סקר בחירות לרבנות ירושלים

avi613

New member
לדעתי

מי שמתאים זה הרה"ג ר` אשר ויס. והרה"ג ר` יצחק יוסף. שנראה לי שהם מאוד מתאימים. וכך גם דעת מרן הגרי"ש אלישיב לגבי הרב אשר ויס.
 

avi613

New member
לדעתי

מי שמתאים זה הרה"ג ר` אשר ויס. והרה"ג ר` יצחק יוסף. שנראה לי שהם מאוד מתאימים. וכך גם דעת מרן הגרי"ש אלישיב לגבי הרב אשר ויס.
 
אשכנזי הרב הלפרין ספרדי הרב אליהו.

כך יופסק הקשר בין היהדות החרדית לרבנות מטעם.
 

avi613

New member
הרבנות בירושלים זה לא סתם

היה בה הרבה רבנים חרדים. ואסור להרוס את הרבנות עם רבנים כמו ר שמואל אליהו.
 
למי זה מפריע?

מה קשורה הרבנות לציבור החרדי? היום היא"צ של החזו"א. שמעת מה היה יחסו לרבנות מטעם?
 

avi613

New member
קשור ועוד איך!

לידיעתך רוב החרדים אוכלים את רבנות ירושלים. אמנם כתוב שנא את הרבנות... אבל אני חושב שהרבנות עושה הרבה למען עמ"י. באבות כתוב במקום שאין אנשים תהיה איש... הרבנות מעודדת הרבה, דמתוך שלא לשמה...יבוא לשמה.
 
רוב החרדים?

יתכן, אבל זו סיבה נוספת לבחור ברבנים הנ"ל, כדי שלא יאכלו. הרבנות המימסדית אינה אמורה להיות קשורה לציבור החרדי. יש לנו רבנים וגדולי תורה משלנו, ללא צורך בתכתיבים מטעם או בלי טעם. הרבנות שייכת לציונות הדתית, בשום אופן לא לציבור החרדי, הממשיך את מורשתם של גדולי ישראל.
 

avi613

New member
שטויות.

הרבנות שייכת לכולנו. היו הרבה גדולי תורה בתור רבני עיר. הרב קוליץ, הרב משאש, זצוק"ל. ונראה לי שגם הרב יוסף חיים זוננפלד היה רב של ירושלים.
 

ציקאבער

New member
הגרי"ח זוננפלד זצ"ל

היה מרא דארעא דישראל מטעם העדה החרדית ולא מטעם הציונים שעוד לא שלטו בארץ.
 
הכרתיו

ובכן, מה זה אומר? לא אמרתי שלא היו תלמידי חכמים בעלי צורה ברבנות הראשית. מי לנו גדול מהרב אלישיב שהיה שנים ארוכות דיין ברבנות ובבית הדין לערעורים שלה... אבל ברור שדמויות אלו אינן מכשירות את ממסד הרבנות. במצב הנוכחי בו יש קירבה רבה מדי בין הציבור החרדי לרבנות מטעם, ראוי היה שיהיו בו פחות רבנים משלנו, וכך יישמר הריחוק הטבעי בין יראי ה` לבין משנאיו.
 
לא באתי למנות רבנים מהרה"ר.

כי אז הייתי מביא את בעל "משנת יעבץ". הבאתי אחין של מרן זצ"ל שאם איני טועה לקח משרת אב"ד ברבנות עפ"י הוראת דודו.
 

ציקאבער

New member
יש כמה רבנים שהיו עפ"י דעת החזו"א

ביניהם ניתן למנות את הרב אדלשטיין זצ"ל רבה של רמת השרון, אביהם של הרבנים אדלשטיין היום. ידוע לי על עוד כמה רבנים, אך אין הרשימה בידי כעת.
 
אף אחד מהמועמדים

לא מתאים לתפקיד כזה. ובכלל העיר הסתדרה לא רע גם בלי רב ספציפי שמכהן בה כך שזה די מיותר גם ככה. העניין היחיד שיש בזה זה כבוד (מדומה) והיות וזה הקריטריון כולנו יודעים מי יזכה בזה בסוף. צריכים רמז ?
 

avi613

New member
היה עליו כתבה

והתפרסם חלק מ"מעשיו הטובים". . . אני לא יודע עד כמה זה אמת, אבל לא נראה לי שהוא יתמודד. . .
 
למעלה