צרכי הציבור הרחב, לא יכולים להתקיים במודל של קואופרטיב לחברים בלבד.
אגב, מודל כזה כנראה לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן, כי מהר מאוד יתגלו סתירות בין צרכי חברים שונים ומכיוון שהמשאבים של אגודה כזו יהיו מאוד מוגבלים, חלק מהחברים יתאכזבו מהר מאוד ויפרשו.
מודל כזה יכול לעבוד רק לקבוצה אחידה ומגובשת שמתאגדת מראש לענות על צורך משותף קבוע וידוע שלה ולא מתבססת על גיוס חברים הטרוגני שזרים זה לזה.
 

Ccyclist

Well-known member
נסעת פעם באוטובוס שבת של מרצ?

וקו של הסעות פרטיות לחברי קואופרטיב בהכרח יטעם לצרכי החברים
ולא לצרכי הציבור הרחב. לכן הקווים שהוצעו כאן, שמתבססים על צרכי הציבור הרחב, לא יכולים להתקיים במודל של קואופרטיב לחברים בלבד.
אגב, מודל כזה כנראה לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן, כי מהר מאוד יתגלו סתירות בין צרכי חברים שונים ומכיוון שהמשאבים של אגודה כזו יהיו מאוד מוגבלים, חלק מהחברים יתאכזבו מהר מאוד ויפרשו.
מודל כזה יכול לעבוד רק לקבוצה אחידה ומגובשת שמתאגדת מראש לענות על צורך משותף קבוע וידוע שלה ולא מתבססת על גיוס חברים הטרוגני שזרים זה לזה.
נסעת פעם באוטובוס שבת של מרצ?
לי יצא לעשות זאת בירושלים. האוטובוס יצא ממגרש הרוסים כשהיו שם מקומות בילוי, עשה סיבוב שלם: גילה, רמות, פסגת זאב ורק אז הגיע לגבעה הצרפתית. השעה היתה 3 בבוקר, הכבישים היו ריקים וכל הסיבוב לא ארך יותר מ20 דקות. המסלול לא היה אפילו קרוב ליעיל אבל כאשר האלטרנטיבה היתה מונית ספשל הוא יצא ממרכז העיר מלא בנוסעים. זה כוחו של קו יחיד במדבר עירוני.
&nbsp
אמרתי שיש לחקור את מסלול הקו/וים כך שיתאימו לדרישה וזה לא שונה מהתאמה לצרכי קבוצת חברים גדולה, אבל בעיקרון השלב הראשון חייב להיות קווי ולא מבוסס על שירות אישי עד לבית כי פשוט לא יהיה צי שיאפשר זאת. ברגע שיש קו פעיל אפשר להוסיף עוד קו על בסיס דרישה נוספת (אני מניח שלקואופרטיב יהיה אתר וקשר לציבור).
&nbsp
כמו כן - קו המלונות שאני מציע מבוסס על דרישה מובהקת של שוהי המלונות, ועל בסיס המלונות כבתי עסק שיוכלו להשתתף בקואופרטיב על בסיס גלובלי בנוסף לחברים יחידים. בכמה מלונות ששהיתי בהם בחו"ל היו למלון עצמו קווי שאטל שונים וקיומו של קואופרטיב יפטור את בתי המלון מהצורך להתעסק ישירות בהסעות. (שאטל למלון באמאלפי איטליה כאשר המלון נמצא חצי ק"מ בכביש או 200 מטר ישירות מעל למרכז העיר עצמה, שאטל בין מלון בספרד למלון שני ברשת שם יש מסלול גולף).
 
אוטובוס השבת של מרצ היה גימיק מחאה ועובדה שלא החזיק מעמד

נסעת פעם באוטובוס שבת של מרצ?
לי יצא לעשות זאת בירושלים. האוטובוס יצא ממגרש הרוסים כשהיו שם מקומות בילוי, עשה סיבוב שלם: גילה, רמות, פסגת זאב ורק אז הגיע לגבעה הצרפתית. השעה היתה 3 בבוקר, הכבישים היו ריקים וכל הסיבוב לא ארך יותר מ20 דקות. המסלול לא היה אפילו קרוב ליעיל אבל כאשר האלטרנטיבה היתה מונית ספשל הוא יצא ממרכז העיר מלא בנוסעים. זה כוחו של קו יחיד במדבר עירוני.
&nbsp
אמרתי שיש לחקור את מסלול הקו/וים כך שיתאימו לדרישה וזה לא שונה מהתאמה לצרכי קבוצת חברים גדולה, אבל בעיקרון השלב הראשון חייב להיות קווי ולא מבוסס על שירות אישי עד לבית כי פשוט לא יהיה צי שיאפשר זאת. ברגע שיש קו פעיל אפשר להוסיף עוד קו על בסיס דרישה נוספת (אני מניח שלקואופרטיב יהיה אתר וקשר לציבור).
&nbsp
כמו כן - קו המלונות שאני מציע מבוסס על דרישה מובהקת של שוהי המלונות, ועל בסיס המלונות כבתי עסק שיוכלו להשתתף בקואופרטיב על בסיס גלובלי בנוסף לחברים יחידים. בכמה מלונות ששהיתי בהם בחו"ל היו למלון עצמו קווי שאטל שונים וקיומו של קואופרטיב יפטור את בתי המלון מהצורך להתעסק ישירות בהסעות. (שאטל למלון באמאלפי איטליה כאשר המלון נמצא חצי ק"מ בכביש או 200 מטר ישירות מעל למרכז העיר עצמה, שאטל בין מלון בספרד למלון שני ברשת שם יש מסלול גולף).
אוטובוס השבת של מרצ היה גימיק מחאה ועובדה שלא החזיק מעמד
כאשר "קואופרטיב" כזה יפעל בצורה שאתה מציע, משרד התחבורה יראה בכך מפעיל תחבורה ציבורית, כי מה לעשות ש"קואופרטיב על בסיס גלובלי" זה מפעיל תח"צ, ולפי חוקי מדינת ישראל מפעיל כזה חייב ברשיון ממשרד התחבורה.
רק מודל שאפשר לבססו על בסיס פרטי יכול לעבור את המשוכה המשפטית.
מודל שניתן יהיה לטעון שלמעשה הוא ציבורי גם אם ניתנת לו כותרת אחרת יופל בקלות על ידי משרד התחבורה.
 

Ccyclist

Well-known member
לפי ההגיון הזה ניתן לסגור מועדון כושר שפתוח בשבת.

אוטובוס השבת של מרצ היה גימיק מחאה ועובדה שלא החזיק מעמד
כאשר "קואופרטיב" כזה יפעל בצורה שאתה מציע, משרד התחבורה יראה בכך מפעיל תחבורה ציבורית, כי מה לעשות ש"קואופרטיב על בסיס גלובלי" זה מפעיל תח"צ, ולפי חוקי מדינת ישראל מפעיל כזה חייב ברשיון ממשרד התחבורה.
רק מודל שאפשר לבססו על בסיס פרטי יכול לעבור את המשוכה המשפטית.
מודל שניתן יהיה לטעון שלמעשה הוא ציבורי גם אם ניתנת לו כותרת אחרת יופל בקלות על ידי משרד התחבורה.
לפי ההגיון הזה ניתן לסגור מועדון כושר שפתוח בשבת.
המודל הקואופרטיבי אינו מאפשר לנוסע המזדמן לעלות על ההסעה הפרטית אלא משרת חברי קואופרטיב בלבד. תוסיף לזה תנאי כמו תקופת צינון של 24 שעות ואי גבייה או רישום על כלי הרכב עצמם ולא תוכל לטעון שמדובר באוטובוס רגיל או אפילו מונית אלא רק הסעה פרטית.
&nbsp
לגבי אוטובוסי השבת של מר"צ - הם מומנו מכספי תעמולת בחירות ולכן לא היה מאחוריהם מודל כלכלי שיכל להחזיק מעבר לתקופת הקמפיין.
&nbsp
בתל אביב כיום פועלים מספר קווי מוניות שירות בשבתות ואם לא היה לזה בסיס כלכלי הנהגים לא היו בוחרים להפעיל אותם. דרישה וודאי יש, וזה מאד משתלם.
 
מועדון כושר שפתוח בשבת פועל עם רשיון עסק ולפי החוק

לפי ההגיון הזה ניתן לסגור מועדון כושר שפתוח בשבת.
המודל הקואופרטיבי אינו מאפשר לנוסע המזדמן לעלות על ההסעה הפרטית אלא משרת חברי קואופרטיב בלבד. תוסיף לזה תנאי כמו תקופת צינון של 24 שעות ואי גבייה או רישום על כלי הרכב עצמם ולא תוכל לטעון שמדובר באוטובוס רגיל או אפילו מונית אלא רק הסעה פרטית.
&nbsp
לגבי אוטובוסי השבת של מר"צ - הם מומנו מכספי תעמולת בחירות ולכן לא היה מאחוריהם מודל כלכלי שיכל להחזיק מעבר לתקופת הקמפיין.
&nbsp
בתל אביב כיום פועלים מספר קווי מוניות שירות בשבתות ואם לא היה לזה בסיס כלכלי הנהגים לא היו בוחרים להפעיל אותם. דרישה וודאי יש, וזה מאד משתלם.
מועדון כושר שפתוח בשבת פועל עם רשיון עסק ולפי החוק
כדי שמפעיל תחבורה לא יצטרך רשיון להפעלת קווי תח"צ הוא צריך להפעיל תחבורה פרטית ולא ציבורית.
לגבי הסעות פרטיות - הן חוקיות, אבל אם יתברר שהסעות כאלה פועלות במתווה קבוע של ימים, שעות ותדירויות ובמסלול קבוע ולנוסעים משתנים, הטיעון של הסעה פרטית יוכל להיתקף בקלות על ידי משרד התחבורה.
 

Ccyclist

Well-known member
את שת הטענות ניתן להדוף:

מועדון כושר שפתוח בשבת פועל עם רשיון עסק ולפי החוק
כדי שמפעיל תחבורה לא יצטרך רשיון להפעלת קווי תח"צ הוא צריך להפעיל תחבורה פרטית ולא ציבורית.
לגבי הסעות פרטיות - הן חוקיות, אבל אם יתברר שהסעות כאלה פועלות במתווה קבוע של ימים, שעות ותדירויות ובמסלול קבוע ולנוסעים משתנים, הטיעון של הסעה פרטית יוכל להיתקף בקלות על ידי משרד התחבורה.
את שת הטענות ניתן להדוף:
1 לו"ז - לשאטלים פרטיים מתחנות הרכבת לאזורי התעשייה או מפעלים ספציפיים יש לו"ז.
&nbsp
2 נוסעים משתנים - אוטובוסי תיירים משדה התעופה למלונות תמיד נושאים משתמשים חדשים. מה גם שיש סיורים מודרכים או הסעות שדה תעופה על בסיס לו"ז.
&nbsp
3 - אם זו עדיין בעיה ניתן להשתמש ב"לו"ז שונה" כל שבוע בו זמני היציאה שונים בדקה מנקודת האמצע (דקה לפני, בזמן עגול, דקה אחרי) והנה "אין לו"ז קבוע".
&nbsp
אם שבוס תצליח ללא בעיות חוקיות אין סיבה שהיוזמה הזו בתל אביב וגוש דן לא תשתמש באותם הכלים על מנת לעקוף את האיסור.
 
השאטלים פועלים בהסכמת ולעיתים ביוזמת משרד התחבורה

את שת הטענות ניתן להדוף:
1 לו"ז - לשאטלים פרטיים מתחנות הרכבת לאזורי התעשייה או מפעלים ספציפיים יש לו"ז.
&nbsp
2 נוסעים משתנים - אוטובוסי תיירים משדה התעופה למלונות תמיד נושאים משתמשים חדשים. מה גם שיש סיורים מודרכים או הסעות שדה תעופה על בסיס לו"ז.
&nbsp
3 - אם זו עדיין בעיה ניתן להשתמש ב"לו"ז שונה" כל שבוע בו זמני היציאה שונים בדקה מנקודת האמצע (דקה לפני, בזמן עגול, דקה אחרי) והנה "אין לו"ז קבוע".
&nbsp
אם שבוס תצליח ללא בעיות חוקיות אין סיבה שהיוזמה הזו בתל אביב וגוש דן לא תשתמש באותם הכלים על מנת לעקוף את האיסור.
השאטלים פועלים בהסכמת ולעיתים ביוזמת משרד התחבורה
והשאטלים הללו חינמיים לנוסעים וממומנים על ידי הגורם שמפעיל אותם או הגורם ששוכר אותם. בכך הם דומים לנמ"קים שגם להם יש לו"ז ומסלולים קבועים.

לגבי 2 - בישראל אין דבר כזה אוטובוסי תיירים משדה תעופה למלון שמאורגנים על ידי המלונות. רק לקבוצות מאורגנות מראש יש אוטובוס מנמל התעופה.

בשורה התחתונה - אי אפשר להפעיל רשת קווי תח"צ ואפילו לא קו תח"צ אחד ללא רשיון ממשרד התחבורה. אם המודל ייראה כרשת של קווים קבועים מראש או כקו קבוע הוא יפול משפטית.
אלא אם כן יימצא פילנתרופ שיהיה מוכן לממן רשת כזו. גם אז לא בטוח שהרשת תעמוד במבחן החוקיות, כי לא בטוח שרק נושא גביית התשלום יהווה עילה לפסילה משפטית.

בסופו של דבר, לא באמת קיים מודל שיכול לאורך זמן לעקוף את משרד התחבורה והדרך הנורמלית להפעיל תחבורה ציבורית שתענה על הביקושים בשבתות וחגים היא על ידי משרד התחבורה עצמו.
כל מודל כזה, גם אם יעמוד במבחן החוקיות, לא יחזיק מעמד בטווח הארוך.
 

Ccyclist

Well-known member
שני לינקים ל"שאטלים" למלון מנתב"ג, יתכן שזו מונית שירות.

השאטלים פועלים בהסכמת ולעיתים ביוזמת משרד התחבורה
והשאטלים הללו חינמיים לנוסעים וממומנים על ידי הגורם שמפעיל אותם או הגורם ששוכר אותם. בכך הם דומים לנמ"קים שגם להם יש לו"ז ומסלולים קבועים.

לגבי 2 - בישראל אין דבר כזה אוטובוסי תיירים משדה תעופה למלון שמאורגנים על ידי המלונות. רק לקבוצות מאורגנות מראש יש אוטובוס מנמל התעופה.

בשורה התחתונה - אי אפשר להפעיל רשת קווי תח"צ ואפילו לא קו תח"צ אחד ללא רשיון ממשרד התחבורה. אם המודל ייראה כרשת של קווים קבועים מראש או כקו קבוע הוא יפול משפטית.
אלא אם כן יימצא פילנתרופ שיהיה מוכן לממן רשת כזו. גם אז לא בטוח שהרשת תעמוד במבחן החוקיות, כי לא בטוח שרק נושא גביית התשלום יהווה עילה לפסילה משפטית.

בסופו של דבר, לא באמת קיים מודל שיכול לאורך זמן לעקוף את משרד התחבורה והדרך הנורמלית להפעיל תחבורה ציבורית שתענה על הביקושים בשבתות וחגים היא על ידי משרד התחבורה עצמו.
כל מודל כזה, גם אם יעמוד במבחן החוקיות, לא יחזיק מעמד בטווח הארוך.
שני לינקים ל"שאטלים" למלון מנתב"ג, יתכן שזו מונית שירות.
&nbsp
"בישראל אין".
&nbsp
http://www.lonelyplanet.com/israel-...ben-gurion-airport-private-departure-transfer
&nbsp
http://www.venere.com/hotels/tel-aviv/tal-hotel-tel-aviv/?fwdrf=https://www.google.co.uk/ (בסוף הרשימה, בסעיף "שירותים נוספים" שאותו יש לפתוח.
&nbsp
ספקי השירות הזה אינו מגדירים אותו באנגלית כ Taxi אלא כ Shuttle. השירות הוא מנתב"ג למלון ולהיפך לפי דרישת הנוסע. בלינק של הלונלי פלנט מפורט שמדובר ב7 נוסעים לרכב - וזה נשמע לי כמו מונית שירות.
&nbsp
כמו כן - אם ניתן לארגן לקבוצה מאורגנת הסעה בשבת הרי שאי אפשר למנוע זאת מחברי התאגדות פרטית.
 
הייתי משתמש אם זה לא היה מוגבל לתל אביב

סקר קטן - רעיון גדול
שלום לכל "יושבי" הפורום. אנו קבוצה של יזמים אשר רוצים להקים מיזם ונשמח לשמוע את דעתכם בנושא
המיזם יפעל בתל אביב בלילות סופי השבוע, הקווים יהיו קווים סיבוביים בעיר בתדירות יחסית גבוהה ויעברו דרך רוב אזורי הבילוי בעיר ויפעלו כל הלילה.
בשלב זה אין כוונה להכנס לשכונות. הכרטיס יהיה במחיר אחיד והכניסה למיניבוסים תהיה חופשית למשך כל הלילה (כמו חופשי יומי או חודשי)
את ההסעות תפעיל חברת הסעות פרטית התשלום וההזמנות יהיו דרך אפליקציה ומערכת הזמנות אינטרנטית. בדומה לא]ליקציות של המוניות יהיה ניתן לראות בכל רגע נתון היכן נמצאים המיניבוסים ומה זמן ההגעה המשוער.
אשמח אם תוכלו לענות על מספר שאלות. השאלות כמובן מופנות לכולם אך השירות בתור התחלה יופעל רק בתל אביב ורק בלילות הסופשבוע, ישנה כוונה להתפתח גם לערים אחרות הכל תלוי בהענות.
שאלות :
האם שירות כזה יעניין אותי ?
הייתי משתמש \ לא משתמש ?
כמה הייתי מוכן לשלם לכרטיס שיהיה תקף כל הלילה ?

נשמח כמובן לשאלות הארות או הערות נוספות.

המון תודה
הייתי משתמש אם זה לא היה מוגבל לתל אביב
(במקרה שלי, אני מרמת גן).
הייתי משלם 200 שקל על כרטיס שתקף לשנה. ללילה - אולי 15-20 שקלים (בהתחשב בכך שלצערי האופציות האחרות הן מונית שירות במחיר דומה או מונית ב-50 ש"ח לכיוון).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה