סקירת מצב העבודות על מסילת רכבת העמק

מצב
הנושא נעול.
סקירת מצב העבודות על מסילת רכבת העמק

סקירת מצב העבודות על מסילת רכבת העמק
מחיפה עד עפולה.
לקט תמונות שצולמו בזמנים שונים לאחרונה,
מזוויות צילום שונות.
 
תחילת המסילות בכיוון תחנת הרכבת לב המפרץ

סקירת מצב העבודות על מסילת רכבת העמק
מחיפה עד עפולה.
לקט תמונות שצולמו בזמנים שונים לאחרונה,
מזוויות צילום שונות.
תחילת המסילות בכיוון תחנת הרכבת לב המפרץ
תחילת המסילות בכיוון תחנת הרכבת לב המפרץ ובהמשך התחלת גשר רכבת העמק לבית שאן.
ותנועת הרכבות ברציפות יכולה להיות מהדרום דרך תחנות חיפה לכיוון בית שאן,
דרך הפיצול שיהיה כאן.
או שרכבות יתחילו כאן לכיוון בית שאן.
 

luckydude

Member
אני משער שלפחות בטווח הארוך

תחילת המסילות בכיוון תחנת הרכבת לב המפרץ
תחילת המסילות בכיוון תחנת הרכבת לב המפרץ ובהמשך התחלת גשר רכבת העמק לבית שאן.
ותנועת הרכבות ברציפות יכולה להיות מהדרום דרך תחנות חיפה לכיוון בית שאן,
דרך הפיצול שיהיה כאן.
או שרכבות יתחילו כאן לכיוון בית שאן.
אני משער שלפחות בטווח הארוך
לא יהיה כאן רק פיצול אלא מסילה שתמתח בעצם כל הדרך מחיפה מזרח אל הגשר.

לפי מה שזה נראה, מדובר בגשר של מסילה אחת. חבל שלא בנו אותו מראש לשתי מסילות, לפחות עד לרציפים של רכבת העמק בלב המפרץ לא רחוק מנקודה זו.

ותודה רבה על התמונות!
 

Rubim88

New member
גשר למסילה יחידה

אני משער שלפחות בטווח הארוך
לא יהיה כאן רק פיצול אלא מסילה שתמתח בעצם כל הדרך מחיפה מזרח אל הגשר.

לפי מה שזה נראה, מדובר בגשר של מסילה אחת. חבל שלא בנו אותו מראש לשתי מסילות, לפחות עד לרציפים של רכבת העמק בלב המפרץ לא רחוק מנקודה זו.

ותודה רבה על התמונות!
גשר למסילה יחידה
זה לא סתם חבל, אלא תכנון שנמצא ללא ספק איפשהו בראש רשימת התכנונים הטיפשיים בסצנת פיתוח הרכבת, וזה מ2 סיבות עיקריות:
1.גשר לזוג מסילות צריך להיות רחב רק בחצי~ מרוחב מגשר כזה(7 מטר~).
2.בחלקים אחרים בתוואי יש הכנה למסילה שנייה, לבצע גשר למסילה יחידה דווקא בלב המערכת הצפונית זה כמו לשתול צוואר בקבוק בכוונה.
 

בועז ל

New member
אכן חבל ושטות גמורה לא לבצע גשר כפול במקום.

אני משער שלפחות בטווח הארוך
לא יהיה כאן רק פיצול אלא מסילה שתמתח בעצם כל הדרך מחיפה מזרח אל הגשר.

לפי מה שזה נראה, מדובר בגשר של מסילה אחת. חבל שלא בנו אותו מראש לשתי מסילות, לפחות עד לרציפים של רכבת העמק בלב המפרץ לא רחוק מנקודה זו.

ותודה רבה על התמונות!
אכן חבל ושטות גמורה לא לבצע גשר כפול במקום.
אי ביצוע הגשר הכפול קובר לשנים רבות תכניות עתידיות להכפלתו ולהכפלת הקו.
 

