סקר חדש ומרענן

Wyld stallyn

New member
סקר חדש ומרענן

בעקבות ויכוח סוער מליל אמש (כן, כבר הלכתי לישון וקמתי) בדרך לשיפודי מדינה - אילו להקות יוצרות אווירה במוסיקה? חוץ מסאמונינג, לא שמעתי שום להקת מטאל שהצליחה ליצור אווירה. אני לא מדבר על סתם מוסיקה אפלה (וגם לא על זה שמבחינה טכנית לכל מוסיקה יש אווירה). גם לפני סטרונגהולד ולפני שהם הפכו ללהקה מקצועית בצורה מפלצתית, תמיד הם הצליחו ליצור אווירה בכל שיר שלהם. להקה גאונית שהצליחה להעיף כל זכר לאנושיות מהמוסיקה שלהם. חוץ מהם הדיסק היחיד שמתקרב לזה הוא Theatre of tragedy - Aegis, שלמרות שאני שונא את הלהקה הזו וצריך שמישהו יביא להם מכות (אני חלש מידי) ויקח להם כבר את הכלים, זה הדיסק היחיד שהוא לא של סאמונינג שבאמת הצליח ליצור אווירה (ובכלל דיסק אדיר). היחיד מכל המטאל הגותי למיניו, שרחוק שנות אור מיצירת אווירה, למרות שיש בו כמה דיסקים איכותיים (בודדים). גם קריידל המוקדמים שהם הלהקה האהובה עלי (מה אני יעשה?), רחוקים מליצור אווירה במוסיקה.
 

dhp7

New member
אווירה זה משהו שאתה מקבל

מהמוסיקה, משהו שאתה קולט ממנה.. זה לא איזה אספקט טכני במוסיקה כמו תיפוף, או קלידים.. זה רגש. ברגש אין משהו אחיד וסטנדרטי. אני למשל מרגיש המון אווירה בat the gates - אווירה של דקדנטיות, עצב, מיזנטרופיות וכו´, במיוחד בגלל הווקאלס, ובגלל הקטעים האינסטרומנטליים, ובגלל ה.. הכל.. האווירה..זהו (סתם עלה לי בראש עכשיו)
 

Wyld stallyn

New member
לא אמרתי שלא.

אבל אחרי הכל, מה שיוצר את מה שאתה קולט הוא אספקט טכני כמו תיפוף, קלידים, ובלע. נכון שיכולים להשתלב בעניין דברים כגון נוסטלגיה, שעושים מהמוסיקה משהו שהיא לא, אבל לא על זה אני מדבר. אווירה של סאמונינג למשל זה התרחקות מרגש, המוסיקה נשמעת כמה שפחות אנושית, ולא מזכירה לי בני אנוש מיוזעים. אם אני ירצה משהו אנושי אני ישמע בלוז, או ג´אז או משו. אבל גם למאנוור יש כמה שירים בודדים אווירתיים מאוד, מהצד השני שאתה הזכרת.
 

Wyld stallyn

New member
חבל על וינטרסורג´

לפחות בדיסק שיש לי שלו, Odemarkens son הוא מתיימר ליצור מוסיקה נאו-פאגאנית (אפילו הוא מציין זאת בעצמו), רק נראה שהוא שמע יותר מידי ת´ראש מטאל בחיים שלו, מה שפוגע בסיכוי לאווירה במוסיקה שלו. המוסיקה אחלה, אבל אווירה אין שם. צריך לשלוח אותו לבידוד ל10 שנים.
 

XT

New member
XT

בלה בלה תלוי איזה אווירה יש אמפרור שבשבילי עושים אווירה ויש נייטינגייל.....
 

Wyld stallyn

New member
אמפרור התחילו

את התנועה הנאו-פאגאנית במטאל בגילגול הקודם הקודם (והמקורי, לפחות בבלאק) שלה, אבל לא היו מקצועיים מספיק אז. עדיין נייטסייד אדיר, ובלעדיו כמעט ולא היה בלאק נורמלי היום. שמעתם כבר את הביצוע המחודש של פלג לאינטו דה אינפינטי אוף מחשבות?
 

Darewolf

New member
אופת´

לא בטוח איזה סוג של אווירה, אבל המוזיקה שלהם משרה עלי נחת, הייתי אומר בלינד גרדיאן, אבל זה בטח רק בשבילי. אורי.
 

Deathatred

New member
הממממ

אייסד ארת´ משרה באלבום שלה THE DARK SAGA אווירה גותית עצובה כזאת - של אהבה נכזבת טראגית, אווירה מאוד עצובה ומלנכולית. HAGGARD מצליחה להעביר בשני האלבומים האחרונים שלה את האווירה של ימי הביניים המאוחרים: מצד אחד הפסטורליה של הטבע ושירת הפייטנים ומצד שני נבואותיו השחורות של נוסטרדמוס והדבר השחור. דני אלפמן בכל סרט אפל שהוא עשה (אדוארד, באטמן, באטמן חוזר) מצליח להעביר אווירה אפילה, קודרת וגותית. הפסקול של "באטמן חוזר" הוא ממש מלאכת מחשבת ובו הוא מצליח לאפיין כל אחת מהדמויות בצורה נפלאה וליצור אווירה מאוד מלנכולית וקודרת.
 

BlackShadow

New member
הרבה

אבל סאמנינג באמת עושים משהו מיוחד, אווירה שאין כמוה. כל הדיסקים של אימפריום מאוד אווירתיים... שייפ אופ דיספאיר אמפרור באנת´מס אופת´ (עם דגש על שני הראשונים) אגאלוך בפייל פולקלור פרימורדיאל אלנד! ווינטר בורזום, ודארקת´רון (אי אפשר להתכחש לאווירה..) ולהרבה להקות דום יש אווירה... (פיונרל, אייוקן, סקפטיסיזם)
 

melancholia

New member
סאמנינג מעולים

(זה סאמנינג? שיהיה) איזה דיסק שלהם הכי אהבתם?
 
יחסי לסאמונינג הפכפך משהו...

לפעמים האווירה שלהם סוחפת אותי לגמרי, ולפעמים הם נשמעים לי כמו הדבר הכי מגוחך שאי פעם נוצר. אני חושב שהכי אהבתי את Stronghold, גם Dol Goldur חביב עלי ביותר. NP - Bethlehem - Schatten aus der Alexander Welt
 

Wyld stallyn

New member
הכל.

אם לבחור אחד, אז מינאס מורגול. ובכלל כל מה שריצ´ארד לדרר הוציא אי פעם.
 

Wyld stallyn

New member
בקשר לבורזום ודארת´רון

המוסיקה פשוט נשמעת אפלה (97% קרדיט לסאונד), היא רחוקה מליצור אווירה. או שזה רק אני. כמובן שגם לגבי השאר אני לא מסכים, אבל טעם ריח לא מתווכח.
 

Metal_F

New member
ממממ..

הקטע עם בורזום ודארקת´רון זה שזה סוג של אוירה (*אפלה*) שאכן הסאונד יוצר. אוירה לא חייבת להיות תוצר רגשי נקי, כמו שהיא בהגדרה הרגילה שלה.. ז´תומרת..לא עקרוני מה יוצר את האוירה - העיקר שהיא מעוררת במאזין רגשות מסויימים, מכניסה אותו ל...אוירה מסויימת. ואם בורזום ודארקת´רון עושים את הנ"ל למיודעינו, מי אנחנו שנחליט אווירה מהי.
 
למעלה