סקר העברת ציוד מילד ראשון לילד שני

סקר העברת ציוד מילד ראשון לילד שני


למי שילדה שני ילדים או יותר.
מה שמרתם מהילד הראשון לילד השני?
האם מין הילוד שינה לכם את ההעדפות ציוד בילד השני במידה והיה מין אחר בילד השני?
אם יש טיפ/לקח/מסר שקשור בשמירת ציוד בין ילדים נשמח לשמוע...
 
כל מה שהיה

בילד הראשון שאלנו ציוד מאנשים אחרים, וכמובן שגם החזרנו.

את כל מה שלא היינו צריכים להחזיר - שמרתי לילד השני (עם כמה השאלות לחברות באמצע. עכשיו הכל חוזר אלי).
חוץ מדברים שממש התבלו עד העצם ולא היה טעם לשמור.
(אני מדברת על מכנסיים לתינוק זוחל עם חורים בברכיים בגודל של תפוח, כי הם נשחקו מזחילה על מדרכות).

לגבי מין - הראשון הוא בן, ותמיד השתדלתי שהבגדים שלו, אלה שיכולתי לבחור, יהיו צבעוניים ויפים ויוניסקס, כדי שיתאימו גם לילדה, אם תהיה.

טיפים:
1. לדעתי ציוד יוניסקס עדיף תמיד. הוא גם יפה יותר ומגוון יותר (לטעמי) מהוורוד-וורוד-וורוד או אפור-חאקי-כחול הנצחיים והמשמימים.

2. לשאול ולהשאיל - אני מאוד בעד רשתות השאלת ונתינה ויד שניה. אני קיבלתי במתנה ובהשאלה ערמות של דברים, ולמרות שלי היה די מעט רכוש (כי הרבה החזרתי), ולא יכולתי לתת לאחרים כי שמרתי הכל לילד השני, תמיד השתדלתי גם להשאיל דברים נחוצים לחברים עם תינוק חדש, כי לדעתי ככל שאת מזרימה יותר דברים דרך רשתות קח-תן (לא רק בגדים... כל עזרה שהיא), ככה את גם מקבלת יותר. אני מאוד בעד הגברת הזרימה של השפע בין אנשים. זה פשוט עובד.
 

מ י כ ל10

New member
גם אנחנו ככה

קיבלנו והעברנו. חלק מהדברים הגיעו אלינו יד שנייה / שלישית / עשירית. אח"כ העברנו וחלקם חזר אלינו כיד שלישית / חמישית / אחת עשרה (תלוי כמה סיבובים עשו בדרך). גם אני אוהבת לקבל ולהעביר.
לגבי ציוד - מיטת התינוק שלנו, ששימשה את שני ילדינו, עברה אלינו מאחותי, אחרי שלושה ילדים (הגדול היה אז בן 12). העגלה שקיבלנו גם הייתה בת 10. כלומר, ציוד נשמר יפה מאוד. (לניילן ו/או להחזיר לאריזה המקורית אם יש)
הבגדים עברו בחלקם מהבכורה לשני (אחרי שעשו עוד כמה סיבובים במשפחה). היה יום שהבן שלי הלך לגן עם הקרוקס הורודים של אחותו וקשת לשיער (לא אשלח אותו מיוזמתי עם שמלה, אבל אם יבקש לא אפסול על הסף). בגדים כדאי לשמור ממוינים לפי גילאים / מידות ועונות.
צעצועים עברו. אפילו בקבוקים עברו (השימוש אצלנו בבקבוקים מצומצם ביותר).
 
נתחיל מזה שאחרי הלידה

כל מה שהיא סיימה איתו - אם זה בגד שקטן עליה או טרמםולינה....כסא אוכל וכד'...הכל שמרתי.

כשרכשתי את הציוד השתדלתי לקנות דברים נייטרליים. פרט לכסא אוכל ורוד מדהים שיש לי
שאם יהיה לי בן...הוא יצטרך להיות מאוד בטוח בגבריות שלו כי את הכסא אני לא מחליפה.

הבגדים ברובם מזוהים עם בנות. אם תהיה לי בת אני מסודרת +
אם יהיה לי בן.... מבחינת הבגדים יהיה עצוב אבל אמסור למי בסביבתי שתרצה. ואצטרך לקנות כמעט הכל חדש.
אולי לא את ה NB אבל בגדול הרב כן.

גם מצעים למיטה רגילה הם לא יוכלו להשתתף אבל זה שטויות.
 

shira29

New member
הייתרון שבאחים בני אותו מין...

הקטן נולד 3 שבועות אחרי יום ההולדת של הגדול- ככה שהם גם חפפו לי בעונות.
העברתי ה-כ-ל!
טטרות, בגדים, צעצועים, סדינים, עגלה, מיטה....
הדבר היחיד החדש היה שקניתי מוצצים אחרים
.
 

mitmit11

New member
כמעט הכל עבר הלאה

פרט לבקבוקים ומוצצים.
שניהם בנים אז זה לא היה משנה באמת אבל בכל מקרה כל הריהוט והדברים הגדולים (עגלה, כסא, והאמת גם רוב הבגדים) הם בצבעים נייטרליים. בכל מקרה אני לא בעניני תכלת-ורוד.
מה שחשוב זה למיין לפי גילאים מתאימים מידות (בגדים, צעצועים וכו) כדי שיהיה קל למצוא ולהשתמש במה שרלוונטי. בנוסף לעטוף הכל בשתי שכבות ניילון כדי להימנע ממלחמות עם אבק של שנים.
 
אני בהריון ראשון אבל את כל הקניות שלי מתאימה

גם להריונות הבאים. קונה ציוד איכותי ובצבעים נייטרלים. האמת שהצבעים זה פשוט מה שרציתי, אבל יצא טוב

אני מאמינה שבהריון הבא אם תהיה בת, אצטרך לקנות רק בגדים ואולי אמבטיה בצבע שונה. כל השאר אני קונה נייטרלי לפחות עד כה ככה שבכיף אפשר להשתמש בזה בהריונות הבאים.
וכן, אני מתכוונת לשמור הכל ולא להעביר כלום לאף אחד! לא לוקחת ולא רוצה שיקחו ממני.
 

Ms Snoopy

New member
גם אני

רכשתי את מרבית הדברים בצבעים ניטרליים. השקענו במוצרים איכותיים מתוך כוונה ברורה שישמש אותנו גם לילד הבא.
 
אמבטיה בצבע שונה לבת, למה?


האמבטיה (לרחצה, נכון?) לא נראית לי החפץ הכי משנה מבחינת צבע

אבל אם תרגישי צורך - תתחדשו!
 
כי אנחנו כאלה.. כרגע הריון ראשון שבוע 22 והכל

מוכן, אומנם עוד לא פיזית בבית אבל הבגדים כבר מכובסים ומקופלים, ושאר הציוד כבר נבחר. חוץ מחדר שינה שאנחנו עוד מתרוצצים לקבל הצעות.
 

mica35

New member
כמעט הכל עבר

שמרתי הכל חוץ מבקבוקים ומוצצים.
אפילו טטרות, ואין לי בעייה להשתמש בהם פעם שלישית (חלק הפכו עם הזמן לבד גבינה וכו' ככה שצריך השלמות, אבל מה ששלם יעשה בו שימוש.
ציוד גדול עגלות (אדום/בז) ורהיטים (לבן) קניתי יוניסקס, לא אוהבת את הורוד-כחול.

אני לא ברת מזל בעיניי מין (תלוי כמובן איך מסתכלים על זה) כי הבכור היה בן, אחר כך בת ועכשיו בבטן בן. אבל לא היה לי בעייה להלביש את הבת בבגדים של בן, דבר ראשון תמיד יש שכבה תחתונה שיכולה להיות גברית לחלוטין, וגם בשכבה העליונה מכנס כחול עם חולצה ורודה (ולהפך) עשה את העבודה מבחינתי.
הדבר היחידי שהוא לא יוניסקס הוא אופניים (האלה של התינוקות) שאחותי קנתה חדשות לבת הקטנה שלה וקנו לה ורוד, ואין לי כוונה להוציא עוד 500 שקל על אחד חדש כשיש לי ורוד במצב מצויין.
אנחנו גם מעבירים המון ציוד (בעיקר בגדים וכו' פחות ציוד כבד כי ילדתי באותו זמן עם שתי האחיות שלי אז לא יכולנו להוריש ציוד כבד) אז קיבלתי המון בגדים יד שנייה של בנות לבת.
ויש כמה שקים עם כל מיני דברים שאני אצטרך למיין לפני הלידה הנוכחית.

אבל נראה לי שהפעם בניגוד לפעמיים הקודמות אני אקנה הרבה חדש. חמותי ז"ל תמיד התלוננה שהילדים לובשים יד שנייה והם לא חדשים דנדשים, הפעם לזיכרה נראה לי הוא יהיה מדונדש.

טיפ/מסר/לקח, אף פעם על תצאו מתוך נקודת הנחה שסגרתן את הבסטה ותמסרו הכל בלי לזכור מה למי ואיפה, כי חלק גדול מהדברים הלכו לנו לאיבוד (ז"א אולי הם נמצאים איפשהוא בבוידם של חמי וחמותי, אבל אנחנו לא יודעים מזה), נקודת הזמן הבעייתית היתה מעבר דירה. לפני המעבר ידעתי בדיוק מה איפה, עכשיו בבית החדש אני לא זוכרת איפה שמתי כלום, וכל הטרמפולינות/אוניברסיטה/קשת פעילות וכו' פשוט נעלמו. בגלל שזה הילד האחרון במשפחה (ואחותי היתה בטוחה ששמרתי הכל) גם אין לי ממי לקחת. לא נורא נזמין חדש באיביי בחול זה לא כזה יקר.
 
באת לי בזמן-
איך שומרים את הציוד?| *|

אני לפני לידה שלישית, בבית יש בן ובת וכל האחסון נמצא אצל אמא שלי.
גיליתי שאם לא הפרדתי ממש זה רק עשה לי הרבה בלאגן- לא הפרדתי גופיות\חזיות\רגליות מבגדים ראשוניים כך שיש ערבוב בין בנים לבנות. בנוסף אני זוכרת שארזתי את החיתולים ועכשיו לא מוצאת אותם. בקיצור כמו שכתבתי בלאגן.
אז איך לארוז? אני רוצה שהדברים יהיו בתוך ניילונים עבים בארגזים אבל כנראה שצריך להפריד לשקיות קטנות.
לארוז בנפרד ביגוד בן- בת - ומה שמתאים גם וגם כמו גופיות? וחוץ מזה להפריד גם למעבר- קיץ - וחורף? כנראה שלא תהיה מניעה ואצטרך להוציא הכל ולסדר מחדש ומדובר בהרבה ביגוד...
 

kita1000

New member
למי יש כוח???

ארזנו הכל ביחד בשקי ענק ונפריד כשנצטרך.

דווקא נחמד למיין בגדים סביב חודש שמיני. זה חלק מהקינון.

בהריון השני היה לי קשה בגלל השמירה ודחיתי את זה לאמצע תשיעי. גם לא ביג דיל.

אבל הזכרת לי... חשוב לא לארוז בשקיות מתכלות...כאילו ברור? אז זהו שלא
 
זהו שבתוך האין כח והשמירה שלי עכשיו אני נאלצת

לעשות את זה וזה לא כזה כיף, בטח כשבעלי מקטר ואני חייבת אותו (האחסון אצל ההורים שלי מחייב טיפוס והרמה ויש הרבה אבק מסביב...) ובתוך כל זה התסכול של לא למצוא את החיתולי בד הוא גדול. בעלי החליט שזרקתי אותם (מאיפה הוא הביא את הרעיון הזה???)
 

kita1000

New member
עשיתי את זה אחרת...

הודעתי לו מתי להוריד את כללללל השקיות ולאן. אחכ מרחתי את המיון על פני יותר משבוע.

כשהייתי צריכה עזרה העדפתי את אמא.
הם לא מתרגשים מבגדים קטנים. זכותם...

ואם זרקת אותם? חיתולי בד כיף לקנןת. בעיקר את המצויירים והצבעוניים
אגב למרות שהקטן פלט כל הזמן והרבה יותר מהגדולה הסתפקתי בשתי חבילות חיתולים. מתייעלים...
 

smiley42

New member
אצלי הכל עובר...

מהילד הראשון עד זה שבדרך..
חוץ מעגלה שאחרי השנייה נאלצנו להחליף, וטיולין שאצל הרביעית החלפתי...
והבן ישן על מצעים סגולים...עד שעבר למיטה גדולה (כל פעם אמרתי שאקנה לו מצעים של בנים ולא יצא...)
באריזות אני ממש מסודרת ומתוקתקת. הכל מסודר עפ גיל/בנים-בנות/עונות וכו. ככה גם היה קל להשאיל לגיסות שלי כשהיו צריכות.
 

יעל נור

New member
שמרנו יותר מדי ועכשיו שיחררתי...

להלן ההסבר.

לקראת הלידה של הבכורה לא ממש קיבלו את האמהות הצפוייה שלנו במשפחות שלנו ולכן לא ממש קיבלנו ציוד וביגוד כמו כולם ולכן את הרוב קנינו לבד ולכן גם התקשינו להעביר הלאה לגיסות שלנו, ואחותי במילא מקבלת המון והייתה אמא לפניי כך שלא הייתה צריכה...

דברים גדולים דווקא קיבלנו יד שנייה (מיטת תינוק וככה צבענו אותה לצבע שתואם לחדר השינה שלנו), שידה קנינו שתואמת לחדר השינה שלנו ולא שידת החתלה קלאסית והיא משמשת אותנו מצויין גם היום, סלקל קיבלנו מאח של זוגתי, כיסא אוטו היינו בדרך לקנות ואז חברה הציעה לנו את הישן שלה ורק קנינו כיסוי (מקסי קוזי כך שרק כיסוי עולה כמו כיסא), העגלה הראשונית שלנו הייתה של זוגתי כשהייתה תינוקת (עגלה עתיקה). את כל השאר קנינו, מעט מאוד קיבלנו...

ומאחר שתיכננו עוד ילדים, ומאחר שאת כל הביגוד קנינו במיטב כספנו שמרנו אותו ושמרנו והעברנו רק דברים יד שנייה שקיבלנו וקצת דברים שלנו ממש ואז.... אז הסתבר שמה שיש לנו בדרך זה בן!

ואז שיחררתי לגמרי. העברתי לגיסות שלי כל דבר שמתאים רק לבנות (יש לא מעט שמתאים גם וגם, אבל שמלות ורודות למשל אני לא אלביש לבן) וזה עשה לי טוב. השחרור הזה... לזוגתי ההי יותר קשה להיפרד מפריטים מסויימים, בעיקר בגלל קשר סנטימנטלי לדברים ואני לעומתה מאוד נהנית לראות את האחיינים שלה בבגדים שהיו של הבת שלנו.

סלקלק שקיבלנו אחרי שסיימנו עם שלנו העברנו לחברות וביקשנו חזרה רק כשהתחלנו להצטרך אותו. מנשאים השאלנו בלי בעייה (יש לנו לפחות 3 סוגים) וכך גם נדנדה שקיבלנו וכד'...

אני דווקא מאמינה גדולה בלחלוק בציוד היותר רציני וקצת פחות בביגוד לגילאים הצעירים, אח"כ רוב היד שנייה שאנחנו מקבלות הפך להיות הבגדים של הגן שלגביהם איכפת לי פחות וזה פיתרון מצויין עבורנו. (יש לילדה ממש ארונות נפרדים לבגדי גן ובגדים שהם לא לגן).


בעגלות שלנו יש לנו כרגע א) זה הולך ככה:
את העתיקה השארנו אצלנו לילד הבא
את הסטוקי שקנינו בתור טיוליון שמרנו כמובן (וקנינו מראש בצבע טורקיז כי זה היה יפה בעינינו ולכן לפעמים חשבו שהנסיכה היא בן - גם כשלבשה שמלה ורודה)
יש לנו בייבי ג'וגר אדומה יד שנייה שקיבלנו מחברות ולא שינה לנו אף פעם הצבע
לפני שבועיים זוגתי מצאה ברחוב מקלארן טכנו XL וניקינו אותה היטב, כיבסנו את הכיסויים וסידרנו את הידיות (בעייה מוכרת במקלארן) והיא תהפוך להיות העגלה שיש לנו אצל ההורים שלה כדי שלא נצטרך להיסחב עם עגלה מאחר שבמילא לא ממש צריכות עגלה כשמבקרות אצלם.




מקווה שעזרתי


יעל



|כמו שאמרתי דווקא ציוד יקר יותר כמו סלקל, מנשא ועגלה (הבייבי ג'וגר זוכה להרבה שימו של חברים ואפילו נסעה ללונדון לפני חודשיים) אני חולקת יותר בקלות מבגדים|
 
לנו היה מעבר בין בנות דודה

גיסתי ילדה לפני חצי שנה וכל הבגדים של ההתחלה במצב חדש דנדש.
אני כל הזמן צוחקת שמזל שיש לנו בת, כי ממילא מה שלא היה יוצא היה לובש ורוד ורוד וורוד. גיסתי חולה על ורוד...
כמעט ולא קנינו בגדים. רק שתי חליפות חמות כי העונות הפוכות ונראה לי שכדאי שיהיה גם משהו חם.

העריסה שלי מושאלת מחברה ושידה יש בבית שמתאימה בול, כך שקנינו רק עגלה וקצת פיצ'פקעס (שמיכות, חיתולי טטרא, מגבות, מוצצים). העגלה תישאר לילד הבא (בשאיפה). לטעמי סגול זה לא מוגבל מגדרית
. הבגדים בטח ימשיכו להמסר בתקווה שעד הילד הבא יחזרו אלינו דברים לפי צרכינו ואם לא, שנוכל לקנות את מה שצריך. אפשר למצוא בגדים טובים במחירים סבירים לגמרי אם לא מתעקשים על מותגים.

לגבי דברים שהם לא בגדים או עגלה אני פחות יודעת. ממילא משתדלת שיהיו לנו כמה שפחות מהם מתוך אמונה שהתינוק לא ממש צריך יותר מידי, לפחות לא בהתחלה.
 
למעלה