GTS8

New member
מחלף מסילתי

אני משער שלפחות בטווח הארוך
לא יהיה כאן רק פיצול אלא מסילה שתמתח בעצם כל הדרך מחיפה מזרח אל הגשר.

לפי מה שזה נראה, מדובר בגשר של מסילה אחת. חבל שלא בנו אותו מראש לשתי מסילות, לפחות עד לרציפים של רכבת העמק בלב המפרץ לא רחוק מנקודה זו.

ותודה רבה על התמונות!
מחלף מסילתי
אולי בתכנון יבנה גשר ומסילה מהצד השמאלי של התמונה מהן מחלף מסילות ולכן בנו את הגשר בצורה כזו
 

Rubim88

New member
זה התכנון האופטימלי ויתכן שאתה צודק

מחלף מסילתי
אולי בתכנון יבנה גשר ומסילה מהצד השמאלי של התמונה מהן מחלף מסילות ולכן בנו את הגשר בצורה כזו
זה התכנון האופטימלי ויתכן שאתה צודק
אמנם בתשריטי התת"ל לא רואים רמז לזה, אבל הצצתי שוב במצגת על מרכז התחבורה העתידי של לב המפרץ שהוצגה בכנס איל"ת ונראה שבהדמיות זה נראה שהמסילה השנייה תהיה על גשר מופרד ותתחבר מצפון. אם זה באמת יהיה כך אז צל"ש למתכנן שלא חזר על הטעויות של ת"א ההגנה ומשולש האונ'.
 

GTS8

New member
המצגת

זה התכנון האופטימלי ויתכן שאתה צודק
אמנם בתשריטי התת"ל לא רואים רמז לזה, אבל הצצתי שוב במצגת על מרכז התחבורה העתידי של לב המפרץ שהוצגה בכנס איל"ת ונראה שבהדמיות זה נראה שהמסילה השנייה תהיה על גשר מופרד ותתחבר מצפון. אם זה באמת יהיה כך אז צל"ש למתכנן שלא חזר על הטעויות של ת"א ההגנה ומשולש האונ'.
המצגת
אם תוכל לתת לי קישור למצגת אני אשמח להציץ.
אני באמת מקווה שהמתכננים הפסיקו לעשות טעויות בתכנון
 

Rubim88

New member
אפשר להוריד את המצגת

המצגת
אם תוכל לתת לי קישור למצגת אני אשמח להציץ.
אני באמת מקווה שהמתכננים הפסיקו לעשות טעויות בתכנון
אפשר להוריד את המצגת
מפה, אוסיף גם את ההדמייה עם סימון של הגשר.
 

easylivin

New member
לפי המצגת הזאת, בהמשך הגשר באזור התחנה חייבת

אפשר להוריד את המצגת
מפה, אוסיף גם את ההדמייה עם סימון של הגשר.
לפי המצגת הזאת, בהמשך הגשר באזור התחנה חייבת
להיות "הכנה להתפצלות", כלומר התחנה חייבת להיבנות מראש עם שתי מסילות כדי שאפשר יהיה להשלים בקלות (יחסית) את הגשר הצפוני של המחלף מאוחר יותר. נשאר לבדוק האם זה באמת כך, ונקווה שזה אכן המצב.
 

luckydude

Member
במקרה המסויים הזה אני לא חושב שזה משנה כ"כ

זה התכנון האופטימלי ויתכן שאתה צודק
אמנם בתשריטי התת"ל לא רואים רמז לזה, אבל הצצתי שוב במצגת על מרכז התחבורה העתידי של לב המפרץ שהוצגה בכנס איל"ת ונראה שבהדמיות זה נראה שהמסילה השנייה תהיה על גשר מופרד ותתחבר מצפון. אם זה באמת יהיה כך אז צל"ש למתכנן שלא חזר על הטעויות של ת"א ההגנה ומשולש האונ'.
במקרה המסויים הזה אני לא חושב שזה משנה כ"כ
מיכיוון שנראה שהמסילות יוכלו להמשיך מהגשר באופן נפרד משאר המסילות עד למערך העיתוק של חיפה מזרח שם בכל מקרה יש שתי וערב שלם של התפצלויות של מסילות.
 

Rubim88

New member
גם אם ימשיכו עד לתחנה התפעולית

במקרה המסויים הזה אני לא חושב שזה משנה כ"כ
מיכיוון שנראה שהמסילות יוכלו להמשיך מהגשר באופן נפרד משאר המסילות עד למערך העיתוק של חיפה מזרח שם בכל מקרה יש שתי וערב שלם של התפצלויות של מסילות.
גם אם ימשיכו עד לתחנה התפעולית
ללא הפרדה מפלסית תהיה חצייה של מסילה שתגרום לחסימתה, ולכן עדיף לעשות את ההפרדה הזו שם כשהרכבת כבר "בגובה" וחוץ מזה בעתיד צריכות להיות זוג מסילות לכל סוג רכבות וטוב שכבר יבצעו הפרדה כזו לחיבור של 2 המסילות הפרבריות ללא חציית מסילות(תראה לדוגמא את הטעות שעשו עם הרמפה בתחנה ההגנה לצומת חולון - גם אחרי שיוסיפו מסילה רביעית באיילון אי אפשר לשלב רכבות פרבריות מכיוון לוד ומכיוון חולון ללא חסימת מסילה).
 

Rubim88

New member
אגב אותה בעיה קיימת גם בהתפצלות

במקרה המסויים הזה אני לא חושב שזה משנה כ"כ
מיכיוון שנראה שהמסילות יוכלו להמשיך מהגשר באופן נפרד משאר המסילות עד למערך העיתוק של חיפה מזרח שם בכל מקרה יש שתי וערב שלם של התפצלויות של מסילות.
אגב אותה בעיה קיימת גם בהתפצלות
מהאונ' לבני ברק ויתכן שגם בהתפצלות העתידית למסילה ב531, אם 4 מסילות לאורך כל הציר זה 2 צעדים קדימה, הבעיות בנקודות האלו זה צעד אחד אחורה. מילא היה מדובר על חיבור מסילות לא עמוסות יחסית כמו בהתפצלות לנען מדרום לקריית גת אבל מדובר פה על ציר ה"איילון" של חיפה(וניתן לראות בהדמייה מהמצגת גם את תוספת המסילות עליהן רשמתי)
 

amit1270

New member
אני מניח שהתכוונת לחלץ, לא נען

אגב אותה בעיה קיימת גם בהתפצלות
מהאונ' לבני ברק ויתכן שגם בהתפצלות העתידית למסילה ב531, אם 4 מסילות לאורך כל הציר זה 2 צעדים קדימה, הבעיות בנקודות האלו זה צעד אחד אחורה. מילא היה מדובר על חיבור מסילות לא עמוסות יחסית כמו בהתפצלות לנען מדרום לקריית גת אבל מדובר פה על ציר ה"איילון" של חיפה(וניתן לראות בהדמייה מהמצגת גם את תוספת המסילות עליהן רשמתי)
אני מניח שהתכוונת לחלץ, לא נען
 

בועז ל

New member
תמונה מצוינת.

תחילת המסילות בכיוון תחנת הרכבת לב המפרץ
תחילת המסילות בכיוון תחנת הרכבת לב המפרץ ובהמשך התחלת גשר רכבת העמק לבית שאן.
ותנועת הרכבות ברציפות יכולה להיות מהדרום דרך תחנות חיפה לכיוון בית שאן,
דרך הפיצול שיהיה כאן.
או שרכבות יתחילו כאן לכיוון בית שאן.
תמונה מצוינת.
 
תחילת גשר רכבת העמק בישורת לפני תחנת הרכבת לב

סקירת מצב העבודות על מסילת רכבת העמק
מחיפה עד עפולה.
לקט תמונות שצולמו בזמנים שונים לאחרונה,
מזוויות צילום שונות.
תחילת גשר רכבת העמק בישורת לפני תחנת הרכבת לב
תחילת גשר רכבת העמק בישורת לפני תחנת הרכבת לב המפרץ
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה